Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #53841
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Itellä ei omasta puolesta ois niin kiire mutta ois nuo 2 ja 3 vuotiaat tyttäret kiva saada omaan asumaan. Ja on tässä vuoden aikana tullu jo se 10 K€ vuokraa maksettua niin alkaa jo vähä sekin kyrsimään.
    Viimeksi muokannut Mäntti; 16.11.19 kello 00:27. Syy: Typo

     
     
  2. #53842
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Osuuspankki tarjos liian vähän, Nordeaa ei edes kiinnostanut, mutta Säästöpankki laitto heti hommat liikkeelle. Omaa rahaa oli mulla joku n. 10000€, mutta OP olis halunnut enemmän. Säästöpankilla on Mandatum tai joku sen tyylinen takaushässäkkä. Siihen riitti 3000€ käsiraha, ja loput hoiti se takaus. Ekat 10v lyhennellään sitä takausta ja vähän lainaa. Sit maksetaan lainaa pois n. 10v. On kyllä kätevä systeemi. Säästöpankin kanssa sai vielä itse päättää paljonko haluaa kuukaudessa maksaa lyhennyksiä. Mä täräytin 131000€ velkaa. N.500€ kuussa lyhennys + yhtiövastike. Ei tohon hintaan sais tämmöstä kämppää vuokrattua mistään.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  3. #53843
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Ei huono

     
     
  4. #53844
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mulla on tili nordeassa ja saisin sieltä lainaa, mutta omaa rahaa pitää olla se 15%
    Haluaisin sen pienen mummomökin ja 5-6 kymppitontulla jo löytyy ihan hyviä.Pitää itse vielä rempata vähän pintoja ymsyms
    Eli semmonen 10 000-15 000 pitäis saada säästöön mutta kun on tota rahanmenoa muutenkin ja tykkään reissata niin en tiiä..

     
     
  5. #53845
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Olen vakavasti harkitsemassa pankin vaihtoa monesta syystä. Tili ollut Nordeassa vuodesta kives ja miekka. Sieltä asti, kun vielä Meritana tunnettiin. Säästöpankki voisi olla kova sana. Oman asunnon hankkimista on tullut harkittua kerran, jos toisenkin. Siinä mielessä kuumottelee, jos on tyyliin 200 000 velkaa niskassa niin duunipaikkaa ei oikein vaihdeta kuin kalsareita.

    Muttamutta. Osalle suomalaisista asunnon omistaminen tuntuu olevan joku pyhä instituutio ja suoranainen uskonnollinen asia. Perustellaan sillä, että mieluummin maksaa itselleen kuin jollekin toiselle. Kaikesta maksetaan jokatapauksessa aina jollekin toiselle ja ns. kasvottomalle taholle. Juot sitten olutta tai maitoa. Pitäisikö hankkia oma lehmä, ettei maidosta vahingossakaan maksa kenellekään toiselle? Pitäisikö perustaa oma panimo, ettei juoduista oluista maksa kenellekään toiselle? Jos ostaa asunnon jostain DDR-simulaattorista niin et omista niitä seiniä vaan omistat ainoastaan oikeuden asua niiden seinien sisällä.

    YouTubessa on hyvä dokkari 'money as debt' joka löytyy myös suomennettuna. Ellet satu kuulumaan siihen top-tier valtaapitävään eliittiin niin et todellisuudessa omista oikeasti koskaan yhtään mitään.

    Sad but true.

     
     
  6. #53846
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Olisin hyvinkin voinut mennä vuokralle asumaan, mutta tämä alue on sellainen jossa ei ole vuokrakämppiä ollenkaan. Pelkkiä rivareita ja omakotitaloja. Alueella pysyminen oli ykkös prioriteetti koska likkojen tarhat, koulut ja kaverit on täällä.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  7. #53847
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Kyllä tässä nyt 38 vuotiaana on tullut kiiteltyä itseään että osti ensimmäisen asunnon jo 21 vuotiaana. Tietenkin täällä PK-seudulla jossa hinnat on pilvissä, niin tällaista rivarikolmiotakin saa maksella selkä vääränä mutta nyt ei olisi enää montaa vuotta jäljellä.

    Ikäviä ja surullisiakin tarinoita on ollut viime aikoina lehdissä noiden muuttotappio-kuntien ja kaupunkien asuntojen myymisen ja arvojen putoamisen kanssa. Toisaalta jengi tuntuu joskus ajattelevan asuntojaan enemmän sijoituksena kuin koteina mutta onhan se fakta, että ihmisen elämän kallein hankinta on yleensä asunto ja joskus sen kanssa voi käydä taloudellisesti huonommin tai joskus paremmin.
    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  8. #53848
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Jep, mulla ei ole ikinä ollut mahdollisuuksia edes säästää 3 pojan kanssa, kaikki on mennyt mitä tullutkin.Ajattelin nyt pari vuotta elää niukasti ja reissaan lomalla hyvin pienimuotoisesti, että saisi rahaa säästöön.Mulle se oma mökki olis nimenomaan koti ei sijoitus.
    Mua vituttaa tässä kerrostalossa juopot ja keväällä muuttanut kamankäyttäjä joka mäiski kirveellä muutaman oven viikolla.
    Kaipaan myös omaa pihaa vaikka pientäkin, että saan sormet multaan ja touhuta.
    Okei ikää on jo liikaakin, mutta koskaan ei ole myöhäistä tämän haaveen aion toteuttaa.

     
     
  9. #53849
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Jep, mulla ei ole ikinä ollut mahdollisuuksia edes säästää 3 pojan kanssa, kaikki on mennyt mitä tullutkin.Ajattelin nyt pari vuotta elää niukasti ja reissaan lomalla hyvin pienimuotoisesti, että saisi rahaa säästöön.Mulle se oma mökki olis nimenomaan koti ei sijoitus.
    Mua vituttaa tässä kerrostalossa juopot ja keväällä muuttanut kamankäyttäjä joka mäiski kirveellä muutaman oven viikolla.
    Kaipaan myös omaa pihaa vaikka pientäkin, että saan sormet multaan ja touhuta.
    Okei ikää on jo liikaakin, mutta koskaan ei ole myöhäistä tämän haaveen aion toteuttaa.
    Mä ostin tän mökkini 52-vuotiaana, sitä ennen vaan vuokralla, et vielä ehdit
    Eipä tää paljoa maksanutkaan (aika rotisko). Vuonna 2006 ei tarvinnut olla edes säästöjä, et sai lainaa tätä varten
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  10. #53850
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Mulla tässä pihaa vähän liikaakin mutta olen ulkoistanut kukkapenkkien hoidon eläkkeellä olevalle äidilleni joka asuu tuossa kilsan päässä!

    Me nykyajan keski-ikäiset ollaan vissiin vähän saamattomia. On se kyllä kesäisin kiva että on tilaa ulkona mutta talvisin jos tulee kunnolla lunta niin linkoa saa pyöritellä reippaasti. Toisaalta sekin on ihan hauskaa puuhaa.
    Viimeksi muokannut MM81; 18.11.19 kello 19:48.
    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  11. #53851
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Köyhän maan kunkku laittoi haisemaan, tuonne ei kannata mitään kehitysapua lähettää..

    Jaaha, SPR ainakin avustaa vuosittain. Ruokaturvaoperaatio, käteisavustus, meneeköhön nuokin avustukset kunkulle suoraan

    Screenshot_2019-11-19 Kun mikään ei riitä – köyhän afrikkalaismaan kuningas tilasi perheelleen 1.png
    Viimeksi muokannut arskaxx; 19.11.19 kello 20:21.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  12. #53852
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  13. #53853
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Onneksi en kuulu tähän ryhmään, koska ruusukaali on mun herkkua ja parsakaali ym kaalit!

     
     
  14. #53854
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Onneksi en kuulu tähän ryhmään, koska ruusukaali on mun herkkua ja parsakaali ym kaalit!
    Ai että. Olispa parsakaalia.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  15. #53855
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    Ai että. Olispa parsakaalia.
    On meinaan nuorimmaisenkin lempikasvis.Joskus keitän sille kattilallisen ja se vetää ne suoraan sieltä

     
     
  16. #53856
    Höyrypää aatsi's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    839
    Mun pitää keittää kaikki kaalit oikein hyvin tai muuten närästää, jotkut taas hoitaa närästystä kaalilla..mene ja tiedä.

    Asiasta viidenteen niin vedin keto kakkoset ja olin ketoosissa kunnes huomasin ilokseni että menetin miltei yöunet kokonaan, joillekkin käy noin ja itse sain viikon sängyssä pyörimisen jälkeen tarpeekseni. Mun tosi vähähiilariset kokeilut oli sitten siinä, omarin munkkia syödessä.

     
     
  17. #53857
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    Ai että. Olispa parsakaalia.
    Ihan paras parsakaaliresepti:
    https://www.soppa365.fi/reseptit/arj...ahkinavoipasta
    Toimii mainiosti normi spagetillakin, ja gluteenittomana Rummon makaryyneistä, ne on hiien hyviä.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  18. #53858
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697

     
     
  19. #53859
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Just just

     
     
  20. #53860
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •