Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #53881
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Black friday vedätys

    Fiatin maahantuoja vaihtui 1.11 ja ensi töikseen ilmoitti alentavansa 500X malliston hintoja n. 4000€ ja noita on jo pari viikkoa myyty uuteen hintaan eli toimituskuluineen n.20500€..

    Kuva viralliselta Fiatin suomi sivulta, jotkut varmaan uskoo oikeasti saavansa 4200€ alennusta, vaikka todellisuus on 0€

    Screenshot_2019-11-28 Black Friday Fiat 500X - FCA Importers - Fiat.jpg
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  2. #53882
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Koko black friday haiskahtaa vedätykseltä.

     
     
  3. #53883
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Ohhoh, täällä paistaa aurinko. Oliskohan eka kerta tässä kuussa???
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  4. #53884
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Ohhoh, täällä paistaa aurinko. Oliskohan eka kerta tässä kuussa???
    Niin täällä nykyisessä pääkaupungissakin paistaa. Vesikelien jälkeinen pakastuminen saa aina kysymään itseltäni miksei ice bugeja ole raaskinut vieläkään hommata. Oli muuten liukasta.

     
     
  5. #53885
    Joulukuun eka...

    Hitto kun jäänyt tänne kirjoittelut vähiin, pyörin nykyään aika paljon yhdellä pelifoorumilla, siinä suurin syy hiljaiseloon. Täytyy yrittää jatkossa taas kirjoitella täälläkin, kuitenkin foorumi jota seurannut vuosikausia ja monta kertaa päivässä tulee kurkattua, onko uusia viestejä kirjoiteltu.
    "Not a bad life really"

     
     
  6. #53886
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Posti alkaa keräämään ylimääräistä kiinapaketeista, mutta ei kaikista...

    Posti on kertonut, että EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuville, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön käsittelymaksu.
    Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden ja se astuu voimaan 31.1.2020. Postin mukaan kansainvälisen verkkokaupan kasvaessa maksu kattaa kustannukset lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä sekä varastoinnista. Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  7. #53887
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Posti alkaa keräämään ylimääräistä kiinapaketeista, mutta ei kaikista...

    Posti on kertonut, että EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuville, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääville tavaralähetyksille otetaan käyttöön käsittelymaksu.
    Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden ja se astuu voimaan 31.1.2020. Postin mukaan kansainvälisen verkkokaupan kasvaessa maksu kattaa kustannukset lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä sekä varastoinnista. Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.
    Jännä nähdä miten mahtaa mennnä läpi.. Aiemmin KKV linjasi, ettei kuluttajan itse tekemästä tullauksesta saa periä ylimääräisiä maksuja, mutta vissiin Postia ei (ainakaan johtajien mielestä) moiset päätökset koske..
    https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...palvelumaksu2/

    Näinköhän taas tulee pitkä ja kallis vääntö oikeudessa veronmaksajien rahoilla..? Onneksi taikaseinästä tulee aina lisää.

     
     
  8. #53888
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Tilasin yhden laitteen ebaysta kiinalaiselta myyjältä, jolla on varasto saksassa. Vaikka kyseessä ei ole sähkösavukkeisiin liittyvä vekotin, ihmettelen että toimisiko tuo myös niiden kohdalla?

     
     
  9. #53889
    Pienien kiinapussukoiden hinnat nousee vuodenvaihteessa. Sen ja arskaxxin mainitsemien kalliimpien pakettien hintamuutos taitaa johtua tästä:

    "SUOMALAISTEN kuluttajien Kiinasta tilaamien pienten tavaralähetysten hinnat nousevat hieman vuodenvaihteessa.

    Muutos on seurausta Maailman postiliiton UPU:n keskiviikkona tekemistä päätöksistä. Postiliiton jäsenmaat saavat tulevaisuudessa päättää itse siitä, mitä ne veloittavat isojen kirjeiden ja pienten pakettien tuomisesta maahansa.

    Postista kerrotaan, että Kiinasta tilattujen pienten tavaralähetysten hinnat kohoavat enimmillään muutamia kymmeniä senttejä ensi vuoden alussa. Tulevina vuosina luvassa on lisää hinnankorotuksia, kun UPU:n jäsenmaiden päätemaksuhinnat vähitellen yhtenäistetään."

    https://www.hs.fi/talous/art-2000006251855.html
    "Not a bad life really"

     
     
  10. #53890
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  11. #53891
    Höyrypää aatsi's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    839
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Kävin nuorena tanskassa jossain nykytaiteen näyttelyssä mutsin kanssa joka oli taiteilija niin en oikein päässyt perille siitä että mikä oli lintuhäkin ja siellä sisällä olevan kumihanskan yhteys taiteeseen, ilmeisesti en sitten nähnyt kokonaisuutta ja olin muutenkin suppea.

     
     
  12. #53892
    Lainaus Alkuperäinen postaaja aatsi Näytä viesti
    Kävin nuorena tanskassa jossain nykytaiteen näyttelyssä mutsin kanssa joka oli taiteilija niin en oikein päässyt perille siitä että mikä oli lintuhäkin ja siellä sisällä olevan kumihanskan yhteys taiteeseen, ilmeisesti en sitten nähnyt kokonaisuutta ja olin muutenkin suppea.
    Mutta ainakin se jäi mieleen. Joku öljyvärillä sotkettu maisema taikka paksu alaston täti syömässä rypäleitä ei välttämättä olisi jäänyt.

     
     
  13. #53893
    Höyrypää aatsi's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    839
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Mutta ainakin se jäi mieleen. Joku öljyvärillä sotkettu maisema taikka paksu alaston täti syömässä rypäleitä ei välttämättä olisi jäänyt.
    No jäi kyllä mieleen mutta ei mitenkään hohdokkaalla tavalla tai pikemminkin pidin sitä omalta osaltani jonkinlaisena rappiotaiteena (joillekkin käy mutta ei mulle), luonto tai naiset on kai se yleisin maalaustaiteen kohde ja niitä on niin paljon ettei sieltä erotu kuin mestariteokset mutta aika vähiin on jäänyt meikäläisen picasson tai rembrandtin sun leonardien pällistelyt.

     
     
  14. #53894
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Oon vissiin lyöny pääni tai jotain... Tissuttelen nimittäin PUNAVIINILLÄ. Vai onks tää nyt sit se oikee aikuisuus? Mun mielipide ennen ollut se että punkku on kitkerää ja salonkikelpoiseksi naamioitu ongelma, siis silloin kun sitä naiset kliseisesti juo joka toinen ilta, lol

     
     
  15. #53895
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    En tiedä punkusta tuittu, mutta itseä jo haju oksettaa, tulin just paikallisesta kotiin ja sopivasti pienessä sievässä
    Join pelkästään rommia ja vesilasi tietenkin vieressä.Toinen kaksosista tuli tänään mutsia katsomaan ja jää sohvalle yöksi, toinen lähti japaniin lomalle muutamaksi viikoksi.Syön tässä pizzaa ja kohta nukahdan.....

     
     
  16. #53896
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    En tiedä punkusta tuittu, mutta itseä jo haju oksettaa, tulin just paikallisesta kotiin ja sopivasti pienessä sievässä
    Join pelkästään rommia ja vesilasi tietenkin vieressä.Toinen kaksosista tuli tänään mutsia katsomaan ja jää sohvalle yöksi, toinen lähti japaniin lomalle muutamaksi viikoksi.Syön tässä pizzaa ja kohta nukahdan.....
    Oliko kivaa? Viimeks kun mä kävin paikallisessa niin joku sairaan känninen ryssä kaatui mun päälle, kaatoi samalla juomansa mun päälle ja pöytäkin keikkasi ja siitä vielä suunnilleen viisi tuoppia kaljaa mun päälle... Nyt näköjään jo naurattaa! Eipä ole tullut sen jälkeen käytyä kylillä, riitti muutamaks kuukaudeks Tai eiku tuli sitä käytyä Helsingissä On the Rocksissa tuossa kuukausi takaperin mutta siellä onkin vähän sivistyneempi meno

     
     
  17. #53897
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    No oli ihan kivaa, turisin tuttujen kyläläisten kanssa ja sitten yks tyyppi yritti iskeä, siinä koko illan äksönit
    Vanhoja pappoja tuolla istuu enimmäkseen.
    Nyt oon ripuloinut koko aamun, koska söin pizzaa vehnäjauhot kun ei yleensä kuulu mun ruokavalioon.
    Saatiin muuten pojan kanssa asunto Järvenpäästä Valmistuu tammikuussa ja 1.2.2020 muutetaan sisään.

     
     
  18. #53898
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    No oli ihan kivaa, turisin tuttujen kyläläisten kanssa ja sitten yks tyyppi yritti iskeä, siinä koko illan äksönit
    Vanhoja pappoja tuolla istuu enimmäkseen.
    Nyt oon ripuloinut koko aamun, koska söin pizzaa vehnäjauhot kun ei yleensä kuulu mun ruokavalioon.
    Saatiin muuten pojan kanssa asunto Järvenpäästä Valmistuu tammikuussa ja 1.2.2020 muutetaan sisään.
    Ootko varma ettei sulla ole joku piilokeliakia? Toivottavasti oli ees hyvä pizza

    Hieno homma tuo asuntojuttu! Siis ihan upouusi talo, vau! Kyllä kelpaa

     
     
  19. #53899
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ootko varma ettei sulla ole joku piilokeliakia? Toivottavasti oli ees hyvä pizza

    Hieno homma tuo asuntojuttu! Siis ihan upouusi talo, vau! Kyllä kelpaa
    No pizza oli itse tehtyä, en ikinä osta valmiita tms joten herkkua oli
    Ei mulla ole keliakiaa, syön vaan niin harvoin vehnää, että vatsa reagoi heti.
    Täytyy alkaa kohta nukkumaan, väsyttää ihan helvetisti ja aamulla on liputus.Piti olla vapaapäivä, mutta pomo alkoi juopottelee joten pitää hoitaa sen hommat huomenna vittu sanon minä!

     
     
  20. #53900
    Höyrykonkari Mauno's Avatar

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    206
    Onnittelut Mirulle uuden kodin johdosta. Se on herkkä siirtymä. Hienoa mennä uuteen aloittamaan asioita toiselta suunnalta.
    Itsekin mietiskelen joska sitä uskaltaisi muuttaa muualle, ihan outoon paikkaan.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •