Sivu 51 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4147484950515253545561 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,001 - 1,020 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #1001
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    111
    Lainattu! Luin tuossa ylempänä olevan oman postauksen kahden kuukauden takaa, jossa valitin kropan kutinaa. Aika nopeesti se katosi. Nesteiden nikotiinipitoisuus on kyllä salakavalasti päässyt tipahtamaan sieltä 24mg -> 6mg, en tiedä vaikuttaako asiaan.

    Oma! Juurikin niin! Sen voi kukin kokeilla miten kurkkutuntumaa haetaan! Suuret nikotiinipitoisuudet saattaa yllättää. Laitteiden kehittyesssä omat arvoni menevät siinä 6mg-12mg ml.

    Lainattu! Omalla kohdalla huomasin myös tuon hampaiden (hetkellisen) vihlomisen pari kertaa mutta meni tosi pian ohitse ja voi olla, että hampaat muuten vain vihoitellut (esim. energiajuomien) sokerista.

    Oma! Mulla alkoi hampaat valkenemaan tervan poistuttua pinnalta ja ikenistä paljastui tulehdus. Eikö energiajuomissa käytetä makeutusaineita ollenkaan siis 0% sokeria. Pitäis olla nykyjuomien tulevaisuus......itse juon putikan sokeritonta kolajuomaa jotta paino ei nousisi liikoja.



     
     
  2. #1002
    Höyrykone Cold Air's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    1,294
    Lainaus Alkuperäinen postaaja cim Näytä viesti
    Lainattu! Omalla kohdalla huomasin myös tuon hampaiden (hetkellisen) vihlomisen pari kertaa mutta meni tosi pian ohitse ja voi olla, että hampaat muuten vain vihoitellut (esim. energiajuomien) sokerista.

    Oma! Mulla alkoi hampaat valkenemaan tervan poistuttua pinnalta ja ikenistä paljastui tulehdus. Eikö energiajuomissa käytetä makeutusaineita ollenkaan siis 0% sokeria. Pitäis olla nykyjuomien tulevaisuus......itse juon putikan sokeritonta kolajuomaa jotta paino ei nousisi liikoja.


    Eiku vittu... Derp mitähän sitä on kännis oikein ajatellu... Mut joo toi juttu tuli vasta kuukausi sitten ja mä oon kuitenki ollu höyryttelijä jo melkein kaksi vuotta. Tokihan noi oireet loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Olivat myös tosi lieviä mutta kuitenkin jokseenkin havaittavissa.
    "Mai brata from anata mata!" -wiitis
    Arvosteluja ja muuta härväystä: http://www.youtube.com/user/ColdAirVapes
    https://soundcloud.com/forcevalt
    Höyryttelyn aloitus/Tupakoinnin lopetus: 22.11.2011


     
     
  3. #1003
    Muoks: väärä topic

     
     
  4. #1004
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    2
    Noh, enpä nyt jaksanut lukea koko threadia loppuun, mutta laitetaan silti hieman omakohtaisia kokemuksia.
    Alkupuheena sen verran, että poltin noin 16 vuotta about 20 punaista bonus-sätkää päivässä.
    Aloitin sähkistelyn noin vuosi ja 10kk sitten, eGo-T startteri ja mitähän lie litkua oli EcigWizardissa silloin halvimmillaan, varmaankin jotain PG-pohjaista Dekangin tupakkamakua 24mg ja 90ml meni kuukaudessa
    Pahimmat olivat kaksi ensimmäistä viikkoa karmeaa tervapaskan rykimistä ja pelkäsin jo, että pakkohan tämä on lopettaa. Pidin kyllä mausta heti alkuunsa ja tupakka alkoi maistumaan scheißelle. Sitten jostain onnekseni lukaisin, että en ole yksin tämän rykimisen kanssa ja tervathan ne sieltä vain pois pyrkivät, siitä++.
    Tämän karmean alkukröhimisen jälkeen hapenottokyky parani huomattavasti ja muutaman kuukauden päästä viimeistään myös mieliala alkoi kohota ja pää selvitä oikein kunnolla
    Nykyisin höyrystelen yhä "vaivaisilla" eGo-akuilla, mutta höystettynä muhevalla Smokin 1,5Ω MDCC:lla ja olen täysin tyytyväinen komboon. Mehun vahvuus on tällä hetkellä itsetehtynä 24mg ja puhdasta glyserolia pohja- ja nikotiininesteen perusaineena. Seuraavaan satsiin tulee 20mg ja hitunen (vähän vajaa 30%) PG:a, jospa se parantaisi hittiä sen verran, että ei tarvitse nostaa takaisin 24mg:aan.
    On tämä kyllä niin, jotta pois en vaihda ja valitettavasti loppua höyrystelylle ei ole tulossa, vaikka tiedänkin, että ei tämäkään mikään terveystuote ole.
    Oli miten oli, kyllä tämä aina "analogisen" voittaa sata-nolla

    P.S. Jotain jäi nyt unohtumaan, kun foorumin aikakatkaisu potki minut pihalle ekalla kirjoitusyrityksellä, mutta menköön!
    "The parents were stuck and had to be killed" - Juttua zombieista nyysseissä: comp.unix.bsd.freebsd.misc

     
     
  5. #1005
    Höyrykonkari Wept's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    186
    Voiko PG-allergia rupea kukkimaan monen kuukauden höyryttelyn jälkeen? Nyt puhutaan ihan miltei vuoden mittaisesta "ei-mitään-oireita" tähän nykyisen tilaan kun koko yläkroppa täynnä finnejä ja naama kukkii kuin 12-vuotiaalla Miska-Petterillä. Vai olisko jotain ihan täysin muuta?
    Smok XPro 50W, Aspire 2
    eGrip

     
     
  6. #1006
    Höyrykonkari Jason666's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    KouvolaPunx
    Viestit
    398
    Pahimmat oireet:
    Maku ja hajuaistin muuttuminen ns "normaaliksi". Eipä enää kiinnosta siellä röökikopissa seistä ja kaverin polttama sikari maistu ihan järkyttävälle.
    Lievä materialismin ilmentyminen.


    MKHC
    KooMa
    Loud, Proud... and Punk as Fuck!

     
     
  7. #1007
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wept Näytä viesti
    Voiko PG-allergia rupea kukkimaan monen kuukauden höyryttelyn jälkeen? Nyt puhutaan ihan miltei vuoden mittaisesta "ei-mitään-oireita" tähän nykyisen tilaan kun koko yläkroppa täynnä finnejä ja naama kukkii kuin 12-vuotiaalla Miska-Petterillä. Vai olisko jotain ihan täysin muuta?
    Kenties teini-iän toinen tuleminen?

    Millä suhteilla käyttämäsi nesteet on, ja/tai käytätkö sitrustyylisiä makuja? Jotkin makuaineet (itsellä just sitrus) aiheuttaa tuota oiretta, vaikka onkin vg-pohjaisia.

     
     
  8. #1008
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jason666 Näytä viesti
    Lievä materialismin ilmentyminen.
    juu kyllä tuokin täytyy laskea Toki aika usein tullu käytettävää materiaa että vähemmän jääny hyllyyn, vanhemmasta päästä sitte millä niilläkin ois kyllä vielä käyttötunteja.

     
     
  9. #1009
    Höyrykonkari Wept's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    186
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Kenties teini-iän toinen tuleminen?

    Millä suhteilla käyttämäsi nesteet on, ja/tai käytätkö sitrustyylisiä makuja? Jotkin makuaineet (itsellä just sitrus) aiheuttaa tuota oiretta, vaikka onkin vg-pohjaisia.
    Voihan sekin olla

    50/50, ihan Inaweran VPG + PSV kombolla ollaan tässä menty jo pidemmän aikaa.
    Voi toki johtua myös tästä Snowman's Kissistä, melkeen 80ml tätä putkeen tullu höyryteltyä.

    Pitääpä vaihtaa kohta kun anyway loppuu jos tilanne muuttuisi..
    Smok XPro 50W, Aspire 2
    eGrip

     
     
  10. #1010
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wept Näytä viesti
    Voiko PG-allergia rupea kukkimaan monen kuukauden höyryttelyn jälkeen?
    En tiedä, mutta varovainen arvaus on, että miksi ei? Kyllä mullakin meni 7-8 ensimmäistä ikävuotta elämästä ilman mitään allergioita ja sitten iskikin järkyttävä koivu -ja ruoka-aineallergia. Eikös näitäkin tapauksia ole ollut, että ihmiset on käyttänyt töissään lateksihanskoja vuosikymmeniä, kunnes yhtäkkiä pukkaa allergia. Kai tässäkin voi samat kuviot päteä. Voihan se tosiaan myös olla makuaine tai joku höyryttelynkin ulkopuolinen seikka mikä ei heti pälkähdä.

     
     
  11. #1011
    Mulla ei ole mitään erityistä tai mullistavaa eroavaisuutta tullut höyryn ja savun välillä.
    Itse olen tupakoinut 28 ikävuodesta sen n.19 vuotta joten todella,todella voin sanoa olleeni koukussa.20-30 savuketta/vrk.
    Nikotiinitonta höyryä vetelen nytkin jo 4:ttä päivää mutta ei hermo kestä.Siirryn takaisin nikotiinipitoiseen heti kun posti tuo tavaraa...Ehkä se oikea aika lopettaa ei ole vielä sitten...

    Eli pääasialliset oireet on olleet kurkun kuivuminen nukkumaan mennessä (tarve juoda enemmän) ja närästys.
    Maku ja hajuaisti on palannut,samoin haistan kuinka hemmetin pahalle se mun polttama tupakka on haissut joskus...miten tommosta on voinut vetää keuhkoihinsa

     
     
  12. #1012
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AllStarSmoke7 Näytä viesti
    Siirryn takaisin nikotiinipitoiseen heti kun posti tuo tavaraa...Ehkä se oikea aika lopettaa ei ole vielä sitten...

    Eli pääasialliset oireet on olleet kurkun kuivuminen nukkumaan mennessä (tarve juoda enemmän) ja närästys.
    Sulla tosiaan oli toi että olit noin aikasin alottanut. Mä tarvin vieläkin sen niksahumauksen aamulla ja viikonlopputohinoissa mutta viikko viikolta huomaa määrän tippuvan. Nyt mahtuu jopa niksattomia iltapäiviä mukaan.
    Vettä kuluu kans enemmän ja toi närästys tuntuu vaihtelevan nesteen mukaan. Meillä on noi lopetuspäivät aika samat (sä oot muhun verrattuna muutamaa päivää konkarimpi, hyvä vertailla tätä röökin vaikutusten hiipumista).

    PS. joko alkaa laatikot oleen höyrykamaa täynnä.
    Pikkironkeloija


     
     
  13. #1013
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Skoudet Näytä viesti
    Sulla tosiaan oli toi että olit noin aikasin alottanut. Mä tarvin vieläkin sen niksahumauksen aamulla ja viikonlopputohinoissa mutta viikko viikolta huomaa määrän tippuvan. Nyt mahtuu jopa niksattomia iltapäiviä mukaan.
    Vettä kuluu kans enemmän ja toi närästys tuntuu vaihtelevan nesteen mukaan. Meillä on noi lopetuspäivät aika samat (sä oot muhun verrattuna muutamaa päivää konkarimpi, hyvä vertailla tätä röökin vaikutusten hiipumista).

    PS. joko alkaa laatikot oleen höyrykamaa täynnä.
    Mulla on 3 eri laitetta joista tämä viimeisin on ollut kyllä se selvästi paras.Justfog maxi.
    Nesteitä en ole pahemmin kokeillut muita vielä kuin tupakan makuisia,2 tai 3 erilaista mitä nyt FinnVape:lta löytykin.Tällä hetkellä ei ole kuin nikotiinitonta laatikossa,mutta makuja on markkinoilla niin perhanan paljon että pitä niitä kokeillla...Nyt on nämä viitisen päivää menty pakosta nikotiinittomalla kun muut on loppu.
    Meinaan myöskin vetästä kahdella eri säiliöllä kun saan nikotiinipitoista,voi sitten koitella rajoja ilman sitä tietoa ettei saa nikotiinia mikä on minusta se pahin tieto

     
     
  14. #1014
    Höyrykonkari kirjuri's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    291
    Vittu iski iha älyttömät vierotusoireet tänää... Kuukauden ollut nyt ilman röökiä, eikä ole kyllä edes tehny mieli kun on höyrytellyt nikotiini nesteitä... Tosiaan tänään loppu akku tosta egosta töissä, ja olin miltei koko päivän höyryttelemättä, ei tehnyt ees tiukkaa... Pääsin kotia ja tuli ihan uskomattoman huono olo, rupes sydän tykyttelee ja jotenkin ahistamaan vielä sen päälle.. Äkkiä laturista ego irti ja höyryt niin johan rupes olo paranee, huh huh mikä olo oli kyllä . En edes tienyt että tälläisiä olotiloja voi tulla, iha ku joku pahempiki narkkari ois.

     
     
  15. #1015
    Höyrypää

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    792
    ^Vittu pitäs kyllä saada lääkelain piirin, että sen turvallisuutta ja käyttöä voitaisiin valvoa.

     
     
  16. #1016
    Fleshlightit apteekkiin!

     
     
  17. #1017
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Joo ja aina kun semmoisen ostaa niin kaiuttimista kuuluu WHAT A PERVERT

     
     
  18. #1018
    Höyrykonkari kirjuri's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    291
    Hieman sarkastisuutta ilmassa havaittavissa, selvennetään nyt vielä ettei tarkoitus ollut millään tapaa itse höyryttelyä dissata, aihe oli nimenomaan itse nikotiini riippuvuus yleisesti lopettamisen yhteydessä. Tämä on nyt tullut aika selväksi siirtymis vaiheessa, että ei sitä nikotiini "addiktiota" ihan tuosta vaan lyödä poikki. Itse höyryttelystä ei ole ollut mitään muuta kuin hyötyä. Ainut negatiivinen asia on pakonomainen tarve siirtyä parempiin laitteisiin .
    Viimeksi muokannut kirjuri; 22.10.13 kello 00:52.

     
     
  19. #1019
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    32
    Eipä juurikaan ole oireita havaittavissa tupakin lopettamisesta.
    Haju ja maku on mielestäni ihan samalla tasolla, kuin polttaessa.
    Hapenottokyky on kyllä parantunut selkeästi.

    Miinuksena voisin sanoa seuraavat:
    - Ikenet vuotavat herkemmin
    - Nenästä tuntuu tulevan suht herkästi verta, varsinkin jos on tullut runsaasti höyryteltyä.

    Eli näyttäisi nuo limakalvot olevan jonkin verran herkempiä (terveempiä?!?) tai sitten reagoi nesteiden kanssa. Käytössä on 50/50 nesteet.

    Ja takana oli noin 18 vuotta käärylöiden vetämistä, nyt n. 6kk pelkällä höyryllä.

     
     
  20. #1020
    Höyrypää Pötky's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    651
    Mulla vuoti kans silloin ikenet tosi helposti kun siirryin höyryttelyyn, auttoi kummasti kun kävi hammaskiven poistossa

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •