Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 29

Aihe: Millä kartolla / atolla paras kurkkutuntuma?

  1. #1

    Millä kartolla / atolla paras kurkkutuntuma?

    Morrooo!!

    Tässä tullut nyt n. puolisen vuotta höyryteltyä ja tarkotus olis lopettaa sekin.

    Ensin tuli höyryteltyä 18-24mg nesteitä, jonka jälkeen tiputin 14-16mg. Nyt on tullut kuukauden verran höyryteltyä 11mg nestettä ja hienosti menee! Ainut ongelma mikä on tullut vastaan, on tuo kurkkutuntuma. Varsinkin aina miedompaan nesteeseen vaihtaessa täytyy höyryä imeä lähes non-stoppina, kun tuntuu ettei saisi mitään irti, kun ei tunnu kurkussa juur miltään.

    Nyt kyselisinkin siis sellasta, että mitkä atomisaattorit / kartomisaattorit olis parhaita kurkkutuntumalta? Onko sellaista atoa edes olemassa, joka potkasee vielä esim 6mg nesteellä? Entä mitä sitten kun höyryttää 0mg nestettä? Tuntuuko millään enää miltään, vai tuntuuko samalta kuin höyrysaunaan vain menisi?

    Phiis

     
     
  2. #2
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Lopettaminen

    Mä varmaan jo toistan itseäni, mutta tolla woolla tekee kyllä mieli todellakin vähentää mg määriä.
    ennen woota vetelin ~20mg ja noi oli woon myötä pakko tiputtaa tohon ~12mg, niin kova th oli/on.

    en tosin tiedä millä oot höyrytellyt, mutta toi oli mun huomio.

     
     
  3. #3
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Lopettaminen

    kyllä höyryttely helpompi lopettaa kun mennään 24mg nesteillä loppuun saakka.Tarkoitus on vähentää höyryttelyä ei pelkkää nikotiinin määrää jos puhutaan lopettamisesta niin tottakai se tarkoittaa kokonaan myös 0mg nesteillä höyryttelyn luopumisesta.
    Vasta kun ei höyry vehje ole kädessä on lopettanut.Itse 4-5ml kulutuksesta päässyt nyt 1-2ml päivässä 24mg:lla mennään.

     
     
  4. #4
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    kyllä höyryttely helpompi lopettaa kun mennään 24mg nesteillä loppuun saakka.Tarkoitus on vähentää höyryttelyä ei pelkkää nikotiinin määrää jos puhutaan lopettamisesta niin tottakai se tarkoittaa kokonaan myös 0mg nesteillä höyryttelyn luopumisesta.
    Vasta kun ei höyry vehje ole kädessä on lopettanut.Itse 4-5ml kulutuksesta päässyt nyt 1-2ml päivässä 24mg:lla mennään.
    good point

     
     
  5. #5

    Vs: Lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    Mä varmaan jo toistan itseäni, mutta tolla woolla tekee kyllä mieli todellakin vähentää mg määriä.
    ennen woota vetelin ~20mg ja noi oli woon myötä pakko tiputtaa tohon ~12mg, niin kova th oli/on.

    en tosin tiedä millä oot höyrytellyt, mutta toi oli mun huomio.
    Mikäs tää woo on?

    Käytän egon akkuja ja töissä akun päässä on kiinni ego vision ja kotona yleensä smokin mega dual coili.

     
     
  6. #6

    Vs: Lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    kyllä höyryttely helpompi lopettaa kun mennään 24mg nesteillä loppuun saakka.Tarkoitus on vähentää höyryttelyä ei pelkkää nikotiinin määrää jos puhutaan lopettamisesta niin tottakai se tarkoittaa kokonaan myös 0mg nesteillä höyryttelyn luopumisesta.
    Vasta kun ei höyry vehje ole kädessä on lopettanut.Itse 4-5ml kulutuksesta päässyt nyt 1-2ml päivässä 24mg:lla mennään.
    Käytän sähkötupakkaa, sillä olen riippuvainen nikotiiniin. Pikkuhiljaa nikotiinia vähentämällä, mutta nestemäärän kulutuksen pitämällä samana, riippuvuus laskee, ja lopulta nesteenä on nikotiinitonta nestettä, jolloin riippuvuus on poissa ja jäljellä vain tapa, jonka voikin sitten lopettaa tyhmäksi todettuna.

    Näin olen suunnitellut ja puoli välissä matkaa näyttää toimivalta ainakin Minun kohdallani. Tapansa tietenkin kullakin.

     
     
  7. #7
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja branski Näytä viesti
    Mikäs tää woo on?
    http://www.e-savuke.com/forum/index....70332#msg70332

     
     
  8. #8

    Vs: Lopettaminen

    0mg nesteissä ei ainakaan oman kokemuksen perusteella ole minkäänlaista kurkkutuntumaa. Aivan kuin ilmaa hengittäisi. Mutta kyllä varmaan poikkeuksiakin löytyy.

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    111

    Vs: Lopettaminen

    Itse höyryttelen vaan ajankuluksi, joten tapariippuvuus on kyllä vahva. En tosin nää syytäkään tämän lopettamiseen, joten näillä mennään.

    E: No okei, kyllä ne vieroitusoireet tulee kun tarpeeksi kauan on höyryttämättä. Eivät tosin yhtä nopeasti kuin analogisilla.

     
     
  10. #10
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    199

    Vs: Lopettaminen

    Minust tuntuu että se tapariippuvuus on pahempi ku riippuvuus nikotiiniin.. Paljon jotain tekemistä kun on niin se pitää ajatukset muualle ja aina kun tulee olo että tekis miel höyrytellä nii esim. sisu pastilli suuhun ja vaikka kävelylenkille Itselläni tämä auttanut tupakoidessani,miks ei toimisi vapotellessakin. Ainut paha oli tuo kuningas alkoholi joka astui kuvaan niin ei aina jaksannu pastilleja imeskellä saati sitte lenkille lähtä : D Onneksi aloitin sähkötupakoinnin! Enkä näe syytä lopettaa ainakaan vähään aikaa

    ~~Vaping Is Believing~~

     
     
  11. #11
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    32

    Vs: Lopettaminen

    Itse aloitin vapottelun 12 mg:n nesteillä. Välissä mennyt jo ihan niksattomiakin nesteitä, mut itelleni toimivin on tällä hetkellä 6mg. Enempää th:ta en edes kaipaa. Nikotiinista luopuminen ei tunnu vaikealta, mutta höyryttely on vaan niin pirun mukavaa, että ainakaan vielä en ole valmis kokonaan luopumaan. Tarkoitus olisi tosiaan pyrkiä kuitenkin vähentämään vapottelun määrää ja sit lopettaa kokonaan kun alkaa vuosi tulla täyteen.
    || Bolt || eGo Twist || Vivi Nova || Boge+tankki ||

     
     
  12. #12

    Vs: Lopettaminen

    Vasta olen höyryttelyn aloittanut ja siirryin suoraan punaisesta tupakasta 8mg nesteisiin. Yllättävän kivuttomasti tuo siirtyminen loppujenlopuksi tapahtui mutta on se ollutkin tiedossa että enemmän tekee tiukkaa päästä tavasta eroon, ja niinkuin moni muukin sanonut että ei mitään erityistä syytä höyryttelyä vielä lopettaa. Ei ilmeisesti vielä mitään kummempia haittavaikutuksiakaan tästä touhusta ole tiedossa?

     
     
  13. #13

    Vs: Lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    0mg nesteissä ei ainakaan oman kokemuksen perusteella ole minkäänlaista kurkkutuntumaa. Aivan kuin ilmaa hengittäisi. Mutta kyllä varmaan poikkeuksiakin löytyy.
    Siihen tottuu kanssa ettei ole kurkkutuntumaa. Tosin itse kun sain uuden laitteen ja loppui 0mg nesteet niin taas aloin käyttämään tätä 3-9mg nestettä throat hitin vuoksi Ei tosin aiheuta ahdistusta vaikka on työpäivän akut tyhjänä kuten tänään
    Bud, eGo-T, eGo, Smok DC cartot ja tankit, vamot startterit tai pelkät putket, sikari ja piippumallit ja muita tarvikkeet hoplaan kahvilasivuilta (www.hoplaakahvila.fi - avataan pian virallisesti) ja kivijalkamyymälästä

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    29

    Vs: Lopettaminen

    Itse taisin vedellä jotain 8kk höyryjä keuhkoihini.. Sit rupes kiinnostus häviämää ja mautki rupes olemaa samaa puuta.. Kalustosta ja mauista ei kyllä ollut pulaa..

    Loppuvaiheessa tuli kyl vedettyä tupakkaa taas vähäsen.. Pari askia kun sitä veteli ni totesin... ei jaksa. Ei jaksa.

    Muistaakseni 13.4 loppu sit kokonaan. Sillon vedin viimesen röökin - ja viimeiset höyryt. Jäin myös sillon 6 viikoksi työttömäksi - se helpotti operaatiota.

    Ainakin tähän asti mennyt ongelmitta - pari kertaa tehnyt mieli ja oikein joutunut taisteleen ettei pyydä sitä röökiä - kännissä tosin.

    Se on mielestä kiinni, kuten fiksut on sanonut jo kauan sitten.

    Tsemppiä.
    Se on loppu ny.

     
     
  15. #15

    Vs: Lopettaminen

    Tupakointi ja sähkötupakointiriippuvuus ovat hyvin paljon henkilökohtaisia asioita. Siinä missä joku ei välttämättä tule ollenkaan riippuvaiseksi nikotiinista, voi toinen olla jo hyvin pahassa koukussa. Itse vetelin punasta lm:ää puolen askia päivässä, nyt höyryttelyyn siirryttyäni nikotiiniriippuvuus on kasvanut puolesta askista kokonaiseen. Että e-nesteen vahvuudellakin on osansa lopettamisprosessissa. Itse en näe mitään syytä vielä edes harkita lopettamista, mutta jos joku haluaa lopettaa, voi nikotiinipitoisuuden tiputtaminen olla paras vaihtoehto, sillä vierotusoireet voivat jollekkin henkilöille olla todella tuskaisia. Ketjun aloittaja tietää varmasti itse parhaiten, mikä tapa sopii hänen lopettamistyylilleen.

    Tsemppiä sulle

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari kkinn's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    133

    Vs: Lopettaminen

    Itse polttelin ennen about 2 askia sinistä chesterfieldiä päivässä. Vapotelun aloitin 18mg nesteellä ja tiputin about kuukauden päästä 16toista ja nyt 12mg menossa ja tarkoitus olisi muutaman kuukauden välein pikkuhiljaa tiputtaa mg määrää ,kumminkaan lisäämättä höyryttelyä. Toistaiseksi olen onnistunut siinä. Tiedä sitten lopetanko vapottelun kokonaan vai en.

     
     
  17. #17

    Vs: Lopettaminen

    Sen verran päivitystä omaan tilanteeseen että nyt on 1,5 viikkoa menny höyryämättäkin. Tosin laitoin Libertyltä 210 ml nesteitä tilaukseen että enköhän minä käyttäjäksi palaa, ainakin humalassa. Hiljalleen kun vähentelin tuon niksan määrän tuonne 3-6mg niin ei ole mitään vieroitusoireita tullut lopettamisesta, ainoastaan joissain tilanteissa kaivaa taskuaan että missä se sähkötupakka on
    Bud, eGo-T, eGo, Smok DC cartot ja tankit, vamot startterit tai pelkät putket, sikari ja piippumallit ja muita tarvikkeet hoplaan kahvilasivuilta (www.hoplaakahvila.fi - avataan pian virallisesti) ja kivijalkamyymälästä

     
     
  18. #18
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209

    Vs: Lopettaminen

    Mä oon vekslannu tota niksamäärää haarukassa 8-17mg/ml, ja oon huomannu just sen että jos niksaa on vähemmän, tulee höyryttyä paljon enemmän ja imettyä kuin viimestä päivää. Reissussa pidän nyt 15mg/ml, ja se on sopiva kun ei tartte imasta kun muutaman kerran ni riittää. Kotona 8mg/ml ja sitä voikin pössytellä rauhakseltaan melkein koko ajan.

    Jos aikoisin lopettaa, pitäisin varmaankin niksat tuolla 15mg/ml:ssa. Mutta tää on kyllä aivan liian hauskaa että haluaisin lopettaa!
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  19. #19
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Lopettaminen

    Tuosta ^ tulikin mieleeni, että mulla on vissiin jotain jännää tapahtunut, kun nikotiinipitoisuus vaihtelee 6mg ja 18mg välillä, mutta nesteenkulutuksessa tai imeskelytahdissa en kyllä huomaa mitään eroa.. ???
    Aikasemmin kun pudottelin niksoja, niin miedompia liemiä meni helposti tuplat vahvempiin verrattuna, mutta nyt kun olen viettänyt "kaapintyhjennysviikkoja" nesteiden osalta, niin kulutuksessa ei mitään eroa niksoista riippumatta.. Hyvin jännää.. ???

     
     
  20. #20

    Re: Lopettaminen

    Ihtellä nyt 9-12mg vakituisessa käytössä, vielä kun ei näitä ollut hyllyt täynnä niin pääsi välillä loppumaan ja piti vedellä vanhoja 18mgtä. Noin 3 päivässä huomasi että nesteenkulutus oli tasaantunut nikmäärästä huolimatta, molempiin suuntiin.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •