Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 107

Aihe: Purukalusto(i)lle omistettu aihe

  1. #81
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150
    kun tässä oon kuukauden päivät höyrytellyt noita ryynäsiä niin hengitys on alkanut haista kamalalta vaikka aamuin illoin pesen hampaat, käytän hammaslankaa ja vielä huuhtelen suun suuvedellä. En sitten tiedä johtuuko tuosta nesteestä vai hampaiden huonosta kunnosta. Pitää varata nyt kuitenkin aika hammaslääkäriin ja höyrytellä muita nesteitä ja seurata tilanteen kehittymistä.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  2. #82
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    84
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jane Näytä viesti
    kun tässä oon kuukauden päivät höyrytellyt noita ryynäsiä niin hengitys on alkanut haista kamalalta vaikka aamuin illoin pesen hampaat, käytän hammaslankaa ja vielä huuhtelen suun suuvedellä. En sitten tiedä johtuuko tuosta nesteestä vai hampaiden huonosta kunnosta. Pitää varata nyt kuitenkin aika hammaslääkäriin ja höyrytellä muita nesteitä ja seurata tilanteen kehittymistä.
    Omien kokemusten mukaan ryynänen aiheuttaa tosiaan haisevan hengityksen, pari päivää ilman ryynästä ja haju alkaa jo helpottamaan.
    Mutta miten olla ilman ryynästä?

     
     
  3. #83
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Jotkut muutkin nesteet saa hengityksen haisemaan paskalta. Muija kuvailee hajua "vapputoriksi" tarkoittaen sitä pieru sprayn lemua..
    Ei toistaiseksi kuitenkaan mikään lemppari nesteen statuksen saanut maku ole tuota aiheuttanut.

     
     
  4. #84
    Olen höyrytellyt nyt pari vuotta. Kävin hammaslääkärissä valkaisemassa hampaat noin vuoden höyryttelyn jälkeen. Itse ajattelin että tummentumat olivat tupakoinnista vaikka hammaslääkäri kirosi sähkötupakointia. Nyt kuitenkin vuoden jälkeen hampaat on takaa taas aivan mustat melkeinpä vaikka ostan itse nesteet ettei niissä olisi mitään väriaineita(Atmos Labin tiivisteet ja muutama tippa makua mukaan).
    Harkitsen vakavasti takaisin tupakointiin siirtymistä ihan tästä syystä. Muitakin ongelmia olen havainnut esim älytön piereskelyn määrä mikä johtuu höyryttelystä ja kielen päälle kertyy kuonaa(luultavasti nestehukasta joka taasen johtuu höyryttelystä).
    Kokoajanhan tuo höyrytin on kädessä kun koneella istuu eikä tarvi ulos lähteä kärvistelemään kylmään :/

    Jos jollain olisi omakohtaista kokemusta hyvästä ja edullisesta nesteestä joka ei pitkän käytönkään jälkeen tummenna hampaita niin anna vinkkiä. Mielummin höyryttelen koska haju/yskiminen ja limaisa kurkku ei enää ole. Ainut ongelma on hampaiden tummentuminen ja olen epätoivoisesti koittanut etsiä siihen ratkaisua, että mikä neste se olisi paras.

     
     
  5. #85
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    143
    Kannattaa aloittaa se tupakointi uudestaan niiden tummentuneiden hampaiden vuoksi , suosittelen rankasti. Mieluummin keuhkosyöpä kuin tummentuneet hampaat, sillä eihän se keuhkosyöpä ulospäin näy!

     
     
  6. #86
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Hmm...miten mun mielestä tupakointi ennemminkin kellastuttaa hampaita, kun taas kahvi, tee ja hiilihapolliset juomat tummentavat hampaita.Näin muistan hampulekurin sanoneen ja valkaisuhan tekee pahaa hammaskiilteelle kuten kaikki happamat juomat jne...hyvin vaikea uskoa, että tummentuminen olisi höyryttelyn syytä Itsellä on ollut aina ongelmana hammaskivi jota tuli hampaiden taakse todella paljon..eipä tule enää, kun höyryttelyn aloitin Voihan siihen tummentumiseen olla muitakin syitä ja tupakkaan palaamista en suosittele, et oikeasti voi olla noin pöljä

     
     
  7. #87
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Hmm...miten mun mielestä tupakointi ennemminkin kellastuttaa hampaita, kun taas kahvi, tee ja hiilihapolliset juomat tummentavat hampaita.Näin muistan hampulekurin sanoneen ja valkaisuhan tekee pahaa hammaskiilteelle kuten kaikki happamat juomat jne...hyvin vaikea uskoa, että tummentuminen olisi höyryttelyn syytä Itsellä on ollut aina ongelmana hammaskivi jota tuli hampaiden taakse todella paljon..eipä tule enää, kun höyryttelyn aloitin Voihan siihen tummentumiseen olla muitakin syitä ja tupakkaan palaamista en suosittele, et oikeasti voi olla noin pöljä
    Kahvia kyllä menee pari kuppia päivässä mutta ei siitä nyt pitäisi hampaat muuttua takaa aivan mustiksi vuodessa. Kyllä se johtuu aivan 100% varmasti höyryttelystä kun muita paheita ei juuri ole. Kellään mitään ideaa johtuuko se siitä nikotiinistä vai mistä koska tosiaan yritän värittömiä nesteitä höyrytellä. Voisko se jotenkin johtua siitä että käytän atot aina aika hyvin loppuun niin ettei ne tule enää hyviä sauhuja? En tiedä aika kaukaahaettua, eiköhän se ole nikotiinin syy. Sitä en voi valitettavasti kyllä jättää pois
    En ole enää itse niin vakuuttunut tästä höyryttelyn terveellisyydestä. Onhan tämä foorumi tietysti täynnä ihmisiä jotka vannoo siihen tyyliin "even doctors do it" mutta olen varma että höyryttelystä johtuu. Voi olla että muut käyttää kohtuudella joten ei tule niin nopeasti näkyvää mut itse olen melkonen ketjuhöyryttelijä.
    Annan vielä kyllä mahdollisuuden ehkä joillekkin erilaisille DIY nesteille. Ei se tupakointi ole kyllä varmasti sen parempi vaihtoehto kuitenkaan.

     
     
  8. #88
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Mulla menee nesteitä 20-30ml vuorokaudessa eikä hampaissa ole mitään vikaa. Päinvastoin kellastumista ei ole enää tapahtunut sen jälkeen kun tupakoinnin lopetin.

    Voihan sulla olla joku kromosomi vinossa minkä takia tuollaista tapahtuu, aika omituiselta tuo kuulostaa.

     
     
  9. #89
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    1
    Lainaus Alkuperäinen postaaja gorchalas Näytä viesti
    Noniin, nyt on viikkoa höyryttelyä takana ja tänään töissä huomasin yhden seikan. Nimittäin alaetuhampaiden ikenet on hieman vetäytynyt. Onko muilla ollut minkäänlaista ikenien vetäytymistä?

    Myös se pikkuinen vihlonta yleisesti koko alahampaissa muistuttaa olemassaolostaan vähän väliä. Kiinnostaisi hieman, että onko se nesteiden maku(aineet) mikä sen aiheuttaa, vai PG/VG määrät. Enimmäkseen menee PG nesteistä RY4:sta, ja siinä ohella Lemon Tea, Bluberry, Menthol, Jägerbomb (50/50) ja Kentucky Vanilla Blend (70PG/30VG). Nyt kun nuuskastakin on luovuttu, niin ei nappais tuo ikenien tuhoaminen
    Ikivanhoihin vastaan... Mulla on tunne että voi noi makuaineet sun muut mitä sekaan menee tehä eroa. Yli kuukaus tossa tuli mentyä ilman ongelmia. Sit vähän ongelmia liian PG pitoisen nesteen kanssa, vaan tuo keuhkoja pisti lukkoon.

    Nyt pelkkää VG:tä pg pohjaisen maun kanssa. Vaan ongelmat ikenissä tuntuu alkaneen ja aloin epäilemään sähkötupakkaa syyksi.
    Ja tarkemmin epäilen tuota ostamaani Flavour Art:in Ice Mentholia vai Menthol.
    Tällä saralla kun ei ongelmia ollut ekan 1½ kk höytyttelyn aikana. Että eipä varmaan tupakan lopettaminen se syy, että vuotaa alkaa, kun näin viiveellä. Ja ihan ku ois vähän ikenien vetäytymistäki...
    Nyt ku havahuin, niin kokeilenpa toista makua seuraavan tankillisen ja katon vaikuttaako.

    Toki joo. Ois taas aika pistää tonni tai puolitoista hammaslääkäriin tosin

    **Edittiä**
    Ja nyt kun katson tuota maun pikku pulloa, niin siinä on syövyttävää merkki. Kuulostaapa hyvältä. Eipä ole missään muussa purnukassani vastaavaa merkkiä.

     
     
  10. #90
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kroatia, Brela
    Viestit
    48
    Huomasin ikävän vaikutuksen hampaissa kun höyryttelin omenahappoa sisältäviä nesteitä kuten FV green minions. Varsinkin kun olin höyrytellyt vkloppuna ja pikku päissäni menny nukkumaan pesemättä hampaita. Nyt odotan hammaslääkäriin pääsyä. Sen verran syövyttää nuo nesteet hampaita etten tiedä meneekö roskiin vai laimennanko niitä. Green minions jopa saattaa alkaa vihlomaan hampaissa muutamien höyryjen jälkeen, tietty mulla siellä jo alkava reikä että oireilee. Kuiten muilla nesteillä ja omilla kokkailuilla ei ole tätä tullut. Molin berryn makuja käyttäny nyt omiin nesteisiin. Eikä tiivateissa ole sitruunaa tai omenaa. Miten muilla kokemuksia omenasta tai sitruunasta?

     
     
  11. #91

    About

    Lainaus Alkuperäinen postaaja TUNNAKGB Näytä viesti
    Kahvia kyllä menee pari kuppia päivässä mutta ei siitä nyt pitäisi hampaat muuttua takaa aivan mustiksi vuodessa. Kyllä se johtuu aivan 100% varmasti höyryttelystä kun muita paheita ei juuri ole. Kellään mitään ideaa johtuuko se siitä nikotiinistä vai mistä koska tosiaan yritän värittömiä nesteitä höyrytellä. Voisko se jotenkin johtua siitä että käytän atot aina aika hyvin loppuun niin ettei ne tule enää hyviä sauhuja? En tiedä aika kaukaahaettua, eiköhän se ole nikotiinin syy. Sitä en voi valitettavasti kyllä jättää pois
    En ole enää itse niin vakuuttunut tästä höyryttelyn terveellisyydestä. Onhan tämä foorumi tietysti täynnä ihmisiä jotka vannoo siihen tyyliin "even doctors do it" mutta olen varma että höyryttelystä johtuu. Voi olla että muut käyttää kohtuudella joten ei tule niin nopeasti näkyvää mut itse olen melkonen ketjuhöyryttelijä.
    Annan vielä kyllä mahdollisuuden ehkä joillekkin erilaisille DIY nesteille. Ei se tupakointi ole kyllä varmasti sen parempi vaihtoehto kuitenkaan.
    Veikkaan, ettei höyryttely vaikuta yhtään mustumiin. Rtg-kuvat + kunnon tarkastus. Juurihoidon tarve voi olla. Kerta se on ensimm. kuten itselle kävi (1,5 v höyryttä, lähes 4 v savutta).

    Höyryttelystä kun pääsee myös eroon, niin huomaa, että tietyt oireet eivät kuulu savuun tai höyryyn. Esim. limaisuus lisääntyy höyryjen kanssa aluksi, mutta se voi olla vain keuhkojen puhdistumista. Itselle värekarvat tulleet takaisin >> auttaa pienhiukkasten ym. poispitämisessä / puhdistumisessa.

    Tupakoimattomuus lisää hiusverenkiertoa. Esim. selkäkivut väh. ja jalat/sormet voivat tuntua erilaisilta, koska ääreisvetenkierto paranee.

    Kannattaa olla varovainen, mitä laittaa minkäkin oireen syyksi. Keuhkosyövän uhrin kohtalon läheltä nähneenä en suosittele palaamaan tupakkaan. - omituisin väärän logiikan itseanalyysikokemukseni: Hankin iäkkäälle sukul. polvikipuihin polvisiteet. Hän koetti niitä ja laittoi liian löysälle. Kun lyhyellä lenkillään polvi kipeytyi, hän päätteli kivun tulleen polvisiteistä ja lopetti niiden käytön. Eikä lääkärin puhekaan myöhemmin auttanut.

     
     
  12. #92
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kroatia, Brela
    Viestit
    48
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jokamies Näytä viesti
    Veikkaan, ettei höyryttely vaikuta yhtään mustumiin. Rtg-kuvat + kunnon tarkastus. Juurihoidon tarve voi olla. Kerta se on ensimm. kuten itselle kävi (1,5 v höyryttä, lähes 4 v savutta).

    Höyryttelystä kun pääsee myös eroon, niin huomaa, että tietyt oireet eivät kuulu savuun tai höyryyn. Esim. limaisuus lisääntyy höyryjen kanssa aluksi, mutta se voi olla vain keuhkojen puhdistumista. Itselle värekarvat tulleet takaisin >> auttaa pienhiukkasten ym. poispitämisessä / puhdistumisessa.

    Tupakoimattomuus lisää hiusverenkiertoa. Esim. selkäkivut väh. ja jalat/sormet voivat tuntua erilaisilta, koska ääreisvetenkierto paranee.

    Kannattaa olla varovainen, mitä laittaa minkäkin oireen syyksi. Keuhkosyövän uhrin kohtalon läheltä nähneenä en suosittele palaamaan tupakkaan. - omituisin väärän logiikan itseanalyysikokemukseni: Hankin iäkkäälle sukul. polvikipuihin polvisiteet. Hän koetti niitä ja laittoi liian löysälle. Kun lyhyellä lenkillään polvi kipeytyi, hän päätteli kivun tulleen polvisiteistä ja lopetti niiden käytön. Eikä lääkärin puhekaan myöhemmin auttanut.
    Pieni miinus tähän että nikotiini on se aine joka supistaa suonia. Eli höyryttely ei siinä suhteessa paranna verenkiertoa ja voi aiheuttaa verisuonien tukkeutumista. Vakaasti kehoitan kaikkia pikku hiljaa vähentämään niksan määrä jotta pääsette irti koko touhusta. Itse en näen myöskään järkeä nollanesteillä höyryttelyyn.

     
     
  13. #93
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Turska Näytä viesti
    Pieni miinus tähän että nikotiini on se aine joka supistaa suonia. Eli höyryttely ei siinä suhteessa paranna verenkiertoa ja voi aiheuttaa verisuonien tukkeutumista. Vakaasti kehoitan kaikkia pikku hiljaa vähentämään niksan määrä jotta pääsette irti koko touhusta. Itse en näen myöskään järkeä nollanesteillä höyryttelyyn.
    Mites tuo häkä+muut palokaasut? Ne nyt taitaa kuitenkin pitempään vaikuttaa verenkierrossa kuin nikotiini?

    En voi sanoo kun omasta kokemuksesta, että sen jälkeen kun röökin vetämisen lopetti, niin pintaverenkierto on huomattavasti parantunut.

     
     
  14. #94
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kroatia, Brela
    Viestit
    48
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petsku89 Näytä viesti
    Mites tuo häkä+muut palokaasut? Ne nyt taitaa kuitenkin pitempään vaikuttaa verenkierrossa kuin nikotiini?

    En voi sanoo kun omasta kokemuksesta, että sen jälkeen kun röökin vetämisen lopetti, niin pintaverenkierto on huomattavasti parantunut.
    Tottakai häkä ja terva aiheittaa vakaviakin oireita. Terva jää keuhkoihin ja häkä estää hapen sitoutumista punasoluihin eli elimistö saa vähemmän happea. Pienessä hapenpuutteessa on kun tupakoi. Tätä ei esiinny höyryttelyssä eikä kyllä krapula-aamujen päänsärkyäkään ole ollut pahemmin kun on siirtynyt höyryttelyyn.

     
     
  15. #95
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kroatia, Brela
    Viestit
    48
    No niin. Nyt niitä kokemuksia omenan ja sitruunan makuisista nesteistä. Onko tehnyt hallaa hampaille? Itse vieläkin testailen omaa suklaa nestettä ja omenaan vivahtavaa greenmimionsia ja voin sanoa että ottaa hampaisiin tuo greeni. Kertokaa kokemuksia.

     
     
  16. #96
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Onko täällä tietoa miten "tankintappaja" nesteet reagoi muovipaikkoihin? Entä muihin paikkamateriaaleihin? Tuli vaan mieleen kun en erityisemmin rakasta legojen porailua
    Spoileri!

     
     
  17. #97
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Lainaus Alkuperäinen postaaja RiMa Näytä viesti
    Onko täällä tietoa miten "tankintappaja" nesteet reagoi muovipaikkoihin? Entä muihin paikkamateriaaleihin? Tuli vaan mieleen kun en erityisemmin rakasta legojen porailua
    Hyvin on muovipaikat pysyneet hampaissa. Ei halkeilua, lohkeilua, hilseilyä, mattaantumista, värjääntymistä eikä sen paremmin mitään muutakaan ole havaittavissa. Aika paljon tulee sellaisia nesteitä höyryteltyä joita ei muovitankkeihin sovi laittaa.

    Lienee vähän eri kamaa noi paikka-aineet ja tankit

    Ainoa yhteys ylipäätään höyryttelyn ja hampaiden välillä on omassa suussa se että hammaskivi erottuu jostain syystä erikoisen selvästi..

     
     
  18. #98
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sepi79 Näytä viesti
    Ainoa yhteys ylipäätään höyryttelyn ja hampaiden välillä on omassa suussa se että hammaskivi erottuu jostain syystä erikoisen selvästi..
    Mulla taas aikanaan tupakoinnin lopettamisen jälkeen käytännössä loppui hammaskiven muodostuminen. Oliko "syy" tupakoinnin lopetus, sitä en tiedä, mutta ajankohta täsmäisi.
    "Not a bad life really"

     
     
  19. #99
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Mulla taas aikanaan tupakoinnin lopettamisen jälkeen käytännössä loppui hammaskiven muodostuminen. Oliko "syy" tupakoinnin lopetus, sitä en tiedä, mutta ajankohta täsmäisi.
    Muodostuminen on mullakin vähentynyt melkein olemattomaksi mutta ne suussa jo olevat on alkanut erottumaan huomattavasti aiempaa paremmin.

     
     
  20. #100
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sepi79 Näytä viesti
    Muodostuminen on mullakin vähentynyt melkein olemattomaksi mutta ne suussa jo olevat on alkanut erottumaan huomattavasti aiempaa paremmin.
    Hampaista lähtee muu tupakan aiheuttama värjäytymä, joten kontrasti paranee.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •