Sivu 11 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910111213141521 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 201 - 220 / 458

Aihe: Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

  1. #201
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kahvin vaikutus on kyllä selkeästi muuttunut tupakan jättämisen jälkeen, kuten muutamat forkkalaiset ovat varoittaneetkin. Mulla ainakin alkaa ahdistamaan jo kahden mukillisen jälkeen eikä kolmatta enää uskalla juoda perätysten. Kahvin juonnin olen "joutunut" puolittamaan. Tämä pitää muistaa kun paineita mittailee.

     
     
  2. #202
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Jaa-a. Nyt valitan kun myös sitä varten tämä ketju on olemassa ja päiväkirjaa en pidä, muutoin kuin täällä Elikkä 3-4kk nyt kait menty höyryillä (en muista milloin aloitin) ja alussa tuli vähän savukkeitakin poltettua samalla. Nykyään menee ehkä 7 pikkusikaria viikossa vieläkin. Niin, se valitus. Masentunut olo edelleen ja paino vaan nousee eikä mikään jaksa kiinnostaa... Yskää ollut viime aikoina? Ihan kuin tupakkayskä olisi tullut takaisin, paitsi että tupakin aikaan mulla oli kuiva yskä ja nyt on vähäsen limayskää. Nesteet maistuu taas kerran kaikki p:lle. Jotenkin tekisi mieli vaihtaa analogiseen takaisin kun tuntuu että ei tästä paljoa hyötyä ole ollut kun on ollut ja on jonkin asteista masennusta ja muutoinkin ylipainoisena paino vaan nousee ja mitään energioita ei ole ja verenpaineet ja pulssi on korkeammalla kuin koskaan ennen... Mutta: A: Mulla on noin kahden vuoden koneet ja nesteet nyt kaapissa, elikkä "ilmaista" menoa 2 vuotta ainakin höyryillä olis mahis mennä. B: Keuhkot eivät yksinkertaisesti enää kestäneet tupakkaa ja siinä on tullut selvä parannus. C: Silmiä "mustaksi lyöviä" tupakkiyskiä ei enää sentää ole. Pitää vaan jaksaa jatkaa. Vaan merkillisen vaikeaa tämä minulle on välillä... Luulin alussa että energiat kasvaa heti jne.jne. Eipä ole niin käynyt. Päinvastoin jostain kumman syystä. Vaan toisaalta ajateltuna- Tupakka on kaiken tämän takana!

     
     
  3. #203
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    10
    Olet kuitenkin jo päässyt tuohon tilanteeseen asti, vaikeita hetkiä välillä on ja tulee varmasti olemaan jatkossakin. Sulla on aika kunnioitettava varasto, eikä noita sikareitakaan ihan hirveitä määriä tuntuis menevän jos tupakkaan vertaa ennen höyryjä. Älä nyt vaan luovuta, kyllä se alkaa helpottamaan. Joskus kun noita elämänvalintoja pohdin niin sain hyvän neuvon, keskity yhteen asiaan kerrallaan, kun se on hoidettu niin sitten vasta on seuraavan vuoro. Jos kaiken yrittää korjata samalla kertaa niin ei yksikään onnistu.
    Oli miten oli, te saatte kuitenkin kiittää tyhmyyttä elämänne monista oivallisista eduista; voitte esimerkiksi nauttia muiden tyhmyydestä, ja sehän on maailman suurimpia ilonaiheita. (Erasmus Rotterdamilainen)

     
     
  4. #204
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Loress Näytä viesti
    Olet kuitenkin jo päässyt tuohon tilanteeseen asti, vaikeita hetkiä välillä on ja tulee varmasti olemaan jatkossakin. Sulla on aika kunnioitettava varasto, eikä noita sikareitakaan ihan hirveitä määriä tuntuis menevän jos tupakkaan vertaa ennen höyryjä. Älä nyt vaan luovuta, kyllä se alkaa helpottamaan. Joskus kun noita elämänvalintoja pohdin niin sain hyvän neuvon, keskity yhteen asiaan kerrallaan, kun se on hoidettu niin sitten vasta on seuraavan vuoro. Jos kaiken yrittää korjata samalla kertaa niin ei yksikään onnistu.
    Kiitos Loress! Juu, 33 vuotta tupakkaa takana yli askin päivässä ja koko aikana vain yksi 2kk:n tauko joskus 15 vuotta sitten... Kyllähän vaikeuksista huolimatta katson että olen onnistunut toistaiseksi. Harmittavaista vaan että ei ole sitä "onnen tunnetta"... Mutta ehkä se sieltä vielä tulee Toisaalta myös ihmetyttää että miten jotkut niin helpolla tuntuvat pääsevän tupakista eroon, mutta kaikkihan me ollaan yksilöitä... Asiat voisi olla huonomminkin toki

     
     
  5. #205
    Niin, eipähän tämä sähkötupakka mikään terveystuote ja parantava laite/tapa kuitenkaan ole. Itse miellän kuitenkin pienemmäksi pahaksi, kuin tupakka. Parempi varmaan olisi olla ilman, mutta kun ei pysty, niin mennään tällä.

    Sen verran täälläkin tehnyt tupakka aikojen saatossa tuhojaan, ettei taida keuhkot enää uuden veroisiksi palata. Se on myöskin raju muutos elimistölle, kun vuosikausia vetänyt norttia ja sit lopettaa. Menee kuukausi jos toinenkin, ennen kuin alkaa kropassa olo tasoittumaan + helpottamaan.

    Tsemppiä ja sinnikkäästi edelleen mieluummin höyryjä kuin tupakkaa, benji.
    "Not a bad life really"

     
     
  6. #206
    Itse olen polttanut pitempään kuin sinä ja tuplasti enemmän. Tupakoinnin kanssa meni sitten stressin puolelle kun oli koko ajan tajunnassa,että tämä pitää lopettaa. Oikeasti. Hermosauhut oli siitä' erikoisia,että hermo oli mennä kun taisteli itsensä ja tietoisuuden kanssa jotta viime hetket käsillä lopetuksen suhteen. Toki voi olla jo myöhäistä,mutta eipähän vituta enää tupakan sytyttäminen kun ei syty enää.
    Verenpaineet 118/68 ja paino edelleen sama kuin on ollut viimeiset 30 vuotta.

    Kaiken kaikkiaan tervehdyttävin kokemus on ollut avioero. Tuota ajankohtaa ennen terveys reistaili ja yleisvitutus oli pysyvä olotila. Nykyään fysiikka paukkuu vanhuuttaan,mutta muutoin oikein reipasta meininkiä verrattuna entiseen.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  7. #207
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla paineet pahimmillaan nyt 195/125 ja pulssi 95 (lääkärillä mitattu). Verenpainemittari mulla on kotonakin ja samoja lukemia näyttää. Viikko sitten kävin lääkärillä tämän asian takia. Ei minusta niin väliä mutta kun mulla on yhteishuoltajuudella 7 ja 8 vuotiaat muksut niin pitää vähän yrittää ettei muksujen tarvitsisi huomata aamulla että iskällä on suoni katkennut päästä ja henki pois. Lääkäri pyysi paperille laittelemaan paineita (eivät ymmärrä puhetta) kun pitää olla mustaa valkoisella. Labraan laajoihin verikokeisiin myös tuli lähete... Puoli vuotta sitten multa otettiin "vuosihuoltona" laajat verikokeet ja jopa ekg ja kaikki oli kunnossa. Mielenkiintoista tulee olemaan nähdä että onko jotain oleellisesti muuttunut. Lääkäri kuunteli myös keuhkoja pitkään ja hartaasti, mutta ei määrännyt mitään testejä taikka kuvia keuhkoille jostain syystä...

     
     
  8. #208
    Totta on. Ei kymmenien vuosien tupakanpolton vauriot, tavat ja tottumukset muutamassa kuukaudessa häviä. Sanoit, että keuhkot ovat paremmassa kunnossa ja hinkuyskää ei enää ole. Se on jo erinomainen ja tärkein saavutus.

    Älä ystävä hyvä anna periksi. Et taatusti ole ainoa, joka on kärsinyt Tantaluksen tuskia, kun tupakka hävisi elämästä. Kuukausi kuukaudelta olosi paranee ja masennuskin lievenee, kunhan vanhat tavat pikku hiljaa ovat vain haalenneita muistoja. Kuten Loress viisaasti neuvoi, painonpudotuksen aika voi ihan hyvin alkaa sitten, kun pahin tupakkataistelu on käyty. Ainakin minulla kiloista eroon pääseminen oli aikoinaan piece of cake verrattuna tupakan lopettamiseen.

    Tiedän kokemuksesta, että verenpaine laskee satavarmasti, kun aloitat laihdutuskuurin. Siihen asti syö rauhassa lääkärin mahdollisesti määräämät lääkkeet. Ne voit heittää mäkeen aika pian, kun kilot joskus tippuvat.

     
     
  9. #209
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Itse olen polttanut pitempään kuin sinä ja tuplasti enemmän. Tupakoinnin kanssa meni sitten stressin puolelle kun oli koko ajan tajunnassa,että tämä pitää lopettaa. Oikeasti. Hermosauhut oli siitä' erikoisia,että hermo oli mennä kun taisteli itsensä ja tietoisuuden kanssa jotta viime hetket käsillä lopetuksen suhteen. Toki voi olla jo myöhäistä,mutta eipähän vituta enää tupakan sytyttäminen kun ei syty enää.
    Verenpaineet 118/68 ja paino edelleen sama kuin on ollut viimeiset 30 vuotta.

    Kaiken kaikkiaan tervehdyttävin kokemus on ollut avioero. Tuota ajankohtaa ennen terveys reistaili ja yleisvitutus oli pysyvä olotila. Nykyään fysiikka paukkuu vanhuuttaan,mutta muutoin oikein reipasta meininkiä verrattuna entiseen.
    Mulla myös vuosia ollut mielessä tupakoinnin lopettaminen mutta ajatuskin on herättänyt vain mieleen että: Tupakille! Avoliitosta eroa en ole katunut mutta se harmittaa kun exästä ei ikinä pääse kokonaan eroon kun on pienet yhteiset lapset

     
     
  10. #210
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kiitos Häkäfobia kannustuksesta! Itse olen pitänyt monia dieettejä ja on ne olleet helppoja tähän tupakin lopettamiseen verrattuna minullakin. Nyt vaan ei jaksa kumpaakin yhtäaikaa. Tupakista eroon pääseminen on toki sen tärkein juttu. Painon pudotus tulee sitten. Viisaasti neuvotte ja olen samaa mieltä. Kiitos kannustuksesta!

     
     
  11. #211
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    ...
    Viimeksi muokannut benji; 13.06.16 kello 21:12. Syy: lainaus meni jotenkin pieleen...?

     
     
  12. #212
    Älä huoli,et pääse eroon ex-stä senkään jälkeen kun lapset täysi-ikäisiä. Aina sitä jotain asian tynkää lasten tiimoilta.
    Korkea verenpaine saattaa olla perinnöllistäkin. Tuttavapiirissä on ainakin yksi vanhempi rouvashenkilö joka on silmämääräisesti 50 kiloa eikä koskaan ole polttanut,mutta käyttöpaineet niin kovat,että sairaalassakin välillä.

    Työterveystarkastuksessa nuo minunkin verenpaineet muutama viikko sitten katsottiin ja verenkuvasta voisi päätellä,että kolesterolin osalta pitänee taas kiinnittää enemmän huomiota kun edelliskerrasta lievästi noussut. Vaan olen antanut itselleni luvan vetää rasvaa ihan huolella viimeiset pari vuotta.
    Maksa-arvo oli loistava,mikä tässä eritysesti mainittakoon.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  13. #213
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Niin, eipähän tämä sähkötupakka mikään terveystuote ja parantava laite/tapa kuitenkaan ole. Itse miellän kuitenkin pienemmäksi pahaksi, kuin tupakka. Parempi varmaan olisi olla ilman, mutta kun ei pysty, niin mennään tällä.

    Sen verran täälläkin tehnyt tupakka aikojen saatossa tuhojaan, ettei taida keuhkot enää uuden veroisiksi palata. Se on myöskin raju muutos elimistölle, kun vuosikausia vetänyt norttia ja sit lopettaa. Menee kuukausi jos toinenkin, ennen kuin alkaa kropassa olo tasoittumaan + helpottamaan.

    Tsemppiä ja sinnikkäästi edelleen mieluummin höyryjä kuin tupakkaa, benji.
    Kyllähän tämä sähkörööki on parempi kuin tupakka. Mittauksia ei ole tehty mutta tunnen että keuhkojen kapasiteetti on parantunut jopa 25% varmaan jo 3-4 kuukaudessa. En myöskään saa enää sellaisia yskän kohtauksia että näen vain mustaa ja tähtiä. Ne yskänkohtaukset oli aika pirullisia moottoritiellä autolla ajellessa... Penkalla kävin jo kerran... Sekin oli jännää kun sisko soitti viimeksi niin kysyi yhtäkkiä minulta että miksi et yski..? Hän oli jo niin tottunut että minä yskin kun puhun puhelimessakin

     
     
  14. #214
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Älä huoli,et pääse eroon ex-stä senkään jälkeen kun lapset täysi-ikäisiä. Aina sitä jotain asian tynkää lasten tiimoilta.
    Korkea verenpaine saattaa olla perinnöllistäkin. Tuttavapiirissä on ainakin yksi vanhempi rouvashenkilö joka on silmämääräisesti 50 kiloa eikä koskaan ole polttanut,mutta käyttöpaineet niin kovat,että sairaalassakin välillä.

    Työterveystarkastuksessa nuo minunkin verenpaineet muutama viikko sitten katsottiin ja verenkuvasta voisi päätellä,että kolesterolin osalta pitänee taas kiinnittää enemmän huomiota kun edelliskerrasta lievästi noussut. Vaan olen antanut itselleni luvan vetää rasvaa ihan huolella viimeiset pari vuotta.
    Maksa-arvo oli loistava,mikä tässä eritysesti mainittakoon.
    Juu, äitini joutui aloittamaan verenpainelääkityksen jo kun oli minua nuorempi. Vaan tiedän että elintapamuutoksilla saan paineet alemmaksi kunhan tästä voimat riittää siihen hommaan. Isäpuolella oli paineet samanmoiset kuin minulla nyt kun häneltä puhkesi päästä suoni ja henki pois. Minun ikäisenä. Usein nuo suonien puhkeamiset ovat perinnöllisiä toki, eikä minun suvussani niitä tietääkseni ole kylläkään.

     
     
  15. #215
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Juu, äitini joutui aloittamaan verenpainelääkityksen jo kun oli minua nuorempi. Vaan tiedän että elintapamuutoksilla saan paineet alemmaksi kunhan tästä voimat riittää siihen hommaan. Isäpuolella oli paineet samanmoiset kuin minulla nyt kun häneltä puhkesi päästä suoni ja henki pois. Minun ikäisenä. Usein nuo suonien puhkeamiset ovat perinnöllisiä toki, eikä minun suvussani niitä tietääkseni ole kylläkään.
    Ne luult määrää angiotensiiniin vaiukuttavia alkuun. On hyvin siedettyjä. Ja kun pääset kunnolla liikkumaan ja katsomaan ruokavaliotasi, ottavat verenpainelääkkeet pois jos paineet tippuu. Paino sen paineen tekee. Fiksu lääkäri hoitaa ensin sen "syövän" eli tupakan pois, ja tutkitaan sitten myöhemmin muita juttuja joita voidaan lääkitä tilapäisesti.

     
     
  16. #216
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Ne luult määrää angiotensiiniin vaiukuttavia alkuun. On hyvin siedettyjä. Ja kun pääset kunnolla liikkumaan ja katsomaan ruokavaliotasi, ottavat verenpainelääkkeet pois jos paineet tippuu. Paino sen paineen tekee. Fiksu lääkäri hoitaa ensin sen "syövän" eli tupakan pois, ja tutkitaan sitten myöhemmin muita juttuja joita voidaan lääkitä tilapäisesti.
    Tämä lääkäri jossa nyt kävin verenpaineen takia sanoi että hienoa kun olet siirtynyt savukkeesta höyrykkeeseen! Kyllä useampi lääkäri tietää että höyryke on terveellisempi. Erään vanhan lääkärijäärän kanssa painin asiasta vartin verran ja huomasin että se lääkäri ei tiennyt lainkaan niin paljon savukkeen myrkyistä kuin minä. Ja minä olen täältä forkasta lukenut asiaa paljon ja myös lukenut artikkelejä netistä. Väitän että useampi yleislääkäri tietää savukkeen ja e-savukkeen eroista turhan vähän ja silti tuomitsevat. Mutta tosiaan pääsääntöisesti lääkärit kannattavat ennemmin e-savuketta kokemuksieni mukaan ja se on hyvä se.

     
     
  17. #217
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ja tosiaan olen samaa mieltä teidän kanssa että kun tupakinhimot rauhoittuvat ja sitä myöden stressi rauhoittuu ja saan painon hallintaan ja liikuntaa aikaiseksi niin varmaan paineet tippuu. Näin se menee ihan niin kuin sanottekin. Tämä on nyt vain tätä aikaa ja tämä pitää nyt vaan toistaiseksi jaksaa ja lopussa kiitos seisoo

     
     
  18. #218
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    10
    Niitä lääkäreitäkin tuntuu olevan niin moneen junaan. Kun siirryin tupakasta höyryihin niin tuli myös keuhkokuume, työterveyslääkäri totesi että johtuu ihan tosta tupakoinnin lopettamisesta tämä tauti, ei kommentoinut siinä mitään höyryttelystä. Lähtöä tehdessäni sanoi vielä, että nyt sitä höyryhengitystä riittävän paljon ettei tupakka enää kuvioihin palaa
    Oli miten oli, te saatte kuitenkin kiittää tyhmyyttä elämänne monista oivallisista eduista; voitte esimerkiksi nauttia muiden tyhmyydestä, ja sehän on maailman suurimpia ilonaiheita. (Erasmus Rotterdamilainen)

     
     
  19. #219
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Benjille sellaista kannustusta, että nyt seurantaan kolme perusasiaa, riittävä nesteytys, terveellinen ruoka ja riittävä määrä liikuntaa. Et sä sitä tupakkia tartte olon parantumiseen, eikä höyryttely ole ihmelääke parempaan elämään, yksinään. Tsemppiä ja elämää remonttiin. Oot oikealla tiellä mutta uskalla ottaa lisää askelia kohti uutta minää. Elämäntaparojektia itelläkin ollu tämän vuoden meneillään.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  20. #220
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Nyt taas keuhkot huutaa hoosiannaa... Tekis mieli jotain tervaa? En tiiä. Tupakkaa ei tee mieli mutta keuhkoissa tuntuu tyhjiötä ja tuntuu inhottavalle... Noh, ei kait sitä muuta voi odottaakaan kun on polttanut yli30 vuotta. Hermo kireellä tämän inhottavan tunteen takia taas... Höh...

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •