Sivu 1 / 23 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 458

Aihe: Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

  1. #1
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125

    Savukkeesta eroon! Tsemppinurkka.

    Tervehdys!

    Ajattelin että ehkä tällainen ketju voisi olla hyödyllinen? Täällä saa valittaa kun hermot on kireällä.
    Mutta täällä saa myös kehua itseään jos on mennyt hyvin!
    Täältä saa kysyä neuvoja ja tsemppivinkkejä ja mielellään niitä vinkkejä annettaisiin myös tarvitseville.

    Kokeillaanko?
    Viimeksi muokannut benji; 05.03.16 kello 20:29.

     
     
  2. #2
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Minä voisin itse kysyä ensimmäisenä. Miten saa keuhkotuntumaa mahdollisimman hyvin ilman että mun herkkään kurkunpäähän sattuu höyryt? Alan yskimään helposti jos kurkkuun vähänkin käy. Olisko vinkkejä? Laitteena mulla on Nautilus+ iStick 50W.

     
     
  3. #3
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Minä voisin itse kysyä ensimmäisenä. Miten saa keuhkotuntumaa mahdollisimman hyvin ilman että mun herkkään kurkunpäähän sattuu höyryt? Alan yskimään helposti jos kurkkuun vähänkin käy. Olisko vinkkejä? Laitteena mulla on Nautilus+ iStick 50W.
    Enemmän ilmaa nyt tulee ekana mieleen.

     
     
  4. #4
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ookei. Olenkin imutellut aika tiiviillä säädöllä. Pitää koittaa. Kiitos!

     
     
  5. #5
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Öööh ?? Vähemmän nikotiinia nesteisiin ??? Ja jotkut maut ainakin mulla ärsyttää kurkkua niin, ettei pysty ollenkaan höyrytteleen......

     
     
  6. #6
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Juu ja mun pitää kokeilla erilaisia nesteitä tosiaan. Olen vasta aloitellut nyt toisen kerran tätä höyryttelyä. Ensimmäisestä ja edellisestä kerrasta aikaa onkin vuosia. Tiivareita saapui tänään monia ja huomenna alan niitä tekemään ja kypsyttelemään. Hyvä vinkki tuo että jotkin maut/ nesteet ei ilmeisesti kaikille sovi. Kiitos!

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    302
    Kyllä vieläkin olen kuin puulla päähän lyönyt miten helppoa oli tupakasta luopua. Yhtä joulua on tullut vietettyä puoli vuotta eikä loppua tule. Rahaa en ole miettinyt. Pääasia on ollut pysyä erossa tupakasta ja se on onnistunut 100% Eikä siihen ole enää pelkoakaan takaisin paluusta ��Kiitoksia vaan kaikille täällä kirjoittaneille��

     
     
  8. #8
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tämä on kyllä korvaamaton foorumi. Minullakaan kun ei ole ketään ystävää joka harrastaisi ja neuvoisi näissä asioissa. Tupakanpolton lopettaminen ilman höyrykettä voisi olla mulle liian ylivoimaista kun olen lähes ketjupolttaja ollut jo 30 vuotta. Tämä höyryke voi olla se ainoa tapa jolla voin päästä eroon tupakan terveyshaitoista jotka minulla jo tuntuu liiankin pahoina. Onneksi olkoon Jyki!

     
     
  9. #9
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Anoppi kyselee edelleen aina kun menee röökille, etteikö mun tee yhtään mieli.. ja ihmettelee vastausta, kun sanon ettei tippaakaan.. On sekin vähentäny röökit puoleen höyryillä muttei luota siihen että vois olla kokonaan ilman. Mulla alkaa oleen niin pitkä aika viime röökistä ettei herätä enää mitään mielikuvia. Havannalaisesta en edelleenkään kieltäydy, mutta niitä kuluukin vain muutama vuodessa. Hyvässä seurassa ja sopivana hetkenä.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  10. #10
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ei kannata lähteä aamulla töihin siten että kokeilee nolla niksoilla höyrytellä. Tupakka-aski tuli sen takia ostettu. Moka! Niin ja sellainenkin vinkki tähän vielä (jonka sain jostain toisesta ketjusta) että kurkun kuivaamiseen todellakin vaikuttaa se että jos "sekakäyttää" tupakkaa ja höyrykettä. Ainakin mulla silloin kurkku kuivuu aivan hulluna. Jos käyttää röökiä höyryttelyn lisäksi niin parempi sitten niin että jompaa kumpaa vaikka päivällä ja illalla toista.

     
     
  11. #11
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Tupakit pois ja niin paljon niksaa että ei tee toista mieli. Ei se nollaniksa pyhäksi tee. Sitten kannattaa vähennellä kun tuntee että ei oo enää röökiin mitään mielihaluja. Itse oon ny huomannu että vaikka unohtuis modit kotiin niin en enää muutaman tunnin reissun takia käänny hakemaan, eikä tuu mieleen hakea röökiä tilalle.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  12. #12
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Juu ja mun pitää kokeilla erilaisia nesteitä tosiaan. Olen vasta aloitellut nyt toisen kerran tätä höyryttelyä. Ensimmäisestä ja edellisestä kerrasta aikaa onkin vuosia. Tiivareita saapui tänään monia ja huomenna alan niitä tekemään ja kypsyttelemään. Hyvä vinkki tuo että jotkin maut/ nesteet ei ilmeisesti kaikille sovi. Kiitos!
    Tulee vähän myöhässä, mutta kannattaa muistaa niksanesteet sekoittaa kunnon ravistelulla. Nesteet kun tykkää kerrostua herkästi. Ja niitä VG ja PG pitoisuuksia miettiä. Kurkku ei enää tykkää millään edes 50/50 suhteesta pidemmän päälle.

     
     
  13. #13
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ok. Kiitos. Oon koittanut VG:tä mahdollisimman paljon höyrytellä kun mulla on tosi herkkä kurkku. Olen tupakoinut jo niin kauan että kurkku on herkkä ja keuhkot ihan loppu ja armoton tupakkiyskä. En ole päättänyt mitään, ja polttelen myös savukkeita edelleen mutta jo nyt 3 viikon jälkeen kun höyryttelyn avulla ihan itsestään poltan savukkeita puolet vähemmän niin JO NYT tunnen saavani vähän paremmin happea selvästi. Olen tyytyväinen jo tästä!

     
     
  14. #14
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Ok. Kiitos. Oon koittanut VG:tä mahdollisimman paljon höyrytellä kun mulla on tosi herkkä kurkku. Olen tupakoinut jo niin kauan että kurkku on herkkä ja keuhkot ihan loppu ja armoton tupakkiyskä. En ole päättänyt mitään, ja polttelen myös savukkeita edelleen mutta jo nyt 3 viikon jälkeen kun höyryttelyn avulla ihan itsestään poltan savukkeita puolet vähemmän niin JO NYT tunnen saavani vähän paremmin happea selvästi. Olen tyytyväinen jo tästä!
    Samaa ongelmaa oli itsellä. Nyt pari kuukautta puhtaasti höyryillä vedellyt (sitä ennen oli aikaisemman sukupolven laitteilla muutama ns. epäonnistunut yritys). Viikon ajan varmaan tupakoin ja höyryttelin samalla, mutta mukavuudenhalu voitti addiktion. En jaksanut hakea tupakkaa kaupasta erikseen enkä mennä pakkaseen ulos polttamaan. Rutiineista eroonpääsy on varmasti se vaikein osa.

    Nyt yö/aamuyskä pelkkä muisto, hapenottokyky uskomaton edelliseen verrattuna ym. Ennen kurkku oli todella huonossa kunnossa. Nyt pelkkä se, että kantaa vesipulloa mukana auttaa höyryttelystä tulevaan pieneen kurkkuärsytykseen. Osittain näiden takia se tupakointi loppui itsestään.

    Jos muuten haluat DIY juttuihin sukeltaa syvemmälle, niin kannattaa katsella youtubesta muun muassa DIYorDIE -videoita. Niillä itse jo hyvin alusta lähtien aloitin omien nesteiden teon.

     
     
  15. #15
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulle tulee limayskää kun höyryttelen, mutta ehkä se on normaalia näin alussa (kolme viikkoa) ja ehkä se on jopa hyvä että keuhkoista limaa tulee pois? Ainakin jo nyt happi kulkee paremmin keuhkoissa. En kuitenkaan ole höyrytellyt kuin noin 1ml päivässä ja 70/30 VG/PG.

     
     
  16. #16
    Useamman viikon lopettamisen jälkeen yskit tervoja ulos. Niin pitääkin.

    Samoin voi olla armoton yskänärsytys kun keuhkot tottuu höyryyn. Menee ohi sekin.

     
     
  17. #17
    Höyrypää Humppaaja's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    440
    ^

     
     
  18. #18
    Täytyy kyllä tulla sanomaan, että aika kultaa muistot. Kokeilin maistella kaverin tupakkaa ensimmäistä kertaa pariin kuukauteen. Poltti kurkkua niin helvetisti, että en toista hönkäystä ottanut. Eritoten crownilla tottunut niin viileisiin höyryihin. Suutuntuma muutenkin huono ja savun määrä olematon. Ei kyllä enää ikinä takaisin siihen samaan. Aika oli todellakin kullannut muistot.

     
     
  19. #19
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    On se psyyke vahva! Väärällä tavalla turhan usein. Olin ilman savuketta (nikotiinihöyryillä kuitenkin) 06:00- 14:00 ja sitten mukamas jo oli vieroitusoireita savukkeesta niin että piti tupakki polttaa.. Taisi noin lyhyellä ajalla olla siis vain "psyyke vieroitusoireita". Vaan kun kaikista asioista pitää se positiivinen puoli löytää niin poltin sentään 11 savuketta vähemmän tuona aikana kuin normaalisti olisin polttanut.

     
     
  20. #20
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Mun itsekuri on aina toiminu kaupassa paremmin kuin kotona. Eli kassalla meni aluksi tahtojen kamppailuksi, mutta kun siitä selvisi, ei ollut vaikea olla höyryillä. Kun pääsee edes hetkeksi eroon, alkaa joka repsahdus maistua aina vain ikävämmältä. Kyllä se siitä kunhan uskot ja luotat laitteisiisi. Se luottamus on tärkeä. Ja se, ettei ole ikinä uhkaa nesteiden, tai laitteiden loppumiselle tai väliä vaikka yks ei juuri nyt toimikaan.
    Laskin äsken että mulla on kymmenen modia rivissä kaapissa.. Viitisentoista kikkaretta niiden päähän, ja kaikissa toimiva ato sisässä. Akut on aina kunnossa kaikissa varalla olevissa. Nestettä valmiina litra. Ei pääse röökinhimo iskemään. Eikä se varmaan enää iskekään, koska ei ole viekoitellut millään tavalla enää aikoihin.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
Sivu 1 / 23 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •