Tulokset 1 - 19 / 19

Aihe: Linux, OpenBSD ja Unix käyttäjät + (muut distrot ja projektit) Plus muut rojektit

  1. #1
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373

    Linux, OpenBSD ja Unix käyttäjät + (muut distrot ja projektit) Plus muut rojektit

    Aattelin ketjua et josko porukassa muitakin jotka välttelee wintoosaa ja applen tekeleitä ei käytä.. Siis rohkeasti kannatta linkitellä uusia distroja ja jutella käytössä olevista.Lisäksi raspberry yms muut rojektit lankaan samoin jos thinclienttia yms modaa/ohjelmoi uusio käyttöön.pelikoneiden modaus.Arcade cabinetit yms. Ns. Hack A day lanka
    http://distrowatch.com/ http://hackaday.com/ http://www.thinkgeek.com/ http://blog.petrockblock.com/retropie/ http://www.retrogamer.net/
    Viimeksi muokannut Tonic; 30.05.15 kello 19:22.

     
     
  2. #2
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    itsellä käytössä eeekeyboardissa zorin linux/xp win ja nyt asentelen telkussa kiinni olevaan koneeseen uuden.. en vaa osaa päättää peppermintin vai Bodhin välill kun köykänen kelpais mil kattelis leffat ja selailis vaa nettii..

     
     
  3. #3
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Niin ja unohtu et kasailin Retro-pie,llä raspi B,llä retropelikoneen jossa sen 4000 rom ja 8kpl emuja.. uusi raspberry menee tilaukseen ja siihen asennellaan Kodi

     
     
  4. #4
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Kröhöm

    Pysy ketjun aloitusviestissä ja otsikossa määritellyssä aiheessa äläkä spämmi viestejä. Spämmimiseksi lasketaan kaksi tai useampaa (tahallista) peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisään joissa käsitellään samaa aihetta


    Jatketaanpa tähän nyt sitten omilla kokemuksilla.

    Debian on mun suosima distro. Sitä käytän jokaisessa laitteessa missä mulla on Linux. Windowsista luopuisin välittömästi jos pelit/pakolliset ohjelmat saisi Linuxissa toimimaan. Sitä varmaan joutuu vielä pitkään odottamaan...

     
     
  5. #5
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Täällä yks Mint Linuxin vannoutunut käyttäjä... Windowsia ei oo ikävä, no ehkä muutamat pelit jää pelaamatta mut ei väliä

    No on mulla Virtualboxissa win 7, jos joskus tarvitsee vaikka puhelimen päivitykseen tms.... Kun kaikki ei vaan hoidu Linuxilla

    Winellä saa kyllä monta win-ohjelmaa toimimaan, suorituskyky ei vaan ole huippuluokkaa
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  6. #6
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Kröhöm

    Pysy ketjun aloitusviestissä ja otsikossa määritellyssä aiheessa äläkä spämmi viestejä. Spämmimiseksi lasketaan kaksi tai useampaa (tahallista) peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisään joissa käsitellään samaa aihetta


    Jatketaanpa tähän nyt sitten omilla kokemuksilla.

    Debian on mun suosima distro. Sitä käytän jokaisessa laitteessa missä mulla on Linux. Windowsista luopuisin välittömästi jos pelit/pakolliset ohjelmat saisi Linuxissa toimimaan. Sitä varmaan joutuu vielä pitkään odottamaan...
    Mites tietyt käyttäjät jauhaa jargonia esmes kuva ketjussa yms. ilman mitää sanomista.. yleensä tää sama

     
     
  7. #7
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Täällä yks Mint Linuxin vannoutunut käyttäjä... Windowsia ei oo ikävä, no ehkä muutamat pelit jää pelaamatta mut ei väliä

    No on mulla Virtualboxissa win 7, jos joskus tarvitsee vaikka puhelimen päivitykseen tms.... Kun kaikki ei vaan hoidu Linuxilla

    Winellä saa kyllä monta win-ohjelmaa toimimaan, suorituskyky ei vaan ole huippuluokkaa
    itse en oo mintille lämmennyt jostai syystä.. pc linux os tai vastaava kun ajaa saman asian.
    http://zorin-os.com/ tää itsellä vei helppudellaan voiton.. jakun menu/ laukaisu alusta oli awn,llä toteuttettu eli helppo muokata mieleisekseen ja ei niinkää vie tehoi toisin kuten ubuntun mate ja vastaavat

     
     
  8. #8
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tonic Näytä viesti
    itse en oo mintille lämmennyt jostai syystä.. pc linux os tai vastaava kun ajaa saman asian.
    Zorin OS - Home tää itsellä vei helppudellaan voiton.. jakun menu/ laukaisu alusta oli awn,llä toteuttettu eli helppo muokata mieleisekseen ja ei niinkää vie tehoi toisin kuten ubuntun mate ja vastaavat
    Onhan noita jakeluita tullu kokeiltua myös Zorin ja pc linux os, joku niissä vaan tökki, ettei jäänyt käyttöön... Ehkä olen vain tottunut Minttiin, ettei oikein uutuudet iskenyt...

    Zorin tais silloin olla 8-versio... Pitääkin ladata toi uusin ja kokeilla Virtualboxilla onko muutoksia....

    Ja onhan toi käyttiksen vaihto aika iso homma olevinaan, vaikka eihän siinä mee kuin pari tuntia korkeintaan
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  9. #9
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Peppermint tahi Bodhi myös kokeilemisen arvoinen Jos ei nii tehokone käsillä..

     
     
  10. #10
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Mikäs tos uusimmassa mintissä olikaa ikkunan käsittely ohjelma?

     
     
  11. #11
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373

     
     
  12. #12
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tonic Näytä viesti
    Mikäs tos uusimmassa mintissä olikaa ikkunan käsittely ohjelma?
    Mulla on tässä Marco käytössä, compiz on myös asennettuna mut ei semmosia turhia efektejä viitti käyttää, vaikka hienoja onkin

    Tehon puute ei ole ongelma, vaikka kone onkin vuodelta 2009 eli sen takia ei tarvi käyttistä vaihtaa
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  13. #13
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Modattu commodore os vision myös mukava

     
     
  14. #14
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    itse miettiny commodore 64 Keyrah palikkaa ja uutta oDroid konetta.. sais nettikoneen jossa riittäs jytyä normaali toimiin.

     
     
  15. #15
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    82
    Ylläpidän duunikseni muutamaa (75+) Linux-konetta, useimmat rautaa, jokunen virtuaali...

    Lisäksi koodaan LPP-ympäristössä, ja kumpikaan P ei ole PHP...

    RHEL/CentOs/Fedora, Debian/Ubuntu yms...

    Työkoneessa Win 7, josta ssh:lla. Yleensä koneissa ei ole ollenkaan X:ää.

    Ja olen koittanut useita eri Linux-Desktoppeja.

    Kun veivaa jatkuvasti palvelimien kanssa, niin ei halua enää samanlaista säätöä. Windows antaa ihan erilaiset ongelmat...

    [EDIT:]

    Himassa Rasbiania ja Arduiinoa...
    Viimeksi muokannut Seq; 31.05.15 kello 00:00. Syy: Lisätään harrastuksia...

     
     
  16. #16
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Nyt muistin mikä tossa Zorinissa tökki, se muistutti liikaa Windowsia käynnistä-valikkoineen

    Mutta eikö tuo ollutkin sitä varten, että win-käyttäjillä olis helpompaa siirtyä Zorin-leiriin
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  17. #17
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Sieltähä saa valita et onko gnomen vai winukan näköinen.

     
     
  18. #18
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Aha... En viittiny edes alkaa säätämään kun näytti niin pahalta
    Pitänee tsekata joskus...

    Jep jep, pikkasen paremmalta tuntuu gnomella
    Viimeksi muokannut arskaxx; 06.06.15 kello 00:16.

     
     
  19. #19
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    Saakeli eikellää ois jääny jäähyliimaa tilkkaa jäljelle?? pitäs parit jäähyt saada liimattua ja ei kehtais koko pirun tuubua ostaa

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •