Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 38

Aihe: Lexin höyryttelyt

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39

    Lexin höyryttelyt

    Noniin rajotukset poistu joten nyt voin pistää tänne omia kokemuksia talteen

    Eipä tässä hirveemmin oo näitä DIY hommia ollu takana, mutta tästähän se sitten pikkuhiljaa lähtee.
    19v tytsy kymenlaaksosta, muutama vuosi höyryttelyä takana.
    Tällä hetkellä höyryttimenä toimii iStick 100w + kanger toptank.
    Makujen testausta tällä hetkellä menossa yksinään, että pääsis reseptejä pikkuhiljaa tekemään.

    Ja sitten itse asiaan
    Kirjotin jo tonne FA ketjuun näistä, mutta pistetään nyt tännekin

    Fa Butterscotch 4%; tuntuu tarvitsevan vielä ainakin prosentin lisää, oli vähän laimea neljällä. Makeutustakin vois pikkusen lisätä, ei oo omaan suuhun ihan tarpeeks makea. Vähän sellasta 'tummuutta' kyllä löytyy, ei ole sellanen vaalea+makea, mitä ajattelin että olisi, mutta toimii hyvin näin yksinään. 1pv pidin rauhassa, vimmatun sekotuksen jälkeen. Maku varmaan tästä paraneekin, mutta todella hyvä näin, kunhan saa vähän vahvemmaksi makua.

    Fa Caramel 4%; Sopiva määrä makua ja tarpeeksi makea mulle, jos ei hiukan jopa liikaakin. Muistuttaa jollain tavalla kinuskikastiketta, mutta tummempi säväys. Toimii yksinään hyvin.
    Ihmeen paljon tässä kurkkutuntumaa. Ei mikään paha, mutta varmaan kolminkertanen butterscotchiin verrattuna. Tämäkin alle 1pv kypsyneenä, myöhemmin lisää testausta, kunhan kypsyy. Tästä jää myös tosi mukava mieto maku suuhun höyryttelyn jälkeen.

    Kermoja seuraavana yksitellen testaukseen, olis hakusessa sellanen karamellitoffeemaku. Ehkä pian pääsis sellasta sekotteleen
    Viimeksi muokannut LeXi; 04.06.16 kello 16:30.

     
     
  2. #2
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Jippiii!!! Saadaan lisää luettavaa.

    Näissä käyttäjien blogeissa on se hyvä puoli että ihan kaikki forkan rajoitukset ei pure. Tämä on tavallaan se paikka missä voi vapautuneemmin avautua ja kertoa kokemuksistaan, kokkailuistaan tai modailuistaan tai ihan mistä vaan.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  3. #3
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Mulla on vaan kolme blogia mitä seurailen aktiivisemmin.
    Tai no oikeastaan kolmen henkilön blogeja. Toivottavasti tästä yksi lisää!

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39
    Toivottavasti mun kirjotukset on sitten tarpeeks kiinnostavaa luettavaa
    Kattelin noit makuketjujakii nii ei välttämättä löydä nii tarkasti kerrottuja makukokemuksia tietyistä mauista nii toivotaa et näist mitä ite kirjottelen ni ois jollekkin edes hyötyä ja onhan se nyt itekkii helpompi katella myöhemmin vaikka jotain reseptiä varten että mitä vois siihen kokeilla !

     
     
  5. #5
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Sait jo niin monta tykkäystä aloitukseen, et anna palaa vaan!

     
     
  6. #6
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  7. #7
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39
    Näist kommenteisthan tää into vaan nousee ! Oottepa ihania

     
     
  8. #8
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Ja kun don Tomassino avasi sanaisen arkkunsa kuvan muodossa kannattaa totella, ellet tykkää uimisesta betonisaappaat jalassa

    Mutta ihan oikeasti: turhan vähän on näitä bloggaajia (vittu että mä vihaan tuota sanaa). Niissä on kuitenkin aina se itse koettu tarina takana, joka tekee niistä vähän arvokkaampia tiedonlähteitä kuin revikoiden kirjoittelu. Yhtään niitäkään väheksymättä.

    Eikä meitä kiinnosta sinun elämäsi sellaisenaan, mutta höyryttelyjutut kiinnostaa aina ja joka päivä.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  9. #9
    Höyrykone Niksi's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Satunnainen
    Viestit
    1,047
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Eikä meitä kiinnosta sinun elämäsi sellaisenaan, mutta höyryttelyjutut kiinnostaa aina ja joka päivä.
    Erittäin kauniita sanoja ystävä hyvä. Meinas nimittäin Sandelssit lentää näyttöä vasten
    Mutta onnea höyryttelyyn siirtymisestä ja terveiset täältä evoluution selän takaa (nimittäin Kymenlaaksosta..)!

     
     
  10. #10
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 13.04.20 kello 12:11.

     
     
  11. #11
    Höyrykone höyrypää92's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    5,681
    Tervetuloa täältäkin. Mukavaa luettavaa on aina mukava saada.

     
     
  12. #12
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39
    Kiitoksia vaan paljon
    No mut nyt ainakii tiiän et ei oo ihan turhaa hommaa näitten omien höyryttelyjuttujen kirjottelu

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39
    Tulipa testattua CAP Marshmallow 12% shake n' vapena koska oli liian suuri himo maistaa..
    12% oli ihan liikaa, maistu enimmäksee palaneelta sokerilta, mutta kyllä siellä se vaahtokarkkikin piileksi.
    Ton testauksen jälkeen tyhjäsin tankin ja laitoin 3/4 FA butterscotchia (4%) ja 1/4 Marshmallowia (edelleen 12%). Marshmallow sai pehmeyttä ja maistui paljon paremmalta, mutta butterscotchista ei tietoakaan. Aloin tässä vaiheessa miettimään, että jos marshmallow olisikin suunnilleen pelkästään makeutusta kun aikalailla maistuu vaan pelkältä sokerilta, en itse vielä tässä vaiheessa löydä sitä ''true'' vaahtokarkkia, ainakaan soolona. Muita revikoita lukiessa ei kyllä sellasta mainittu, joten kypsytellään ja palaan about viikon päästä asiaan.
    Jännä kun kahviin laittaa 10tippaa nii maistuu niin taivaalliselta, ehkä se maku kypsyessä löytyy höyrystäkin

    E; pistin mustan Geekvape Griffin 25 RTA;n Top air flow ominaisuudella tilaukseen ! Sitä odotellessa (:

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39
    Noniin, eilen sain ton griffin 25 rta;n. Oli vähän ongelmia setupin tekemisessä kun oli eka kyseessä, mutta sain tehtyä 0.29ohmin setupin single coililla. Scottish roll tekniikkaa piti myös testata
    Tosi nätti ja helppokäyttönen tankki, tosin ekan kerran kun täytin se alko vuotaa ihan hitosti ilmakanavasta.. Ainakin millin tyhjeni, tämä siis kun yläkansi oli jo kiinni. Lueskelin vähän ja laitoin seuraavalla kerralla juice flown tms kiinni. Kun täytin, ei vuotanut. Samanlaisia ongelmia ollut aikasemminkin, TopTank Minin kanssa, mutta siihen en ratkasua keksinyt, joten jos joillain on ideoita niin otan mielelläni vastaan. Siinäkin siis vuoto tapahtui siinä kohtaa kun tankki oli jo kiinni ja käyttövalmis, tyhjeni kerran jopa puoleen väliin. Käyttäjävika varmasti
    Mutta siis asiaan, oon pitäny alailmavirtauksen puolessa välissä ja yläilmasäädön kiinni. Itelleni just sopivasti tulee juuri näin. Kokeilin myös molemmat ilmasäädöt auki, mutta itelleni ei tullu 30watilla siitä sellasta ns tyydyttynyttä tunnetta, jos sen nyt noin voi sanoa. Varmaan isommilla wateilla parempi pitää enemmän auki, mutta siitä ei ole vielä kokemusta. Paljon parempi ilmansyöttö kun TopTank Minillä, kun on se yläilmansäätökin.
    Ei ainakaa vielä oo mitään muita ongelmia ollut, oon tosi tyytyväinen tähän ja varmaan ostan vapocalypsen takia muutaman näitä varastoon. Tarkotuksena oli kokeilla myös Avocado 24 mutta en näe mitään tarvetta, koska tämä tankki on ominaisuuksiltaan hyvä.
    Pari makua mitä testasin TopTankilla, maistuu tässä paljon paremmilta ja löytää erilaisia ulottuvuuksia komplekseista resepteistä, vaikka suunnilleen samoilla wateilla vetelenkin, eli 25-30w.
    Sopivan kokoinen iStick 100wattiseen modiin, olin tilaushetkellä aika varma että menis sivuilta yli, mutta ei mitenkään huomattavasti. Nyt kun tarkemmin katsoo niin kyllähän se suunnilleen millin menee yli molemmilta sivuilta, mutta en sitäkään aikasemmin huomannu kun en niin tarkkaan katsonutkaan.
    Tässä on myös kätevää se, että jos tekee single coililla ja toisella puolella on blokki, että vaikka olis kuin vähän nestettä niin kallistamalla saa suunnilleen kaiken käytettyä. Kun ei vaan jaksa liikkua täyttämään niin saa vähän lisäaikaa TopTankilla piti täyttää, vaikka olikin nestettä vielä aika paljon jäljellä, kun RBA-pohjan reijät oli niin korkealla. Tehdas atoissa oli helpompi kun siinä on ne reijät alempana, mutta Griffinillä on vaan niin paljon parempi kun ei tarvii murehtia makujen sekottumisista makutestauksissa tai nesteen tuhlaamisesta jos pitää kaataa pois makua vaihtaessa, koska tästä saa suunnilleen kaiken nesteen höyrytettyä.
    Nyt pitää vaan ottaa selvää, että miten saa paremman setupin tehtyä.. Vastuslangat on mulle vähän vaikeempi homma kun en oikein noita laskureitakaan ymmärrä nii en oikein tiiä mitä pitäis tilata.
    Voi toki laittaa vinkkejä setupeista tähän, ne tulis tarpeeseen

     
     
  15. #15
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Sitten kun langan vääntäminen alkaa sujua (Youtube on kaveri), kannattaa hankkia joku dripperi. 20-30€ saa jo hommaan passelin laitteen. Nesteiden maistelussa hakkaa tankit 100-0 (tai ainakin 93-17)

     
     
  16. #16
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Kannattaa aloittaa 0,35mm langalla. 5-7 kieppiä. Siinä ohmin hujakoilla menee. Sitten kun alkaa sujua ja pääsee sinuiksi, niin 0.4mm - 0.6mm langoilla sub-ohmailun maailmaan. Isompi lanka vaatii vähän isommman käämin (halkaisija) ja sitä kautta enemmän pumpulia. Tuo 0.35 on hyvä yleislanka ja nimenomaan setupoinnin opetteluun.

    Ja kun alkaa järempikin lanka taipumaan sinun tahtoosi, niin sitten vasta hankkia noita erikoisempia lankoja, kuten claptonia.

    EDIT: Ja 'Kanthal A1' on se taikasana.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  17. #17
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkuperäinen postaaja GISM Näytä viesti
    Sitten kun langan vääntäminen alkaa sujua (Youtube on kaveri), kannattaa hankkia joku dripperi. 20-30€ saa jo hommaan passelin laitteen. Nesteiden maistelussa hakkaa tankit 100-0 (tai ainakin 93-17)
    Joo mie oon noita katellukkii ja kaveri koittaa myyä mulle jotain infinite CLT dripperiä mut en oo kerenny ottaa selvää siitä vielä mut on suunnitelmissa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Kannattaa aloittaa 0,35mm langalla. 5-7 kieppiä. Siinä ohmin hujakoilla menee. Sitten kun alkaa sujua ja pääsee sinuiksi, niin 0.4mm - 0.6mm langoilla sub-ohmailun maailmaan. Isompi lanka vaatii vähän isommman käämin (halkaisija) ja sitä kautta enemmän pumpulia. Tuo 0.35 on hyvä yleislanka ja nimenomaan setupoinnin opetteluun.

    Ja kun alkaa järempikin lanka taipumaan sinun tahtoosi, niin sitten vasta hankkia noita erikoisempia lankoja, kuten claptonia.

    EDIT: Ja 'Kanthal A1' on se taikasana.
    Johan selkeni ! En tiennykkään että jos on paksumpi lanka ni tarvii enemmän kieppejä, tuli vähän yllätyksenä
    Kiitos oikein paljon

     
     
  18. #18
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    39
    Minkä ympärille te muuten teette niitä setuppeja? Oon nyt käyttäny vaan niitä pikkusia ruuvimeisseleitä mitä tankkien mukana tulee

     
     
  19. #19
    Höyryttelijä Nko+'s Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    56
    Lainaus Alkuperäinen postaaja LeXi Näytä viesti
    Minkä ympärille te muuten teette niitä setuppeja? Oon nyt käyttäny vaan niitä pikkusia ruuvimeisseleitä mitä tankkien mukana tulee
    2,5mm poranterälle

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  20. #20
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    On niitä käämityökalujaki mutta ei vastaavaa hyötyä.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •