Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 127

Aihe: Nukkuminen & Unet

  1. #81
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    En löytänyt ite ainakaan mitään kovin vakuuttavaa todistetta asiasta, joten lienee vain teoriatason juttua, joka usein muuttuu urbaanisti faktaksi
    Saattaa olla, vaan saattaa olla olemattakin. Täytynee konsultoida tuota omaa lähdettä jossain välissä..
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  2. #82
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Saattaa olla että Jumala on olemassa, vua suattaapi olla ettei. Riippuu keneltä kysyy
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  3. #83
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Saattaa olla että Jumala on olemassa, vua suattaapi olla ettei. Riippuu keneltä kysyy
    Jjjjep. Mutta ne psykopaatit joilta jostain syystä puuttuu REM-uni, ei vaan _voi_ nähdä unia. Tuosta oli jossain muualla keskusteluissa puhetta, en nyt kuollaksenikaan muista missä.. Vittu kun pitää olla lahopää.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  4. #84
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Tiede.fi forkalla ainakin oli keskustelua tuosta, mutta sekin oli aika vahvasti puhdasta hypoteettista keskustelua.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  5. #85
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Oiskohan ollu..
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  6. #86
    Höyryttelijä nonjonna's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    81
    Pakko kysästä ku kerta tämmöinkii ketju löyty,
    onko kellää kokemusta lucid-unista?
    "
    You took my heart and you held it in your mouth
    And, with a word all my love came rushing out.
    And, every whisper, it's the worst, emptied out by a single word.
    There is a hollow in me now.
    So I put my faith in something unknown.
    I'm living on such sweet nothing"

     
     
  7. #87
    Jostain jääny päähän, että REM vaihe olis kuitenkin aika tärkeä. Päänuppi rapistuu suht nopeaa jos ei pääse "tuulettamaan".

    Josta tulikin mielee dokkari: Fatal insomnia "mies joka ei pystynyt nukahtamaan"

     
     
  8. #88
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nonjonna Näytä viesti
    Pakko kysästä ku kerta tämmöinkii ketju löyty,
    onko kellää kokemusta lucid-unista?
    Yhden ainoan kerran olen nähnyt valveunia.

    Jännä tunne kun huomaa että näkee unta, mutta ei herääkään, eikä edes halua herätä. Ensimmäisenä piti kokeilla lentämistä mikä luonnistuikin hyvin. Tein taloni ympäri kierroksia ja yritin koko ajan saada parempia aikoja
    Seuraavaksi tietysti tuli mieleen seksi. Välittömästi alapuolellani olevaan peltoon ilmeistyi alaston kaunotar. Laskeuduin viereen ja heräsin

     
     
  9. #89
    Höyryttelijä nonjonna's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    81
    Uuu jee! Mie oon ihan koittamalla koittanu päästä näkemää niitä,en oo tosin onnistunu vielä.
    Muutama semmoin pien on ollu mitkä on kestäny vaa sen mitättömän hetken :/
    Ja silloinki oli joku kauhia mörkö katossa

    Niitä pystyis treenamaan ja sen taijon ku oppis ni en muuta varmaa tekiskää
    "
    You took my heart and you held it in your mouth
    And, with a word all my love came rushing out.
    And, every whisper, it's the worst, emptied out by a single word.
    There is a hollow in me now.
    So I put my faith in something unknown.
    I'm living on such sweet nothing"

     
     
  10. #90
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Joskus 10v sitten näin useita lucid unia, jäi kyllä ikävä niitä. Mitenkään en harjoitellut niitä vaan ne vaan tuli.

     
     
  11. #91
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nonjonna Näytä viesti
    Uuu jee! Mie oon ihan koittamalla koittanu päästä näkemää niitä,en oo tosin onnistunu vielä.
    Muutama semmoin pien on ollu mitkä on kestäny vaa sen mitättömän hetken :/
    Ja silloinki oli joku kauhia mörkö katossa

    Niitä pystyis treenamaan ja sen taijon ku oppis ni en muuta varmaa tekiskää
    Varmaan se yleisin tekniikka on ottaa tavaksi tarkistaa päivän mittaa silloin tällöin, että onko tämä unta. Esim. katsoa omia käsiä, yrittää lukea jotain tai muuten vai tarkistaa tapahtuuko ympärillä jotain outoa. Unissahan lähes aina tapahtuu jotain outoa jos tarkastelee ympäristöään tarkemmin. Tapa siirtyy ajan myötä myös uneen ja mahdollisesti pystyt herättämään itsesti valveuneen.

    Ei ole muutenkaan huono tapa muutaman kerran päivässä pysähtyä hetkeksi ja sammuttaa "autopilotti"

     
     
  12. #92
    Höyryttelijä nonjonna's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    81
    Joo,netist saa ladattuun ihelleen semmosen lucid-uni oppaan missä käyää läpi just noit tekniikoit.
    Se vaatii sen tietyn univaiheen et siihen pääsee.

    Mut toisaalt,kaipa se joskus sielt tulee jos on tullakseen

    Toinen mikä ei oo sattunu ihellee kohalle,mut isännälle on ni se unihalvaus,on kuulemma suhteellisen kuumottava tilanne
    "
    You took my heart and you held it in your mouth
    And, with a word all my love came rushing out.
    And, every whisper, it's the worst, emptied out by a single word.
    There is a hollow in me now.
    So I put my faith in something unknown.
    I'm living on such sweet nothing"

     
     
  13. #93
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Frendi harrasti noita valveunia ja opetteli juuri nettioppaan kautta sen homman. Itse olen nähnyt yhden ainoan kerran valveunta ja se oli kyllä ihan mahtavaa, kaiken näki ja koki selkeästi, pystyi tekemään mitä vaan. Näin pitkään aika usein tosi realistisia unia jotka olivat äärimmäisen sekavia juoneltaan, mutta pystyin ohjailemaan niitä osittain. Varsinaista "lucid dreamia" en ole sen yhden jälkeen kokenut, mutta aika liki
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  14. #94
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nonjonna Näytä viesti
    Toinen mikä ei oo sattunu ihellee kohalle,mut isännälle on ni se unihalvaus,on kuulemma suhteellisen kuumottava tilanne
    Niitäkin tarinoita on tässä langassa ja en oo yhtään kateellinen.

     
     
  15. #95
    Defulle ^ valveuni ja lucid eivät ole samoja asioita Itselle ei nyt taas hetkeen ole lucidia siunaantunut, kun viimeaikoina nukkunut niin huonosti (vissiin täällä muuten voi puhua uniongelmistakin?). Mutta huomannut että parhaiten tulee, jos tunti pari yöunien jälkeen käy uudestaan nukkumaan. Ja sitten tärkein, on se, että nukkukaa selällänne jos näitä himoitsette. Itsellä aina selällään nukkuessa tulee lucid tai painajainen. Muuten ei mitään. Kaikilla ei ehkä niiiiiin välttämätöntä ole, mutta joskus perehtynyt asiaan ja ainakin lähes kaikille selällään nukkuminen jostain syystä aiheuttaa eniten actionia. Unihalvausten riski lisääntyy myös, mutta itse näiltä välttynyt.

     
     
  16. #96
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Ei olis pitäny muistella täällä noita hautausmaaunia, oli sellainen liskojen yö täynnä kuolemaa että... Koitetaanpa tasapainottaa tilannetta kertomalla kaikkien aikojen parhaista unista: Muutama vuosi sitten mulla oli unissa hevonen jolla hyppäsin käsittämättömiä ratoja. Meidän ajatukset oli jotenkin kytketty yhteen niin että hevonen toimi mun ajatuksella, mutta myös mä toimin hevosen ajatuksella mikä oikeastaan teki niistä unista loppujen lopuks niin upeita. Koska ne unet oli uskomattoman todentuntuisia, niin vaikka pimeältä kuulostaa niin se hevonen opetti mua unissa, mä olin IRL silloin siirtymässä isommille radoille ja mulla oli vaikeuksia siinä sekä henkisesti että fyysisesti. Säätelin laukkaa täydellisen helposti, lähestymiset tuli hidastettuina ja näin ponnistuspaikat selkeästi. Ja pysyin hypyissä täydellisesti mukana, se tasapainon tunne ja automaattiset millintarkat myötäämiset oli niin selkeitä tunteita että ne ihan todella auttoi mua kun hereillä ollessa kiipesin hevosen selkään jonka kanssa ei ihan niin vahvaa henkistä yhteyttä ollut. Koomista oli kyllä se että unissa mun uljas gp-ratsuni oli melko pieni, pyöreähkö suomenhevosori (saattoi olla jopa suomenpienhevonen), hevosihmiset voi miettiä riittääkö sellaisella kapasiteetti 140-radoille!

     
     
  17. #97
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Noinhan unet toimii, harvoin varmaan ollaan vaan noin tietoisia oppimiskokemuksesta.

    Mulla oli vähän samantapainen uni joskus, mutta aihe oli vähän eri. Eikä saanu onnellista loppua tosielämässä.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  18. #98
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Viime yönä lähti sitten kaikki hampaat, yritin Ikean ruuanlaittovälineillä istuttaa niitä takaisin mutta lähtivät uudestaan. KAIKKI. Juoksin ne kämmenellä paniikissa ympäriinsä. Ei siinä muuta, mutta kun en ennen ole nähny vastaavaa unta niin pitihän se googlata mutta aika pikaiseen jätin homman sikseen kun hampaan irtoaminen tarkoittaa kuulemma läheisen kuolemaa. Ja multa lähti kaikki hampaat. Ei tee hyvää tälläiselle joka uskoo melkein joulupukkiinki.

     
     
  19. #99
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Mä oon taas kuullu, että toi hampaiden tippuminen ois merkki siitä, että oot huolissas terveydentilastas..?
    No, noita unitulkintoja on varmaan niin monta kuin on tulkitsijoitakin, joten en itse laita niille minkäänlaista painoarvoa.

     
     
  20. #100
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Mä oon taas kuullu, että toi hampaiden tippuminen ois merkki siitä, että oot huolissas terveydentilastas..?
    Niin saattaahan tuo olla, toivotaan että viittaa johonkin tollaiseen eikä mihinkään ikävämpään...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •