Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #52721
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Tuli pitkästä aikaa ostettua oikein naudan sisäfilettä. Aika harvoin moista tulee ostettua, jo ihan hinnasta johtuen. Muutenkin mielestäni fileet on melko yliarvostettuja.
    Melko herkullinen aromi täytti keittiön, kun paketin viilsin auki. Joskus olen vessanpöntön nostanut paikoiltaan ja aika samoihin pääsi aromit. Liha ei kuitenkaan jostain syystä haissut pahalle. Joten paistoin testipalan. Mutta kyllähän siinä vieno pierun maku oli ja itseasiassa kun keittiöstä oli se haju hälvennyt, niin ei se lihakaan kyllä hyvältä haissut.

    Cittariin käymään ja rahat sai takaisin, ilman sen kummempia selittelyjä.

    Nyt sitten Pizza Hutissa hakemassa ruokaa.
    En tiiä, mutta jotenkin tuntuu, että muutenkin sisäfile on yliarvostettua. Väliliha on IMO paras osa naudasta ja possusta niska. Maukkaampaa ja mehukkaampaa, joskin ehkä hieman tarkempaa valmistuksen kanssa. Ehkä sisäfile toimii niille, jotka ei osaa lihaa kokata; ei pysty pilaamaan muuten kuin ylikypsentämällä.

     
     
  2. #52722
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    En tiiä, mutta jotenkin tuntuu, että muutenkin sisäfile on yliarvostettua. Väliliha on IMO paras osa naudasta ja possusta niska. Maukkaampaa ja mehukkaampaa, joskin ehkä hieman tarkempaa valmistuksen kanssa. Ehkä sisäfile toimii niille, jotka ei osaa lihaa kokata; ei pysty pilaamaan muuten kuin ylikypsentämällä.
    Pakko tunnustaa, että eipä ole välilihaa tullut vastaan kaupassa. Mutta jos vaan Maminhaa löytyy, niin se on aina mun valinta. Tossa samalla kun tutustuin vähän paremmin noihin välilihoihin, niin löyty tuommoinen paikka kuin Maatila Tahlo, jossa näytti olevan melko hyvä tarjonta noille lihoille. Hinnat näytti myös olevan ihan kohdillaan. Nyt vaan pitäisi löytää vastaava piste hieman lähempää. Olisi meinaan ihan kiva että kunnon lihaa saa myös kuvitteellisen grillikauden ulkopuolella.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  3. #52723
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Nyt sitten Pizza Hutissa hakemassa ruokaa.
    Käytiin testaamassa joulun aikaan kun Lempäälän idikseen oli tullut tää, ja oli kyllä vähän pettymys. Aika lame, hinta-laatusuhde ei kohtaa.

     
     
  4. #52724
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mä en enää syö punaista lihaa, kun se tukkii mun vatsan ja suolet, tulee hirveitä vatsakipuja jne
    Kala ja kana on terveellisempiä eikä niin raskaita syödä.

     
     
  5. #52725
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Käytiin testaamassa joulun aikaan kun Lempäälän idikseen oli tullut tää, ja oli kyllä vähän pettymys. Aika lame, hinta-laatusuhde ei kohtaa.
    No hintaahan noilla lätyillä kyllä on, mutta iso pepperoni pizza tarjouksessa 15 € on jo ihan siedettävä. Vaihtelun vuoksi tullu nyt pari kertaa käytyä.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  6. #52726
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Pakko tunnustaa, että eipä ole välilihaa tullut vastaan kaupassa. Mutta jos vaan Maminhaa löytyy, niin se on aina mun valinta. Tossa samalla kun tutustuin vähän paremmin noihin välilihoihin, niin löyty tuommoinen paikka kuin Maatila Tahlo, jossa näytti olevan melko hyvä tarjonta noille lihoille. Hinnat näytti myös olevan ihan kohdillaan. Nyt vaan pitäisi löytää vastaava piste hieman lähempää. Olisi meinaan ihan kiva että kunnon lihaa saa myös kuvitteellisen grillikauden ulkopuolella.
    Taitaa löytyä kaupasta useimmin myyvemmällä ja eksoottisempana entrecôte nimellä, tai välikyjyksenä. Jostain syystä väliliha ei kuulosta niin herkulliselta monen mielestä.

    Edit. Pikavisa vielä tähän kohtaan; missä menee hyvän maun raja?

     
     
  7. #52727
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Taitaa löytyä kaupasta useimmin myyvemmällä ja eksoottisempana entrecôte nimellä, tai välikyjyksenä. Jostain syystä väliliha ei kuulosta niin herkulliselta monen mielestä.

    Edit. Pikavisa vielä tähän kohtaan; missä menee hyvän maun raja?
    Välikyljys ei muuten ole sama asia kuin väliliha joka tunnetaan Butchers steak nimellä. Ensimmäistä kyllä on kaupat pullollaan.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  8. #52728
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Välikyljys ei muuten ole sama asia kuin väliliha joka tunnetaan Butchers steak nimellä. Ensimmäistä kyllä on kaupat pullollaan.
    Enpä tiennytkään, että butchers steakillakin oli tommonen suomennos. Ex-vaimo oli ravintolakokki koulutukseltaan ja opetti itelle ton entrecôte=väliliha homman (kun se on ikäänkun sisä- ja ulkofileen välimuoto).


    Niin ja hyvän maun raja menee välilihassa.

     
     
  9. #52729
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Mä en enää syö punaista lihaa, kun se tukkii mun vatsan ja suolet, tulee hirveitä vatsakipuja jne
    Kala ja kana on terveellisempiä eikä niin raskaita syödä.
    Syö Vöneriä ja HK Samirin falafelia. Hummuksen kanssa tietty. Pesee mennen tullen suurimman osan lihasta, mutta ehkä noihinkin joskus kyllästyy. Karjalanpaistia vois taas kohta.

    Paastoa takana 40h ja 20h vielä edessä. Edellistä onkin hetki aikaa, kun lähti sikabulkki vähän lapasesta. Tuli siinä kyllä jerkkuakin.

     
     
  10. #52730
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Mä en enää syö punaista lihaa, kun se tukkii mun vatsan ja suolet, tulee hirveitä vatsakipuja jne
    Kala ja kana on terveellisempiä eikä niin raskaita syödä.
    Mä oon vähentänyt punaista lihaa radikaalisti. Syön sitä enää vain satunnaisesti.

     
     
  11. #52731
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Syö Vöneriä ja HK Samirin falafelia. Hummuksen kanssa tietty. Pesee mennen tullen suurimman osan lihasta, mutta ehkä noihinkin joskus kyllästyy. Karjalanpaistia vois taas kohta.

    Paastoa takana 40h ja 20h vielä edessä. Edellistä onkin hetki aikaa, kun lähti sikabulkki vähän lapasesta. Tuli siinä kyllä jerkkuakin.
    Ahaa, Naamapeikko harrastaa bodausta?

     
     
  12. #52732
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Mä oon vähentänyt punaista lihaa radikaalisti. Syön sitä enää vain satunnaisesti.
    Sama täällä. Syytä en tiedä. Ei vaan tee pahemmin mieli. Usein vähän etoo punainen liha. Merkillistä? No ehkä kroppa tietää jotain mitä minä en kun kerran näin on ollut jo pidemmän aikaa

     
     
  13. #52733
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Maatila Tahlo, jossa näytti olevan melko hyvä tarjonta noille lihoille. Hinnat näytti myös olevan ihan kohdillaan. Nyt vaan pitäisi löytää vastaava piste hieman lähempää. Olisi meinaan ihan kiva että kunnon lihaa saa myös kuvitteellisen grillikauden ulkopuolella.
    Olisko tästä: https://bosgard.com/

    Tai ihan lihakauppa: Lihapuoti - Köttboden

    Ja vielä yksi bonari: http://www.lihansavustamo.com/index.html


     
     
  14. #52734
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Olisko tästä: https://bosgard.com/

    Tai ihan lihakauppa: Lihapuoti - Köttboden

    Ja vielä yksi bonari: http://www.lihansavustamo.com/index.html
    Toi ensimmäinen vaikutti tarjonnan ja hinnan puolesta olevan juuri sitä mitä haettiin. Lihakauppa toki hieman lähempänä, mutta ei mitään hajua tarjonnasta, varmaan kuitenkin Cittaria parempi. Lihansavustamo on tossa lähempänäkin, vaikka hieman epäilyttää kun se toimii hautausmaan vieressä.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  15. #52735
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Ahaa, Naamapeikko harrastaa bodausta?
    En nyt oikeastaan sanoisi. Kunhan otin pari jotain volyymipäivää treeniviikkoon mukaan. Ei siis välttämättä tulla heti näkemään Naamapeikkoa pikkuhousut vedettynä sheivattuun persvakoon keikistelemässä kisalavalla! Ehkä.

     
     
  16. #52736
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Sama täällä. Syytä en tiedä. Ei vaan tee pahemmin mieli. Usein vähän etoo punainen liha. Merkillistä? No ehkä kroppa tietää jotain mitä minä en kun kerran näin on ollut jo pidemmän aikaa
    No se voi hyvinkin olla että kroppa tietää... Mullakin alkoi jossain vaiheessa erityisesti possun liha maistumaan jotenkin ällöltä suussa... On nää ihme juttuja... ennen tuli syötyä pihvejä sun muuta hyvällä halulla.

     
     
  17. #52737
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    En nyt oikeastaan sanoisi. Kunhan otin pari jotain volyymipäivää treeniviikkoon mukaan. Ei siis välttämättä tulla heti näkemään Naamapeikkoa pikkuhousut vedettynä sheivattuun persvakoon keikistelemässä kisalavalla! Ehkä.
    Ok, oli pakko vaan tarttua kun itsekin tulee omaksi iloksi rautaa nosteltua

     
     
  18. #52738
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Hitto että on täynnä kuntosali näin alkuvuodesta. Triplaantu väki nyt tammikuussa. No sitä ootellessa että uuden vuoden lupaajista suurin osa luovuttaa helmikuussa.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    No hintaahan noilla lätyillä kyllä on, mutta iso pepperoni pizza tarjouksessa 15 € on jo ihan siedettävä. Vaihtelun vuoksi tullu nyt pari kertaa käytyä.
    Silloin kun me käytiin taisi olla ihan normaalikokoinen sen 15e, olihan se paksu pohja ihan hyvä ja hauska kun tuli semmoisella pannulla, muttei niiin ihmeellinen, täytteet oli jotenkin pettymys. Samaan hintaan saa kuitenkin vaikka Classic Pizza Restaurantesta jo oikeasti premium lättyä niin tuli vähän huijattu olo

     
     
  19. #52739
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Hitto että on täynnä kuntosali näin alkuvuodesta. Triplaantu väki nyt tammikuussa. No sitä ootellessa että uuden vuoden lupaajista suurin osa luovuttaa helmikuussa.



    Silloin kun me käytiin taisi olla ihan normaalikokoinen sen 15e, olihan se paksu pohja ihan hyvä ja hauska kun tuli semmoisella pannulla, muttei niiin ihmeellinen, täytteet oli jotenkin pettymys. Samaan hintaan saa kuitenkin vaikka Classic Pizza Restaurantesta jo oikeasti premium lättyä niin tuli vähän huijattu olo
    Joo ne normaalikokoset pizzat on about 15€, mutta toi perhe pepperoni on nyt jossain tarjouksessa normisti se on yli 27€ eli aika suolanen hinta. Vähemästäkin tulee huijattu olo.

    Kaveri on kanssa naureskellu joka tammikuu, kun ei meinaa salille mahtua. Kyllä se ensi kuun puolella jo kuitenkin helpottaa.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  20. #52740
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Toinen salipiikki on syksyllä, kun pitää päästä lomakiloista eroon.
    Vittu oon paskassa kunnossa, en oo pitkään aikaan hikoillut kunnolla ja vetäisin hiit treenin tässä kotona, vit** meinasin kuolla voin sanoa, että kävely on tuottanut vaikeuksia tänään, olen kyllä masokisti sillä pieni tuska ja kipu tuo hyvää oloa.
    Aah perkele alkaa 01.00 työt, aurataan ainakin 15 tuntia taas onneks sai vkonlopun levätä.
    En oo muuten ikinä käynyt pizza hutissa

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •