Tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Mekaanisten modien kontaktipintojen puhdistus

  1. #1

    Mekaanisten modien kontaktipintojen puhdistus

    Ei vaikuttanut yllättäen löytyvän viestiketjua kontaktipintojen puhdistamisesta.

    Millä puhdistatte mekaanisten modien kontaktipinnat? Itselläni ei 4, 11 volttia patterissa riittänyt höyryttelyyn 2,8 ohmia koililla, joten tuli aika puhdistaa kontaktipinnat. Kaapista löytyi PRF TCC Contact Cleaneriä, mikä mainostaa haihtuvansa täydellisesti eikä jätä mitään jäämiä. Suihkutin ainetta kontaktipintoihin ja hinkkasin pumpulilla (ei Japanilaisella). Pinnoista tuli säihkyvän kirkkaita ja modi toimii 4,11:sta voltilla, mutta tuntuu että ei se ihan kuntoon vielä tullut, on ehkäpä hieman hapettunut jo kontaktipinnat? Onko kukaan laittanut CRC:tä kontaktipintoihin, jos se ehkäisisi hapettumista


    Varoitus: Tuo PRF TCC on sitten terveydelle erittäin vaarallista myrkkyä, lisätietoa http://taerosol.com/pdf/PRF_TCC_%5BFIN%5D.PDF
    Viimeksi muokannut messsucher; 23.07.15 kello 02:51.

     
     
  2. #2
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Itse huomannu, että yksi aine on ylitse muiden: Mesh. Pieni pala meshiä ja sillä vähän hinkkaa kontakteja, niin taas on kiiltävät ja ei jää mitään paskoja. Jos sitten on jotain pahempaa hapettumaa tullu tai (itsellä) messinkisiin kontakteihin jotain palanu kiinni, niin vähän kun vilauttaa vesihiomapaperia ja sen jälkeen pahimpia korjailee meshillä, niin jälleen kerraan mennään.

    Itse kokeillu noita jotain kontaktirasvoja, kiillotustahnoja ja muita, niin aina siihen pintaan jää jotain, joka on vaan tiellä.

     
     
  3. #3
    Mä oon P3000 paperilla hionut niitä.. Kierteitä oon putsannut Autosolin rosteritahnalla ja hammasharjalla, tuon pyyhin pois esim. IPA-pohjaisella ikkunanpesuaineella, autosol jättää jotain suoja-aineita jälkeensä.

     
     
  4. #4
    Yeah, mesh palaan ku hinkkaa alkaa tykittämään. Kierteitä olen putsaillu hammastahnalla ja -harjalla. CRC estää takuulla hapettumisen lisäksi virran johtokyvyn.
    2 x Mister V3/G-Tube .. Gister?

     
     
  5. #5
    Jaahas, kiitos näistä tiedoista. Vaikuttaisi sitten siltä, että hapettumista ei voi oikein hidastaa kuin virranjohtavuuden kustannuksella ja että kontaktipinnat pikkuhiljaa kuluvat aavistuksen tuossa metallilla metallia -puhdistuksessa. No, mikään ei ole ikuista

     
     
  6. #6
    Reivi
    Vieras
    No kohtalaiseen tulokseen pääsee ihan vain kunnollisella pesulla, joka varsinkin meksujen kans ei ole ongelma. Eli meksu atomeiksi ja esim hankaussienellä ja fairyllä jynssäten pinnat puhtaiksi. Pahimmat pinttymät sit esim sillä meshillä.

     
     
  7. #7

     
     
  8. #8

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari outokainen's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    285
    Ebaysta joskus tilasin kasan naisten kynsille tarkoitettuja "buffer blockeja" joissa on neljä eri hiomapintaa eri karkeuksilla hiovasta kiillottavaan. Saa näppärästi pyyhkäistyä joka pinnan kautta.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    320

    Mekaanisten modien kontaktipintojen puhdistus

    UÄ-pesuri IPA:lla ja kevyt sipaisu meshillä kontaktipinnoista tämän jälkeen on tehnyt ainakin meikäläisen mielestä tarpeeksi hyvää jälkeä.

    Tulee kierteet ja muutkin pienet koloset puhtaaksi uä-pesurilla.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •