Sivu 11 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011121314152161 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 201 - 220 / 1716

Aihe: Tupakkalaki 15.8.2016 lähtien

  1. #201
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrähtänyt Näytä viesti
    Nyt jäi ittelle vielä hämäräks, että saako kiinasta enään tilata?
    Tilaa vain rauhassa. Korkeintaan huonolla säkällä voit joutua alv:n maksamaan, ennen kuin lähetys jatkaa matkaa, tämä siis jos tullin kulli pakettisi nappaa mutta niinhän noille joskus käy vaikka harvemmin.

     
     
  2. #202
    Lainaus Alkuperäinen postaaja M.Kane Näytä viesti
    Tilaa vain rauhassa. Korkeintaan huonolla säkällä voit joutua alv:n maksamaan, ennen kuin lähetys jatkaa matkaa, tämä siis jos tullin kulli pakettisi nappaa mutta niinhän noille joskus käy vaikka harvemmin.
    Tietenkin vaan siinä tapauksessa, jos paketin arvo ylittää 22€

     
     
  3. #203
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    27
    Onko laki jo korjattu sen osalta,että tilaaminen on sallittua vai onko se vain vasta ilmoitettu olevan virheellinen ja muutoksen tarpeessa? Täytyy myöntää että olen kyllä ihan pihalla tästä jutusta

     
     
  4. #204
    ilmoitettu. Korjauksen aikataulusta ei tietoa

     
     
  5. #205
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    27
    Kiitos selvennyksestä. Eli täytyy odotella ihan rauhassa. Luulis kumminkin jo ensiviikolla olevan korjattu?...

     
     
  6. #206
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hemmi Näytä viesti
    Kiitos selvennyksestä. Eli täytyy odotella ihan rauhassa. Luulis kumminkin jo ensiviikolla olevan korjattu?...
    Ei noista Suomen päättäjistä osaa kukaan sanoa mitään. Jos wanhat merkit pitävät paikkansa, tämä saadaan korjattua joulukuussa.

     
     
  7. #207
    Lankaa ny lähti kuitenkin tilaukseen, jos siitä saa salakuljetussyytteen tms. niin olkoot sitten niin.

     
     
  8. #208
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hemmi Näytä viesti
    Onko laki jo korjattu sen osalta,että tilaaminen on sallittua vai onko se vain vasta ilmoitettu olevan virheellinen ja muutoksen tarpeessa? Täytyy myöntää että olen kyllä ihan pihalla tästä jutusta
    On ilmoitettu että korjataan. Viestimien ulkopuolelta voidaan sanoa, että stm on ollut tulliin yhteydessä, ja tulli noudattaa nyt jo tätä korjattua versiota. Sitä nyt ei vaan voi sanoa valtakunnan radiossa, että tulli tietoisesti rikkoo lakia...

     
     
  9. #209
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    27
    No toivotaan nyt että korjais systeemin ni tässähän kerkeis tilailla tavaraa ennen ku vaikeutuu kunnolla.

     
     
  10. #210
    "Tulli on estänyt tupakkatuotteiden, sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden etäostamisen eilisestä alkaen.– Tulli noudattaa ja valvoo lakia eli toimii tässä tapauksessa oikein, johtaja Kari Paaso sosiaali- ja terveysministeriöstä myöntää."

    Maallikona tulkitsen ylen jutun kohdan niin että sähkösavukkeet ovat nimenomaan höyryttelylaitteita, eli modit ja tankit jne jää tulliin kunnes lain virhe korjataan. Siis tietenkin jos ne tullissa havaitaan. Toki ja toivottavasti voin olla ihan väärässä.

     
     
  11. #211
    Jos välttämättä haluaa odottaa virallista vahvistusta, niin kannattaa odottaa. Jos kiinasta tilaa, niin laki ehtii vielä monesti muuttumaan ennen kun paketti on suomessa. Jos jotain akuutisti tarttee, niin tilaten vaan. Kyl ne läpi tulee

     
     
  12. #212
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    1
    Eli nikotiininesteitä ei saa tilata netistä, mutta mitä jos tilaa nikotiinitonta nestettä? joutuuko siitä ongelmiin

     
     
  13. #213
    Laitetaan nyt tämä Iltalehdenkin versio tapahtuneesta tähän: Yle: Uuteen tupakkalakiin jäi virhe - sähkötupakan nettimyynti kiellettiin saman tien

    Toivottavasti IL:n kirjoitukset tullin toimista ovat vahvasti väritettyjä...

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  14. #214
    VapeTrix
    Vieras
    tilatkaa hj:ltä ja vapetalolta niin ei jää tulliin

     
     
  15. #215
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    27
    Miten voit olla varma ettei jää kiinnostaa vaa

     
     
  16. #216
    Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    tilatkaa hj:ltä ja vapetalolta niin ei jää tulliin
    jotkut niksat joskus jäivät toiselta noista tulliin. Nehän tulevat rajan takaa, eli voivat hyvinkin jäädä tulliin (jos tulli siis tällä hetkellä noita tsekkailee)

    edit. Jos tulli noita takavarikoi, olen vieläkin sitä mieltä että tulli rikkoo lakia. Siitähän oli se saatanan pykälä että kuten lakia on tarkoitettu tulkittavan (jolloin esiselvittelyt yms pitää ottaa huomioon). Eli se lain osa joka estää mahdollisuuden lukea lakia "kuin piru raamattua". Joku oikeusoppinut voi valaista. Sen muistan että korkeimman oikeuden päätöksessä itse oikeus on tuohon vedonnut.

     
     
  17. #217
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    27
    Eikö sitten perjaatteessa suomesta olevasta kaupasta voisi tilata modin yms koska eihä ne mene minkää tulli läpi? oon kyllä iha pudonnu kärryiltä tän jutun kas... DD

     
     
  18. #218
    Hemmetti, luin netistä, mm. Lainsäätäjän oppaasta, juttuja lain muuttamisesta. Helppoa se tässä tapauksessa on kuten Paaso kirjoittaa, mutta aikaa se ottaa taatusti enemmän kuin jonkin verran. Lain korjaaminen eli muuttaminen vaatii suunnilleen saman prosessin kuin lain laatiminen yleensäkin. Niinistö voi tarvittaessa avittaa STM:ä ja Tullia panttaamalla nimikirjoitustaan kolme kuukautta. Kun uusi, muutettu laki on vahvistettu, ollaankin jo tammikuun puolella.

    Ei Tulli saa lakia rikkoa – virkamiehiä voidaan syyttää virkavirheestä ja siitä seuraa rangaistustoimia, ellei peräti linnaa.

     
     
  19. #219
    VapeTrix
    Vieras
    ei mulla ainakaa kertaakaa hj ja vapetalon seurannassa oo paketit käyny tullissa/tullipostissa tästä päättelin

     
     
  20. #220
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hemmi Näytä viesti
    Eikö sitten perjaatteessa suomesta olevasta kaupasta voisi tilata modin yms koska eihä ne mene minkää tulli läpi? oon kyllä iha pudonnu kärryiltä tän jutun kas... DD
    Laitteiden etämyynti on kielletty suomessa olevista kaupoista.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •