Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #53801
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Firmalla olis ollu pikkujoulut tänään. Ohjelmana niinkin hurjaa menoa kuin syöntiä. Ja siinä se. Päätin jättää menemättä.

    Post 666
    Syöntiä muttei juontia? Ei kai nyt semmosiin viittikkään...

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Ei mua pelota, teen joka kerroksen omaan laatikkoon ja kasaan kakun paikan päällä vasta.Silleen oon aina tehnyt niin ei tuu paineita.En tiedä ootko käynyt fasessa kattoo mun kakkukuvia, mutta se kitarakakku on ollut mun pelottavin kakku.Tein sen suomen entiselle työministerin pojalle ja arvaa jännittikö, kun se tuli hakemaan sitä kaiken lisäksi se poika oli allerginen kaikelle mahdolliselle joten piti varmistaa työvälineiden puhtaus jnejne...odotin koko illan puhelua, että se poika on kuollut johonkin väriaineeseen
    Joo sieltä oon kattellu sun kakkukuvia joskus, ja muistan sen kitaran mutten tienny tarinaa sen taustalla Kiva varmaan ootella että soitetaanko kun poika saanu jonkun anafylaktisen shokin tai yliherkkyysripulin

     
     
  2. #53802
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Firmalla olis ollu pikkujoulut tänään. Ohjelmana niinkin hurjaa menoa kuin syöntiä. Ja siinä se. Päätin jättää menemättä.

    Post 666
    Mä taasen ajattelin tänä vuonna osallistua, vaikka ohjelma on identtinen.
    Viimeksi taisin olla pikkujouluissa kuusi vuotta sitten. Tosin siihen on omat epäkäytännölliset syynsä. Olin kuusi vuotta sitten kirjoilla eri toimistolla (Vantaa), mutta sitten meidän osasto siirtyi kirjoille Jyväskylään. Puhetta oli, että voidaan jatkossakin osallistua joko Vantaan tai Hyvinkään pikkujouluihin ja ensimmäisenä vuonna Vantaalta tulikin kutsu. Mutta koska pukukoodina oli tumma puku, päätin jättää väliin. Eipä ole kutsuja sen jälkeen tullu. Vähän on ollut periaatteena, että jos ei kutsuta niin en kyllä ala anelemaan.

    Jyväskylään kyllä tulee kutsuja, mutta en kyllä ole Keravalta lähdössä Jyväskylään pikkujouluihin. Edellinen esimies kyllä sanoi, että olisi kiva jos mekin voitais joskus tulla mukaan. Nykyisen esimiehen olenkin tavannut kaksi kertaa ja nekin kerrat ennen kun hänestä tuli minun esimies. Tällä hetkellä meitä on jäljellä neljä, joista kaksi istuu Tampereella ja kaksi Järvenpäässä.

    No nyttemmin meille on ilmestynyt yrityshankintojen kautta uusi osasto Järvenpäähän komennukselle ja he myös ovat Jyväskylässä kirjoilla. Siellä on hieman enemmän porukkaa ja päättivät että järkätään omat pikkujoulut Järvenpäässä ja meidät kaksi rassukkaa kutsuttiin mukaan. En oo kyllä ollu missään tekemisissä niiden kanssa, mutta ehkä se siitä lähtee.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  3. #53803
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Tsemppiä jänölle, kyllä se siitä mä osallistuin kotikadun pikkujouluihin ja oli kyllä hyvä meininki.Olin selvinpäin ja söin hyvin, hitto oli todella hyvää evästä tarjolla.
    Tanssin tosi paljon ja oli kiva porukka messissä joten ei voi valittaa.

     
     
  4. #53804
    Eipä ole tullut työpaikan pikkujouluihin osallistuttua enää vuosikausiin, enkä tiimi-iltoihin tai vastaaviin. Samoja naamoja näkee tarpeeksi töissä, ei huvita niitä vapaa-ajalla enää katsella.

    Joko mulla on vittumaisia työkavereita, tai sitten (todennäköisemmin) allekirjoittaneessa vikaa, kun ei kiinnosta...
    "Not a bad life really"

     
     
  5. #53805
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Itellä alko tökkiä se kun tässä kuitenkin ollaan suht ronskissa haalarihommissa niin pikkujoulut on jotain itujen järsimistä sillihöysteellä. Minä oisin kaivannu jotain tekemistä tyyliin keilausta ja jokunen drinkkilippu päälle.

     
     
  6. #53806
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Mikä kuvassa?

    Tämän päivän eka jobi oli tuommonen.

     
     
  7. #53807
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Mikä kuvassa?
    https://img.aijaa.com/m/00498/14764907.jpg
    Tämän päivän eka jobi oli tuommonen.
    Jotain auton alustaa muistuttaa ? Onko tuo "paska" sementtiä ja jos on, niin mitä on tapahtunut??
    Viimeksi muokannut arskaxx; 09.11.19 kello 00:31.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  8. #53808
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Eipä ole tullut työpaikan pikkujouluihin osallistuttua enää vuosikausiin, enkä tiimi-iltoihin tai vastaaviin. Samoja naamoja näkee tarpeeksi töissä, ei huvita niitä vapaa-ajalla enää katsella.

    Joko mulla on vittumaisia työkavereita, tai sitten (todennäköisemmin) allekirjoittaneessa vikaa, kun ei kiinnosta...
    Mä olin ekaa kertaa firman joulujuhlissa joskus 70-luvulla, se oli myös viimeinen kerta

    Mulla oli vähän sama, että työkavereita ei enää vapaalla huvittanut katella, jossain vaiheessa oli kyl yksi naisihminen, jota tuli tapailtua vapaallakin
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  9. #53809
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Jotain auton alustaa muistuttaa, mut vähän liikaa kaikennäköistä putkea ym. Joku työkone ehkä? Onko tuo "paska" sementtiä ja jos on, niin mitä on tapahtunut??
    Uudehko paku. Kaivoksen sedimenttiä.

     
     
  10. #53810
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Uudehko paku. Kaivoksen sedimenttiä.
    Melkein sementtiä kun jättää "di" pois
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  11. #53811
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Jo vain. Kuvassa Webasto joka ajettu paskaksi. Ja oli muuten vittumainen vaihdettava.

     
     
  12. #53812
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  13. #53813
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Eipä ole tullut työpaikan pikkujouluihin osallistuttua enää vuosikausiin, enkä tiimi-iltoihin tai vastaaviin. Samoja naamoja näkee tarpeeksi töissä, ei huvita niitä vapaa-ajalla enää katsella.

    Joko mulla on vittumaisia työkavereita, tai sitten (todennäköisemmin) allekirjoittaneessa vikaa, kun ei kiinnosta...
    Olisikohan 15v aikaa edellisistä duunin bileistä tai pikkujouluista. Olin ennen ihan kärppänä paikalla kaikissa duunin kissanristiäisissä ja koiran hautajaisissa. Olen ollut jo pidemmän aikaa vapaaehtoinen totaalikieltäytyjä numero uno. Ikä alkaa jo nelosella eikä vaan enää huvita. Liekö syynä kasvava antisosiaalisuus, misantropia, höperöityminen tai vähän kaikkea sekaisin.

     
     
  14. #53814
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Ite olin kinkereissä mukana 5-6 vuotta sitten. Liikkeellä oli isot synttärit ja kattojärjestöllä myös. Heräsin Kokkolan putkasta. Puistattaa vieläkin. Muistaakseni paikalla oli yli-intoiset securitymiehet ja taisi siinä pari näkemyseroa tulla.

     
     
  15. #53815
    Höyrypää aatsi's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    839
    On nähty kummatkin pikkujoulutyyppi ääripäät, on istuttu kuin kirkossa kahvia ryystäen ja leivoksia mussuttaen ja koettaen keksiä jotain typerää sanottavaa aina kun tuli liian vaivaannuttavan hiljaista ja kuunneltu kun isot pomot vuorollaan piti hengennostatuspuheita ja sitten toisaalta on nähty kun työkaverit juokentelee alasti pitkin ruotsinlaivan käytäviä kännissä kuin apinat. Sen jälkeen olen luistellut pikkujouluista milloin milläkin verukkeella.

     
     
  16. #53816
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Silloin kun olin nuori niin missään mun duuneissa ei ollut pikkujouluja, nyt vasta viimeiset 10 vuotta tullut käytyä.
    Olen tykännyt, no edellisessä duunissa meni kyllä hermot meidän firman poikien kanssa, kun ne veti aina hirveet lärvit ja koputteli hytin ovea koko yön Pomo vei meidät aina risteilee ja monesti oli sähkärit ja putkarit mukana eli yhteistyökumppanit.
    Hauskaa on aina ollut, koskaan ei oo tapeltu ja silleen.

     
     
  17. #53817
    Höyrykonkari Mauno's Avatar

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    206
    Jaaha. Isänpäivä lähestyy. Tänään pitäis vielä vähän tehdä töitä ja sitten alkaa miettiä mitä sitä leipois huomiseksi.
    Perinteinen kakku ei käy enää. Meitä syöjiä ei ole kuin minä ja nuorimmainen, muut on jo maailmalla.

     
     
  18. #53818
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Meilläkään ei pikkujouluja pidetä. Tosin kyllä joka vuosi on jotkut isommat bileet. Tän vuoden "pikkujoulut" meni Belgiassa ja Hollannissa. En valita. Edellisessä työpaikassa oli aina ankeat ryyppäjäiset jossa kaikki vaan vittuili ja tappeli. Eipä niissä kyllä viihtynyt kukaan.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  19. #53819
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Tää postin touhu on jotenkin huvittavaa
    Kuulemma tuota oikotietä oli pyydetty jo kauan sitten, mutta ei saatu, koska olis ollut vaarallista raskaan liikenteen takia. Tänä aamuna ei sit enää olekaan vaarallista

    No nii, sama johtaja, joka kielsi et aitaan olisi tehty aukko lakon takia, niin nyt myönsi, et se aukko tehtiin lakon vuoksi. Ne on niin ketkui kaikki johtajat

    Screenshot_2019-11-11 Aamuöinen aidanleikkuu herättää paljon kysymyksiä - Posti pitää silti seli.png
    Viimeksi muokannut arskaxx; 12.11.19 kello 20:50.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  20. #53820
    Tarkempia yksityiskohtia tietämättä, niin tuo Postin työntekijöiden lakko ainakin kuulostaa ihan oikeutetulta. Iso palkanalennus mahdollisesti tulossa, koska työnantaja haluaisi soveltaa toisen alan tes:siä, joten itsekin lakkoilisin asiaa vastaan.

    Posti voisi panostaa pakettien jakeluun nykyistä enemmän, koska pakettipostin määrä on varmaan jatkuvassa kasvussa. Sen sijaan, tarvitseeko jokaisen postilaatikolla postipaten käydä joka arkipäivä? Itselle riittäisi vallan hyvin, jos ne laskut toimitettaisiin 1-3 krt/viikko.
    "Not a bad life really"

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •