Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 21

Aihe: Onko tämä työpaikkahäirintää?

  1. #1
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    2

    Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Hyvät höyryttelytoverini, käännyn teidän puoleenne saadakseni suoria vastauksia.

    Olen höyrytellyt alusta asti työpaikallani. Aloittaessani selitin kaikille mikä laite on ja jaoin informaatiota kiinnostuneille. Kaikki ottivat asian erittäin positiivisesti vastaan ja olivat iloisia puolestani. Kunnes tuli uusi työntekijä taloon. Hän sanoi minulle että en saa POLTTAA sisällä, selitin myös hänelle että tämä ei ole polttamista ja höyrystä ei ole vaaraa hänelle. Esitin hänelle myös uusimmat tutkimukset mutta hän ei ollut kiinnostunut vastaanottamaan mitään tietoa ja ilman informaatiota hän vain jatkaa samalla argumentilla että poltan sisällä ja se on laitonta. Tässä vaiheessa kieltäydyin lopettamasta höyryttelyäni ja tämä uusi tyyppi alkoi selkäni takana kiertämään koko työpaikkaa läpi henkilöltä henkilölle kertomassa miten höyryttely on polttamista ja myrkytän kaikki höyrylläni. Hän myös uhkasi minua oikeusjutulla.

    Oikeusjutusta en ole sinänsä huolissani, koska tiedän etten tee mitään laitonta. Mutta se että hän kiertää puhumassa pahaa selkäni takana myös alaisilleni häiritsee työtäni ja "imagoani", asemassa jossa olen, imagolla on tärkeä osa jotta työt sujuisivat. Osaako joku sanoa täyttääkö tämä työpaikkakiusaamisen/häirinnän kriteerit?



     
     
  2. #2
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Kuullostaa kyllä pirulliselta. Minusta tuo on kyllä jonkin sortin kiusaamista.

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    239

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Auttais keskustelua jonkin verran jos kertoisit minkä tyylinen työpaikka on kyseessä jos uusi työntekijä tuolla saa "valtaa". Näillä puheilla veikkaisin että kyseessä on joku elämäntapahäirikkö joka mahollisesti hiljenee sillä että siltä kysyy "mikä v*ttu sua tässä hommassa nyt oikein hiertää?"

    edit: nyt vasta tajusin että ollessasi esimiesasemassa tuo henkilö on myös jonkinlainen pyrkyri/pahanilmanlintu jota ei parane päästää myrkyttämään työilmapiiriä.



    Savutta ry jäsen #0024

     
     
  4. #4
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    573

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Suorittiko kyseinen epeli työtehtäviään kulkiessaan juoruamassa eri osastoilla/alaisillesi? Mikäli koeaika on menossa niin ei suuria laiminlyöntejä / luottamuspulaa tarvita työsuhteen päättämiseen....

     
     
  5. #5
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569

    Re: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Koeajan aikana ei tarvi mitään syytä irtisanomiseen.
    Kenkää pahanilmanlinnulle. Jos tai kun se saa tahtonsa läpi jotenkin ja höyryttely kielletään, luuletteko että se jää siihen? Ei todella!
    Ihan varmasti kohta keksii toisen kohteen.
    Mielipiteensä (tyhmän) saa pitää, kunhan ei selän takana jauha shaissee, periaatteessa tuon enempää tietämättä tuo ylittää kiusaamisen kriteerit.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    218

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Joku sanoi jossain:"Väkivalta lopettaa vittuilun"
    En muista kuka

     
     
  7. #7

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Käytännössä höyryttely ei ole polttamista. Jos se (höyryttely) on sallittu sisällä, niin sitä vastaan voi vedota voimakkaisiin hajuihin yms (hajuvedet, partavedet yms). Työnantaja voi siis kieltää nämä, jos se jollekkin aiheuttaa huonoa oloa (vaikea todistaa ettei hänelle tulisi huono olo) tai itseasiassa taitaa olla velvoitettu kieltämään. Kai?

     
     
  8. #8
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    mun mielestä otat tyypin mukaan afterworkille ja kerrot mikä sua vatuttaa ja kerrot vielä tarkemmin mistä on kyse. jos vielä ton jälkeenkin kuttuilee, niin sitten on todella hyvät neuvot kalliit.

     
     
  9. #9
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    ihmisiä vituttaa. tyhmiä ihmisiä vituttaa toisten tekemiset. kaikkein viisaimpia, vasta vituttaakin muut tyhmät.
    helppo on kiroilla, mutta tämä aihe ansaitsee sen ISOSTI!

    nyt rotia siihen hommaan, henkilö puhutteluun ja linjat selviksi. PISTE.


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    114

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Tässä ei nyt tainnut käydä vielä ilmi että onko tämä uusi työntekijä sinun alainen tai oletko sinä hänen alaisensa vaiko kenties molemmat suurinpiirtein samassa asemassa? Tuli vaan mieleeni tämä...

     
     
  11. #11
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    2

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Kiitos vastauksista!

    Lisäinfona, olemme molemmat suunnilleen samassa asemassa. Minun tapauksessani minulla on alaisia joille erityisesti tämä henkilö on paasannut, hän ei ainostaan tuhlannut omaa aikaansa mutta myös häiritsi alaisiani ja tuhlasi heidän aikaansa. Nämä työntekijät myöhemmin tauolllaan tulivat kertomaan minulle mitä juttuja tämä henkilö minusta levittää.
    Juttu on aika selkeä minulle, mutta mietin onko se että hän ei tiedä vaarantaako höyry hänen terveyttään tarpeeksi pätevä syy kieltää minua höyryttelemästä. Hän vetoaa THL:n lausuntoon. Eikä hyväksy mitään muuta tutkimusta, ei edes halua tietää niistä vaikkakin olen tarjonnut hänelle mm. Italian yliopiston (http://www.biomedcentral.com/content...458-11-786.pdf) ja Harvardin (http://www.hsph.harvard.edu/centers-...ticle.jphp.pdf) tutkimuksia.

     
     
  12. #12
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    selvästi on ottanu asian "elämän tehtäväkseen". Voi olla vaikeeta puhua järkeä.
    mutta jos höyryttely on sallittu, niin en tajua miksi hän uutena työntekiänä alkaa heti sotajalalle.

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    50

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Pidä pintasi vapaustaistelija!

    Vituttaa tässä maassa ihmisten asenne. Itä-euroopassa tuntuivat kaikki ihmiset olevan linjalla:
    Ai, siitä ei tule savua - Ai, se ei haise - Tottakai sitä saa käyttää missä vain.
    Meillä on vapaata yhteiskuntaa nähty niin pitkään, että täällä on ruvettu jo miettimään miten tuonkin voisi kieltää muilta.
    Yksilönvapaus on jo kauan aikaa sitten unohdettu.

     
     
  14. #14

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Mietinpä vaan että tuo kyseinen henkilö voi saada höyryttelyn kieltoon koko firmassa helposti. Kukaan firma ei halua lähteä oikeuteen asiasta, varsinkin kun kukaan ei pysty todistamaan tuleeko henkilölle X oireita vai ei. Vähän samanlainen asia kuin päänsärky tai selkäkipu. Luultavasti liitto vielä maksaa henkilön X kulut oikeudenkäynnistä jos kyseinen henkilö liittoon kuuluu.

    Toisaalta jos henkilö on vielä koe-ajalla, voisit käydä hänen esimiehelleen puhumassa. Ei siitä että hän haaskasi omaa ja alaistesi aikaa, vaan siitä että hän koittaa kääntää alaiset sinua vastaan. Lisäksi yleisen työilmapiirin myrkytys, luottamuspula sekä yhteistyösi hänen kanssaan on lähes mahdotonta. Suomeksi sanottuna, mustamaalausta, paskanjauhamista yms.

    Vaikka joku asia olisi firmassa sallittu, yksi kusipäinen henkilö saa sen kieltoon aika pian. Toinen vaihtoehto olisi strateginen uudelleensijoittaminen. Pikkuinen toimisto, 50kg a4-paperia ja työtehtäväksi laskea niiden määrä, tarkalleen ja tarkastuslaskenta. Tosin voi sotia vähän työsopimuksen määrittelemää työtehtävää vastaan.

    Helpoin ratkaisu olisi kysyä suoraan päin naamaan että "mikä aapoa vituttaa?". Heikoilla tuossa asiassa olet. Toisaalta jos kaksi työtoveriasi todistaa että henkilö X on sanonut heille kahden kesken että henkilö X haluaa kieltää höyryttelyn ihan vain vittuillakseen.

    Toinen helppo ratkaisu olisi heittää hänen esimiehelleen ohimennen "pitäisikö henkilölle X antaa palkankorotus, tekee työnsä niin nopeasti että on aikaa puhua paskaa suurimman osan työajasta"

     
     
  15. #15

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja elektra Näytä viesti
    Kiitos vastauksista!

    Lisäinfona, olemme molemmat suunnilleen samassa asemassa. Minun tapauksessani minulla on alaisia joille erityisesti tämä henkilö on paasannut, hän ei ainostaan tuhlannut omaa aikaansa mutta myös häiritsi alaisiani ja tuhlasi heidän aikaansa. Nämä työntekijät myöhemmin tauolllaan tulivat kertomaan minulle mitä juttuja tämä henkilö minusta levittää.
    Juttu on aika selkeä minulle, mutta mietin onko se että hän ei tiedä vaarantaako höyry hänen terveyttään tarpeeksi pätevä syy kieltää minua höyryttelemästä. Hän vetoaa THL:n lausuntoon. Eikä hyväksy mitään muuta tutkimusta, ei edes halua tietää niistä vaikkakin olen tarjonnut hänelle mm. Italian yliopiston (http://www.biomedcentral.com/content...458-11-786.pdf) ja Harvardin (http://www.hsph.harvard.edu/centers-...ticle.jphp.pdf) tutkimuksia.
    Tyyppi vaikuttaa perushäiriköltä. Työnantajana harkitsisin tarkkaan työsuhteen jatkamista, sillä ei tuo tule ainoaksi asiaksi jäämään, joka tätä tyyppiä kuohuttaa.

     
     
  16. #16
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    49

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja elektra Näytä viesti
    Lisäinfona, olemme molemmat suunnilleen samassa asemassa. Minun tapauksessani minulla on alaisia joille erityisesti tämä henkilö on paasannut, hän ei ainostaan tuhlannut omaa aikaansa mutta myös häiritsi alaisiani ja tuhlasi heidän aikaansa. Nämä työntekijät myöhemmin tauolllaan tulivat kertomaan minulle mitä juttuja tämä henkilö minusta levittää.
    Pelkään pahoin, että kyseessä on nousukas narsistisella luonteenpiirteellä. Hän kokee sinut uhaksi omalle etenemiselleen ja koska hänellä ei ole mitään kilpailuetua, hän mustamaalaa potentiaalisia kilpailijoitaan kilpailuetua saavuttaakseen.
    Uskoisin, että hän puhuu näitä samoja juttuja esimiehellesi ja vastaavia juttuja esimiehestäsi hänen esimiehelleen. Tämä on normaalia nousukkaan käytöstä.
    Seuraukset riippuvat aika pitkälle ylemmistä esimiehistä. Nousukkaissa on se hyvä piirre, että heistä pääsee itsestään eroon: he joko etenevät tai mikäli eivät etene, he vaihtavat työpaikkaa.
    Näitä on useampiakin vuosien varrella nähty ja he ovat harmittomia, kunhan heitä vain ymmärtää välttää.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    290

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jepa Näytä viesti
    Näitä on useampiakin vuosien varrella nähty ja he ovat harmittomia, kunhan heitä vain ymmärtää välttää.
    Mielestäni tuo välttäminen on tässä parasta (imho). Esimies-alainen suhteessa se ei vaan toimi eikä silloinkaan kun sen ”häirikön” kanssa joutuu oikeasti tekemään töitä. Muutoin kannatta pitää suu supussa kyseisenlaisten henkilöiden lähellä ja keskittyä niihin mukaviin työkavereihin.

     
     
  18. #18

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Jos joku työpaikalla ei halua että sisällä höyrytellään, niin silloin ei mielestäni höyrytellä. Oli kuinka terveellistä tahansa, niin jotainhan siitä tuleekin pihalle uloshengitettäessä. Sitä ei vielä tiedetä. Ja ymmärrän tosiaan jos joku ei halua altistua vieraille ainelle (vaikkakin olisi paljon epäterveellisempää seistä Manskulla hengittämässä ulkoilmaa viiden minuutin ajan). Turhaa tästä niin isoa halloota nostaa, vaan mielestäni pitäisi sitten vaan nöyränä tyytyä ihmisen toivomukseen, ja mennä muualle höyryttelemään.

     
     
  19. #19
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    76

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    ???

     
     
  20. #20
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463

    Vs: Onko tämä työpaikkahäirintää?

    Näkisin asian näin, että sulla ei ole todistamisen taakkaa eli älä tuhlaa voimavaroja puolusteluun tai perusteluun. Hoida sinä hommasi kympillä ja anna häirikön rauhassa tuhlata voimavarojansa ja työaikaa pohtimalla vastaiskua. Riittää kun saat esimiehesi samalle puolelle...mutta älä missään nimessä ala puhumaan tästä henkilöstä pahaa, koska se saa vain asiat näyttämään pahalta. Sanoit, että olette samanlaisessa asemassa ja oletan, että teette samanlaista työtäkin...sun täytyy voittaa tämä henkilö aidolla työnteolla. Jos henkilö vaikeuttaa työntekoa niin asia on mielestäni vielä pahempi...työnantaja punnitsee, mikä merkitsee enemmän. 99% tyytyväiset alaiset vai huonontunut ilmapiiri yhden ihmisen takia. Lähde siitä liikenteeseen, että sinulla ei ole ongelmaa henkilön kanssa, etkä ole edes tietoinen siitä, että hän yrittää mustamaalata sinua...olet vain keskittynyt omaan työskentelyysi.

    Tämä oli vain mun kaksi senttiä asiasta...toivotan onnea!
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •