Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 37 / 37

Aihe: Sähkötupakointi sisätiloissa?

  1. #21

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kelmi Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Feldegast Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Activene Näytä viesti
    Siis eikö tosiaan löydy tietoa siitä miten paljon ulospuhallettu höyry sisältää nikotiinia? Itse en kyllä löytänyt pikaisella etsinnällä. Tietoa kehiin jos jollain on linkkivinkki.
    Itse höyryttelen takan ääressä ja liesikuvun alla. Ja joskus tietty olkkarissa telkkua katsellessa kun muut ovat nukkumassa.
    Hajuhaittoja ei ainakaan ole tullut koska vaimo on suorastaan sairaalloisen tarkka hajuista....
    Mitä luin yhdestä Harvardin tutkimuksesta niin ne määrät uloshengityksessä olivat nikotiinipurkan tasoa. En nyt niin tarkasti tutkinut ko. tutkimusta että voin 100% vannoa asian.
    Onko antaa linkkiä? Lukisin kanssa mielelläni

    Oliskohan tuo http://www.hsph.harvard.edu/centers-...ticle.jphp.pdf


     
     
  2. #22
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kristiinankaupunki
    Viestit
    428

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Hyvä juttu ri muutakuin käänös käyntiin ja yleiseen levitykseen


    laitteet: EGO+Boget

     
     
  3. #23
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    63

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jimbomonster Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kelmi Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Feldegast Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Activene Näytä viesti
    Siis eikö tosiaan löydy tietoa siitä miten paljon ulospuhallettu höyry sisältää nikotiinia? Itse en kyllä löytänyt pikaisella etsinnällä. Tietoa kehiin jos jollain on linkkivinkki.
    Itse höyryttelen takan ääressä ja liesikuvun alla. Ja joskus tietty olkkarissa telkkua katsellessa kun muut ovat nukkumassa.
    Hajuhaittoja ei ainakaan ole tullut koska vaimo on suorastaan sairaalloisen tarkka hajuista....
    Mitä luin yhdestä Harvardin tutkimuksesta niin ne määrät uloshengityksessä olivat nikotiinipurkan tasoa. En nyt niin tarkasti tutkinut ko. tutkimusta että voin 100% vannoa asian.
    Onko antaa linkkiä? Lukisin kanssa mielelläni

    Oliskohan tuo http://www.hsph.harvard.edu/centers-...ticle.jphp.pdf
    Ei ollut.

     
     
  4. #24

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja veevee Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jimbomonster Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kelmi Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Feldegast Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Activene Näytä viesti
    Siis eikö tosiaan löydy tietoa siitä miten paljon ulospuhallettu höyry sisältää nikotiinia? Itse en kyllä löytänyt pikaisella etsinnällä. Tietoa kehiin jos jollain on linkkivinkki.
    Itse höyryttelen takan ääressä ja liesikuvun alla. Ja joskus tietty olkkarissa telkkua katsellessa kun muut ovat nukkumassa.
    Hajuhaittoja ei ainakaan ole tullut koska vaimo on suorastaan sairaalloisen tarkka hajuista....
    Mitä luin yhdestä Harvardin tutkimuksesta niin ne määrät uloshengityksessä olivat nikotiinipurkan tasoa. En nyt niin tarkasti tutkinut ko. tutkimusta että voin 100% vannoa asian.
    Onko antaa linkkiä? Lukisin kanssa mielelläni

    Oliskohan tuo http://www.hsph.harvard.edu/centers-...ticle.jphp.pdf
    Ei ollut.
    No hö. En kyl löydä ittekkään linkkiä sit yhtäkkiä, noita on niin paljon tuolla tutkimuksia ja uutisia ketjussa, ettei millään enää muista mikä kerto mitäkin.

     
     
  5. #25
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Eikös se ole sama paljon nikotiinia ulos hengittää se,kun ei aiheuta syöpää tupakassa vaan ne muut aineet.

     
     
  6. #26
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    64

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ketjupolttaja Näytä viesti
    Eikös se ole sama paljon nikotiinia ulos hengittää se,kun ei aiheuta syöpää tupakassa vaan ne muut aineet.
    No kun ei se ole sama. Tai siis on mulle mutta ei sille kukkahattutädille joka on ihan varma sairastuu keuhkosyöpään sen takia. Tutkittu ja kirjoitettu sana on aina parempaa kun mutu

     
     
  7. #27
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    31

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja himpinen Näytä viesti
    Jostain muistan lukeneeni että höyrytellessä nikotiini imeytyis kokolailla kokonaan jo ennen kuin se ehtii keuhkoihin asti. Joten ulospuhallattaessa nikotiinin määrä olisi häviävän pieni.
    Tässä on jotain mittaustuloksia.

    http://www.healthnz.co.nz/ECigsExhaledSmoke.htm

     
     
  8. #28
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    19

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lähestyisin otsikkoa toista kautta: mitä se tekee sisätiloille? vai tekeekö mitään? värjäymiä tms.
    varmasti jokainen tietää kuinka nikotiini ja terva pinttyy jokaiseen mahdolliseen pintaan jos sisätiloissa poltellaan mutta aiheuttaako höyryttely samaa. koska käsittääkseni nikotiini myös kellastaa pintoja. kokemuksia, kuvia tai muuta näyttöä löytyykö?
    aka mankku aka mp90 aka DJ90.
    paljon puhetta ilman mitään sisältöä since 1990

     
     
  9. #29
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mankku Näytä viesti
    Lähestyisin otsikkoa toista kautta: mitä se tekee sisätiloille?
    Tässä reilu pariviikkoa olen yrittänyt empiiristä tutkimusta kotona tehdä, mutta ainakaan vielä ei ole mitään havaittavissa.. Raportoin tänne, jos tilanne muuttuu.

     
     
  10. #30

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mankku Näytä viesti
    Lähestyisin otsikkoa toista kautta: mitä se tekee sisätiloille? vai tekeekö mitään? värjäymiä tms.
    varmasti jokainen tietää kuinka nikotiini ja terva pinttyy jokaiseen mahdolliseen pintaan jos sisätiloissa poltellaan mutta aiheuttaako höyryttely samaa. koska käsittääkseni nikotiini myös kellastaa pintoja. kokemuksia, kuvia tai muuta näyttöä löytyykö?
    Nelisen kuukautta kiskottanut sisällä ja en ole havainnut mitään värjäymiä tahi pinttynyttä hajua.

     
     
  11. #31

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Minä ja tuo emäntä höyrytellään autossa ajaessa ja toki sisälläkin (lipsahti kovien pakkasten aikaan).
    Autossa lasien sisäpuolelle tulee sellainen vaalea huurteen näköinen pinta. Yllätys yllätys, kuskin kohdalle tuulilasiin ja kuskin puolen sivuikkunaan, eli kyllä siitä jotain jäämiä jää. Jossain oli mitattu ( google + seikkailua jonne en enää löydä todistaakseni väitteeni. Etsiköön itse ken haluaa) passiivisen tupakoinnin haittoja niin uloshengitetyssä tupakansavussa oli jäljellä n.10% tupakansavun ainesosia ja en oikein usko että keuhkot toimii toisin höyryttimen kohdalla. ja kyse oli puhtaasti uloshengitetystä, ei suoraan tupakan synnyttämästä savusta
    Matemaatikko laskekoon paljonko paljonko sitä nikotiinia on yhdessä henkäisyssä varsinkin kun se sekoitetaan uloshengityksen jälkeen koko huoneelliseen ilmaa.
    10% kuulostaa paljolta, mutta sekoitettuna ilmaan.... Eihän kukaan höyryttele suoraan toisen suuhun vai? tai no onhan meistä moneen junaan

    Muuta haittapuolta ei autossa höryttelyssä ole ollut. Ei hajua eikä värjäymiä. Niin ja ei huoneistossa edes sitä vaaleaa "huurtumaa" missään.
    Sisällä huurteen puuttuminen pistää sitten miettimään että autossa kun on kylmät lasit niin se höyry tiivistyy siihen paremmin?

     
     
  12. #32

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Tosiaan autossa ikkunat huurtuu herkemmin, liekkö höyryttelystä johtuvaa, vaiko ruotsalaista "laatua"? :

     
     
  13. #33

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja bert1377 Näytä viesti
    Minä ja tuo emäntä höyrytellään autossa ajaessa ja toki sisälläkin (lipsahti kovien pakkasten aikaan).
    Autossa lasien sisäpuolelle tulee sellainen vaalea huurteen näköinen pinta. Yllätys yllätys, kuskin kohdalle tuulilasiin ja kuskin puolen sivuikkunaan, eli kyllä siitä jotain jäämiä jää.
    Joo itse olen autossa huomannut saman. Kaveri höyryttelee pienessä kellarikopissa ja jutteli että ikkunoihin tulee jokin kalvo.

     
     
  14. #34
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    65

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Kyllä se glykoli kertyy pintoihin. Harrasteauton sisäkennossa oli pieni reikä ja sieltä se puski lasit huuruihin, turha oli pyyhkiä kun näkymä vaan heikkeni, laseja sai hinkata sen jälkeen puhtaaksi. Kyllähän tota silti tulee sisällä höyryteltyä.

     
     
  15. #35
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    PG:hän sitoo itseensä kosteutta, eli siksi auton lasit huurtuu. Rätillä lähtee kyllä helposti.

     
     
  16. #36

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Mä en kyllä koskaan edes ajatellut että lähtisin ulos aina höyryttelemään. Eikös se ole ihan itsestäänselvyys että siinä höyrytään missä levytetään?
    Toki välillä on kiva käydä parvekkeella raikkaassa ilmassa, ja eri asia jos ei halua lapsien edessä höyrytellä.

    Mun kämpässä tuoksuu miellyttävästi välillä jotkin höyryt mitä tulee höyryteltyä, mutta sekin tuoksu katoaa kun on vuorakauden tai kaksi poissa kotoa. En usko että koskaan tulee mitään haittaa sisällä höyryämisestä.

     
     
  17. #37

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Kirkkaan ego tankin imuosasta päätellen ei värjää tuo e-neste pintoja. Viikko takana samalla imukkeella ja edelleen kirkas pinta.
    Taitaa olla se terva ja palamistuotteet jotka värjää eikä nikotiini? Käsittääkseni nikotiini on aika väritöntä ainetta, ja höyrystyessään ei taida muuttaa muotoaan tai väriään.

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •