Tulokset 1 - 20 / 20

Aihe: Gummybearista hävisi maku

  1. #1

    Gummybearista hävisi maku

    Pari päivää sitten tuli libertyltä 60ml Gummybear Mixia, päivän maistui siltä kuin pitikin ja sen jälkeen maku katosi aivan täysin, koitettu monella eri kartolla ja ego atomisaattorilla. Pari testimaistajaakin on ollut ja täysin samaa mieltä hekin. Jääkaappissa säilytellyt (+5)
    Ja laitteenahan Lambo, voltit olleet 4.5-5.5V ja Bogen 3.0ohm XL carto tankin kanssa.
    Ja molemmista purkeista otellut nestettä, molemmilla samajuttu. Jääkaapista kun otettu nestettä niin ainakin sen yhden päivän seisoo huoneenlämössä. Olen myös huomannut että nesteestä on tullut vähän vetisempää kuin sen kuuluisi olla.

    Kellään mitää ideaa mistä tämä johtuu? ???

    Ja kyllä tiedän miltä nallekarkki pitäisi maistua

     
     
  2. #2
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Tilasin LF myös parikuukautta sitten Vermilonin vanillia ja applea silloin huomasin myös saman, nesteet olivat vetisiä ja laimeita, sen verran niitä höyrytellyt, että tiedän miltä ne pitäisi maistua.
    Silloin libertyn sivuilla ihmettelin, että onko Briteissä kesäpojat jo hommissa? Mutta missä mättää?

     
     
  3. #3

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Lainaus Alkuperäinen postaaja K-57 Näytä viesti
    Tilasin LF myös parikuukautta sitten Vermilonin vanillia ja applea silloin huomasin myös saman, nesteet olivat vetisiä ja laimeita, sen verran niitä höyrytellyt, että tiedän miltä ne pitäisi maistua.
    Silloin libertyn sivuilla ihmettelin, että onko Briteissä kesäpojat jo hommissa? Mutta missä mättää?
    Ihmettelen kyllä suuresti koska päivän maistuivat todella hyvältä, sitten yhtäkkiä maku katosi :s

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    29

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Mulle käy kanssa joskus noin joillakin nesteillä.Olenkin siinä vaiheessa vaihtanut nesteen johonkin toisen makuiseen. Syynä taitaa olla,et noi makunystyrät menee "tukkoon"eli ei enää maista ko makua.Kannattaa kokeilla vaihtaa muutamaksi päiväksi toiseen nesteeseen,ja kokeilla sitten uudestaan nallakarkkia.
    Ilmiö on minusta sama jos syö esim.vavaa salmiakkia,niin ekat karkit pistää vedet silmistä,mutta muutaman jälkeen niitä voikin syödä kun leipää...

     
     
  5. #5

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Itse höyrähdin joku aika sitten Flavourartin English toffee tiivisteeseen ja tein siitä litkuja.
    Muutaman päivän höyryteltyäni huomasin että toffeenmaku on oikeastaan kokonaan hävinnyt. Myös muutkin makunesteet alkoivat maistua laimealta toffeelta.
    Kaverilla testautin sitten tuota toffeeta ja sanoi että ihan överitoffeen makuista oli. Olihan siinä tietty 10 kertainen määrä sitä tiivistettä mitä Flavourartin ohjeissa neuvottiin käyttämään. Johtui siitä että tein koko ajan vahvempaa ja vahvempaa kun maku tuntui laimentuvan. Lopulta minulla ei ollut muita kun toffee litkuja kaapissa ja jouduin sitä käytännön pakosta höyryttelemään niin en enää tunnistanut toffeen makua ollenkaan.
    Eli ilmeisesti joku menee tukkoon tms. kun samaa makua höyrystelee pidempään. Käytin vielä DCT-tankkia niin höyryn määrä oli melkoinen ja nestettä tuli imettyä paljon. (5ml/päivä 16mg nestettä)
    Sen takia mietinkin että hommaan menthol kiteitä jemmaan, niin on aina joku maku josta ei ainakaan heti häviä makutuntuma suusta, ja saa ns. resetoitua noita muita makuja kun haluaa niin muut maut taas maistuvat.

     
     
  6. #6

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Nysse taas maistuu! Eilisen illan ja tämän päivän vedellyt Applewoodia Kiitti neuvoista molemmat.

     
     
  7. #7

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Mä taas kokeilin tänään ekaa kertaa just tota gummy bearsia libertyltä. Ei maistu yhtään millekkään. Miltä ton ees pitäis maistuu? Välillä tulee ihan vähän jotain makeaa makua, mut on kyl todella surkee suoritus. Kaikki kehunu sitä täällä, mut itte en maista mitään. Voiskohan olla, et kun oon genesiksellä vetäny tota florida citrus explosionia viikon verran, et se sotkis jotenkin ku siinä on toi maku niin pirun voimakas.

     
     
  8. #8

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Kyllä sen pitäisi ihan kunnolla maistua. Varmaan juurikin citruksen syy tälläkertaa.

     
     
  9. #9

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Mä taas kokeilin tänään ekaa kertaa just tota gummy bearsia libertyltä. Ei maistu yhtään millekkään. Miltä ton ees pitäis maistuu? Välillä tulee ihan vähän jotain makeaa makua, mut on kyl todella surkee suoritus. Kaikki kehunu sitä täällä, mut itte en maista mitään. Voiskohan olla, et kun oon genesiksellä vetäny tota florida citrus explosionia viikon verran, et se sotkis jotenkin ku siinä on toi maku niin pirun voimakas.
    Aamun ensimmäisinä höyryinä kun maistelet niin tulevat maut parhaiten esille.
    Joitain makuja ei itellä tunnu saavan enää illalla esiin kun on päivän höyrytellyt.

     
     
  10. #10
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Tänään saapui Gummy bearsia 120ml, ei ole makua ei.. Entisessä satsissa minkä tilasin maistui huomattavasti enemmän.

     
     
  11. #11
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    64

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Tää taitaa olla Gummybearsin joku ominaisuus, kun imuttaa pidempään niin jotenkin toi maku tuntuu häviävän. Pitää välillä vaihtaa makua niin maistuu taas!

     
     
  12. #12
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Jep. Pari tuntia mentholia niin maistuu taas. Tai syö suolapähkinöitä.

     
     
  13. #13

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Tulipahan vaan mieleen, että hienommissa parfyymikaupoissa on yleensä shottilasillinen tms. vastaava purnukka täynnä kahvipapuja, joita sitten haistelemalla nollattaan hajunystyrät. Itellä ainakin toimii, ja kun tunnetusti emme maista mitään ilman hajuaistia, (flunssassa mikään ei maistu miltään, tai puristamalla sieraimet kiinni niin makua ei maista syödessä.) niin kokeilkaapa nollata hajunystyrät, jokaisella on varmaan kaapissa kahvinpuruja, espressojauhetta tms. Saattaa nallekarkitkin maistua taas...

    Laittakaapa palautetta jos kokeilette!

     
     
  14. #14

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Mulla toi ei maistunu edes ensimmäisellä kerralla, ei sitten miltään - tai no tosi laihalta persikalta.
    Ihan boltilla vetelin tankista 2 ohmisella. Jää kyllä ens kerralla tilaamatta

     
     
  15. #15

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vesipeikko Näytä viesti
    Mulla toi ei maistunu edes ensimmäisellä kerralla, ei sitten miltään - tai no tosi laihalta persikalta.
    Ihan boltilla vetelin tankista 2 ohmisella. Jää kyllä ens kerralla tilaamatta
    Laittakaa firma jonka nesteet tuntuvat mauttomilta. Voivat olla laimeita sekoituksia tai huonoja reseptejä. Tai sitten on vaan höyrytelty makuaistit tukkoon.

     
     
  16. #16

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonikki Näytä viesti
    Laittakaa firma jonka nesteet tuntuvat mauttomilta. Voivat olla laimeita sekoituksia tai huonoja reseptejä. Tai sitten on vaan höyrytelty makuaistit tukkoon.
    Ei ollu makuaistista kii. Velholta tilasin

     
     
  17. #17

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Unohin tossa mainita että samaan aikaan tilattu jager bomb maistu kanssa tosi laihalle anikselle vaan. viemärikamaa siis

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari Nyx's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    306

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Samoja kokemuksia, itsellä on ollu tapan höyrytellä yks pullo kokonaa tyhjäks ja sitte vasta seuraavaa pöytään. pitänee kokeilla huomenna

     
     
  19. #19

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Hmm. Kokeilkaas Gummybearsin sekaan laittaa 2 tippaa omenaviinietikkaa 10ml Gummybearsia.
    Voisi hiukan tuoda esansseja esille.
    Tosin ehkä pienemmällä määrällä testaisin niin jos tulee epämiellyttäviä makuja esille niin ei mene koko satsi.

     
     
  20. #20

    Vs: Gummybearista hävisi maku

    Mulle tuli tiistaina libertyltä 4kpl 30ml pulloa ja ainakin mitä tosta yhdestä oon muutaman kerran tankannu penelopeen niin siinä on maku kohdallaan.

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •