Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 52

Aihe: Yritän takaisin tähän höyryttelyyn - pakko onnistua!

  1. #1
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Yritän takaisin tähän höyryttelyyn - pakko onnistua!

    Höyryttelin 2,5 vuotta ja hankin kaikki mahdolliset vehkeet eGosta Swaniin ja Ithakaan ja oli siinä paljon käyttämäni Somppu hybridi ja Provarikin tuli hankittua.

    Notkuin täällä ja olin täysin myyty. Sitten yhtäkkiä: unohtui koko asia, ja aloin taas polttaa

    Nyt on vuosi varmaan ellei enempikin mennyt, etten ole saanut höyrystä "sitä jotain".

    Nyt on jonkin aikaa ollut kova tahto päästä takaisin tähän skeneen, ja pakko on onnistua nyt!

    Kaikki hankkimani laitteet on edelleen olemassa, ja niillä kyllä pitäisi pärjätä. En jaksa enää käämejä vääntää enkä todellakaan Itkahaa jaksa värkätä! Yritänkin nyt Swanilla ja Atlantis-clearolla. Kyllä, kyllä minulle riittää *hyvin* se 20 wattia mikä tästä irtoaa tuoreella akulla.

    Ongelma on se, että

    1. jokin puuttuu.
    2. puuttuu se automaatio, että kun on nikkikset niin ottaisi vapottimen käteen ja alkaisi höyrytä! Mieluummin on pukenut kaiken mahdollisen päälle ja kömpinyt 25 asteen pakkaseen ulos! Hankin siihenkin tarvikkeet: karvavuorilliset kroksit, jotka on helppo puikata jalkaan ulos mennessä


    Kun aikoinaan höyrytin, niin olin tiputtanut niksat jonnekin 6 mg tasolle, vaikka aloitin aikoinaan 24 mg nesteillä. Nyt tuntuu ettei siitä saa mitään, ja taas yritän maksiminikoilla. Ja kyl siitä nikotiinia saa!

    Mutta se jokin puuttuu. Muistan kyllä kun silloin joskus maistui rööki paskalle, mutta nyt sitä vain kaipaa. Mutta ei, tahdon päästä röökistä eroon, ja tahdon tehdä sen höyryllä!

    Läpi harmaan kiven.

    Siksi tämä aloitus nyt tässä. Onko muita samanlaisia (ollut)?
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  2. #2
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Teretulemast takasin
    Kyl se siitä, hommaa joku rele ennemmin tohon Atlantiksen alle niin saat tiputeltua niksoja vähintään sinne 6mg seutuville varsinkin jos suorat keuhkopullit luonnistuu
    e. Ja tarkkana sen tankin kans mekaanisella, vetää herkästi oikkariin.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #3
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Ei luonnistu, vaikka ennen luonnistu. Se olikin just tää Atlantis aikoinaan joka sai se aikaan: iskee hillitön KÖH jos yrittää vetää henkeen. Siksi kai mä sitten lopetinkin, kun en saanut enää mitään muutakaan vehjettä pelaamaan tyydyttävästi vähällä vaivalla.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  4. #4
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Nyt kyllä tuntuu, että tämä alkaa toimia. Ei siihen kai tarvita kuin tahto ja sitten joku nyrjähdys päässä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Nivala
    Viestit
    209
    Minä olen menny höyryn voimalla jo aika tarkkaan 3 vuotta, lähes päivälleen.
    Tupakat jäi pois ihan itsestään kun höyryttelyyn siirryin.
    Noin viisi tupakkia olen tänä aikana polttanu, ihan vain kokeilun, mielenkiinnon ja huvin vuoksi.
    Joka kerta on tuntunu siltä että kyllä olis helppo lähteä jatkamaan, maistuu samalta kuin silloin kakarana aloitellessa.

    Jälkimaku ja olo on tosin ollu joka kerta aika huono, varsinkin yhden humalassa kokeillun tupakin jälkeen.

    Omalla kohdalla paluu analogisiin on erittäin epätodennäköistä, ainakin niin kauan kun höyryttelystä ei saa muita harrastuksia (urheiluammunta) haittaavia rangaistuksia vapocalypsen jälkeen.

    Ymmärrän aloittajan kaipuun "sitä jotain" kohtaan enemmän kuin hyvin.
    Kärsin siitä itsekkin edelleen, välillä enemmän, välillä vähemmän.

    Eli et ole yksin.

    Tästä höyryttelystä puuttuu se tunne miltä savu suussa tuntuu, sähkövehjettä ei voi roikottaa huulessa tuntikausia kädet rasvassa moottoripyörää/jotain muuta konetta ruuvatessa, sytkärikeräilyltä tipahti pohja pois ja kaipaan Zippobensan tuoksua.

    Ja onhan se nyt huomattavasti katu-uskottavempaa jos motoristin huulessa roikkuu ihan rehellinen sätkä kuin se että povarista kaivetaan vanhan kännykän kokoinen vehje ja aletaan sitä imemään.

    Pystyyko kukaan kuvittelemaan Härski-Hartikaiselle kouraan Wismec Röllöksin?

    Tai James Deanille eGo-tikun?

    Vuosikymmenten mielikuvamarkkinointi on onnistunut, ainakin omalla kohdallani.

    Varmaan osansa on tehnyt myös tupakkayhtiöiden lisäämät mao-estäjätkin, höyryssä ei taida niitä olla...

    Mutta on tässä höyryttelyssä sellainen hyvä puoli että keuhkojen tilavuus on kasvanut toista litraa ja puhallusarvomittarin hönkäisen pohjaan niin että kopsahtaa.
    Siitäkin huolimatta että ehdin polttaa 25 vuotta.
    Maku- ja hajuaisti on palannut ja kunto koheni kohisten ensimmäisten höyrykuukausien aikana.

    Aloittajalle tsemppiä, kyllä se siitä!
    Ja jos välillä repsahtaa niin mitä sitten?
    Ei maailma yhdellä tupakalla/askilla vielä kaadu.
    Osta joku uusi kiva modi ja jatka taas höyryämistä.
    Jokainen polttamatta jätetty tupakka on aina parempi kuin poltettu.

    Omalla kohdalla tuon automaation siirtäminen sähkölaitteisiin oli ehkä hiukan helpompi kun poltin aina itse käärittyjä sätkiä.
    Se vaati aina pienen valmistelun ennen kuin pääsi sytyttämään, siinä oli sellainen pieni harkinta-aika.

    Sähkövehkeissä on tärkeää huolehtia siitä että aina on käsillä vähintäänkin riittävästi litkuja, yksi takuuvarmasti toimintakunnossa oleva laite ja vaihtoakut.
    Ennen joulua meinasi itsellä mennä hermot kerralla näihin vehkeisiin kun kaikki kartot oli tukossa, litkut loppu ja ainoa modi veteli viimeisiään.
    Nyt se ei enää toistu, huoltovarmuus on taattu.

    Tämmösiä hajatelmia tällä kertaa.

     
     
  6. #6
    Tahdosta tämä on kiinni, pitää vain valita mitä elämässä haluaa. Turha siitä on mitään numeroa tehdä.

     
     
  7. #7
    Itsellä nyt toisella kierroksella lähti tupakat pois aikalailla itsestään. En päättänyt lopettaa tai tietoisesti mitään tehdä. Itselleni se kynnys mennä ulos kylmään oli tarpeeksi suuri, joten sisälle sitten jäi höyryttelemään.

    Ensimmäisellä kerralla tyssäsi juuri laitteisiin koko homma. Liian alhaiset tehot, ei mitään kurkkutuntumaa melkein, höyryt olemattomat eikä makua tullut ollenkaan. Silloin tahtokaan ei oikein riittänyt. Pari hyväksi arvosteltua tankkia ja tehokas modi alle, niin pääsee löytämään sen itselle sopivimman korvaajan tupakalle. Kuitenkin höyryn lämpö, kurkkutuntuma, maku ja höyryn määrä on sellaisia, että niitä pystyy muokkaamaan itselle mieleiseksi. Yskimistä tapahtuu alussa varmaan kaikilla, mutta itsepintaisesti vaan totuttaa keuhkot siihen. Vesipullo vieressä ei ole pahaksi! Itse ottanut ihan tavaksi siitä ottaa hörppyjä höyryjen välissä muutenkin.

    Vaikka nyt ei vielä vuosia takana, niin ei kyllä oikeasti enää huvita mennä ulos palelemaan ja vaikka höyryttelen tupakoitsevan kaverin vieressä, niin rehellisesti sanottuna ei ole tehnyt mieli yhtään. Höyryttelystä saanut kaiken haluttavan irti. Ehkä vaikein asia oli itselleni aamutupakan rutiini, jolloin heti herättyä meni ulos polttamaan. Alussa oli todella vaikeaa olla ilman sitä, koska ei tiennyt mitä tekisi ensimmäiseksi mutta siitäkin aikalailla päässyt yli.

     
     
  8. #8
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Ei liikaa ressiä kannata ottaa, ressi ajaa vaan tupakkaan. Kaipuuta tulee ittelle edelleen vaikka vuosia höyrytelly. Se tupakan huulessa roikottaminen ja toiminta varmuus vaan oli huippua!

     
     
  9. #9
    Höyrypää Humppaaja's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    440
    Mulla jäi röökit sinä päivänä ku niksanesteet tuli postissa. Ja taakseni en oo kattonu.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Nivala
    Viestit
    209
    Mulla tosiaan siirtyminen höyryyn sujui ihan melkein vahingossa.
    Kaverilta sain maistiaiset jostain greensmoketikusta tms jossa oli banaani-kahvi-sekoitusta.
    Hommasin lavatuben ja kartotankin ihan mielenkiinnosta.
    En yhtään uskonut että vois toimia mutta jostain syystä silti kiinnosti kokeilla.
    Viikon verran kuljetin tupakkeja mukana ja aina töissä kahvitauon päätteksi käärin sätkän vanhasta muistista.
    Ulos mennessä ne jäi kuitenkin aina polttamatta kun käteen sattui sähkövehje.

    Eli palavaa innostusta tai edes varsinaista halua siirtyä höyryyn, saati lopetttaa tupakointia, mulla ei ollu ollenkaan, niin vain kävi.

     
     
  11. #11
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Noita on melko paljon nykyään toimivia clearoja suoraan kaupasta. Mullakin muun muassa käytössä uwell crown -tankki, ei tartte tehä mitään muuta kun täyttää tankki ja vedellä kovaa. Ja atopään vaihto josain 100-200ml välein.

     
     
  12. #12
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Atlantis toimii ihan hyvin, jos vaan siihen atoja saa vielä. Kävin taas aamulla savuilla, mutta yrittelen nyt päivän höyrytä.

    Jouduin pudottamaan niksat siihen alle 10, kun onhan se nyt vaan liikaa, liika
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #13
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Joo, edes nykyajan "perushuonoilla" vehkeillä tommoset entisaikojen 14 tai 18 mg niksat on kyllä melko rutaaleja.
    Finnvapella ainakin näyttäs olevan atopäitä tohon atlantikseen.

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2015
    Sijainti
    Björneborg
    Viestit
    229
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Tahdosta tämä on kiinni, pitää vain valita mitä elämässä haluaa. Turha siitä on mitään numeroa tehdä.
    Nojuu u, ihaniinkoin kaikki muukin. Sitä voi vaikka kuolla jos siihen tarpeeks uskoo.
    Mutta tässä puhuttiinkin tunteesta nimeltä tarve mihin toi tahto ei vaikuta vittuakaan.
    Poltin ite pitkään aamusti yhen nortin kun kitkusena ja ärtyneenä ton laitteen kanssa roplaaminen ei aluks ainakaan heti aamusti luonnistunut ennenkuin keho alko olemaan piukassa kofeiinia ja nikotiinia, paha nyt on kenellekkään tuotetta nuuska varsinkaan suomalaisen päihdepolitiikan takia oikeen mainostaa mut henkilökohtasesti tuo generali autto jättämään sen aamunortin väliin...
    Kesti varmaan vaan tovi tottua tohon niksan kurkkutuntumaan näin vuosien päästä uudelleen, egoilla ja lavatubeilla toi niksa ei niin kurkussa ainakaan mun muistikuvissa tuntunut ja eihän se näin vissiin olekkaan.
    Nyt on aamukuristelut kurkussa jo kaukana ja fiilis tästä hyvä. Toi aamunortti oli aika pelottava varsinkin jos unohdit laitteen kotiin ja himo yllätti tupakoitsijoiden seurassa sitten myöhemmin, ei oo aaamuröökistä luopumisen jälkeen enää otatko/palaako kyssärit paljoo häirinnyt

    Ja kiitokset oopelle, luulin olevani foorumin musta lammas.

     
     
  15. #15
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 21:40.

     
     
  16. #16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Siksi kai se aamuröökin tiputus on monille vaikein, yön jäljiltä kroppa kaipaa nikotiinia, ja höyryllä kestää aikansa että imeytyy limakalvoilta.
    Jotkunhan käyttää aamusella, juuri tuosta syystä, vahvempi niksaisia nesteitä. Luulisi vastaavan lähes aamuröökiä, kun tarpeeksi tujua nestettä pistää höyrytellen.
    "Not a bad life really"

     
     
  17. #17
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Casull Näytä viesti

    Pystyyko kukaan kuvittelemaan Härski-Hartikaiselle kouraan Wismec Röllöksin?

    Tai James Deanille eGo-tikun?

    Tough question... hmmmm




    ... nah....

    Let's have a vape while we're thinking about this.

     
     
  18. #18
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Sitä tupakasta tulevaa niksan kolahdusta päähän ei näillä vehkeillä saa, täytyy vaan totuttaa ittensä uuteen annosteluun miten nikotiininsa saa. Siksi kai se aamuröökin tiputus on monille vaikein, yön jäljiltä kroppa kaipaa nikotiinia, ja höyryllä kestää aikansa että imeytyy limakalvoilta.

    Itse pääsin eroon tiputtamalla niksaa, ja höyryämällä aika pitkälti koko valveillaoloajan.
    Itsellä oli se tapa lähinnä se suurin tekijä aamuröökin poisjättämisessä. Aamut on ainakin itselleni todella rutiinipainotteisia, koska aivot vetää 404 ensimmäisen tunnin ajan. Kävinkin röökien loppumisen jälkeen parina aamuna vetämässä höyryt ulkona herättyä. Piti vain se rutiini muuttaa niin, että kooma-aivotkin sen oppi parissa päivässä.

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2015
    Sijainti
    Björneborg
    Viestit
    229
    Olis kyl voinut tota aamuniksan märää miettii ;D No, ainakin on ajat jo takan mut korvantaa kuiteski jos vaikka jtn kamalaa tapahtuu! Tosin oon ehkäissyt retkahtamista mahollisimman paljon laajalla välineistöllä.
    Selitäs sit itelles se nortti siinä huules kun tutkit kaikkii vapo kuittei ja räpläät laatikollista rojua

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2015
    Sijainti
    Björneborg
    Viestit
    229
    Täst tulee pia "AA"-kerholanka röökille.. Vertaistuki toki toimii, ei siinä mitään!

     
     
Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •