Sivu 51 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4147484950515253545561101151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,001 - 1,020 / 5682

Aihe: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

  1. #1001
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Loppi
    Viestit
    459

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Timohe Näytä viesti
    Mä oon vaan kylmän viileesti antanu sen vastuslangan olla kiertymättä ja vetäny hopeen niin tiukalle ku voi. Sitten katkassu vastuslangan ylimääräsen pätkän ja kiertäny sen hopeen "uudestaan" kaiken ympärille ni yllättävän hyvin on pysynyt. Vois koittaa juottamistakin jossain vaiheessa jahka toisen Odysseuksen osat rantautuu Suomeen.
    Samalla tavalla nyt väänsin ton ekan setupin tuolla vastuslangalla, kun en sitä saanut antautumaan. Hyvin sain kuitenkin liitokset pitämään, ja vastus on mukavat 1.2ohmia. Sen takia alhainen, kun en jaksa kickin kanssa pelleillä. Saa akkua vaihtaa vähän väliä, kun se alkaa jo 3.6voltissa pätkimään.

    Kicked Bolt|GGTS #3134|Odysseus V2|ProVari
    Tulossa:...

     
     
  2. #1002
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Tästä saparoaiheesta saattanut olla jo juttua, sori jos näin, mutta ei kait noissa ressitöntä lankaa käyttävissä viritelmissä R-langan pituudella, joka jää hopealangan kanssa solmuun, ole väliä? Sähköhän juoksee joka tapauksessa punoksessa NR-lankaa pitkin.
    KGO & Twist

     
     
  3. #1003
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    juu, jos on hyvin tehty liitos niin se on ihan samantekevä se ylimääräisen R-langan pituus.

     
     
  4. #1004

    Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Mulla lukee tuolla e-vape.gr sivulla tilauksessa completed. Tarkottaako se sitä, et se on lähteny sieltä jo? Ei oo mitään shipped ilmotusta tullu

     
     
  5. #1005

    Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Mulla lukee tuolla e-vape.gr sivulla tilauksessa completed. Tarkottaako se sitä, et se on lähteny sieltä jo? Ei oo mitään shipped ilmotusta tullu
    Ei oo vielä lähtenyt. Mulle on sieltä tulossa tavaraa ja toissapäivänä tuli tuo ilmotus eli on vissiin saanut rahat silloin. Tänään sitten tuli shipped viesti, jossa seurantakoodi.
    Höyryn voimalla 10.5.2011 lähtien

     
     
  6. #1006

    Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Miten tuolla voi noin saatanan kauan kestää toi lähetys

     
     
  7. #1007

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Joo tuntuu tosiaan kestävän Tän viikon maanantaina laitoin oman tilauksen sisään ja maksoin samantien, niin tänään ne sai sen liikkeelle. Tosin tuos rahansiirrossa kestää se pari päivää ulkomaille. Toivottavasti tulis nopsaa, että pääsis testamaan 3.5mm wickiä penessä. Tuo esmoken 3mm wick ei ollut niin hyvää, mitä penen mukana tullut 3mm.
    Höyryn voimalla 10.5.2011 lähtien

     
     
  8. #1008

    Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Jaa mä tilasin viime perjantaina eikä viel oo lähteny. Ei tolla nyt sillee mikään hoppu oo kun sain hellfireen toimivan setupinkin nyt. Tais aikasemmin olla huonossa hapetuksessa vika. Tohotin tota wickiä ihan pirun kauan nyt ja pelittää. 3/4 coili on vaan liian vähän kun tulee jotain 1.1-1.3 ohmia. Tänään tuli viel paksua lankaa ni pääsee penelopeen tekemään matalavastuksisen coilin. Kyl taas riittää askarreltavaa

     
     
  9. #1009
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    368

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Liekköhän tuo meshi ollu tuossa orionissa jo turhan pitkään kun rapisee jo palasin pois ja on aivan haperoa??? Wiccaa kyllä tosissaan paremmin kuin hyvin vaikka on gorilla tankissa, ja ei ole hotspoteista tietoakaan. Oliskohan tuo ollut tuossa vasta sen 3kk, tosin vähäisellä käytöllä kun on ollu noita ggts-hässäkkää..


    Automyynti on alani, Höyryttely on tapani!!!

     
     
  10. #1010
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Aika sinnikkäästi oot käyttäny tota setuppia; itellä alkaa hapertumaan parissa viikossa.

     
     
  11. #1011
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    14

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Kertokaas kaikki niksit miten tuo line kuuluu saada toimimaan. saan aina vaan aikaiseksi oikosulun.. on poltettu wickit ja dipattu veteen useaan otteeseen, poltettu noet päälle ja kokeiltu sätkäpapereita mutta ei. olen siis käsi ??? lanka palaa aina joko katki tai on jäätävä hotspotti. line on kuitenkin täysin ehjä. olen tehnyt montakymmentä setuppia mutta aina sama juttu..

     
     
  12. #1012
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sebar Näytä viesti
    Kertokaas kaikki niksit miten tuo line kuuluu saada toimimaan. saan aina vaan aikaiseksi oikosulun.. on poltettu wickit ja dipattu veteen useaan otteeseen, poltettu noet päälle ja kokeiltu sätkäpapereita mutta ei. olen siis käsi ??? lanka palaa aina joko katki tai on jäätävä hotspotti. line on kuitenkin täysin ehjä. olen tehnyt montakymmentä setuppia mutta aina sama juttu..
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Kokeileppa semmosta, että kasaat setupin normaalisti ja kun on valmis hapetat vielä meshi ja vastus-yhdistelmän muutamaan kertaan ja sitten laitat koko höskän kasaan.
    Tollai tehny nyt kolme setuppia ja yhdessäkään ei hotspotteja ilmenny.

     
     
  13. #1013
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Poltettu wicki? Eli ootko sellasella kaasutoholla kuumentanut punahehkuiseksi meshin moneen kertaan? Sytkäri ei siis riitä...

    Onko wicki liian tiukka reikään? Ottaa helposti oikosulkuja jos pitää väkisin tunkea... pitäis mennä melkee tiputtamalla tankin sisään.

    Kierrätkö kanthalin oikeen voimalla? Sillon se kyllä pureutuu meshin sisään ja oikkarit varmoja.. rennolla kädellä vaan kierretään se kanthali meshin ympärille?

    Mitä muuta sais olla?

     
     
  14. #1014
    Höyrykonkari Shane MacGowan's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    301

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Yks homma vois olla myös vääränlainen vastuslanka. Itellä oli alkuun peleonilta tullutta ohutta (0,15mm?) lankaa ja se teki juurikin tuota että käräytti langan välittömästi tai lähes välittömästi poikki. Sain sen toimiin jotenkuten punomalla langan kaksinkerroin, tuolla jossain on juttua siitä. Nyt kun oon hommannut 0,2mm (32AWG?) lankaa on line toiminut hienosti. Oon jopa oppinut luottaan siihen siinä määrin että pidän sitä mukana töissäkin, tosin bogeja on työpöydän laatikossa hätätilanteiden varalle.

    Ja tota rizlakikkaa oon käyttänyt myös ihan varmuuden vuoksi, muutama kymmenen toimimatonta setuppia tuli tehtyä ohuella langalla.

     
     
  15. #1015

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    http://www.youtube.com/watch?v=qIet7BRcOCI&feature=plcp

    Ei jumalauta Kattokaa miten se tekee setupin, 8min --

    Edit. Vittu mitä paskaa koko sokea hypetys "arvostelu"

     
     
  16. #1016
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Hmm.. Jotenkin ei omien kokemuksien perusteella ihan parhaalta mahdolliselta vaikuttanut. :P

    Edit. Mä olin myös siinä uskossa, että nimenomaan meshin ympärille ton langan voi kääriä kireemmälle ja silica taas ei wickaa, jos vastuslanka on liian tiukalla. Myöskin pohjaan ottava meshi ei ole mikään ongelma, jos on riittävän hyvin hapetettu.
    Tosin olin myös siinä käsityksessä, että tommonen letku meshwick ei ois kauheen toimiva ja toisekseen niitä lankoja ei kannata hirveesti liikutella, kun setuppi on tehty.
    No, nää nyt vaan on mun omia havaintoja Atomaisterin kanssa, mikäs mä oon vastaan väittämään noin asiantuntevan arvostelijan näkemyksiin..

     
     
  17. #1017
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Juu ei... Tulispa BAM pian vois tehä enkun kielisen arvion Tuo oli ihan hyvä pointti ettei kannata antaa meshin levätä tota pohjaa vasten, usein kun hapetetaan niin se johtaa vielä ihan normisti sieltä meshin "sisältä" jolloin toi pohjakosketus voi aiheuttaa ongelmia. Erityisesti Zenesiksessä kun ylhäällä on se idioottimaisen iso keski ruuvi.

     
     
  18. #1018
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    ^Ite leikkaan sen alapään ~45 asteen kulmaan, hapetan sen ja laitan sen terävän kärjen juuri ja juuri pohjaan asti, jolloin ei ota maihin, mutta kerää viimesetkin pisarat tankista.

     
     
  19. #1019
    Höyrykonkari Shane MacGowan's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    301

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Tossa Busardon haastattelupätkässä tää Mr Zen väittää että sillä idioottimaisen isolla keskiruuvilla on joku olennainen merkitys ilman kulkuun atomisaattorissa ja sitä kautta höyryntuottoon ja kaikkeen: http://www.youtube.com/watch?v=arWKfQN3l3k.Voihan se olla että äijä puhuu paskaa lämpimikseen, mene ja tiedä.

     
     
  20. #1020
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä

    Kokemuksen pohjalta väitän että paskaa.


    EDIT: Se ylä "mutteri" on tuollainen laakea ja matala koska se yläosan ilmatila/cäppi on haluttu pitää matalana mutta samalla niin että plus johdin eli keskinapa on tarpeeks korkea että jää tilaa coilille, jos siihen laittais perinteisen mutterin joutuis korottamaan koko tota systeemiä. Ilman kiertoon noin pieni muotoero ei vaikuta mutta sen yläcäpin korkeus kyllä vaikuttaa. Eli tavallaan kompromissi tuo levee ja lättänä kontakti ruuvi.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •