Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 26

Aihe: Opiskelu

  1. #1

    Opiskelu

    Opiskelijoita täällä? En tarkoita mitään elämäm koululaisia vaan ihan jossain oikeassa koulussa (II aste/AMK/yliopisto jne.) opiskelevia.

    Itse opiskelen Sibelius-Akatemialla klasarisävellystä. Tarkoituksena olisi saada maisterin paperit vuosikymmenen vaihteessa ja jatkaa elokuva- tai pelialalla jos on tsäänssiä, nuotinkirjoitushommia (säveltämistä/sovittamista/puhtaaksikirjoittamista) on tehty freelancerina nyt sellainen pari vuotta ja aion tehdä jatkossakin. Leipää tulee pääasiassa sovituksista, etenkin helpolle musiikkiopistotason matskulle on paljon kysyntää.

    Nuotinnusohjelmaa (Sibelius 6) olen käyttänyt reilun 6 vuotta, DAWin käyttöä vasta opettelemassa, pitäisi joku kunnollinen softa ja hyvät äänikirjastot hommata jahka on rahaa törsättäväksi enemmän. Ei ole helppo ala saada hommia, etenkään sellaisia joista jää jotain käteenkin. Jos ei tärppää leipää riittävästi niin vaihtuu ala kaupalliseen.
    All your cookie are belong to us.

    RIP Mr. Marlboro 18.10.2013

    Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor

     
     
  2. #2
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mä alotin aikuisopiskelut näin kolmekymppisenä, kaipaan vähän ammatinvaihdosta. Sähköasentaja musta pitäis tulla

     
     
  3. #3
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Mä alotin aikuisopiskelut näin kolmekymppisenä, kaipaan vähän ammatinvaihdosta. Sähköasentaja musta pitäis tulla
    Ei se väärin ole. 26-vuotias tuttu aloitti viime syksyllä 8 vuoden työelämän jälkeen aikuislukion kun lähti duunipaikka alta pois. Toinen nelikymppinen tuttu alkoi jatkaa pari vuotta sitten opiskeluja yliopistolla 20 vuoden yrittäjäelämän jälkeen, sillä oli opiskelupaikka sen ajan jälkeenkin
    All your cookie are belong to us.

    RIP Mr. Marlboro 18.10.2013

    Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    38
    Tällä hetkellä lukiota käyn loppuun, vuoden kävin Kuopiossa, välissä luin itteni tarjoilijaksi, ja nyt ois tarkoitus se lakki päähän saada eikä jättää kesken jatkosta en sitten tiedä, ravintola-ala on aina takataskussa, jos ei muuta keksi.

     
     
  5. #5
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Kohta 6V AMK:ta takana (koulun vaihdos välissä vaikka ala pysyikin samana) ja viimeinen jakso menossa. 2 kurssia, muutamat rästi tehtävät ja lopputyö niin pitäis saada automaatioinssin paperit pihalle. Lopputyön laajuus vielä vähän avoin, paperit allekirjoitettu ja osat tilattu mutta kun testiajoihin menee 8-10 viikkoa niin saattaa valmistuminen venyä kesän yli syksylle. Toki ei nyt enää niin kiire ole kun tuo 6v tosiaan on jo takana, vaimolla olis kovempi kiire saada mut koulusta ulos että sais pankkineidiltä hakea isompaa asuntolainaa

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    44
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Apossium Näytä viesti
    Nuotinnusohjelmaa (Sibelius 6) olen käyttänyt reilun 6 vuotta, DAWin käyttöä vasta opettelemassa, pitäisi joku kunnollinen softa ja hyvät äänikirjastot hommata jahka on rahaa törsättäväksi enemmän. Ei ole helppo ala saada hommia, etenkään sellaisia joista jää jotain käteenkin. Jos ei tärppää leipää riittävästi niin vaihtuu ala kaupalliseen.
    Suosittelen itse aloitus äänikirjastoksi Native instrumentsin Komplete 10 Ultimatea jos tosissaan meinaa sävellellä. Hinta on kyllä semisti suolainen 1000€, mutta tuosta saa kyllä niinpaljon sampleja ja työkaluja niiden säätämiseen että heikompaa hirvittää. Sitten pääsoftaksi joku omaan mieltymykseen sopiva mastermiksaus vst plugeja pyörittävä ohjelma.

    Sitten aiheeseen! Itellä viimemetrit koneinssi opinnoissa menossa. Cad suunnittelijaksi jo työllistynyt joten ei voi valittaa.

     
     
  7. #7
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Jouluna tuli otettua liikunnanohjaajan paperit ulos ammattikorkeakoulusta. Pitää katsoa, että jaksaako joskus hakea Jyppilän liikuntatieteelliseen tai sitten uudelleen amkiin sairaanhoitajaksi. 2v keissi olisi molemmissa niin sitten olisi vielä yksi ammatti.

     
     
  8. #8
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ykä Näytä viesti
    Suosittelen itse aloitus äänikirjastoksi Native instrumentsin Komplete 10 Ultimatea jos tosissaan meinaa sävellellä. Hinta on kyllä semisti suolainen 1000€, mutta tuosta saa kyllä niinpaljon sampleja ja työkaluja niiden säätämiseen että heikompaa hirvittää. Sitten pääsoftaksi joku omaan mieltymykseen sopiva mastermiksaus vst plugeja pyörittävä ohjelma.
    Kiitti vinkistä Ihan ammattikäyttöön on tulossa, vielä DAWien puolella olen täysi noviisi. Hyvien samplekirjastojen hintataso on kyllä tiedossa, täytyy säästellä rutosti hilloa niitä varten. Steinbergilta on tulossa erittäin lupaavan tuntuinen nuotinnusohjelma, niin tulee varmaan hommattua sen kaveriksi Cubase
    All your cookie are belong to us.

    RIP Mr. Marlboro 18.10.2013

    Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor

     
     
  9. #9
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zelro Näytä viesti
    Jouluna tuli otettua liikunnanohjaajan paperit ulos ammattikorkeakoulusta. Pitää katsoa, että jaksaako joskus hakea Jyppilän liikuntatieteelliseen tai sitten uudelleen amkiin sairaanhoitajaksi. 2v keissi olisi molemmissa niin sitten olisi vielä yksi ammatti.
    Kannattaa toi liikuntatieteellinen, isäukko sie laitosjohtajana ja aina mielenkiinnolla kuunnellu niide projekteista!

     
     
  10. #10
    Höyrykone m3iss3li's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    ƐﻜƤΩΩ
    Viestit
    1,328
    Itse tradenomiksi valmistuin AMK:sta 2012, nyt 3 vuotta alan töitä takana ja nyt menossa olevaan YAMK-hakuun olisi tarkoitus hakea. Saa fancymmän tittelin, ehkä oppii jotain uuttakin. Täyspäiväinen opiskelu alkaa näin 27-vuotiaana olemaan siinä rajoilla, kiinnostaako se enää.


    >> Virta | Wolf SX350
    >> Atot | Storm Rider 2.1 Ti, SubTank Mini x 2
    >> Top nesteet | Andromeda, Alpha Heist, NBB Lush
    >> Cumin' up | SQ By BB Mods (2016)

     
     
  11. #11
    Höyrykone m3iss3li's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    ƐﻜƤΩΩ
    Viestit
    1,328
    YAMK sisäänpääsykokeet ensi maanantaina. Järjetöntä, että siihen on varattava aikaa koko työpäivä, joutui lomapäivän ottamaan. Kirjallinen osuus sekä haastattelu, jossa kysytään mitä?


    >> Virta | Wolf SX350
    >> Atot | Storm Rider 2.1 Ti, SubTank Mini x 2
    >> Top nesteet | Andromeda, Alpha Heist, NBB Lush
    >> Cumin' up | SQ By BB Mods (2016)

     
     
  12. #12
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja m3iss3li Näytä viesti
    Täyspäiväinen opiskelu alkaa näin 27-vuotiaana olemaan siinä rajoilla, kiinnostaako se enää.
    Kyllä se sujuu ite loikkasin vasta 33v amk:n iloisiin riveihin ja työvuosia oli alla ~15 homma alkoi rullaamaan ihan helpolla idea on siinä että opiskelee jotain mikä kiinnostaa.

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    65
    Jos on ollut työelämässä pidempään niin kannattaa tutustua aikuiskoulutustukeen. *vink*

     
     
  14. #14
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542
    Lainaus Alkuperäinen postaaja m3iss3li Näytä viesti
    YAMK sisäänpääsykokeet ensi maanantaina. Järjetöntä, että siihen on varattava aikaa koko työpäivä, joutui lomapäivän ottamaan. Kirjallinen osuus sekä haastattelu, jossa kysytään mitä?
    No aikoinaan mulla AMKiin pääsykokeissa oli rutosti palikkatestejä ja loppupäivästä haastattelu - tosin ryhmähaastattelu. Siinä suunniteltiin yhdessä jotain mielikuvitustapahtumaa jota muka oltiin järjestämässä. Yksilöhaastatteluissa ne varmaan pääosin haluaa tietää sun motiivit ja kuulla susta jotain lisää ihan tyyppinä. Ei kande stressata! Mä sit pääsin toiseen kouluun sisään niin jäi toi koulu väliin, ne haastattelijat ja koko jengi vaikutti kyllä pirun mukavalta että ei muuta ku takki auki tuleen.

    Mä aloitin kauppatieteiden opiskelut vuonna -98 ja vieläkin oon opiskelijastatuksella vaikka päivätöissä käynyt varmaan lähemmäs 10 vuotta

     
     
  15. #15
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Eilen oli mulla tän vuoden ekat pääsykokeet yliopistoon. Vituiks män. En ollu lukenu pääsykoekirjaa, kun aattelin, et on sen verran tuttu aihe ettei tarvii. Olin väärässä.

    Urakka jatkuu biologian pääsykokeilla torstaina Helsingissä. Näihin oon jopa varautunu eli kerrannu urakalla lukion biologiaa. Sisään on silti niin hankala päästä, etten elättele suuremmin toiveita.

     
     
  16. #16
    Tsemppiä ! Jälkeenpäin vasta katotaan mihin riitti.

     
     
  17. #17
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Tsemppiä meikkupeikolle täältäkin

     
     
  18. #18
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Tsemppiä tarvitaankin. On nimittäin muutama vuosi noista ylioppilaskirjotuksista, niin ei oo asiat ihan tuoreeltaan mielessä. Heinäkuussa sen sitten näkee mihin tällä kertaa tietämys riitti.

     
     
  19. #19
    Höyrykone m3iss3li's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    ƐﻜƤΩΩ
    Viestit
    1,328
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JukkaPoika Näytä viesti
    No aikoinaan mulla AMKiin pääsykokeissa oli rutosti palikkatestejä ja loppupäivästä haastattelu - tosin ryhmähaastattelu. Siinä suunniteltiin yhdessä jotain mielikuvitustapahtumaa jota muka oltiin järjestämässä. Yksilöhaastatteluissa ne varmaan pääosin haluaa tietää sun motiivit ja kuulla susta jotain lisää ihan tyyppinä. Ei kande stressata! Mä sit pääsin toiseen kouluun sisään niin jäi toi koulu väliin, ne haastattelijat ja koko jengi vaikutti kyllä pirun mukavalta että ei muuta ku takki auki tuleen.

    Mä aloitin kauppatieteiden opiskelut vuonna -98 ja vieläkin oon opiskelijastatuksella vaikka päivätöissä käynyt varmaan lähemmäs 10 vuotta
    AMK:iin pääsi heittämällä paskoilla yo-arvosanoilla, eihän se koe nyt oikeesti ollut mistään kotosin. Toivottavasti tämä YAMK on yhtä helppo, koska motivaatio ei ole ehkä ihan yhtä korkea kuin AMK:iin haettaessa. Haluan vaan MBA -tittelin, en muuta. Ehkä pitää pari valkoista valehtta keksiä haastatteluun.


    >> Virta | Wolf SX350
    >> Atot | Storm Rider 2.1 Ti, SubTank Mini x 2
    >> Top nesteet | Andromeda, Alpha Heist, NBB Lush
    >> Cumin' up | SQ By BB Mods (2016)

     
     
  20. #20
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    5
    TTY:llä kolmas vuosi viikon päästä klaarattu. Sähkötekniikka aineena ja päivääkään ei ole saanut katua, että haki tänne.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •