Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 37

Aihe: Sähkötupakointi sisätiloissa?

  1. #1
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1

    Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Ostin onlyecig M401 elektroninen savuke, Halusin selvittää, "e-CIG" käyttäjät voisivat todella käyttää laitetta paikoissa, kiellettiin tupakoinnin. Olen oppinut, että nämä uudet laitteet eivät kuulu kaikkein tupakointikieltojen ja asetukset. Tämä johtuu siitä, että nämä laitteet ovat ei oikeastaan "pala" ja luoda mahdollisesti vaaraa palon. savu pääsee e-savuke on hajuton höyry, sumu. Itse asiassa jotkut sairaalat ja lentoyhtiöt ovat jopa tyytyväisiä sisätiloissa sähköisen tupakointi avosylin. Voidaan soveltaa tiettyjä rajoituksia kussakin osavaltiossa.

    EDIT: Muutin otsikkoa hiukan selkeämmäksi T:V

     
     
  2. #2

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Jos menen vaikka baariin niin kysyn ekana tarjoilijalta ja pokelta että sopiiko se että höyrystelen menemään. Kinossa en viiti kun se höyry näkyy varmaan videotykin valossa. Kaupassa en myöskään se herättäisi liikaa huomio ja en ole niin huomiohuora kun Jason Cropper TW omistaja että tekisin sen ja vielä videokamera kädessä

     
     
  3. #3

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Pieni kysely aiheesta - Sähkötupakka rajoituket

     
     
  4. #4
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Minusta nuo rajoitukset ovat täysin ymmärrettäviä. Ja vaikka yhdennäköisyysongelmaa ei olisi, kuten pastillirasiamodin kanssa, silti syntyy höyryä joka varmasti ei kaikkia miellytä. On ihmisiä jotka ovat allergisia höyryille. Esim. savukoneen savu, joka on hyvin samanlaista kuin sähkötupakin, aiheuttaa pahan yskäreaktion ellei jotain lääkettä ole ensin otettu estämään sitä.Toinen asia tietenkin on itse nikotiini, sehän kuitenkin on myrkky ja riippuvuutta aiheuttava. Jos vieruskaverilta kysyisi, että saanko levittää tähän ilmaan myrkkyä, niin arvannee tuon kuinka siinä käy.Ja autossa oman perheen kanssa ei tulisi mieleenkään höyrytellä...

    Kerran höyryttelin ravintolan vessassa, makuna oli tuolloin HG:n Caramel. Selvästi siellä oli ilmastointi päällä, mutta silti seuraavan kerran käydessäni tuon höyryn tuoksu tuntui vielä selvästi. Eli ulos vaan on mentävä, ei tämä oikein hyvin toimi muutoin kuin kotona yksityisesti.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2010
    Viestit
    135

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Höyryttelen baareissa ihan täysillä. Yleensä kerron kuitenkin ensin mikä kapistus on kyseessä. Käytän mustaa eGo modia, joka ei näytä onneksi edes tupakalle.

     
     
  6. #6

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Tutuissa baareissa polttelen.Jos nyt satun menemään muualle,toki menen tiskin eteen esittelemään ettei tuu hämminkiä.Virastoissa,lasten mestoissa,etc.väärinkäsityksen välttämän en tee näin.Ajattelen vanhaa röökilakia.No junassa väliä Tikkuril-Hki annan raikaa.Joskus kiva aiheuttaa pikku hämminkiä ja tehdä asiaa tutuksi Järjen käyttö sallittua

     
     
  7. #7

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Toinenkin Tikkurila-HKI höyrystelijä?

    VR on kylläkin tainnut kieltää junissa höyrystelyn joten en suosittele, mutta junaa odotellessa kylläkin.

    Edit: Niin jos näette sinistä lediä ja höyryä pääkaupunkiseudun junasemilla niin saa tulla moikkamaan

     
     
  8. #8

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Moro,en jaksanut tehdä uutta ketjua tälle kysymykselle.
    Miten lapsiperheissä höyryttely,onko mahdollista että lapsi altistuu nikotiinille jos höyrytellään kotona sohvalla/tietokoneella?
    Paljon on puhuttu kuinka tupakoitsijan käsiin/vaatteisiin tarttuu nikotiinia ja muita aineita tupakansavusta mutta mites höyry?
    Maalaisjärjellä jos ajattelen niin se ulos puhallettava höyry sisältää vielä nikotiinia ja se laskeutuu lattialle ja muille pinnoille,sama kuin sumuttelisin sumutinpullolla hienojakoista nikotiinisumua ympäri kämppää,vai onko?

     
     
  9. #9
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    No luojalle kiitos et tehnyt uutta ketjua, hakuun "passiivinen" ja kappas :
    http://www.e-savuke.com/forum/index....28569#msg28569

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  10. #10

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Jep,lukasin tuon ketjun,sieltä lähinnä selvis että kissat ei lähde höyryä pakoon.
    Lähinnä ajattelin tuota pitkän aikavälin nikotiinikertymää eri pinnoille,esim.tekstiilit ja pöytäpinnat(tietty niitä siivotaan säännöllisesti).
    Ehkä turhaa pohdintaa mutta selkeää ja luotettavaa vastausta en ole netistä löytänyt.

    Ps:hyvä foorumi tämä

     
     
  11. #11
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Väinämöinen Näytä viesti
    Ehkä turhaa pohdintaa mutta selkeää ja luotettavaa vastausta en ole netistä löytänyt.
    Etkä löydä. Järkeile itse; poltitko analogista lasten lähettyvillä? Niinpä,
    en minäkään höyryile lasteni lähettyvillä.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    118

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Väinämöinen Näytä viesti
    Ehkä turhaa pohdintaa mutta selkeää ja luotettavaa vastausta en ole netistä löytänyt.
    Etkä löydä. Järkeile itse; poltitko analogista lasten lähettyvillä? Niinpä,
    en minäkään höyryile lasteni lähettyvillä.
    Itse sorrun tähän
    En tosin välittömässä läheisyydessa, mutta samassa tilassa kuitenkin. Pitänee ryhdistäytyä... Lähiöhelvetin passiivisille analogiselle tupakoinnille en kyllä mahda mitään.

     
     
  13. #13

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Täytyy sitten asennoitua tähän höyryämiseen samalla tavoin kuin normiröökiin,parvekkeen sijaan taidan painella saunaan istuskelemaan ja nauttimaan.Pelataan varman päälle.

    Toista päivää tässä ollaan onnellisia eGo-T:een omistajia ja on tullut käytännössä koko ajan oltua sisätiloissa holkki huulessa,nuuskat taitaa mennä myyntiin ja tupakat jää kauppaan.

     
     
  14. #14

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Väinämöinen Näytä viesti
    Täytyy sitten asennoitua tähän höyryämiseen samalla tavoin kuin normiröökiin,parvekkeen sijaan taidan painella saunaan istuskelemaan ja nauttimaan.Pelataan varman päälle.

    Toista päivää tässä ollaan onnellisia eGo-T:een omistajia ja on tullut käytännössä koko ajan oltua sisätiloissa holkki huulessa,nuuskat taitaa mennä myyntiin ja tupakat jää kauppaan.
    Itse ainakin höyryttelen sisällä. Meillä isäni poltti koko lapsuus ja nuoruusaikani sisällä aivan analogista ja aivan hyvin siitäkin selvittiin. Yleensä toki käytän vain tuolla "työhuoneessani" jossa tenavat ei paljoa käy, mutta tulee kyllä kiskottua samassakin huoneessa toisinaan.
    Bud, eGo-T, eGo, Smok DC cartot ja tankit, vamot startterit tai pelkät putket, sikari ja piippumallit ja muita tarvikkeet hoplaan kahvilasivuilta (www.hoplaakahvila.fi - avataan pian virallisesti) ja kivijalkamyymälästä

     
     
  15. #15

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Siis eikö tosiaan löydy tietoa siitä miten paljon ulospuhallettu höyry sisältää nikotiinia? Itse en kyllä löytänyt pikaisella etsinnällä. Tietoa kehiin jos jollain on linkkivinkki.
    Itse höyryttelen takan ääressä ja liesikuvun alla. Ja joskus tietty olkkarissa telkkua katsellessa kun muut ovat nukkumassa.
    Hajuhaittoja ei ainakaan ole tullut koska vaimo on suorastaan sairaalloisen tarkka hajuista....

     
     
  16. #16

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Activene Näytä viesti
    Siis eikö tosiaan löydy tietoa siitä miten paljon ulospuhallettu höyry sisältää nikotiinia? Itse en kyllä löytänyt pikaisella etsinnällä. Tietoa kehiin jos jollain on linkkivinkki.
    Itse höyryttelen takan ääressä ja liesikuvun alla. Ja joskus tietty olkkarissa telkkua katsellessa kun muut ovat nukkumassa.
    Hajuhaittoja ei ainakaan ole tullut koska vaimo on suorastaan sairaalloisen tarkka hajuista....
    Mitä luin yhdestä Harvardin tutkimuksesta niin ne määrät uloshengityksessä olivat nikotiinipurkan tasoa. En nyt niin tarkasti tutkinut ko. tutkimusta että voin 100% vannoa asian.
    Bud, eGo-T, eGo, Smok DC cartot ja tankit, vamot startterit tai pelkät putket, sikari ja piippumallit ja muita tarvikkeet hoplaan kahvilasivuilta (www.hoplaakahvila.fi - avataan pian virallisesti) ja kivijalkamyymälästä

     
     
  17. #17
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Mä ainakin höyryyn sisällä. Kuka tonne ulos kylmään viittii mennä.
    Röökiä poltettiin aikanaan pihalla, satoi tai paistoi...

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
  18. #18
    Höyrypää Tahvo's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Salo / Karkkila
    Viestit
    807

    Vs: Electronic Savukkeet sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    ...
    en minäkään höyryile lasteni lähettyvillä.
    No, mun pentu tulee nuuhkimaan että miltä nyt tuoksuu, tuskin se siihen ihan heti kuolee kun itekään en vielä kuollut vaikka silloin kun itse olin pentu niin sekä äiti että isä polttivat analogisia.
    “I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    (03:50:59) (holkki) no nuoret menee aina ajoissa nukkuun

     
     
  19. #19

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Jostain muistan lukeneeni että höyrytellessä nikotiini imeytyis kokolailla kokonaan jo ennen kuin se ehtii keuhkoihin asti. Joten ulospuhallattaessa nikotiinin määrä olisi häviävän pieni.

     
     
  20. #20
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    64

    Vs: Sähkötupakointi sisätiloissa?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Feldegast Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Activene Näytä viesti
    Siis eikö tosiaan löydy tietoa siitä miten paljon ulospuhallettu höyry sisältää nikotiinia? Itse en kyllä löytänyt pikaisella etsinnällä. Tietoa kehiin jos jollain on linkkivinkki.
    Itse höyryttelen takan ääressä ja liesikuvun alla. Ja joskus tietty olkkarissa telkkua katsellessa kun muut ovat nukkumassa.
    Hajuhaittoja ei ainakaan ole tullut koska vaimo on suorastaan sairaalloisen tarkka hajuista....
    Mitä luin yhdestä Harvardin tutkimuksesta niin ne määrät uloshengityksessä olivat nikotiinipurkan tasoa. En nyt niin tarkasti tutkinut ko. tutkimusta että voin 100% vannoa asian.
    Onko antaa linkkiä? Lukisin kanssa mielelläni


     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •