Tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: En löydä kauppoja suomesta...

  1. #1
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    1

    En löydä kauppoja suomesta...

    Hei!

    Olen melko uusi e-savukkeiden käyttäjä ja olen täysin rakastunut tähän tupakan vaihtoehtoon!
    Pari päivää olen nyt netistä etsinyt, ja mietityttää et miksei suomessa ole e-savukkeita myyvää kauppaa?
    e-savuke.fi ei taida enää pyöriä (?) ja muita suomalaisia kauppoja en ole löytänytkään...

    Nikotiiniahan Suomessa ei saa myydä, mutta e-savukkeiden myynnin pitäisi olla laillista, vai?

    Jotenkin olisi kivempaa ostaa itse savukkeet suomesta - saisi nopeammin postista kaikki tarvittavat
    Nikotiinia vois sitte kerralla ostaa enemmän ja kaikki muu sitten suomesta.

    Ihan kiva jos joku tietää jonkun suomalaisen kaupan joka on jostain syystä sitten mennyt ohi...



     
     
  2. #2

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    Ei taida Suomessa olla kauppoja, voipi sähkötupakointi olla vielä sen verran pienimuotoista tässä maailmankolkassa.

    Itse olen tutustunut sähköröyhyttelemiseen vastikään ja olen aivan myyty tähän 'savuttelumuotoon'.

    Ostaisin kyllä Suomalaisesta kaupasta välineet, jos sellainen olisi olemassa. Miten muut?

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    En ostaisi silti. Suomalainen vetäisi turhaan välistä ja postikuluthan Suomen verkkokaupoissa on tunnetusti suuremmat kuin vaikka tilaamalla tavara Kiinasta.

    Olen huomannut monesti, että täysin samoja erikoistuotteita (eli sellaisia tavaroita joita ei marketista saa) myyvät verkokaupat Suomessa tai suomenkielisellä palvelulla ovat aina hinnaltaan kalliimpia kuin tilata sama tavara ulkomailta. Hyviä esimerkkejä on elektroniikassa E-ville ja parranajoon ja miesten kosmetiikkaan erikoistunut miehenkauppa.fi

    Elektroniikkaa, muitikortteja ynnä muuta sälää voi tilata brittiläisistäkin verkkokaupoista ilman postimaksujakin ja hinnat ovat edullisempia kuin Suomessa koska valikoimaa on mistä valita. Postituskin on nopeampaa ja lähetyskulut halvempia joten en näe mitään syytä suosia suomalaisia myyjiä paitsi jos ei kielitaito riitä komminukointiin. Lisäksi tilaamalla ulkomailta on valikoimaa mistä valita ja kun on valikoimaa on myös hintahaitaria.

     
     
  4. #4

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    Näinhän se valitettavasti on.

     
     
  5. #5

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    Niinpä niin. Jos Suomalainen kauppa olisi hintatasoltaan suurin piirtein linjassa esim. UK:n kanssa postikuluineen, olisi tilanne varmaankin toinen.

    Itse olisin valmis maksamaan hieman lisähintaa, jos saisin tavaran Suomesta vaikkapa seuraavaksi päiväksi postiin.

    Mehuthan pitäisi edelleen tilailla ulkoperiferiasta...

     
     
  6. #6
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    17

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    Tämä on hyvin valitettava trendi nykyään.

    Miltä tuntuisi tilata ruoka jostain kiinasta vain siksi, että se on halvempaa? Eikö vaakakupissa paina ollenkaan esimerkiksi se, että takuuvaihto sujuu suomalaisen kaupan kanssa varmasti helpommin, ja suomen lainsäädäntö on takaamassa homman toimivuuden? Nopeampi postitus? Asiakaspalvelu suomeksi?

    Jo kaikki olisivat tällä "säästän muutaman euron" asenteella liikkeellä, niin eihän meillä olisi liiketoimintaa suomessa, koko maa eläisi jollain halpatuonti kiinan orjatyövoimalla...

    Mutta kait tämä on nykypäivää, esim USA oli aikoinaan johtava teollisuusmaa. Nykyään kiina on vahvasti ottamassa tuon aseman sillä kaikki usa:n tuotanto ulkoistettiin sinne HALPAAN kiinaan. Mitä luulette, kumpi on se oikeasti hyötyvä osapuoli kaupanteossa, tilaava osapuoli vai tuottava osapuoli

     
     
  7. #7

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    Ei Suomessa saa myydä nikotiininesteitä eli jos joku kauppaa vain hardwaren niin se joutuu ohjaamaan asiakaat UK:sta tilamaan nesteet ja sitten ne alkaa ostaa sieltä kaikken - ei ole siis kannatava buisness Suomessa myydä edes vaan hardwaren.

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    Posti tulee nopeammin Brittein saarilta kuin Anttilan tai Hobbyhallin kaupoista. Siinäkään en näe mitään pahaa jos kurjissa oloissa kuten Kiinassakin saadaan elintasoa vähän nostettua teollisuuden siirryttyä sinne. Ei ne suomalaiset kädet sitä puhelinta kokoa yhtään sen laadukkaammin kuin kiinalaisetkaan kädet. Ja työmoraalikin on sitten ihan eri luokkaa joten en ihmettelekään sen teollisuuden siirtymistä sinne. Enkä tarkoita nyt mitään lapsityövoiman käyttöä joka on ehdottomasti väärin.

    Mitä taas tulee näihin höyrystimiin, niin ne tehdään joka tapauksessa kaikki Kiinassa muutamaa kallimpaa modia lukuunottamatta ja kun takuuasiat ovat ihan hienosti toimineet brittikaupoissakin.

    Suomessa myynnissä olleen kevyen luokan Supersmokerin hinta oli 129 euroa. Ugh!
    Pakkauksessa yks 2 tunnin akku laturi ja filsuja.

    http://www.tehoterveys.kotisivukone....et.html?id=0/1

     
     
  9. #9
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    14

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    mun mielestä on ihan ok että tilaa ulkomailta mutta minkä vit.n takia nikotiini patruuna pitää olla kielettyä?
    tää on naurettavaa tää että ei saisi ostaa nikottini pitoista e nestettä kun ei se laastari, inhalaattori tai purkat auta kun se on myös siitä tavasta. mutta mikä myös on v:mäistä niin että jotain pakkauksia ei saa tilattua ilman 11mg nikotiiniä eli juuri rajalla kun muuten olisin tilannut tämän icigin joka on hyvin halpa ja on saanut myös kehuja muista maista. olen tässä vähän aikaan miettinyt että minkä nytten ostaisi kun olen vuoden ajatellut mutta en ole vieläkään saannut ostettua. tänään pitäisi paypalille sirtyy 100 euroo ja sit ostan jonkun

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: En löydä kauppoja suomesta...

    reiv, vastauksesi 5#... vaikka en yleensä keskustelekaan netissä politiikasta, se kun on paras tapa saada riitoja aikaan, myönnän silti olevani kanssasi samaa mieltä.

    Kiina-ilmiö on hävittänyt yleisen käsityksen siitä, mitä säällisesti tuotettujen tavaroiden tai palveluiden tulisi maksaa. Hinta tuntuu valitettavan usein olevan se ainoa valintakriteeri.

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •