Sivu 4 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 107

Aihe: Purukalusto(i)lle omistettu aihe

  1. #61
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: Re: Purukalusto(i)lle omistettu aihe

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Hyva jarif.. :

    Meinasin jo ruveta käyttämään omia silicavarastoja hammaslankoinakin.
    3 vai 3,5mm silicaa ??? Onko sulla isotki hammasvälit
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  2. #62
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Purukalusto(i)lle omistettu aihe

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    3 vai 3,5mm silicaa ??? Onko sulla isotki hammasvälit
    Pihinä miehenä ajattelin purkaa 3 mm silican kolmeen osaan... ja saahan noita uria aina suurennettua Dremelillä!

     
     
  3. #63
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: Purukalusto(i)lle omistettu aihe

    0,20 Kanthalia hyvä mies
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #64
    Vaan ei taida sitruunahappoa sisältävät litkut olla hyväksi hampaille varsinkaan pitkin päivää vedettynä höyrymuodossakaan. Omenahappo taas ei juuri vahingoita hampaita. Jossain Tart & Sour -litkussa on muuten molempia, mutta ehkä kannattaa hankkia mielummin omenahappoa (malic acid) ja välttää vetämästä sitrusta sisältäviä litkuja pitkin päivää.

     
     
  5. #65
    Hammastahnojahan on myös kosteuttavana versiona, ainakin Salutem on sellainen. Lisäksi se ei sisällä natriumlauryylisulfaattia, joka aiheuttaa monille aftoja. Muitakin natriumlauryylisulfaatittomia on, esim. Yotuel.

     
     
  6. #66
    Höyrykonkari Hruogan's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    397
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Pihinä miehenä ajattelin purkaa 3 mm silican kolmeen osaan... ja saahan noita uria aina suurennettua Dremelillä!
    Täällä käy melkein pumpulitupotkin kolojen putsaamiseen kun hammaslääkäri viime kesänä päätti nyppiä 8hammasta pois

     
     
  7. #67
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    30
    Mitenkäs tämä hampaiden värjäytymiset? Joka puolella lukee, ettei e-savuke värjää hampaita, mutta itse kävin tänään hampaiden valkaisussa (=tulos mahtava) ja omat hampaani ovat värjäytyneet joko sähkötupakan tai amiinifluoridin vuoksi (Elmexin suuvesi).

    Samainen hammaslääkäri kertoi eräästä potilaasta jonka hampaat olivat kuin mustalla tussilla tahratut sähkötupakan vuoksi.

    Eli jos varsinainen nikotiini ei tahraa hampaita niin tarttuuko itse nesteiden väri (itselläni suurinosa nesteistä kellertäviä)?

     
     
  8. #68
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Enpä suostu uskomaan että höyryttely hampaita tummentaisi, mun hammaslääkäri oli ihan samaa mieltä kun viimeksi kävin. Tuskin se pelkkä nikotiini hampaita sotkee?

     
     
  9. #69
    Mulla olis idea mikä saattaisi estää tuon.. Pese hampaasi välillä, pelkkä kahvikin värjää jo päissä hampaat Keltaisiksi.

     
     
  10. #70
    Mä olenkin kirjoitellut tuonne "oireita höryttelystä" -ketjuun vuotavista ikenistä.. Kävin justiinsa suuhygienistillä (missä kävin vuosi sitten viimeksi) ja näkyvää hammaskiveä ei ollut yhtään, eikä kuulema juuri ientaskuissakaan. Ikenissä on tulehdus ja ientaskut ovat syventyneet, joten parodontologille tieni vie hiukka perusteellisempaan rapsutteluun. Melko varmasti edessä on ainakin muutama käynti ja ab-kuuri, jatkossa sitten alkuun suuhygiestille puolen vuoden välein kunnes ikenet on kunnossa. Onneksi tilanne ei nyt kuitenkaan ole mitenkään erityisen vakava, koska ensimmäinen vapaa aika oli vasta 24.9. Hiphei. Siihen asti tunnollista kotihoitoa.

    Hiukka jännitin millainen tuomio tulee höyryttelystä, mutta ihan turhaan, kovasti oli tyytyväinen ja kannustava. Tupakansavussa oleva häkä aiheuttaa sen, että ikenien pinnalle muodostuu keratiinia (tai olikohan se niin, että ikenen pinta suorastaan muuttuu keratiiniksi) ja jos on tulehdusta ja ientaskut syventyvät, niin se keratiini kuulema siinä ikenen pinnalla ehkäisee ikenen uudelleen "tarttumisen" hampaan pintaan. Tai jotenkin noin se meni..

     
     
  11. #71
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Mulla oli viimeksi käydessä ientaskut pienentynyt. Silloin kun lopetin tupakoinnin oli seuraavalla kerralla syventyneet ja paljon tullut hammaskiveä. Talvella tarkastuksen jälkeen kävin taas puhdistuksessa niin ei ollut kovin paljoa kiveä.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  12. #72
    Hyvä kun löytyi tällainenkin keskustelu. Tosiaan ikenet alkoivat vuotamaan kevyesti verta harjatessa n. 2-4 vkoa röökaamisen lopettamisen jälkeen. Olenkin totta puhuen ihmetellyt, että miten hampaissani ei ole enemmän ollut kaikenlaisia ongelmia kun röökasin. Vielä kun väsyneenä illalla ja kiireessä aamulla ei ollut lainkaan tavatonta jättää harjaamista kokonaan väliin. Nyt tiedän, että hampaiden tervehtyminen on alkanut ja hyvä tulee kun ahkerasti harjaa

     
     
  13. #73
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Mä olen muuten huomannut, et erittäin vahvan suuveden käyttö aamuin illoin estää todella tehokkaasti ns. vapers tonguen muodustumista, eli makunystyröiden turtumiselta.

     
     
  14. #74
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Se häkä yms. muu analogisten p*$ka myös häiritsee verenkiertoa, kuin myös nikotiini ja molempien raju vähennys siirtymisellä sähkötupakkaan saa aikaiseksi verenkierron elpymistä ja se ientulehdus alkaa näkymään.. ei se tulehdus ala analogisen lopettamisella, mutta se analoginen vaan peittää ne oireet.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  15. #75
    Itse olen höyrytelly vuodesta 2011 lähtien. Eipä ole kummempaa muutosta huomannu ainakaan ikenissä...vetäytyny tai muuta sellaista. Noi kaakelitkaan ei pahemmin värjäänny koska 5 vuotta sitten kruunutettu kaikki 28 hammasta mitä suusta löytyy....posliinia kun on niin ei noi värjäänny eikä tosin tule reikiäkään. Tosin kallista on jos lohkeaa tai muuta ja haluaa uuden posliinikuoren hajonneen tilalle. 5 vuotta sitten maksoi noi kruunutukset 24 000 euroa....joku joskus mainitsi että henkilöauton hinta. Henkilöautossa tosin hinta laskee kolisten ja muutaman vuoden päästä sillä ei ole pahemmin arvoa....näitä suurinta osaa hampaista mä kannan luultavasti mun loppuelämäni jos ei sitten käy onnettomuutta tai jotain pahoja sairauksia että lähtee hampaat juurineen suusta...no onhan niihinkin ratkaisu hammasimplantti..tosin nekin on päälle 2000 euroa kpl jos haluaa sellaisen. Tallinnassa saa halvemmalla muttei paljonkaan ja jos jotain komplikaatioita tulee niin on aika ikävää tilailla aikaa virosta ja hypätä laivaan kun on kunnon hammaskivut. Mielummin suomalaista suosin.

     
     
  16. #76
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118
    Jep. Kun analogiset jätti silloin melkein kolme vuotta sitten, ikenet vuoti verta joka helvetin hammaspesulla, niin että sitä verivaahtoa oli reilusti. Peilikuva muistutti jotain vesikauhuista zombielukkaa. Epämiellyttävää, kerrassaan. Loppui jonkun ajan kuluttua, mutta yhteen hammasväliin jäi sitkeä tulehdus. Käynti suuhygienistillä auttoi ja nyt on leegot siinä kuosissa, että kyllä kelpaa. Ei värjäytymiä, ei kiveä, ei reikiä.
    Kiskojen tiskaaminen on nyt ilo, sitä tekee välillä ihan mielikseen sen ylimääräisenkin kerran päivässä, on niin nautinto, kun suu on raikas. Ei maistu fimppikupin pohjalta niin kuin analogisten aikaan.
    Ja mädätköön vaikka koko purukalusto, mutta tupakoimaan en enää ryhdy!

     
     
  17. #77
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Lainaus Alkuperäinen postaaja NortinNatsa Näytä viesti
    Ja mädätköön vaikka koko purukalusto, mutta tupakoimaan en enää ryhdy!
    Peukku tälle, ja tekarit on keksitty...

     
     
  18. #78
    Kun ikenet alkaa vuotamaan verta, se on merkki ientulehduksesta.
    TÄSSÄ vaiheessa pitää mennä HETI hammaslääkäriin!!!!!

    Pitää ymmärtää, ettei asialla kannata leikkiä! Siellä on tulehdus, joka pitää hoitaa!

    Maksaa muuten vitusti tonneja

     
     
  19. #79
    Höyrykonkari Kawa's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    200
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Kun ikenet alkaa vuotamaan verta, se on merkki ientulehduksesta.
    TÄSSÄ vaiheessa pitää mennä HETI hammaslääkäriin!!!!!

    Pitää ymmärtää, ettei asialla kannata leikkiä! Siellä on tulehdus, joka pitää hoitaa!

    Maksaa muuten vitusti tonneja
    Muuten kellekään olla tässä antamassa neuvoja miten kukin palikoitaan hoitaa mutta hammaslääkärin kertomaa minulle...

    -röökinpolton aikana ikenet ei vuoda koska verenkierto ikenissä on heikkoa
    -röökinpolton lopettaminen aiheuttaa verenvuotoa koska verenkierto ikenissä paranee
    -lopettamisen jälkeinen verenvuoto on tervehtymisen merkki mikäli loppuu myöhemmin
    -jos verenvuoto ei lopu, taustalla voi olla jotain muuta
    -lähes jokaisella pitempään tupakoinneella on ientulehdusta mikä
    -ei parane ennenkuin tupakointi lopetetaan ja
    -ientulehduksen aiheuttamat ientaskujen syvenemiset ei välttämättä parane koska ne kerää helposti likaa/kiveä... seurauksena ientulehdus...

     
     
  20. #80
    Mulla on itseni kanssa sopimus, että siirryn kokonaan sähköiseen ylihuomenna eli keskiviikkona. Tulevaisuudessa leukaleikkaus ja rööki on ehdoton nounou. Keskiviikkona saan suuhun kiinteät hammasraudat, niin siihen loppuu.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •