Tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Miten väitellä kavereile vastaan.

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    54

    Miten väitellä kavereile vastaan.

    ..
    Viimeksi muokannut timi79; 10.11.17 kello 16:40.

     
     
  2. #2
    Kannattaisi varmaan väitellä siten, miten se on sinusta hauskaa. Jos on siisti hurmoksessa jakaa sanomaa pelastukselta tupakasta, niin tee se. Jos on siisti maltillisesti kertoa höyryttelyn paremmuudesta, niin tee se. Jos ei tee mieli väitellä lainkaan, niin ole väittelemättä ja anna tupakkimiesten paasata (mutta muista mitä äiti sanoi tupakkijengeistä!) Pääasia, että sinulla on hauskaa, jotkut sitten ryhtyvät höyryttelemään kauttasi tai eivät rupea. Höyryttelytietoutta olet vienyt jo siinä vaiheessa eteenpäin kun et ole ollut mikään kaappihöyryttelijä


     
     
  3. #3
    Höyrykone Niksi's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Satunnainen
    Viestit
    1,047
    Enpä ikinä jaksa kenellekään alkaa vastaan väittelemään. Jos joku yleensä tulee sähkötupakasta saarnaamaan, niin harvoinpa se on järkipuhetta kuunnellut/ymmärtänyt.
    Oonkin nykyään suoraan vaan sanonut, että "eipä näistä kumpikaan terveellistä ole, mutta tämä vaan sopii itselleni paremmin kuin tupakka." Tän kun vielä heittää sellaisella maailmaan kyllästyneellä katseella, syvän huokauksen kera, niin yleensä siinä vaiheessa vastapuoli ymmärtää olla hiljaa.

     
     
  4. #4
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Yleisesti paras tapa toimia on höyrytellä omissa oloissaan, eikä avata itse keskustelua. Tai jos on jo muuta keskustelua käynnissä tupakkipaikalla, niin älä vie keskustelunaihetta höyryttelyn suuntaan. Kyllä ne uteliaat tulevat kyselemään.

    Kun sitten siihen keskusteluun pääsee, niin kiihkottomasti ja mahdollisimman lyhytsanaisesti. Älä väitä turvalliseksi tai vaarattomaksi, vaan vähemmän vaaralliseksi kuin tupakka. Toki voit ja kannattaakin kertoa kuinka se on toiminut sinulla. Ja edelleen lyhytsanaisesti tyyliin tämän avulla en ole tänä vuonna polttanut tupakan tupakkaa. Älä tuomitse tupakoivia, äläkä pidä itseäsi parempana ihmisenä.

    Tämä siis noin ennakoivasti. Kukaanhan ei pidä tuputtajista.


    Sitten avauksen mukaiseen reagointiin. Se lanseeraamani aatukortti toimii aika hyin. Noihin väitteisiin kannattaa aina kysyä mistä olet moista lukenut? (Ja nimenomaan lukenut ei kuullut). 99,9% varmuudella vastaus on että keltaisista lehdistä. Siihen riittääkin sitten toteamus että, Time-lehden vuoden mies 1939 oli Aadolf Hitler, joten Aatu oli pakko olla saatanan loistava kaveri, koska kaikki mitä lehdissä kirjoitetaan on totta, eikö niin? (pohjatietona: Aatun valinnan tärkeimpiä kriteerejä oli nimenomaan sodan uhan poistaminen Euroopasta!!!! Saksahan aloitti sittemmin II maailmansodan syyskuussa 1939).

    Aatukortin pelaamisen jälkeen kannattaa itse lopettaa keskustelu siihen paikkaan. Nuo myrkylliset nesteet ja popcorn keuhkot on juuri tupakoivien ihmisten tekosyitä puolustella omaa valintaansa tupakointiin. Eli se tupakoiva ihminen on jo valmiiksi puolustuskannalla ja puolustus nojaa juuri siihen disinformaatioon. Aatukortin pelaamalla osoitat että osaat ottaa itse asioista selvää ja näet tuollaisen disinformaation läpi.

    Jos Aatukortin pelaaminen tuntuu liian raflaavalta, niin mikä tahansa vastaava lehdistössä esiintynyt täysin absurdi juttu. Tai jos vastapeluri kertoo ammentaneensa tietonsa televisiosta, niin kerrottiinhan taannoin ihan uutislähetyksiä myöten että Ruokolahdella asuu ainakin yksi leijona. Kaikki mitä TV:ssä kerrotaan on toki totta, varsinkin kun siitä kerrotaan uutisissa
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  5. #5
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Kyllä ihmisillä on kovat ennakkoluulot kaikkeen mitä eivät ole tutkineet/käsitä. Aika turhaa on ollut yrittää puolustella tai saarnata höyryttelyn puolesta. Yleensä parempi olla hiljaa. Moni sanoo kokeilleensa marketin sähkötupakoita ja palanneen tupakkaan. Tossa vaiheessa yleensä nostan dripperin kannen ja painan nappia. Siinä kun näkee selkeesti mitä se höyrytys on. Samalla voi kertoa että nesteessä on samaa ainetta mitä kapakan savukoneissa ja on ollut itelle ainut konsti päästä tupakasta.
    Lopuksi voi vielä kirota ne marketin vehkeet perseeseen ja toivottaa tervetulleeksi e-savuke.com:iin lukemaan ohjeita sitten kun tupakka alkaa tökkiä.

     
     
  6. #6
    Ne jotka tupakkaa polttavat on melkein mahdontonta saada heidät lopettaamaan. Minulla 15v poika ja 25v tyttö olen käynyt poikani koulussa puhumassa tupakan vaarallisuudesta/koukkatamisesta mutta puheeni on mennyt seinälle joku ottaa tosissaan kun näkee arvet kaulalla ja monen hyvän ystävän nimikirjaimet hautakivissä.
    Aloitin tosi nuorena 12v kokeilin ensimmäisen kerran siitä siten pummasin kavereilta kunnes huomasin ostavani jo itse 13v oman askin tupakkaa jäin kotona kiinni polttamisesta sen jälkeen jouduin polttamaan jymyä 5 piipullista kunnes oksensin. Mutta ei tupakka silti jäänyt äitini oli ymmärtäväinen se osti minulle kun omat rahat eivät silloin riittäneet tupakan ostoon. Vaikka kuinka jaoin lehtiä.kerättiin kaverien kanssa pulloja ja tein hommia mistä vain sai rahaa ostaa tupakkaa. Sitten armeijassa vasta alkoi tupakkaa mennäkin enemmän ja enemmän työelämässä sitä todellakin meni tuntui kuin se jotenkin aina auttoi kaikessa rauhoitti aina kahvin ja ruokailun jälkeen.
    Vuosi 2008 alkoi omituisesti töissä väsytti jatkuvasti ja olin voimaton lukuisten lääkärikäyntien jälkeen kukaan lääkäri ei osannut silloin tutkia minua perusteellisesti antoivat sairaslomaa tätä kesti aina vuoteen 2012 alkuun silloin oli joku rutiini työlääkärin tarkistus ja joku veri arvo oli ollut poikkeava minut lähetettiin kaulan ultraan siellä ottivat koepalan kilpirauhasesta ja sieltä se syy yleisen väsymykseeni sitten paljasti molemissa kilpirauhasen lohkoissa oli syöpäkasvain. Silloin poltin 14.5 2012 viimeisen sikaarin koska lääkäri sanoi jos haluat elää eds vähän kauemmin lopeta sikaarin polttaminen nyt kokonaan oli se vaikea päätös sen myönnän. Sairaalassa kokeiltiin kaikkea nikotiini purkka,laastareja ja kun ne eivät käyneet alkoi todellinnen tuska hiipua ohimoille. Sitten sain kuulla lääkäreiltä sinun syöpä on levinnyt imusolmmukkesiin olin valmis aloittamaan polttamisen uudestaan niin kova isku sen kuuleminen oli onneksi vaimoni sai puhuttua järkeä päähäni enkä tarttunut houkutukseen ostaa tupakkaa. Sitten toisen leikkauksen jälkeen kyysin lääkäri sanoi oletko kuullut sähkötupakasta katsoin häntä mistä sinä oikein nyt puhut pelleiletkö kanssani? Hän näytti koneelta minulle sivun jossa oli tuo sähkötupakka sanoi en yllytä sinua ostamaan mutta sinä päätät se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin tavallinen sikaari/tupakka.

    Kotiini päästyä avasin heti oman koneeni ja soitin höyrypäälle josta tilasin eco aloitus pakkauksen ainut ongelma jota lääkäri ei silloin kertonut että Suomessa ei myydä nikotiini nesteitä no nekin piti sitten ostaa Espanjasta sieltä sain ostettua silloiseen ecooni toiselaisen clearon CE4 sen atomisaattorin tilalle.

    Nyt olen siis ainostaan höyrytellyt eikä sikaaria tee mieli vaikka joskus otankin lasisesta laulukirjasta nestettä kun meillä on vieraita tai muuten vain saunan jälkeen.

    Olen saanut paljon moitteita sairaanhoitajilta ja oman alueen lääkäreiltä kun kerron että en polta mutta höyryttelen tyylin et voi tietää mitä se neste on jne.
    No itse olen tyytyväinen höryttelyyn makuaisti palautunut kaikki maut ja hajut nyt ne haistaa ja tuntee kiitos kyssin lääkärin. Eikä tule lähellekkään sellaisia pakko oireita kun poltin etsiä taskuja missä tikut/sytkäri sikaarit esim kahvin tai ruokailun jälkeen kun poltti sikaarin. Nyt tarvisen enää tätä hörykonetta vain kahvin ja ruokalun jälkeen tai jos on pitkä elokuva ja kavereitten jotka polttaa Olen saanut monta kaveria edes harkitsemaan sähkötupakkaa se on jo positiivistä.
    [IMG][/IMG]

     
     
  7. #7
    Vastaan väitteleminen on turhaa. Jos tupakoitsija haluaa ottaa kantaa,niin hän hakee vain perusteluja jatkaa omaa tupakointiaan ja tupakoimaton muuten vain. Pahimpia on tupakoinnin itse kylmä kalkkuna menetelmällä lopettaneet. Siinä omakehu loisteessa voisi paistaa makkarat tikun nokassa.

    Yleensä kyseenalaistajilta on mennyt pasmat sekaisin kun vain totean tästä lähtevän paremmat sauhut kuin tupakasta ja muutenkin tykkään elää vaarallisesti. Jos vastapuoli esittää vielä jonkun väittämän,niin työmuistista tulee kaivaa jokin luku tahi tutkimus jolla osoittaa vääräksi luulo noin niin kuin ohimennen. Vartiotornin jakelijan kiihko ei auta tässä missiossa.

     
     
  8. #8
    Alkuaikoina, höyryttelystä vasta innostuneena, jokusen kerran menin ja sorruin aiheesta väittelemään. Oli vastapuoli tupakoitsija tai ei, niin melkoisen turhauttavaa ja ärsyttävää puuhaa oli. Jos ei toisella ole kokemuksia ja/tai muuta tietoa höyryttelystä kuin iltapuluista luetut "tositarinat" tai kyliltä kuullut "faktat", niin ei sellaisten kanssa oikein mielellään viitsisi edes aloittaa keskustelua.

    Pitkän aikaa menty sillä kaavalla, että olen mieluummin hiljaa tai poistun paikalta, kuin alan tosissani vänkäämään puolesta tai vastaan. Jos joku aidosti ja rehellisesti tulee kyselemään laitteista ja höyryttelystä, niin silloin toki jutustelen aiheesta mielelläni.
    "Not a bad life really"

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Pahimpia on tupakoinnin itse kylmä kalkkuna menetelmällä lopettaneet. Siinä omakehu loisteessa voisi paistaa makkarat tikun nokassa.
    No just näin. Monet, yhä tupakoivat, pitävät höyryttelyyn siirtymistä, jotenkin mitättömänä tapana lopettaa tupakointi ja aivan ehdottomalla varmuudella ilmoittavat itse lopettavat kerralla ja kylmästi, sitten kun sen aika on. Se aika ei vain tunnu tulevan. Paitsi yhdelle tutulle, joka todella lopetti "kylmä kalkkuna"- menetelmällä, kalkkuna on nyt tosiaan kylmänä.

    Jotenkin kummallista keskustelussa yleensä on se, että argumenttina käytetään juuri tuota "et voi tietää, miten vaarallista sähkötupakointi on". En voikaan, mutta tupakoinnista tiedän ihan 100% varmasti, että se on tappavan vaarallista. Tiedän myös varmasti, että tervan kertyminen keuhkoihin ei ole hyvä asia. Tiedän myös varmasti, että tupakka ja tupakoijat haisevat aivan kammottavalta.

    Tiedän ja tiedostan, että höyryttelystä ei ole vielä samanlaista pitkäaikaisseurantaa, kuin tupakasta, mutta en ole missään vaiheessa kokenut, että höyryke olisi mikään terveystuote. Eikä kukaan ole niin edes yrittänyt väittää. Kukaan ei aloita höyryttelyä terveydekseen, vaan päästäkseen suuremmasta pahasta eroon.

    Ja nämä lakiuudistukset... Voi perkele, jos on aivan laillista juoda tai tupakoida itsensä hautaan, niin mikä helvetti siinä on, ettei niin saa tehdä höyrykkeen kanssa?

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Jos joku aidosti ja rehellisesti tulee kyselemään laitteista ja höyryttelystä, niin silloin toki jutustelen aiheesta mielelläni.
    Minä olen myös jakanut anteliaasti tietoa, sen vähän mitä on. Olen itse mielestäni paras mainos höyryttelyyn siirtymiseksi. Olen ollut kova tupakoija, lopettamisyrityksiä useita, pitkiäkin tupakoimattomuusjaksoja, mutta aina jossain vaiheessa se repsahdus on tapahtunut. Olen inhonnut jokaista tupakkaa, jonka olen lopettamisyrityksen jälkeen vetänyt.

    Nyt, lähes kolme vuotta tupakoimattomana, en ole koskaan ennen kokenut tupakoimattomuuden olevan yhtä helppoa. Edes se klassinen kesäsiideri ei ole antanut aihetta retkahtaa, höyrykkeen kanssa sujuu ihan mainiosti siiderinkin nauttiminen.

    Epäilen vahvasti, etten enää koskaan ala tupakoida, en edes pelkää sitä enää.

     
     
  11. #11
    Höyrypää aatsi's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    839
    Väittelemisen jalo taito jos sille tielle jaksaa ylipäätänsä lähteä on käytännössä helppoa kunhan vain pitää huolen siitä että ei tee väittämiä jotka perustuvat mutuun (musta nyt vaan tuntuu tältä) ja vaatii samaa käytäntöä myös vastaväittäjältä kyseenalaistamalla tämän tarinat. Itse suosin yksinkertaisesti kysymystä että keksitkö nuo tarinat hatustasi vai perustuvatko tietosi keltaisen lehdistön ja ostarikeskustelujen välimaastoon. Pahimpia lässyttäjiä ovat nämä virkamiesplantut jotka suosivat yksisuuntaisia kanavia lähes filosofissa hyvin harjoitelluissa tarkoituksenhakuisissa paskapuheissaan jotka muistuttavat enemmänkin runollista taidemuotoa kuin rationaalista järjenkäyttöä ajaessaan läpi haluamiaan agendojaan pönkittäviä asioita, sähkötupakanvastaisessa sössöttämisessä onkin jo kaiketi nähty koko argumenttivirheiden kirjo joista yleisin lienee porttiteoria ja siihen kuuluva tunteisiin vetoava taikasana "lapset".

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •