Sivu 2 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234561252 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 1679

Aihe: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

  1. #21
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    siihen suonen vetoon auttaa muistaakseen magnesium (tääki kannattaa tarkistaa eka wikipediasta).. ja jos juo paljon, ravintoaineet katoaa elimistöstä.. ja joo itellä kans yskittää ja limaa kurkku täynä ja keuhkoissa jännä paine.. mutta sama tulee jos o polttamatta analogista yli pariin tuntiin..

     
     
  2. #22
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Nopea lähes ninjamainen suonenvetolääke:

    teelusikallinen suolaa joka sotketaan lasilliseen vettä. juodaan huikalla.

    (suolatabletit toimii myös mutta hitaammin)


    Oikeasti mun mielestä; Tupakanpolton lopettaminen on melko infernaalinen kokemus. En ole vieläkään 100% irti siitä. En toki polta enää.
    Kun ne tupakan hienot sadat ja tuhannet myrkky-yhdistelmät alkavat poistua kehosta, voi tunteita ja oireita olla oikeasti satamäärin. Jokainen
    "roppa" on erilainen. Höyryttelyssä kannattaa testata myös VG-pohjaiset litkut. Samoin enemmän nikoa ja vähemmän nikoa sisältävät nesteet.
    Ja maut; laidasta laitaan on paras ohje.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    192

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Minä olen huomannut juuri tuota paineen tunnetta keuhkoissa ja limaa irtoamista kun vetelee 24mg.. Normisti kun tulee höyryteltyä 14mg mutta välillä tekee mieli repäistä . Suun kuivuminen on ehkä minulle ollut uutta. Siitähän tosiaan selviää juomalla vettä .

    Tosin saman huomasin tupakoidessakin, jos vetelee vaikka sinisen LM jälkeen askin punaista niin kyllä oli kurkku karheana ja limaa irtosi, puhumattakaan hienosta soraäänestä.

     
     
  4. #24
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Se liman irtoaminen ja paineen tunne tulee siitä että keuhkot "vierottuu" ja alkaa paranemaan. Keuhkot on tottunu jo vetämään rakkulat tervaa ja muita myrkkyjä täyteen. Ei siis pitäis olla vaarallista vaan päinvastoin. Aika sanalta sanaan jonku TV lääkärin sanomisia

     
     
  5. #25
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    192

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Niin onhan se eri asia vetää keuhkot täyteen savua kuin höyryä, eikä varmasti ole ainakaan huonompi tuo höyryttely .


     
     
  6. #26

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Time-lehdessä oli juttua siitä, että propyleeniglykoli steriloisi huoneilmaa erittäin tehokkaasti, ja täten toimisi antibakteerisena aineena erinäisiä hengitystietulehduksia ja sairauksia, kuten esim infuenssaa vastaan. Miten on, onko flunsaa puskenut viime aikoina?

    Edit: 'Erittäin tehokkaasti' tarkoittaa artikkelin mukaan seuraavaa:

    Yksi kahdesmiljoonasosa propyleeniglykolia tappaa muutamassa sekunnissa miljoonat kuutiojalan tilavuisessa ilmamäärässä leijuvat pneumokokki-, streptokokki- ynnä muut bakteerit.

    Kyseinen tutkimus on tehty jo vuonna 1942, mutta tulokset pätevät tänäkin päivänä.

    Stoori: http://www.time.com/time/magazine/ar...932876,00.html



    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  7. #27

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Itsellä kans hieman tuntuu olevan "pala" kurkussa ja outo tunne keuhkoissa välillä. +25vuotta poltellut "analogista".

    Jonkin artikkelin mukaan tässä höyryssä hengitellään osittain myös jäähdytinnestettä, niinpä ei välttämättä ole ihme jos elimistö on kummissaan uusista myrkyistä.

     
     
  8. #28
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ChainSmoker Näytä viesti
    Itsellä kans hieman tuntuu olevan "pala" kurkussa ja outo tunne keuhkoissa välillä.
    Kokeile 100% PG nestettä ja 16-18mg väkevyyttä niin helpottaa. Voit olla allerginen VG nesteelle. Tuo on helppo kokeilla.

    Propylene Glycolia voi käyttää pakkasnesteessä, mutta sitä käytetään myös ruokateollisuudessa. Söit mitä tahansa leipää tai pullaa niin siellä sitä on. Se on lisäaine mikä pitää pullapitkon mukavan pehmoisena pitempään eli kosteudenlisääjä. Koko sähkösavuke perustuu tuohon aineeseen joka rikkoo veden molekyylirakenteen ja saa vesihöyryn näkymään. Turvallinen aine se on.

     
     
  9. #29

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Kiitti vinkistä SiB77. Täytyy laittaa pikku puteli tilaukseen ja testiin.


    EDIT: hieman OT, sori:

    Voiko nää tyhjät putelit heittää suoraan roskiin, vai pitääkö viedä apteekkiin tms?

     
     
  10. #30
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    No voihan ne huuhdella vedellä ja nakata roskiin jos haluaa olla varma ettei mikään kaatopaikkarotta saa nikotiinimyrkytystä

    Itse olen nuo pesassut ja jättänyt hyllyyn jos sekoittelee omia sekoituksia. esim. tupakkamakua ja mentholia. Toki tuolla kaapissa on laatikollinen makuja, PG:tä, VG:tä ja nikotiinitiivistettä

     
     
  11. #31
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ChainSmoker Näytä viesti
    Itsellä kans hieman tuntuu olevan "pala" kurkussa ja outo tunne keuhkoissa välillä. +25vuotta poltellut "analogista".

    Jonkin artikkelin mukaan tässä höyryssä hengitellään osittain myös jäähdytinnestettä, niinpä ei välttämättä ole ihme jos elimistö on kummissaan uusista myrkyistä.
    Hyvin sai uutisoitua jenkkien lääke ja elintarvikevirasto ristiretkensä... Alkaa jo ärsyttää tuo jäähdytysneste-pelleily. FDA etsimällä etsi jotain millä saisi kiellettyä e-nesteet, 2 vuotta tutkivat ja vihdoin
    19 eri valmistajan valmispanosten satsista yhden valmistajan yhdestä tuotteesta löytyi alle 1% diethyleeniä jota on myös jäähdytysnesteessä(ja tupakassa vielä enemmän). Siitä sitten revittiin uutiset ja hyvin on näemmä mennyt läpi Suomessa asti.

    Jäähdytysnesteessä on myös vettä... Pitäisikö nyt siirtyä pelkkään viinaan? eiku... Siinäkin on vettä ja vielä alkoholia, sitäkin on jäähdytysnesteessä... aarrgh!

     
     
  12. #32
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Se o ihme että jenkkien pitää ettiä joku asia joka on haitallista ku ei muuta keksi.. sama kävi joskus hampulle... joku pieni aine löytyy joka on haitallinen pitää kieltää.. kyllähä se monopoli asema on varmasti ihan kiva mutta miks esim suomen pitää apinoida perässä.. on jo jonku vuoden ihmetyttäny..

     
     
  13. #33
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Eipä ne Jenkeissäkään saaneet kiellettyä mutta viesti "höyrytät jäähdytysnestettä" levisi kyllä joka puolelle. Tuo "pala kurkussa" voi johtua myös siitä että terva + muu sonta lähtee liikkeelle keuhkoista ja putkista, itse köhin tervaa ja keuhkon kappaleita viikon-parin ajan ulos. Höyryttely ei juurikaan oireita aiheuta mutta tupakin lopettaminen kyllä.

     
     
  14. #34
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    ihme ettei kieltänee.. Itteä ei ihan paria viikkoa ole yskittäny.. sillon ku poltti oikeeta tupakkia nii kyllä.. Ja nykyää ei muute tarvi nukkua vaan toisella kyljellä ku painaa rintaa

     
     
  15. #35
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Jos ei alettaisi taas tätä propagandaa tästä jäähdytinnesteestä. Tätähän lisätään siihen nimenomaan sen takia, että se olisi vähemmän myrkyllistä kuin jos siellä käytettäisiin pelkästään etyleeniglykolia.

    Englanninkielisestä wiki-artikkelista käy ilmi monta hyvää käyttötarkoitusta. Itse syön tällä hetkellä perunalastuja joissa näyttää tätä olevan.

    Wiki-artikkelista:

    As a non-toxic antifreeze for winterizing drinking water systems
    As a solvent for food colors and flavorings
    As an ingredient in massage oils
    As a moisturizer in medicines, cosmetics, food, toothpaste, shampoo, mouth wash, hair care and tobacco products
    As a solvent in many pharmaceuticals, including oral, injectable and topical formulations. Notably, diazepam, which is insoluble in water, uses propylene glycol as its solvent in its clinical, injectable form.


     
     
  16. #36
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Sekoittelin tuossa 47mg nestettä ja höyryttelin. Parin imasun jälkeen tuntu taas painetta kurkussa. Eli liian väkevät liemet kun ahdistaa henkeä. Eli jatkossa sitten miedommilla 10-18mg nesteillä =) Tulipa tuokin selvitettyä ettei vika ollutkaan VG:ssä.

     
     
  17. #37
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Onkohan jäähdytysnestetutkimusta mahdollisesti ollut rahoittamassa esim. Philip Morris International, British American Tobacco jne. ?

    En oikeasti yhtään ihmettelisi. Höyryttely tulee tuhomaan heidän miljardibisnekset mitä luultavimmin!
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
  18. #38
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JaaGeRMaisTeR Näytä viesti
    Ja nykyää ei muute tarvi nukkua vaan toisella kyljellä ku painaa rintaa
    Hyvä havainto. Samanlaiset kokemukset täältäkin tuosta kylkimyyrystä.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  19. #39

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    no niin ,tänään tuli ego T postissa .Akku latauksessa ja jännittynein mielin odotan kun pääsen höyrytämään .Yli 40 vuotta olen polttanut tervapötkylöitä .Ai niin .atomisaattoritkin on keitetty nyt jo tyttökaverin toimesta puhtaaksi ,se taitaa olla innostunut asiasta aikas lailla kanssa , pössettelijä kun itse on myöskin ,ps keittämisen jälkeen kuivailttin ne atot hiustenkuivaajalla kuiviksi . ensi höyryt vedetään klo 23 tietämissä ,oon ihan täpinöissäni jo nyt . Jos tän kanssa pääsis vihdoinkin eroon analogisista olisin onnesta soikeana Tuo kaverini suhtautuu asiaan myöskin innostuneen uteliaasti kun olen sitä valistanut höyrystimen eduista sätkään nähden (maalaisjärjelläkin tajuaa et astmaatikon ei kannata tervaa keuhkoihin enään vedellä) eli nyt ollaan kuin jouluna ikäänkuin ,ootellaan milloin lahjan saa avata Tiedoittelen tänne miten asiat etenee kohdallani ,jos se nyt ketään sit kiinnostaa :

     
     
  20. #40
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: Mahdolliset oireet tupakasta höyryttelyyn siirtymisestä

    Kerro ihmeessä ensifiilikset!

    Hauskahan se on kun saadaan uusia naamoja foorumillekkin.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •