Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 289101112
Tulokset 221 - 235 / 235

Aihe: Aspire Triton

  1. #221
    Tuossa pari viestiä aiemmin kirjoittelin, että Triton ykkösen teräsvahvisteinen tankki (putki) sopisi myös Triton kakkoseen. Kävin tänään Puffilassa hypistelemässä ko. lisävarusteosaa ja nyt olen kyllä vakaasti sitä mieltä, että nuo tankkien putkiosat eivät kuitenkaan ole vaihtokelpoisia keskenään. Siinä teräsverkkotankissa on kiinni Triton ykkösen yläosa ja sisuskalut ja mielestäni sitä putkiosaa ei saanut irroitettua. Kakkosversiossahan on irrotettava lasiputki ja sille siis korvaaja oli haussa.

    Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

     
     
  2. #222
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Moi.
    Ostin nyt toisen Triton kakkosen. Käytän 1.8 ohmisia atoja ja mtl on tyylini. Sitä ihmettelen että ensimmäinen kusi suoraan baseen ja pahasti. Kaikenlaista kokeilin ennenkuin löysin keinon estää baseen vuotaminen, mutta nyt se toimii hyvin. Tänään tuli toinen Triton 2 mulle ja siinä ihan sama ongelma! Tilasin sen kuitenkin siksi että osaan sen korjata ja korjattuna se on oikein hyvä tankki mielestäni. Se mitä ihmettelen on se että miksi siitä baseen vuotamisesta ei ole pahemmin puhuttu? Ei kai mulle voi tulla kaksi susi kappaletta eri aikoina eri lähettäjiltä sentään..? Mielenkiintoista Eikö muilla Triton kakkoset tosiaan vuoda baseen?
    Tuon verran oli hikoillu neljän tankin jälkeen:

    base.jpg

    Eilen sain foorumin kirppiksen kautta toisen Triton kakkosen. Sekin toimii aivan moitteettomasti. VG/PG suhde on about 70/30, eli neste on kohtuullisen paksua. Mahtaisko johtua siitä, ettei minkäänlaisia vuotoja ole esiintynyt . Kaikin puolin oon ollut erittäin tyytyväinen. Ainoa miinus tähän mennessä oli alkuperäinen drip tip, joka on omaan makuun liian paksu ja liian avara. Vaihdoin molempiin vähän kapeamman teräksisen drip tipin ja nyt on just hyvä! MTL tyylillä höyryttelen ja toistaiseksi ollu vain 1,8 ohmin atot käytössä. Tuo mun nykyinen neste on liian paksua esim Nautilukseen, joka on ollut ennen tätä oma suosikki. Nyt Nautiluksia odottaa pieni kirurginen operaatio, kunhan saan uudet baset Fasttechiltä. Ajattelin porailla niitä reikiä vähän isommaksi, mutta siitä lisää myöhemmin toisessa ketjussa.

    Myöskin yläosan "hattu", josta Tycho mainitsi edellisellä sivulla, kiertyy molemmissa nätisti pohjaan asti ihan sormivoimin:

    tritonit.jpg
    Viimeksi muokannut Hande; 01.06.16 kello 18:35.

     
     
  3. #223
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mun nesteet on myös aina olleet 70 tai enemmänkin VG:tä. Toisessa Triton kakkosessa oli hattu kovin kireä, mutta hioin sen tiivisteet kuntoon. Toisessa Triton kakkosessa ei hatun kanssa ole ollut jäykkyysongelmaa. Tästä voi yksinkertaisest tehdä sen päätelmän että tuotteen standardit vaihtelee, taikka niitä on korjattu jossain kohtaa kun on huomattu basevuotoa. Esim. Mun Triton kakkosissa on 0,5mm korkeusero tankeissa. Toinen vuosi enemmän ja toinen vähemmän mutta kumpikin vuosi... Se paikka josta vuoto tulee, siellä on tiiviste, mutta liian matala. Ehkä ovat sen huomanneet korjata jossain kohtaa.

     
     
  4. #224
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mitä nautilukseen tulee niin mulla on kaksi nautilusta ja kumpikin toimii hyvin vaikka neste olisi 80% VG:tä. Toimii myös ohuemmilla nesteillä. Mtl tyyli on mulla ja 1,8 ohmisia atoja käytän laitteissa. Tosin minä käytän tiukkaa imuvastusta. Tritonissa se on korkeintaan millin auki ja toisinaan vain puoli milliä auki se imuilman säätö. Sekin voi olla ratkaiseva tekijä..?

     
     
  5. #225
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mitä nautilukseen tulee niin mulla on kaksi nautilusta ja kumpikin toimii hyvin vaikka neste olisi 80% VG:tä. Toimii myös ohuemmilla nesteillä. Mtl tyyli on mulla ja 1,8 ohmisia atoja käytän laitteissa. Tosin minä käytän tiukkaa imuvastusta. Tritonissa se on korkeintaan millin auki ja toisinaan vain puoli milliä auki se imuilman säätö. Sekin voi olla ratkaiseva tekijä..?
    Tosiaan, mulla on Tritonissa aika avoinna se imuilman säätö. Samoin Nautiluksessa isoin reikä käytössä. Tuo viestisi laittoi pohtimaan, että jos se Nautiluksen "vika" onkin jossain muualla, kuin tuossa uudessa nesteessä... Ja olihan se! Ilmeisesti yksi satsi atoja oli jotenkin viallisia. Kun heitin uuden aton kiinni toisesta paketista, niin alkoi taas toimimaan entiseen malliin . Mulla myös käytössä 1,8 ohmin atot Nautiluksessa(kin).

     
     
  6. #226
    Onkos tuosta Triton Ministä porukalle miten paljon ehtinyt tulla kokemuksia? Nautilus Miniä ahkerasti aikoinaan käytin, mutta tekisi nyt mieli kokeilla jotain uutta. Triton Minissä olisi fiksumpi täyttö, eikä tarttisi ostaa lisäoptiotankkeja, kun tuo on nätti jo tuollaisenaan.

     
     
  7. #227
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja wolf Näytä viesti
    Onkos tuosta Triton Ministä porukalle miten paljon ehtinyt tulla kokemuksia? Nautilus Miniä ahkerasti aikoinaan käytin, mutta tekisi nyt mieli kokeilla jotain uutta. Triton Minissä olisi fiksumpi täyttö, eikä tarttisi ostaa lisäoptiotankkeja, kun tuo on nätti jo tuollaisenaan.
    Tritonin mini on ihan toimiva kampe, tarvittaessa jonkun verran ilmavampi kuin Nautilus. Ilmansäätökään ei pyöri helposti itsekseen, kun ei ota modiin kiinni se rinkula. Ääntä tuo pitää enemmän kuin Nautilus. Täyttö on kyllä kätevä.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  8. #228
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Triton mini tarvis kyl testata, mut saatavuus on hieman huono "kotimaan" kaupoissa ja vielä kun pitäis olla musta

     
     
  9. #229
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Triton mini tarvis kyl testata, mut saatavuus on hieman huono "kotimaan" kaupoissa ja vielä kun pitäis olla musta
    Juu, ei tuota muuallakaan hurjasti ole. FT:llä discontinued, mustana GB:llä 3 kappaletta, 3fvapella sold out muut paitsi hopea, ego2pl vain hopeaa hyllyssä.
    Finnvapella hopeaa hyllyssä.
    Ei oo tainnu olla mikään myyntimenestys.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  10. #230
    FinnVapelta tilasin itelle yhden minin testiin. Tuomitsen / ylistän kun saapuu. Kesäkomboksi liposharkin kanssa tuon naitan. Atopäät saa onneksi puffilta ja muistakin kotimaan kaupoista, kunhan testaa ensin kumpi mukanatulevista on parempi.

     
     
  11. #231
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215
    Mikäs vaihtoato tähän Triton II menee?

     
     
  12. #232
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hirsipuutarhuri Näytä viesti
    Mikäs vaihtoato tähän Triton II menee?
    Samat kuin ykköseenkin. Vai tarkoititko muiden valmistajien atoja?

    https://www.finnvape.com/atopaat-asp...oon-5-kpl.html
    https://www.finnvape.com/aspire-trit...aat-5-kpl.html
    https://www.finnvape.com/aspire-trit...paa-5-kpl.html

     
     
  13. #233
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hirsipuutarhuri Näytä viesti
    Mikäs vaihtoato tähän Triton II menee?
    Tuohon menee laaja valikoima muidenkin valmistajien atoja. Katso listasta Aspire Atlantiksen kohdalta

    http://www.e-savuke.com/vb/atomisaat...uus-lista.html

     
     
  14. #234
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2016
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    7
    Onko Triton ministä lisää kokemuksia? Itsellä tällä hetkellä Nautilus mini ja tarkoituksena hankkia uusi tankki.
    Toi päältä täyttö olis vahva plussa samaten kuin atopäiden yhteensopivuus Nautiluksen kanssa. Toisena
    vaihtoehtona Nautilus X, mutta ehkä ennemmin se Triton mini?

     
     
  15. #235
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Onko nuo Tritonin normaalit 0.3 atopäät yhtä hyviä maultaan kuin 0.5 claptonit?

     
     
Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 289101112
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •