Sivu 2 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 458

Aihe: Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

  1. #21
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 16:12.

     
     
  2. #22
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    No ei se kyllä edelleenkään maistu "pahalta" tai aiheuta minkäänlaisia inhoreaktioita.
    Osittain kai varmaan siksi, kun sitä tupakkaa ei missään vaiheessa ole psyykannut pois, vaan se on jäi luonnollisesti jolloin ei pääse kehittymään mitään henkisiä ongelmia, joita monella näkee, eli ei voi mennä edes hajuetäisyydelle tupakoivista siinä pelossa, että ratkeaa.
    KGO & Twist

     
     
  3. #23
    Se jälkihaju joka tupakasta jää esim. vaatteisiin, on se mikä melkein kuvottaa. Itse tupakka polttaessa ei niinkään. Nyt kun viikon tupakointikokeilun lopetin, ei pienintäkään ongelmaa tai mielitekoa kun vaihdoin takas höyryyn. Liiankin helppoa. Yksi tuttava varoittelikin että kun se lopettaminen on noin helppoa, se altistaa polttaan sen röökin jos tilanne tulee. Mikä varmaan pitääkin paikkansa. Täytyy olla tarkkana.

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari t0n1's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    365
    Laitetaas tänne pientä esittelyä samalla kun hehkutetaan röökin pois jättämistä.

    Eli höyryvehkeet tuli kuvioihin joskus viimevuoden alkupuolella kun kaverilta sain nemesiksen käyttöön. Ei oikein käynyt mielessäkään pitkiin aikoihin siirtyä kokonaan höyryyn, varmaan osin siks että joku ääni päässä teki siitä jollain tavalla vaikeaa. Nyt tässä kuluvan kuukauden aikana on tullut etsittyä tietoa ja tutkailtua ja ihailtua näitä vehkeitä, kunnes sitten ajauduin ostamaan 70W Kboxin ja siihen ijust 2 tankin. eGo tikku oli jo lojunut jonkun kuukauden repun pohjalla (ja on tällä hetkellä käytössä). Kessua on tullut imettyä n. 10v lähes taukoamatta, ensimmäinen vuorokausi tosin vielä vasta menossa höyryllä, mutta eipä oo käyny mielessäkään käydä kessulla sen jälkeen kun ensimmäisen tankin täytin. Tällä hetkellä tikussa röyhyää forbiddenin juicit valmisneste, joka siis tiivisteitten ohella tuli lahjaksi. Vaikka enemmän tässä höyryssä kiehtoo se sekoittelu, laitteet ja rakentaminen, vaikka en vielä oikein mitään tiedäkkään, niin ei toivottavasti ole vaikea homma jäädä kokonaan röökistä pois (koputan puuta) kun sitä ei täysin itseltään kielläkään. Ja kiitokset jo tulleista neuvoista ja etukäteen jo tulevista. Hyvät aurinkoiset huomenet vaan kaikille höyrähtäneille. Btw: alkais pate tuua jo viskit ovelle ja tyhjät pullot laatikkoon.

     
     
  5. #25
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Se jälkihaju joka tupakasta jää esim. vaatteisiin, on se mikä melkein kuvottaa. Itse tupakka polttaessa ei niinkään. Nyt kun viikon tupakointikokeilun lopetin, ei pienintäkään ongelmaa tai mielitekoa kun vaihdoin takas höyryyn. Liiankin helppoa. Yksi tuttava varoittelikin että kun se lopettaminen on noin helppoa, se altistaa polttaan sen röökin jos tilanne tulee. Mikä varmaan pitääkin paikkansa. Täytyy olla tarkkana.
    Toisaalta sen röökin on sitten taas helppo unohtaa, kun se tilanne on ohi, eli en ottaisi tuosta stressiä vaikka jokunen nortti joskus menisikin.
    Toi jälkihaju tosiaan on aikas jäätävä.
    KGO & Twist

     
     
  6. #26
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 25.04.20 kello 07:56.

     
     
  7. #27
    Jälkihaju on tosiaan niin jäätävä, että jo se voi olla motiivi pysyä pois tupakasta. Toki kun itse polttaa sitä ei huomaa samalla lailla. Mutta jokainen polttamatta jäänyt tupakka on joka tapauksessa eteenpäin, noin niin kuin sekakäyttäjille kannustukseksi.

     
     
  8. #28
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Parempi se on ettei tee yhdestä tupakista itselleen numeroa. Ne repsahdukset harvenee itsestään kunnes huomaa ettei enää tartte.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  9. #29
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ruokakaupassa käydessä tulee melkein se paras palaute kun ei joka kerta tarvii ostaa kaksi kallista maxiaskia! Mulla kun siis aiempi kulutus oli yksi maxiaski päivässä ja niissähän hinta pyörii about a' 7€. Nyt menee noin 5 savuketta päivässä.

     
     
  10. #30
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ollut muutama päivä vähän epämääräisen epämiellyttävä olo... Siitä on jo muistaakseni 7 vuotta aikaa kun olin kolmisen viikkoa näin vähillä savukkeilla (n.5 päivässä). Tai sitten epämiellyttävä olo johtuu siitä että tässä höyryaloittelussa on mennyt tilit miinukselle No juu, onko minkälaisia jänniä vieroitusoireita porukoilla ollut? Siis kun on tupakkaa vähentänyt reilusti. Ei tuon nollasaldon takia!

     
     
  11. #31
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Ollut muutama päivä vähän epämääräisen epämiellyttävä olo... Siitä on jo muistaakseni 7 vuotta aikaa kun olin kolmisen viikkoa näin vähillä savukkeilla (n.5 päivässä). Tai sitten epämiellyttävä olo johtuu siitä että tässä höyryaloittelussa on mennyt tilit miinukselle No juu, onko minkälaisia jänniä vieroitusoireita porukoilla ollut? Siis kun on tupakkaa vähentänyt reilusti. Ei tuon nollasaldon takia!
    Lähinnä oli itselläni psyykkisiä kaikki vieroitusoireet. Teki mieli sinänsä tupakkaa, kun oli niin iso osa rutiineja. Sitten tajusi, kun sen tupakan otti käteen ja poltti, että eihän tätä olisi tarvinnut. Piti vaan oppia tunnistamaan milloin pääkoppa vaati tupakkaa lähinnä tottumuksesta siihen tapaan. Usein liittyi stressinhallintaan tai riitatilanteesta ulospääsyyn. Loppupeleissä oli kyse siitä aikalisästä yksin parvekkeella, ei itse tupakasta. Toisaalta olen myös (eritoten fyysisesti) hyvin epäaddiktoituva persoonallisuus, joten en tiedä onko oma kokemuspohja kovinkaan yleistettävissä.

     
     
  12. #32
    Minulla ei ollut oikein mitään vieroitusoireita - kun perustapa ei muuttunut. Toki en polttanut kovin paljoa, 12-15 pääasiassa sätkää per päivä. Höyryttelyn alussa oli varsinaista sekakäyttöä pari viikkoa, sen jälkeen 1 tupakka (aamu-) päivässä 1,5 kk. Tämä lähinnä kun en raaskinut heittää niitä roskiinkaan. Viimeksi tupakka syttyi helmikuun lopussa 2015 kuolleen tupakkamiehen muistolle hautajaisaamuna. Silloin ei enää maistunut muuten se yksikään ja loput lensivätkin roskiin.

    Vieroitusoireet on tooosi yksilöllisiä. Sen verran monta lopetusta/lakkoa sivusta seurannut. Itse lopetin 1. kerran.

     
     
  13. #33
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Claris Näytä viesti
    Lähinnä oli itselläni psyykkisiä kaikki vieroitusoireet. Teki mieli sinänsä tupakkaa, kun oli niin iso osa rutiineja. Sitten tajusi, kun sen tupakan otti käteen ja poltti, että eihän tätä olisi tarvinnut. Piti vaan oppia tunnistamaan milloin pääkoppa vaati tupakkaa lähinnä tottumuksesta siihen tapaan. Usein liittyi stressinhallintaan tai riitatilanteesta ulospääsyyn. Loppupeleissä oli kyse siitä aikalisästä yksin parvekkeella, ei itse tupakasta. Toisaalta olen myös (eritoten fyysisesti) hyvin epäaddiktoituva persoonallisuus, joten en tiedä onko oma kokemuspohja kovinkaan yleistettävissä.
    Mulla vähän sama juttu varmaan. Psyykkinen ja se aikalisä. Tosin höyryttelen parvekkeella ja tosiaankin minullakin tupakan jälkeen on nyt höyryttelyn ohella sellainen jälkifiilis että: Tuntuiko tämä tupakka nyt niin hyvältä muka? Ei se tunnu kun on hyvät höyrykoneet Joskus vuonna käpy ja risu olin 3 kuukautta ilman tupakkaa siten että oli nuuska huulen alla, niksapurkka suussa ja niksalaastari persiissä samaan aikaan. Töissä menin kuin aropupu (taisin saada liikaa niksaa, vai mistä lie johtunut se järjetön energia) ja vain kerran sain fyysisiä oireita siten että yhtäkkiä taivuin kaksinkerroin kun tuntui että keuhkot meni yhtäkkiä "vakuumille"... Mutta se meni pian ohi. En muista miksi tupakointi alkoi uudestaan silloin.

     
     
  14. #34
    Tuollainen viikkojen / kuukauden-pari sekakäyttö monella takana. Helpottaa siirtymää ja jos satsaa tuona aikana höyryttelyyn, eli makuihin ja löytää ne itselle sopivat, tupakka jää herkästi kakkoseksi pelissä, ja kuolee pois hiljaa ja pahemmin potkimatta.

    Kohta on sitten loistava aika vaihtaa höyryyn. Vuosien röökaamisen jälkeen se kevään tuoksujen tulva joka tulee palkintona kun ollut pari vko ilman tekee mielelle hyvää.

     
     
  15. #35
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Tuollainen viikkojen / kuukauden-pari sekakäyttö monella takana. Helpottaa siirtymää ja jos satsaa tuona aikana höyryttelyyn, eli makuihin ja löytää ne itselle sopivat, tupakka jää herkästi kakkoseksi pelissä, ja kuolee pois hiljaa ja pahemmin potkimatta.

    Kohta on sitten loistava aika vaihtaa höyryyn. Vuosien röökaamisen jälkeen se kevään tuoksujen tulva joka tulee palkintona kun ollut pari vko ilman tekee mielelle hyvää.
    Siitä taitaa olla jo seitsemän vuotta aikaa kun olin kolme viikkoa ilman tupakkaa ja mulla erityisesti hajuaisti terävöityi hurjasti. Odotan innolla että mahtaako käydä nyt samalla tavalla taas Tosin silloin huomasin että maailmassa on myös hyvin paljon pahoja hajuja!

     
     
  16. #36
    Se hajuaisti ihan räjähtää ja luulee että on implantoitu schäferin nokka vähän aikaa.

    Ihania kevään tuoksuja, hyvin suihkineet naiset haistaa kymmenien metrien päästä , ja joo, voi helv... haiseeko mun jalkahiki tosiaan noin.

     
     
  17. #37
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Ymmärtääpä mennä suihkuun...
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  18. #38
    Höyrykonkari t0n1's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    365
    Huomenia, eipä tarvinnut aamutupakalle mennä kun otti sumpin kanssa suoraan keuhkoon ilman poskihoitovälivaihetta. Noteerasin tuossa eilen illalla yöpuulle mennessä, että ei selällään makoillessa tarvii hengittää enää suun kautta, vaikka ei olekkaan kuin muutama päivä vasta mennyt ilman tupakkia, niin tämä hyvä.

     
     
  19. #39
    Höyrypää Juhani's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Juankoski
    Viestit
    842
    Minä en oo huomannu haju- tai makuaistin paranemista, vaikka poltin yli puolitoista askia päivässä. Ehkä se on tapahtunut pikkuhiljaa, muita hyviä puolia on toki tullut huomattua: hengitys ei vingu, ei ole kroonista yskää ja rahaa on kulunu tähän hommaan paljon vähemmän...

     
     
  20. #40
    Aina ollut hyvä hajuaisti kroonisesta nuhasta huolimatta mutta nyt se on välillä ihan hullua. Tunnistaa välillä ihmiset hajuvanoista (esim. suihkusaippua, tee). Mutta todellakin tällä on huonot puolensa, joitain hajuja ilman voisi hyvin olla ja parfyymiset tuoksut vielä vaikeampi kestää.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •