Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 174

Aihe: Kuinkas moni on siirtynyt SS lankaan? (304,316,317)

  1. #61
    Höyrypää Köpi's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    526
    Lainaus Alkuperäinen postaaja bluewolf Näytä viesti
    Ihme se on ... olin skeptinen tämänkin suhteen aivan samoin kuin nikkeli ja titaaniviritystenkin.

    Toisin kävi, nyt on SS 316L 0.4 langasta ja onpa tosiaan helppoa tehdä kieppi, mutta maku on huomattavasti parempaa kuin aiemmilla tc langoilla.

    Äkkiä tilasin 60 metriä jemmaan pahan päivän varalle, hintana about 2,5 jeuro/10 m rulla
    Millanen setuppi tuli ja millä laitteella luukutat menee?

     
     
  2. #62
    Höyrykonkari obsifi's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    147
    Mua kiinnostaa kans. Ainoa mikä tähän mennessä on toiminut TC käytössä oli älyttömän harvaan kierretty 3.5mm halkaisijalla.

     
     
  3. #63
    Höyrypää bluewolf's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Itä Suomi
    Viestit
    534
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Köpi Näytä viesti
    Millanen setuppi tuli ja millä laitteella luukutat menee?
    Ihan 2,5 mm poran ympäri käsivaralta yrittäen jättää hieman rakoa kieppien väliin, seittemän kierroksen verran ja tulee semmonen 0.44 - 0.48 väliin ohmit.

    Jos hifistelisin niin langan paksuudesta n 1/3 rakoa, huononäköinen (minä) erottaa kohteen otsaloopilla. Yksi hyvä kikka on "jakaa" kiepitetty coili katkoveitsen terällä (uusi-puhdas- EI työkalupakin pohjalta kaivettu katkennut ja ruosteinen terä), tällä on helppo jakaa välit tasan koskapa kiepit joustavat sivusuunnassa, eli tekasee sätöksen umpeen niinkuin normisti ja asemoinnin jälkeen painelee ylhäältäpäin hellästi (heterosti) longotellen alaspäin niin kas ihmettä kummaa, valoa vasten huomaa kuinka onkin tasavälinen jako kiepeissä.

    KF Liteen sopii kuitenkin hyvin. Koetin myös nikkelityyliin 3 mm ruuvin ympäri mutta kiinnittäminen pienten ruuvien alle "vastakarvaan" on hankalahkoa, toimii kyllä mutta ko atosta on avarrettava nousut kyllä, muuten menee leikkimiseksi.

    Pikaisesti pienellä teholla tarkistus ettei shorttaa mutta väriä ei muuta, sen enempää en hehkutellut.

    Ai niin, kannattaa tämäkin lanka uittaa pirtussa, eli tuppoon spiritus fortusta ja pyyhkäisee ennen kieppimistä.

    Toki sormista tarttuu skördää mutta se lähtee kun huljauttelee pirtupullonkorkissa coilin kun on saanu hierottua paikalleen.

    Parhaan maun olen saanunnunnannänni sillai että hissukseen alottelee pyrkien välttämään lämpörajalle menemistä ja noin puolen tankin jälkeen saakin pudottaa lämmöt 115 - 125 celsiuksen tienoille. Pystyy vetämään halutessaan 5 - 8 sekunnin poskiotot eikä torppaa rajaan.

    Wickeinä vakiot eli FF KGD Muji ja Riistovilla, ei mitään väliä tapauksessani, maku on sama ja toimii, varmaan vaikka laittasi villasukasta purettua lankaa niin sekin menisi.

    I´m happy, nyt pääsee kohtuullisella nestekulutuksella, hyvällä kurkkutuntumalla jo 4 mg nesteellä ja herkästi erottuvilla makujen vaihdoilla ilman saatanallista ryynäämistä pumpulointien kanssa.

    Olet voittanut taistelun jos luit koko tämän romaanin ...

    edit: Evicci mini siis ja SS316 asetus, ver 3 softasta, TCR toimii myös mutta on ehkä "terävämpi" fiilikseltään.

    edit2: Ja se hurja tehontarve tähän hurmaan pääsemiseksi on 13 - 14,5 wattia, eli mielestäni olen palannut juurilleni, hakenut makua ja tuntumaa eli isojen poikien subohm-megawatti leikit on leikitty, muistoina vain kuivanut suu ja rahiseva ääni. Väitän vielä viimeisenä niittinä että Litestä saan sakeamman höyrypilven aikaiseksi kuin esim Subtank Ministä ja Supertank kollegastaan ikinä.

    Mutta, pitää erottaa hakeeko cumuluksia ja kunniaa sitäkautta vai uskaltaako tunnustaa itselleen että vähemmälläkin pärjää? Nykyään on oltava "kustannustehokas" joka paikassa.

    Että näin, ugh - olen kitissyt.
    Viimeksi muokannut bluewolf; 06.01.16 kello 07:29.

     
     
  4. #64
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    16
    SS304 0.4mm tuli postissa ja nyt testanneena niin maussa kyllä huomasi eron. Maku kirkkaampi ja jotenkin makeampi. Helppo käsitellä ja Evic minillä TC toimii hyvin. Cthulhu V2:ssa setuppina käyttäny 2.5mm puikkoon 9 kieppii spaced joka menee 0.25 ohmiin.

     
     
  5. #65
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Mä elän vieläkin Kanthal+Mesh kautta, Origen taitaa olla uusin tankki mikä löytyy
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  6. #66
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    29
    Sain vihdoin tc laitteen ja SS langat vielä matkalla. Mikä on SS316L langan lämpötila jolloin alkaa nikkeli yms. höyryjä irtoaan? Eli max lämpö minkä yli ei kannata käyttää? Kiinnostaisi toki myös Ni200 ja ti rajat.
    Viimeksi muokannut Jurdis; 17.01.16 kello 02:10.

     
     
  7. #67
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    86
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jurdis Näytä viesti
    Sain vihdoin tc laitteen ja SS langat vielä matkalla. Mikä on SS316L langan lämpötila jolloin alkaa nikkeli yms. höyryjä irtoaan? Eli max lämpö minkä yli ei kannata käyttää? Kiinnostaisi toki myös Ni200 ja ti rajat.
    Varmaan joku kohta korjaa, mutta olen itse pitänyt rajana aina pumpulin syttymispistettä, enkä välittänyt langan ominaisuuksista lämpöjen suhteen. Pumpulihan alkaa ruskistua joskus 220°C:n tienoilla, joten siihen pariin sataan laitan säädöt aluksi.

    Mulla on modeina Evic VTC ja Cuboid, eli Joyetechin härveleitä, ja niissä tuntuu olevan hiukan sinnepäin noi lämpösäädöt, mikä johtaa siihen, että tuo 200 astetta on se, mistä lopullinen kohdilleen virittely alkaa.

    Parhaillaan taskussa istuvan Cuboidin nokassa on OBS Crius, jossa 430-langalla (0,44mm lanka, 10kieppiä, dualcoil) vertikaalikoilit. Lämpötila on säädetty nyt 225° kohdalle, ja toi tcr-arvokin on fiiliksen mukaan korjailtu jonnekin 190:n hujakoille alkuperäisen (oikean) 138:n sijasta.

    Pitkä tarina, mutta halusin sanoa että jos ajat niin kovaa, että langasta kakkaa irtoaa, niin se pumpuli lienee jo melko mustaa ja aika pahan makuista anyway.

    Hae lämpösäädöt fiiliksellä, ei mene pieleen.
    Viimeksi muokannut ezak; 17.01.16 kello 15:21.

     
     
  8. #68
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    86
    Jäinpä nyt asiaa lueskelemaan netistä. Näyttäisi siltä että jos alle tuhannen asteen pysyt, niin olet rosterilangan kanssa ihan turvallisilla vesillä.

    Löysin metallurgin kommentin 316L-langan kaltaisesta (similar but bit more corrosion resistant) langasta, jossa loppukaneetti on, että niin kauan kuin lanka ei sula, langan ei pitäisi päästää vaarallisia metallikaasuja. Sulamispistehän on hieman yli 1300 astetta.

     
     
  9. #69
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    29
    Kiitos kommenteista Eli lämpötilasta ei huolta. Käytän VG nestettä ja senkään vuoksi ei kovin korkeille lämpötiloille voi mennä.

     
     
  10. #70
    Höyryttelijä KIUKKISKO's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Kemi
    Viestit
    52
    Nyt on muutama päivä käytetty ss 316 lankaa ja taitaa kanthaalit jäähä hätävaraks. Rellussa samalla setupilla voi ajella joko wateilla tai lömpörajoituksella.
    Muutenkin helpompaa käsitellä kuin kanthaaali. Mulla ei ole muita ss lämpörajoitteisia vehkeitä kuin tuo Rellu ja sehän riittää. Muissa laitteissa käytettelen ss lankaa watti säädöllä.
    Tällä ss langalla tullee järkevän kokosia setuppeja niin watti kuin lämmönrajoitukseenkin. Nikkeli langat joutaa huitsin nevadaan.

     
     
  11. #71
    Höyrypää Isukka's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    813
    Postiluukusta tuli Vape Meshin lähetys, sieltä laitoin MT-RTA.han dual coil ss316L 0,4 langalla, coilin halkaisija 0,3 mm vastusarvo 0,27ohm.
    Mukavasti antaa puhdasta makua tämä metalli. Lämmönsäätökin toimii jotenkuten Smokin TreeBoxilla, asetuksena 520F jolla puskee jo kohtuu lämmintä höyryä, eikä mene liian tiuhaan rajoituksen puolelle. Lanka jäänee valikoimiin ja laitan testiin muihinkin laitteisiin, paketissa tuli myös ss317L 0,45mm jota pitää myös tyypata.
    FLAVOUR VAPERS 1% FINLAND


     
     
  12. #72
    Toi noin niin... Tuli FT:stä UD ss316, 28gauge lankaa. Ei ole ku Istick40w tc vehe tässä vaiheessa käytössä, mutta ei se tc mulla tässä mielessä varsinaisesti olekkaan, vaan että mitä kannattas lähtee duunaa ihan watti pohjalta? Tankit käytössä: Kaiffarit, Subtank Mini reijällisellä rba:lla ja just tuli Bellus. Subtankki ollu nyt liki pelkällään käytössä tolla ilmeisesti klassisella systeemillä, 0.4 kanthaalilla, 0.7ohmin kääty ja se skottirulla tunkettuna sisukseen . Ettäs mites lähtisin kokeileen tota ss juttua näillä eväillä? Mitään pilviä en metästä, ihan normihommaa vaan...

     
     
  13. #73
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    29
    Voiko näitä SS-coileja kuivapolttaa puhtaaksi? Paljonko lämmöt on siinä vaihessa, kun alkaa hehkumaan?

     
     
  14. #74
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Satyricon Näytä viesti
    Toi noin niin... Tuli FT:stä UD ss316, 28gauge lankaa. Ei ole ku Istick40w tc vehe tässä vaiheessa käytössä, mutta ei se tc mulla tässä mielessä varsinaisesti olekkaan, vaan että mitä kannattas lähtee duunaa ihan watti pohjalta? Tankit käytössä: Kaiffarit, Subtank Mini reijällisellä rba:lla ja just tuli Bellus. Subtankki ollu nyt liki pelkällään käytössä tolla ilmeisesti klassisella systeemillä, 0.4 kanthaalilla, 0.7ohmin kääty ja se skottirulla tunkettuna sisukseen . Ettäs mites lähtisin kokeileen tota ss juttua näillä eväillä? Mitään pilviä en metästä, ihan normihommaa vaan...
    Mä heittäisin tolla langalla 2.5mm reikään 6 kiekkaa, antaa jonku 0.6ohmia, 30w ois varmaan aika hyvä kokeilla.
    0.4mm SS itellä käytössä ja sillä teen 4 kiekkaa mini subiin ja antaa 0.3ohmia, sitä sitte siinä 30w ajelen. Yleensä ollu kanssa 0.4mm kanttaali vastaavilla specseillä 0.6ohmia.
    En itekkään mitääm pilviä metsästä, ja SS watti ajossa, antanu tosi hyvin makua!
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jurdis Näytä viesti
    Voiko näitä SS-coileja kuivapolttaa puhtaaksi? Paljonko lämmöt on siinä vaihessa, kun alkaa hehkumaan?
    Voi kuivapolttaa, ite vaan huomannu, että jos on tosi karstanen coili niim kuivapoltto on jättäny siihen lankaan semmosen palaneen maun vaikk huuhtonu yms. Monesti tehny vaan uuden. En tiä oikeen noista lämmöistä, kun wateilla ajan. Mutta mitä olen testannu, niin 0.4mm SS, 2.5mm reikä, 4 kiekkaa, 0.3ohmia, 200C 30w on toiminu ihan ok.

     
     
  15. #75
    No onkos kukaan tehnyt Claptonia ss langasta?Itsellä löytyy 0,44 316L 25 AWG lankaa.Mikähän päällinen olisi sopivaa 0,16 vai onko 0,25 jo liian paksua.Nämä koot löytyisivät vastaavaa VMC:n sivuilta.

     
     
  16. #76
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pössy61 Näytä viesti
    No onkos kukaan tehnyt Claptonia ss langasta?Itsellä löytyy 0,44 316L 25 AWG lankaa.Mikähän päällinen olisi sopivaa 0,16 vai onko 0,25 jo liian paksua.Nämä koot löytyisivät vastaavaa VMC:n sivuilta.
    Mä tilasin kanssa vapemessiltä noita ohuita, tarkotus kanssa vääntää claptoni testiin kuhan kerkee. 0.4mm ytimen aattelin ja 0.16 päälle.

     
     
  17. #77
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pössy61 Näytä viesti
    No onkos kukaan tehnyt Claptonia ss langasta?Itsellä löytyy 0,44 316L 25 AWG lankaa.Mikähän päällinen olisi sopivaa 0,16 vai onko 0,25 jo liian paksua.Nämä koot löytyisivät vastaavaa VMC:n sivuilta.
    Tein 0,32 316L ja päälle 0,15 kanthal, hyvin pöhisee mekanisessa 0,5ohminen setuppi.
    Spoileri!

     
     
  18. #78
    Täällä kanssa niitä ohkasempia laitettu tilaukseen.Täytyy se vaan kokeilla.
    Viimeksi muokannut Pössy61; 24.01.16 kello 20:00.

     
     
  19. #79
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    29
    image.jpg
    Tää pitäis kai päteä SS-lankaankin? Taulukosta päätellen voi hehkuttaa punaiseksi ja vähän ylikin.

     
     
  20. #80
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    29
    Ennen kuivapolttoa lämmöt nousi uudesta coilista töhnäiseksi max 130°C ja kuivapolton jälkeen heti max 150°C. 0.32 ohm/30W Sama neste 80%VG+10%tiivari+5%vettä+5%pirtua.
    Viimeksi muokannut Jurdis; 25.01.16 kello 00:32.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •