Tulokset 1 - 6 / 6

Aihe: Höyrystimen/atomisoijan toiminta?

  1. #1

    Höyrystimen/atomisoijan toiminta?

    Piti ihan kysäistä tämmöistä, että onko teillä muilla ilmennyt samanlaista efektiä ja että pitäisikö itsellä olla varovaisempi, etten riko atomisoijaani. Eli olen nyt huomannut tässä tuolla DSE-801:llä pari päivää höyrytellessä, että patruunoiden kanssa höyryntulo ja kurkkutuntuma ovat täysin randomeita ja yleensä jotain saa aikaan, jos möyhentää patruunan sisällä olevaa villaa. Olen kuitenkin suurimmaksi osaksi suoratiputellut pullosta tai jopa patruunoista tiristämällä, jolloin höyryä on heti alkuun ollut yleensä riittävästi. Kuitenkin kuten tuolla käyttöosioissa foorumin ulkopuolella mainitaankin, höyry loppuu melko nopeasti.

    Nyt olen kuitenkin pariin kertaan huomannut, että höyryn selvästi loputtua, kun olen antanut e-savukkeen olla jonkin aikaa lepäämässä ja sitten ottanut kokeilumielessä uudet sauhut, niin siitä saakin yllättäen taas ihan useammat sauhut eikä ainakaan alkuun mielestäni maistunut palaneeltakaan. Odottelin huvikseni tämän jälkeen taas tovin ja kokeilin uudestaan ja taas löytyi ihan kurkkutuntumaan yltävä määrä parin henkäisyn ajaksi. Onkohan tässä ollut joku keissi että laitan liikaa e-mehua ja se imeytyy sitten vain asteittain höyrystimeen, jonka takia laitteesta tuntuu saavan sauhut lisäämättä lisää mehua vai onko tuossa joku että osa höyrystä "tiivistyy" atomisoijaosan sisälle ja valuu takaisin höyrystettäväksi? Ylipäätään kannattaako moista edes harrastaa vai pihistelemättä vain laittaa uutta mehua tuubiin joka kerta säästääkseni atomisoijaa?

    Pelottaa jo valmiiksi tuo puhdistaminen, jostain syystä olen ihan varma että paskaksi menee ja varaosia kun ei toistaiseksi ole, niin sitten ollaan taas kioskin jonossa askia hakemassa :/

     
     
  2. #2
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    3

    Vs: Höyrystimen/atomisoijan toiminta?

    Itse ostin E-pipen jokin aika sitten (DSE-601?). Törmäsin heti samaan asiaan, eli patruunoita saa rassata koko ajan kun höyry loppuu yhtäkkiä. Tuntuu kuin aine loppuisi mutta kun patruunan ottaa pois, vanu on selvästi märkää ja sitten kun kokoaa piipun uudestaan niin taas höyryä tulee. Tuntuu että toimii paremmin jos piippu on lämmin (esim. taskussa lämmitetty).

     
     
  3. #3

    Vs: Höyrystimen/atomisoijan toiminta?

    Itse lopetin patruunoiden käytön lähes kokonaan juuri tämän takia. Tämä on siis ihan yleinen ongelma kaikkien e-savukkeiden kanssa. Neste ilmeisesti vain imeytyy patruunan pohjalta niin hitaasti että pitempään höyrytellessä atomisoija ehtii kuivahtaa.

    Kannattaa kokeilla hakua ecf:ssä hakusanoilla "straw mod" tai "teabag mod". Näillä modauksilla patruunaa saa ilmeisesti hieman parannettua. Teepussimodia olen itse kokeillut ja jotain parannusta huomasin mutta ei niin huomattavaa että käyttö olisi riittävän vaivatonta, tosin en käyttänyt suositeltuja pyramidi-teepusseja. Pitää varmaan niitä vielä hankkia ja kokeilla uudestaan. Nykyään käytän siis suoratiputusta ilman patruunaa ja vaikkei sekään ole joka tilanteessa kovin luontevaa niin lopputulos on ainakin paljon tyydyttävämpi.

     
     
  4. #4
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    3

    Vs: Höyrystimen/atomisoijan toiminta?

    OK, kiitti vinkeistä. Kokeilin suoratiputusta ilman patruunaa heti kun ensimmäinen täyttöpullo saapui ja sillä se kunnon höyryttely vasta alkoi. Jostain syystä tällä DSE-601 piipulla neste kulkeutui patruunan ulkopuolta suukappaletta kohti mutta ei vahingossakaan atomisoijaan ja höyryä tuli vaihtelevasti mutta kuitenkin sen verran heikosti että olin jo lähellä luovuttaa ja siirtyä analogiseen piippuun.

    Kävi muuten ihmeellinen juttu tilauksen kanssa. Tilasin yhden mutta mulle tuli hetken päästä postissa toinenkin kitti. Ainakaan vielä ei ole veloitusta näkynyt. No, siinä toisessa ei atomisoija toiminut, valo syttyi mutta siinä kaikki. Tein siitä reklamaation ja postissa tuli kolmaskin. Tosin pelkkä piippu ilman muita hilppeitä. Myin jo yhden veljelleni joka on tällä ilmeisesti melko hyvin onnistunut pääsemään irti röökistä. Ajattelin purkaa sen rikkinäisen ja tsekata saisko sen jollain toimimaan ja siitä saisi hyvän testikoneen erilaisiin modauksiin. Onko kukaan purkanut tällaista? Näyttää varaosana myytävä atomisoija olevan koko laite ilman suukappaletta ja akkua.
    http://www.heaven-gifts.com/index.ph...dwt&goodsid=82
    En ole vielä tarttunut rälläkkään.

     
     
  5. #5

    Vs: Höyrystimen/atomisoijan toiminta?

    Voisipa vähän tähän liittyen ohimennen kysäistä atomisoijien varastoimisesta. Alkoi huolettamaan vain tuolla kaapissa lojuvat atomisoijat, että mites kauan niissä se tehtaalla laitettu primer fluid pysyy vai kuivahtaako se jossain välissä. Pitäisikö siis atomisoijat itse kostuttaa säilytyksessä, jos niitä säilöö pitkään? Laitoin jo jossain välissä hätiköidessäni pari tippaa nestettä kuhunkin, mutta haihtuneeko alkuneste ylipäätään ja jos haihtuu niin haihtuuko normaali e-neste myös ja miten nopeasti. Onkos kellään käynyt niin, että joku pidempään säilytyksessä ollut atomisoija onkin ollut rikki heti alkuun?

     
     
  6. #6

    Vs: Höyrystimen/atomisoijan toiminta?

    Tämä on sitten kokonaan mutuilua ja omien kokemuksien pohjalta.. Veikkaisin että lisäkostutus pitkään säilyttäessä tuskin on tarpeellista mutta ei siitä haittaakaan ole. Jos tuota haluaa tehdä niin käyttäisin kostutukseen mieluummin puhdasta PG:tä (tai VG:tä jos PG:tä ei ole saatavilla) kuin valmista e-nestettä.

    Itse testaan aina uudet atomisoijat laittamalla kiinni akkuun ja ottamalla yhden poskurin ennen kuin "varastoin" ne. Hyvin on kaikissa tehdasprimerista saanut vielä höyryt, tuskin kauppiaat niitä uudelleenkostuttaa. Yhtään DOA atomisoijaa ei muistaakseni mulle ole vielä osunut. Pitkässäkään säilytyksessä ei ole vielä yhtäkään hajonnut vaikka pelkällä tehdasprimerilla on menty. Mulla käyttämättömät atomisoijat on minigrip pusseissa.

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •