Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 138

Aihe: Keuhkoihin sattuu.

  1. #61

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Valopallon pitkälle kirjoitukselle:

    Juu ei...Tupakka on tuskin terveellistä, vaikka kuinka kaunista siitä kirjoitettaisiin. Aika pitkälti kaikki mitä on palanut/kärynyt ja vedetään keuhkoihin, on pahaksi. Sitä en kiistä, etteikö pelkkää kuivatun tupakanlehden polttelu olisi terveellisempää kuin se lopputuote mitä myydään täälläpäin kaupoissa. Mutta oli sitten höyryttely, tupakanpolttelu, viinanjuonti tms, niin se ei kuulu terveellisiin elämäntapoihin. Parasta olisi jos niistä pysyisi erossa. Mutta, kun ei kuunnellut isiä tai äitiä aikoinaan, niin tässä sitten ollaan.
    Tuo nyt oli ehkä vähän kömpelö tapa puolustaa huonoa tapaa. Sitä ei voi kiistää, etteikö kansantaloudesta säästyisi melko summa, jos ei tupakkaa poltettaisiin? Tottakai, tupakasta maksetaan veroja, ja rehellisyyden nimissä minulla ei ole tietoa paljonko tupakkatuotteet tuottavat valtiolle, ja kuinka paljon aiheuttaa menoja.

    Otetaan nyt sekin huomioon, että noilla alkuperäiskansoilla ja natiiveillä ei ole pääsyä apteekkiin, joste me haemme meidän rohdot ja yrtit käytyämme meidän poppamiehemme luona.

     
     
  2. #62

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Itsellä tuntui myös pistoa ensimmäisen höyryttelyviikon aikana, keuhkoissa/rinnassa ja välillä kipu tuntui yltävän selkään asti.
    Eka viikon jälkeen loppui, oli yllättävän pelottavaa, joskus analogiaikana kun innostui oikeen ketjussa vetelemään ilmeni samaa pistoa.

     
     
  3. #63

    Re: Keuhkoihin sattuu.

    Mulla alkanu pistää rintaan kanssa täs nyt 2 viikon aikana. Tai pikemminkin ihan tohon rinnan yläosaan ehkä jopa vähän kaulan puolelle. Ihan kevyesti jos hengittää vähän ilmaa kerrallaan ni ei tunnu miltään, mut jos raskaammin koittaa ni aika hyvin vihlasee. Huomannu kans, et hengästyn nyt todella helposti. Täytyy nyt toivoo vaan, ettei oo sähkötupakista johtuvaa ettei tarvii alkaa röökiä taas polttamaan.

     
     
  4. #64
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Jali ja muut joilla on ilmennyt tätä kipua, minkälaisia nikotiinipitoisuuksia käytätte ja kuinka paljon höyryätte? Ihan vain terveen uteliaan huolestuneen kiinnostuneena O0

     
     
  5. #65

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Mulla tuo "kipu" esiintyi alussa jokunen päivä, ilmeisesti taas kropalle uutta ainetta joten kestää ennen kun tottuu.
    Ja salmiakki, sitruuna ym happamia aineita aiheuttaa sitä kipua minulle, ja hengenahdistus kaupan päälle (astmalääkkeet auttavat).

     
     
  6. #66

    Re: Keuhkoihin sattuu.

    18mg litkuja tulee käytettyä 2-5 milliä päivässä

     
     
  7. #67
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    227

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Samalla lailla kärvistää pöpöt ja siitepölyt kuin ennenkin, tosin kun ei ole enää bronkiitti valloillaan niin ei niin pahasti ja menee nopeammin ohi.

     
     
  8. #68

    Vs: Re: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Mulla alkanu pistää rintaan kanssa täs nyt 2 viikon aikana. Tai pikemminkin ihan tohon rinnan yläosaan ehkä jopa vähän kaulan puolelle. Ihan kevyesti jos hengittää vähän ilmaa kerrallaan ni ei tunnu miltään, mut jos raskaammin koittaa ni aika hyvin vihlasee. Huomannu kans, et hengästyn nyt todella helposti. Täytyy nyt toivoo vaan, ettei oo sähkötupakista johtuvaa ettei tarvii alkaa röökiä taas polttamaan.
    Kannattaa kertoa lekurille tms. En usko, että analogiset auttaa. Varmaan monella samantapaisia tuntemuksia ilman syytä. Kerro jatkosta.

     
     
  9. #69
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    No päätimpä sit muutaman rivin heittää, no olen tässä pientä testiä tehnyt, ja uskoisin jotta toi nikotiinin vahvuus tekee mulle juurikin noi oireet. Nyt viikon vedelly kokeilumielessä nestettä minkä vahvuus 2mg(nikotin) ja yllättävän hyvin totuin jopa noin laimeaan nesteeseen. Nyt yritän pitää seos suhteen noin 50/50 pg/vg, aikaisemmin kun oli pelkkää Pg:ä niin se aiheutti kutinaa limakalvoille ja teki haavaumia nenän sisäpintaan, nyt kun olen tota vg:tä lisännyt niin eipä ole kutissut tai haavautumia enempää ilmennyt.Kuulun näköjään juurikin siihen ryhmään jolle toi puhdas pg, ei sovi.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  10. #70
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Mulla näköjään menee niin että kun höyryttää puhdasta Pg:tä...päivän kun on vetänyt niin ilmaantuu limakalvo, kuivuus tai jotain muita oireita...kumma kyllä sekoituksen suhde ei tartte olla kuin 80/20, PG/VG niin oireita ei juuri ole..tietysti vähenee kun VG:n määrä lisääntyy....perskeles kun pg vain maistuu mullakin paremmalta niin sitä vain pikku oireilusta huolimatta tulee välillä vedettyä

    Kurkun saa kipeäksi myös kun liikaa höyrystää PG:tä, Vg:llä saa vedellä niin että korvista höyryää ja ei mitään oireita.
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  11. #71
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    kirkkonummi
    Viestit
    610

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    fillaroinnin alottamisen jälkeen kaikki ahtistukset ja "kivut" on nyt sitte kadonneet ku kusilumeen ...
    tosin reidet ja perse on nyt sitten kipiänä
    V1 & V2 PROVARI,ADAM,PROVAPE,BOLT,ARCTIC JA LUMI,KICK.SIAM COBRA.NAUTILUS.ODDY"v2".

    tulossa:kaikenlaista

     
     
  12. #72
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    4

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Hei,
    olen uusi käyttäjä, sauhutellut nyt 4 päivää. Siirtymisen jälkeen kipua tuntuu kurkussa, suu kuivaa, nieleskely on hankalaa ja täytyy rykiä. "Oireet" siis voimistuvat - tänä aamuna olo on kuin flunssa olisi tulossa...Ovatko nämä ns. normaaleja siirtymävaiheen oireita, ja vähenevät kun vaan jaksan odottaa? (olen "sallinut" itselleni kyllä 1-2 normaalia tupakkaa päivässä)

    Voiko oireet johtua nikotiinin vahvuudesta? Nyt vahvuus 18 mg. Olen tätä ennen polttanut savukkeita missä vain nikotiinia 0.3 mg - en tiedä miten nämä vertautuvat toisiinsa...

    Entä kannattaisiko minun tilata ja lisätä glyseriinin määrää nesteeseen (aqueous glycerine)? - nyt valmiiksi sekoitetussa nesteessä pitäisi olla 80 % PGtä (propylene glycol) ja 20% glyserine. Kuinka paljon tätä voisin valmiiseen litkuun lisätä - 10%...?

    Kiitos jos joku jaksaisi vastata - tuntuu kurkussa niin "pahalta" että vaarana on siirtyä takaisin normaaleihin savukkeisiin...

     
     
  13. #73
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Keuhkoihin sattuu.

    Tuohon tosiaan voi kokeilla 100% vg nestettä noin 10mg voimakkuudella. Pitäisi auttaa kurkun ahdistukseen.

    Toki alussa alkaa möhnät puhdistuun kropasta niin on pikkuvaivaa, mutta höyryttelemällä ne lähtee. Tsemppiä!

    E: Niin ja tupakat laatikkoon. Ei niitä enää tarvi. Ne tehostavat turhaan sähkiksestä saatavaa nikotiinia.

     
     
  14. #74
    Höyrypää Tahvo's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Salo / Karkkila
    Viestit
    807

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Jotain kurkkukivun tapaista mullakin oli jonkin aikaa höyryttelyn aloittamisen jälkeen, meni itsestään ohi.
    Varsinkin aamuisin kurkku aristi, 18 mg nesteitä tuolloin tuli enimmäksen käytettyä.
    “I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    (03:50:59) (holkki) no nuoret menee aina ajoissa nukkuun

     
     
  15. #75
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Kyllä toi 18 mg kuulostaa aika vahvalta. Itse poltin 0.4-0.6mg savukkeita. Höyryttelyn olen aloittanut 11mg liuoksilla ja hyvin pärjää. Alussa kyllä kurkku ei varsinkaan aamuisin tahtonut tykätä höyryistä vaan joskus jopa vastasi höyryihin kivulla. Reilussa viikossa kurkun ärsytyneisyys kuitenkin loppui.

     
     
  16. #76
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    227

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Sanopa näin otsikkoon viitaten, että kyllä ny sattuis ja olis kipeä jos tupakkaa polttais. Nyt täytyy vain tottua ja oppia suhtautumaan, ettei keuhkot ole niin romuna kun pöpö käy kääntymässä.

     
     
  17. #77

    Re: Keuhkoihin sattuu.

    Olin pidemmän aikaa höyryttelemättä, koska ei ollut laitteet kondiksessa enkä jaksanut uusia tilalla. Ihan vaan perus nuuskalla menin nikotiiniaddikti kun olen. Röökiä en ole oikeastaan ikinä harrastanut kunnolla kun kännissä ja sähkörööki onkin ollut korvike nuuslalle.

    Harrastan punttisalia 4 kertaa viikossa + 3-4 aerobista reeniä päälle juosten ja crosstrainerilla. Kun olin käyttämättä sähköröökiä niin aerobinen kulki kun unelma. Heti kun kesä tuli ja hommasin uuden ego-c laitteen sekä aloin taas iltasin höyrytteleen niin kaikki aerobinen on ollut raskaampaa ja hapenottokyky huonompi. Eli jotain paskaa näissä sähköröökien nesteissä on. Nikotiinin lisäksi. Ei mulla nuuskasta tule tollasta efektiä.

     
     
  18. #78

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Se on tullut huomattua että sähkörööki kyllä vaikuttaa hapenottokykyyn huomattavasti. Höyryttely supistaa keuhkojen verisuonia tehokkaasti. Sähkötupakka ei kuitenkaan ole suoraan verrattavissa nuuskaan kun se ei kulkeudu keuhkojan kautta. Erikoista kyllä jos edellisen illan höyryt vaikuttaa vielä seuraavanakin päivänä...kiinnostaisi tietää onko tuo täysin nikotiinin aikaan saamaa.

     
     
  19. #79
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti
    olen viime aikoina huomannu jotta keuhkoihin on alkanu sattuun niin perusteellisen paljon, liekö syy sitten höyryttely tai sen analoogisen lopetus.
    Vaiko liikaa laastipölyä keuhkoissa? :

     
     
  20. #80
    Höyrypää Tahvo's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Salo / Karkkila
    Viestit
    807

    Vs: Keuhkoihin sattuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Se on tullut huomattua että sähkörööki kyllä vaikuttaa hapenottokykyyn huomattavasti.
    ....
    Samanlainen aavistus täällä, verisuonten supistumiseen en ota kantaa kun ei ole tullut mitattua :
    “I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    (03:50:59) (holkki) no nuoret menee aina ajoissa nukkuun

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •