Tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Hybridi suosituksia

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    36

    Hybridi suosituksia

    En löytänyt sopivaa foorumia, siksi uusi keskustelu.

    Tarkoitus olisi hankkia kunnollinen hybridi. Pitäis olla ilmansäätö ja tehonsäätö. Kunnon savut, eikä korinaa tai liemiä suuhun päästeleviä.

    tupakki.jpg
    1vbvbvbvb.jpg 2imuke.jpg Akku Vision Spinner II 1600mAh

    Nämä on nyt käytössä, eikä pelitä. 2 clearo ei rutise, mutta imu pitää olla julmetun tiukka
    ja kuumenee nopeasti. Mistä tuon 1 clearon korina johtuu ja voiko sitä jotenkin korjata?
    Oli jo uutena tuo vika. Akussa ei puhti riitä kun nelisen kerran savutuksiin, vaikka pienellä
    teholla vetää.

    Neuvokaa viisaammat mikä hybridiyhdistelmä on kunnon peli ja kestäisi enemmän kuin
    pari kuukautta ja myös hyvä akkumerkki. Ohmeista ja wateista en mitään ymmärrä.

    Mitenkäs nämä valmiit paketit?
    Innokin CoolFire I modi, puute reguloitu ulostuloteho?
    Silver Fox Hybrid by Van’s Vapehouse, puute Efestin akku?

    Hyvin kiitollisena otan vastaan kaikki ehdotukset ja arvostelut!!!!
    Viestin saa siirtää sinne minne se ehkä paremmin kuuluu.

     
     
  2. #2
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Ego, tai ato/clearo -keskustelu ois oikeampi osote ainakin ton kurlauksen osalta:
    eGo / eGo-T / eGo-C
    Atomisaattorit / cartot / tankit

     
     
  3. #3
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    36
    Lienet oikeassa. Tuolla foorumilla on vaan niin vanhoja viestejä, ettei siellä kannata kysellä.

    Onko kellään kokemusta Silver Fox Hybrid by Van’s Vapehousen kokonaisuudesta?

    Lähinnä kiinnostaa tuo hyvä hybridiyhdistelmä. Siihen olis kokeneenpien neuvot tarpeen.

     
     
  4. #4
    Höyrypää Pelipoika's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    479
    Aika pieni on foxin tankki, muuten en kyllä laitteesta osaa sanoa. Jos gennyhybbeä mietit, kannattaa harkita Diablo Onea. Tilavampi tankki, helppo setup ja pieni koko.
    Aika halvalla olisi Libertyllä:
    Diablo Mods

    Jos esim pumpulia ajattelit käyttää hybridissä, suosittelen ostamaan kirppikselta MISTerin.


    Laitteet ja nesteet vaihtuu koko ajan!

     
     
  5. #5
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Ei kait hybridiä kannata hommata kuin retrotarkoituksessa.. Ego one jne näyttävät kyllä parhaillaan hybrideiltä. Eli yhdeltä kokonaisuudelta missä modi ja tankkiato samassa. Mutta jos hyvä laitekokonaisuus haussa niin starter kit nimellähän monia myös vähän parempia kokonaosuuksia myidään. Jos taas mekaaninen hybrid laite haussa niin ne menee diy osastolle bottom coil tankkiosastolle tai gennyyn. Ja nykyään tankkiatot tarjoaa sekä diy mahdollisuuden että valmiin atopään mahdollisuuden että melki ne on tätä päivää.

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    36
    Kiitti vastauksista Täysin pihalla olen noista termeistä, joten lisää kysymyksiä.
    Miten mekaaninen hybridi eroaa jostakin muusta ja mikä on diy mahdollisuuden ja valmiin atopään ero ?
    Tankkiato myös epäselvä käsite. Mikä on bottom coil tankki ja mikä genny?
    Mikä laite olisi starter kitien paras kokonaisuus?
    Kaipailen myös parenpaa akkua kuin Vision Spinner II 1600mAh.
    Suositukset ostopaikoista ja laitteista otetaan ilolla vastaan!

    Eli ei sitten hybridiä. Laite pitää olla terästä, päältä täytettävä ja kohtuukokoisella tankilla. Nesteet sekoittelen itse.

     
     
  7. #7
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Kiitti vastauksista Täysin pihalla olen noista termeistä, joten lisää kysymyksiä.
    Miten mekaaninen hybridi eroaa jostakin muusta ja mikä on diy mahdollisuuden ja valmiin atopään ero ?
    Mekaanisessa ei ole piiriä.
    Valmis atopää ostetaan kaupasta RBA-päähän rakennetaan vastus itse.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Tankkiato myös epäselvä käsite. Mikä on bottom coil tankki ja mikä genny?
    Tankkiato on sellainen jossa on tankki. Toinen mahdollisuus on dripperi, joka täytetään jokaisella höyryttelykerralla.

     
     
  8. #8
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Kiitti vastauksista Täysin pihalla olen noista termeistä, joten lisää kysymyksiä.
    Kysyvä ei tieltä eksy:-)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Miten mekaaninen hybridi eroaa jostakin muusta
    Hybridi yleesä ottaen tarkoittaa höyryvermeissä yhtenäistä kokonaisuutta. Ja pääsääntöisesti aina mekaaninen. Eli akkuputki ja atomisaattori ovat yhtenäinen kokonaisuus, osassa jopa täysin kiinteä (Diablo one esim.).

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    ja mikä on diy mahdollisuuden ja valmiin atopään ero ?
    Valmis atopää on kertakäyttö tavaraa, kun se menee tukkoon, tai muuten kärvähtää, niin se vain vaihdetaan uuteen samanlaiseen ja taas höyrytään
    DIY tai käytetään parempia termejä RBA, RTA ja RDA. RBA = yleisnimitys itse rakennettavasta atomisaattorista/atomisaattoripäästä, RTA = tankkimallin itse rakennettava ja RDA itse rakennettava dripperiato.

    Eli käytäjä itse vääntää vastuslangasta käämin ja laittaa pumpulia tai muuta wicckimateriaalia jotaa saa laitteen tuottamaan höyryä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Tankkiato myös epäselvä käsite.
    Mikä tahansa atomisaattori jossa on tankki. Karkea jako: atomisattorit ovat joko drippereitä tai tankkiatoja.


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Mikä on bottom coil tankki
    Tankki jossa höyrystin osa on takin pohjalla. Tänä päivänä kaikki tankkiatot ovat bottom-coileja. Top-coilit jäänyt tuonne historian hämärään.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    ja mikä genny?
    Genesis-tyyppinen atomisaattori. Itse asiassa top-coili (ainoa tankkiato joka ei suostunut jäämään historian hämärään) , eli nestesäiliö on höyrystinkammion alapuolella ja neste nousee käämille (yleensä) teräksistä mesh-verkkoa pitkin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Suositukset ostopaikoista ja laitteista otetaan ilolla vastaan!
    Kannataa lukea kaupat osiota.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  9. #9
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Mikä on bottom coil tankki ja mikä genny?
    Bottom coil on tankki, missä coili on tankin pohjalla ei nesteiden yläpuolella. Genny on Genisis (toimintaperiaatteen keksijän tarkka nimitys) eli tankki, missä meshillä kapillaari-ilmiön avulla hoidetaan neste coilille. Näin olen ymmärtänyt, joillain voi olla paremmat määritelmät.

    Eikös ole mukava kun kysyt yhdelle termille selvennystä ja tulee vaan lisää jargonia

     
     
  10. #10
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lisäilen tuohon Beenarin hienoon vastaukseen hieman.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ugla Näytä viesti
    Miten mekaaninen hybridi eroaa jostakin muusta
    Mekaanisella modilla tarkoitetaan modia, jossa otetaan virta suoraan akulta ilman, että välissä on mitään elektroniikkaa (eli akun ja atomisaattorin välillä ei ole mitään piiriä hoitamassa jännitteen säätelyä, oikosulkusuojausta, seuraamassa ettei akku mene liian tyhjäksi jne.). Mekaaninen hybridi täysin sama, mutta atomisaattori on käytännössä suorana yhteydessä akkuun, eli välissä ei ole mitään yläcäppiä 510-liitännällä tai vastaavaa.

    ja mikä on diy mahdollisuuden ja valmiin atopään ero ?
    Tankkiato myös epäselvä käsite. Mikä on bottom coil tankki ja mikä genny?
    RBA-atomisaattoriin rakennetaan itse setuppi tuottamaan höyryä. Verraten laitteisiisi ja viestimäärääsi sanoisin, että RBA-atomisaattoria ei välttämättä vielä kannata ostaa ainoaksi laitteeksi, koska sen setupin teko vaatii opettelua. Varsinkin genesis-tyylisen atomisaattorin kanssa harmaat hiukset ovat alussa taattuja.

    Mikä laite olisi starter kitien paras kokonaisuus?
    Kaipailen myös parenpaa akkua kuin Vision Spinner II 1600mAh.
    Suositukset ostopaikoista ja laitteista otetaan ilolla vastaan!

    Eli ei sitten hybridiä. Laite pitää olla terästä, päältä täytettävä ja kohtuukokoisella tankilla. Nesteet sekoittelen itse.
    Jos Vision Spinneri ja vanhat CE4/5-clearot on vertailukohtana, niin melkeen mikä tahansa moderneista laitteista on parempia. Itse ehdottaisin, että päivittäisit laitteesi aluksi ihan aika perus Eleaf iStickiin (30W, 0W tai TC40W) ja haluamaasi clearoon (melkeen hyvin, ainakin paperilla, vaatimuksiasi vastaa Aspiren Triton, mutta vapaasti selailemaan forkalta käyttökokemuksia clearoista). Tietysti jos välttämättä haluat teräksisen modin, niin eipä sitten voi oikeen muuta ehdotella kuin Dicodesin Dania, hintaa tosin 3x enemmän kuin iStickissä, mutta on terästä. Sitten jos vielä hybridiä haikailet, niin Misteriä tavoittelemaan käytettynä (ei saa uutena enää), varmaan helpoin hybridi aloittelijalle, koska voi käyttää pumpulilla ja mahdollisuus mös käyttää meshiä.

     
     
Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •