Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567
Tulokset 121 - 127 / 127

Aihe: Nukkuminen & Unet

  1. #121
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Tässä iässä (50+) alkaa unihäiriöt olla arkipäivää, koko viikko mennään vajailla. Osin varmaan sen vuoksi ei unia juuri muista; toissa yönä tosin olin New Yorkissa osana jotain hlvt:n tärkeetä sakkia, porukassa pyöri mm. JFK ja Nixon

    Joku kysyi aiemmin unihalvauksesta. Tuttu vieras, varsinkin kun satunnaisesti tulee (kuorsauksen vuoksi) nukuttua recliner-tuolissa. Eli heräämisen rajalla tajunta on jo hereillä, mutta motoriikka ei vielä päällä (aivothan normaalisti kytkee nukkuessa motoriikan pois, ettei unissaan rikkoisi itseään) joten heräät siihen ettet pysty liikkumaan. Karmea tunne, muuten. Hirveällä riuhtomisella ja venkoilulla saa lopulta raajat liikkumaan. Luultavasti kestää vain sekunnin murto-osia, mutta tuntuu kyllä pitkältä ajalta sillä hetkellä.

    p.s. Mulla unet yleensä muuttuu koko ajan ilman mitään logiikkaa; rouva taas näkee silloin tällöin jännäriunia, jotka voisi melkein suoraan filmata toimintaleffaksi. Ilmeisesti piuhat vähän paremmin järjestyksessä

     
     
  2. #122
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja VapeTrix Näytä viesti
    mä nään itse painajaisia tosi usein ja välillä jo pelkästään ahistaa mennä nukkumaan

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
    Mä nukun aina telkkari päällä, tai niin että telkkari on päällä ainakin tunnin sen jälkeen kun oon nukahtanu. Muuten nään painajaisia :/

     
     
  3. #123
    VapeTrix
    Vieras
    mulla oli aikoinaan radio päällä joka yö ku meni nukkumaan. toki nykyää nukun turvalukko päällä ni vähä jeesannu. mut se on paskinta ku noi unet tuntuu nii todellisilta

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  4. #124
    Aamulla nukkumista häiritsee näin kesällä kovasti naapurissa oleva iso taloremppa. Varsinkin semmoinen omituinen kviik kviik -ääni, joka saattaa syntyä nostolavasta tms Mietin joku aamu, miksi se on niin hermostuttava. No, äänestä tulee mieleen Psycho-elokuvan suihkukohtaus. Raikastava herätys.

     
     
  5. #125
    Höyryttelijä Noot Noot's Avatar

    Liittynyt
    05/2018
    Sijainti
    Etelänapa
    Viestit
    38
    (Tuon eloa tähän vanhaan ketjuun koska aihe kiinnostaa.)

    Yleensä mä nukun tosi hyvin, en herää yön aikana ja oon saanut unirytmiä pidettyä tasaisena.

    Mutta nyt pari-kolme viikkoa on mennyt silleen että oon nukkunut 2-4 tunnin päiväunia lisäksi vaikka mun yöunissa ei ole vikaa.
    Siis törkeä väsymys, nytkin tuntuu että voisin kepeästi nukkua 4h päiväunet vaikka tossa klo 8 maissa jo heräilin suht "virkeenä" (tosin en koskaan oo aamuisin virkeä virkeä, aamuntorkku ja illanvirkku kun olen).
    Tää ei onneksi vaikuta mun yöuniin, meen silti samaan aikaan nukkumaan.

    Verikokeet on onneksi tulossa ens kuun alussa, katsotaan onko kilpirauhas arvot parantunut kilppari lääkkeen myötä.
    Voi olla myös tää kesäloma kun on vapaa-aikaa ja tylsää niin alitajunnassa ajattelee että vois nukkua because why the f*ck not?! XD

    Ainiin ja nykyinen ukkeli kuorsaa välillä mutta ei sitä myönnä.
    Exällä oli yöllisiä kauhukohtauksia, heräsi huutamaan pari kertaa kuussa - kauheet paskahalvaukset itse sai kun heräsi toisen huutoon yöllä. Tsiisus!
    Kuorsasi myös joka yö, maiskutteli ja puhuikin unissaan välillä.
    Mä vielä kestän satunnaisen maiskuttelun ja random sanat tai lauseet mutta ai jumalauta kun tuo kuorsaaminen oli ärsyttävää vaikka ei sitä tahallaan tehdyt. :'D

    Mulle kaikkein paras nukkumiselle on pimeys ja viileys ♥
    Näin kesäisin pimennysverhot on POP!

     
     
  6. #126
    Vuorotöiden takia itsellä nukkuminen on vähän sitä ja tätä, välillä mennään 1h unilla, ja välillä koisataan 12h. Varsinkin aina ennen ekaa aamuvuoroa nukahtaminen tuntuu olevan vaikeaa. En ole tuosta stressiä ottanut, jos ei uni tule, niin sitten luetaan jotain kirjaa.

    Aika harvoin herättyään muistaa minkälaista unta on nähnyt, ne unet mitkä muistaa ovat kuitenkin yleensä liittyneet johonkin edellisenä päivänä nähtyyn/koettuun asiaan. Aika sekavia ja omituisia nuo unet tuntuu olevan, tosin niinhän ne varmaan useimmilla on.
    "Not a bad life really"

     
     
  7. #127
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    On tullut itsekin tehtyä vuorotyötä suurimmaksi osaksi. Viimeiset pari vuotta on menty onneksi kutakuinkin kiinteällä työajalla. Yleinen hyvinvointi on parantunut ja terveys kohentunut noin muutenkin. Aamuvuorot oli ihan tappavia. Su-ma yönä nukkuminen saattoi olla parin, ehkä kolmentunnin luokkaa ja sekin katkonaista. Loppuviikosta pääsi jotenkin aamurytmiin kiinni ja saattoi saada nukuttua peräti 5-6 tuntia. Jos vielä tulevaisuudessa tulee vuorotyö eteen niin menee samantien kolmiopillerihommiksi.

    Jos ei nukuta niin maataan väkisin.

     
     
Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •