Näytä äänestyksen tulokset: Paras hampurilaispaikka?

Äänestäneet
2. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Hese

    1 50.00%
  • Mäkki

    0 0%
  • Burger King

    0 0%
  • Hyi, en syö

    1 50.00%
Sivu 2 / 2700 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612521025021002 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 53982

Aihe: Höyry-Off-topic

  1. #21
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: "Off topic" osio

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    Luulis muuten että tupakkafirmat olis ekana tekemässä omia sähkösäppyrälaitteita markkinoille. Siinä se tulevaisuuden bisnes on kun nykyään kaikki on niin terveystietoisia että.

    Ettei vain olis tupakkafirmat yhtä jääräpäitä kuin öljy-yhtiöt että lakiteitse ja patentteja kahmimalla pakotetaan ihmiset käyttämään vanhentunutta tekniikkaa. :'(
    Nimenomaan jääräpäitä ne ovat. Haluavat vaan maksimoida tuoton ihmisten terveydestä välittämättä. Näin mä nään asian.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
  2. #22
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: "Off topic" osio

    Itsehän höyryttelen sähkösavuketta ja ajan kaikki ajot sähköskootterilla. Työmatka suuntaansa kustantaa sähkössä yhden centin. Bensahan maksaa 10 markkaa litra jo, voi morjens...!

     
     
  3. #23

    Vs: "Off topic" osio

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    ajan kaikki ajot sähköskootterilla.
    Toimiiko kunnolla esim. talvella?

    Huippunopeus ei taida päätä huimata, meinaan että itsellä työmatkaa yhteensuuntaan ~60km niin vois mennä tosi kauan

    Oon tsuumaillu että laittais sähköskootin, mut en tunne ketään jolla on että vois tyypittää ja hinta ym.

     
     
  4. #24
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: "Off topic" osio

    No hinta oli 3500€ + tänä kesänä laitettu uus akku 870€. Samalla vaihtui 100kg lyijygeeliakkuja 23kg LiFePo4 akkuun. Lisätään ny vielä controller settings box eli lastutusboksi 270€. Ja onhan tuohon ostettu talvirenkaat ja peräkärry.

    Talvella oli pakkasta parhaimmillaan -31C menin ulos käänsin avaimesta ja lähdin töihin. Muut jäi rapsuttaan ikkunoita autosta ja veivaamaan sitä tyhjää akkua. Monelta jäi työt tekemättä siltä päivältä. Minulta ei. Mulla on youtubessa pari ajovideota -17C pakkasilta. Noissa ei edes kylmä tullut.

    Toki toi -31C oli sellanen keli että jos työmatka olis tuplat nykyisestä 4 kilometristä niin olis saanut taitella sormenpäät roskiin perillä. Kerrospukeutumisella on pärjännyt hyvin. Tosin pukeutumiseen ja riisuuntumiseen menee yli kaksi kertaa enemmän aikaa kuin itse ajomatkaan.

    Kesällä tuo on ihan ehdoton peli kyllä. Varsinkin kun tuo on nyt 77kg kevyempi kuin vakiona ja tuon lisäpainon takia noihin sallittiin alunperin tehokkaammat moottorit kuin polttomoottorivehkeissä. Ei pysy vakiomopot vauhdissa ollenkaan. Autotkin saa huudattaa ja polttaa kumia jos valoissa meinaa menossa pysyä mukana. Lähinnä BMW ja mersukuskit on pysynyt vauhdissa.

    Huippunopeutta en kerro mutta sanon että ei minua kaupunkiliikenteessä ohiteta.


     
     
  5. #25

    Vs: "Off topic" osio

    Hitsit, on hienon näköinen härveli. Harmi että täällä missä asun ei mikään liike myy noita.

    Jos vielä yks kysymys, paljonko ajat "tankilla", eli pitääkö joka kerta heittää laturiin kun on reissun tehnyt?

    Täällä meikän "leveysasteilla" pakkanen ylittää monesti -40 talvella :-S

    Webasto & loki huutaa armoa. Loki lämppäri ajastimella päällä käytännössä kokoajan ja webasto hyrähtää käyntiin n1h ennen lähtöä.
    (siis talvella)

    EDIT: tarviiko tuota katsastaa niinku mopo-autoja? Kuulemma uudet skootterit täytyy katsastaa ja 4 pyöräiset mopo-autot, joku kerto moista. Niitä 3pyöräisiä "amigoja" ei tarvi katsastaa ja saa ajaa pyörätiellä.

     
     
  6. #26
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: "Off topic" osio

    Yksi amppeeri per kilometri periaatteessa, siis kaupunkiajoa. Lyijyillä ajoin ennen vaihtoa päivässä 63km suuntaansa, latasin perillä ja sama matka takasin. Tuo oli siis matka-ajoa. Alunperin tuossa oli 60A@48V lyijyt. Nyt on 40A@48V lipot. En vielä ole "tyhjäksi" akkua ajanut, mutta tuolla menee sama 63km matka-ajossa koska paino laski pyörän osalta 200kg - 127kg. Viime kesänä kun tuon sain niin latasin akut 2 kertaa viikossa. Talvella joka toinen päivä, yleensä töissä firman töpselistä. Jos oli sadetta tai kova pakkanen niin sitten sisälle halliin lataukseen.

    Ajettu tuolla on vasta noin 4500km. Yli 10 asteen pakkasella mittarit jäätyy eli sieltä puuttuu sellaiset 400km talviajoa. Tänään tais mittari näyttää 4200km noin. Ja vuoden ajot (4000km) kustantaa sähkössä 20€.

    Lyijygeelit kestää noin 5000km ja lipot 20 000km uudelleenlatauksia.

     
     
  7. #27
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: "Off topic" osio

    http://www.dealextreme.com/p/multime...1-cr2025-26368

    Tuollaisen posti toi tänään. Kyllä helpottaa elämää taas kummasti. Tuolla kakella voi napata spotifystä volaa + - ja vaihtaa skipaletta. Ja yöllä ku menee nukkuun ja tietsikka streamaa jotain leffaa töllöön niin voi napilla sammuttaa koneen, ei tarvi nousta ylös sammuttamaan laitosta. Halvallahan toi irtos suhteessa käyttömukavuuteen.

     
     
  8. #28
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: "Off topic" osio

    Selailen tässä oluen juonnin ohessa mitä kivaa Kiinalaiset tuottajat tarjoavat e-kessumarkkinoille, etsinnässä on usb-läpivienti vaihdettavilla volteilla muttei vielä ole löytynyt(jenkeissä sellainen on myynnissä muttei viitsisi sieltä tilata). Nouseva trendi näyttää eGoissa olevan volttinäytöt, on palloina, viivoina ja lcd-näytöllä varustettuja, paras oli kuitenkin eGon akku varustettuna vibraattorilla... Jäi käyttötarkoitus mietityttämään.

     
     
  9. #29
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: "Off topic" osio

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pirttila Näytä viesti
    Selailen tässä oluen juonnin ohessa mitä kivaa Kiinalaiset tuottajat tarjoavat e-kessumarkkinoille, etsinnässä on usb-läpivienti vaihdettavilla volteilla muttei vielä ole löytynyt(jenkeissä sellainen on myynnissä muttei viitsisi sieltä tilata). Nouseva trendi näyttää eGoissa olevan volttinäytöt, on palloina, viivoina ja lcd-näytöllä varustettuja, paras oli kuitenkin eGon akku varustettuna vibraattorilla... Jäi käyttötarkoitus mietityttämään.
    Mä juon kanssa olutta. En tosin selaa kiinalaisia nettisivuja, vaan keskityn hyviin höyryihin.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
  10. #30

    Vs: "Off topic" osio

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pirttila Näytä viesti
    Selailen tässä oluen juonnin ohessa mitä kivaa Kiinalaiset tuottajat tarjoavat e-kessumarkkinoille, etsinnässä on usb-läpivienti vaihdettavilla volteilla muttei vielä ole löytynyt(jenkeissä sellainen on myynnissä muttei viitsisi sieltä tilata). Nouseva trendi näyttää eGoissa olevan volttinäytöt, on palloina, viivoina ja lcd-näytöllä varustettuja, paras oli kuitenkin eGon akku varustettuna vibraattorilla... Jäi käyttötarkoitus mietityttämään.
    Onnistuneen työviikon jälkeen palkitsen itseni myös oluella - möyhyttelyn ohessa.

    Tuo usb-passthru ei välttämättä jaksa puskea kauheita tehoja, joten jotkut käyttävät usb-liitäntäistä laturia läpivienti-VV-virityksiin. Sellainen + mikrokontrolleri (vaikkapa Arduino) vois olla suht helposti itse rakennettavissa.

    Jaa eGo-vibra? Onkohan jotkut miettineet, että e-savuke on jotain samankaltaista kuin e-pilleri
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  11. #31
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: "Off topic" osio

    Tuo mun arvostelema 2A@5V kyllä puskee USB läpiviennistä riittävästi virtaa ilman patteria välissä. Helpompi tilata tollanen jos ei välttämättä halua askarrella. Tuolla saa muuten monesti liikaa watteja jos LR atomisaattori on pikkusen edes kuiva. Rankasee heti.

     
     
  12. #32

    Vs: "Off topic" osio

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    Tuo mun arvostelema 2A@5V kyllä puskee USB läpiviennistä riittävästi virtaa ilman patteria välissä. Helpompi tilata tollanen jos ei välttämättä halua askarrella. Tuolla saa muuten monesti liikaa watteja jos LR atomisaattori on pikkusen edes kuiva. Rankasee heti.
    Eikun joo. Oikeassa olet. Se taisikin olla niin, että jengi pelkäsi usbi-portin hajoavan, jos käyttää LR-cartoja tai atomisaattoreita niissä läpivienneissä. Eli se heidän mielestään nykäsee liikaa virtaa ja saattaa hajottaa usb-portin tai jopa emolevyn. Sen takia suosittelivat usbilaturia.

    Muoks: Tuolla se juttu oli :

    http://www.e-cigarette-forum.com/for...-computer.html

    Muoks2: Ja kyllä siellä osa porukasta vaan väittää, ettei tehoja lähde tarpeeksi. Muistin minä sittenkin oikein... Suhteellista tietysti, että mikä nyt on sitten tarpeeksi.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  13. #33

    Vs: "Off topic" osio

    Mitä mieltä ootte?
    http://www.sendspace.com/file/8mq4of

    Mulla on niitä jäärä frendejä muutama: "no jos siit ei oo mustaavalkosella niin emmää ny jaksa - menee niin vaikeeks" ym.

    Tulostin ja annoin ton parille jäärälle niin johan alkoivat kiinnostuun, tai sit esittivät että kiinnostuivat

     
     
  14. #34

    Vs: "Off topic" osio

    Voi elämä, tää oli taas näitä "öitä" ettei nukuttu ku pari tuntia ennen duuniin lähtöä.. noh, jos sit ensyönä nukuttas vähä paremmin.


    EDIT: Kyl tää Dr. Pepper mehu on hyvää Höystin sitä 3tipalla hattaraa et sai vähän punasta väriä niin näkee tankista helpommin et paljon on jäljellä

     
     
  15. #35
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: "Off topic" osio

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    Tuo mun arvostelema 2A@5V kyllä puskee USB läpiviennistä riittävästi virtaa ilman patteria välissä. Helpompi tilata tollanen jos ei välttämättä halua askarrella. Tuolla saa muuten monesti liikaa watteja jos LR atomisaattori on pikkusen edes kuiva. Rankasee heti.
    Eikun joo. Oikeassa olet. Se taisikin olla niin, että jengi pelkäsi usbi-portin hajoavan, jos käyttää LR-cartoja tai atomisaattoreita niissä läpivienneissä. Eli se heidän mielestään nykäsee liikaa virtaa ja saattaa hajottaa usb-portin tai jopa emolevyn. Sen takia suosittelivat usbilaturia.

    Muoks: Tuolla se juttu oli :

    http://www.e-cigarette-forum.com/for...-computer.html

    Muoks2: Ja kyllä siellä osa porukasta vaan väittää, ettei tehoja lähde tarpeeksi. Muistin minä sittenkin oikein... Suhteellista tietysti, että mikä nyt on sitten tarpeeksi.
    Tehoa tulee tarpeeksi omasta 5v-usbivekottimesta mutta usb-portit se tosiaan hajoittaa, kaksi on omasta koneesta jo mykkänä.

     
     
  16. #36
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: "Off topic" osio

    Ei ole käryä saako jostain gigantista yms. laturia jolla voi vedellä höyryt läpiviennistä??

     
     
  17. #37
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: "Off topic" osio

    Apple Storesta iPad2 verkkolaturi? Mitähän sekin siellä kustantaa.. ???

     
     
  18. #38
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: "Off topic" osio

    Alkuperänen iPad-laturi kuullostaa aika kalliilta. Onko tossa siis normaali usb-liitin? Jos on, niin siihen löytyy kyllä varmasti huokeampiakin vaihtoehtoja. Esim. mulla on yks Anttilasta ostettu muuntaja usb-liittimellä ja sitten ZTE-luurin mukana on tullut kanssa vastaava. Ne on siis "normaalilla" usb-liittimellä ja antaa ulos sen 5v / 700ma.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
  19. #39
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: "Off topic" osio

    Pitää käyä tuon Raision gigantin myyjät haastattelemassa läpi... Ei tuo huawein laturi jaksa ja sony jaksa edes sitä vähää.. Kiitos tästä.. Tuo 700mA ei riitä kun lataamaan.. Sony taitaa olla just tuon 700 ja Huawei laturi on 1A eikä riitä..

     
     
  20. #40
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: "Off topic" osio

    Ego-T:n akku hajosi. Kiersin kaljapäissäni akun hieman liian napakasti atomisaattoriin ja NIRSK :


    Noh ei muuta kuin kolvia käteen ja juottohommiin. Eli siitä akusta katkesi yläosan piirilevyltä musta johdin koska pää vääntyi "yli".
    Otin jostain lisäpiuhaa josta kolvasin päät tinaan ja tein uuden johdon tilalle.

    Taas toimii. Tästäkin purkuoperaatiosta taas muistui mieleen miten helkkarin pieneen tilaan ja lyhykäisiin johtoihin tuokin akku on väkerretty Kiinanpajassa.
    Piuhoissa ei ole yhtään löysää, siis ei milliäkään.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •