Sivu 2 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 127

Aihe: Nukkuminen & Unet

  1. #21

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Kiitos kun jaksat selittää kokemattomalle(toivottavasti pysyn sellaisena). Mitä näistä kokemuksista olen lukenut, niin jotkut pystyvät käskemään ne pois sillä, että ennen nukkumaan menoa kieltävät hahmoja tulemasta. Myös on tullut vastaan tarinoita joissa ihmiset ottavat koko homman ihan huumorilla ja nauravat hahmoille päin naamaa, joka toimii hyvin karkottimena Tämä tietysti on hyvin yksilöllistä, mutta uskon että oman mielen hallinta tai itsensä "psyykkaus" voivat mahdollisesti auttaa. Varmaan verrattavissa jonkun stressaavan tilanteen (esim fobian) kohtaaminen ja ylitsepääseminen normaali valvetilassa.
    Voi olla, että tuo itsensä etukäteen psyykkaus on ihan toimiva juttu. Tosin kuten aikaisemmin kirjoitinkin, niin itselläni yleensä unihalvauksiin ei liity näitä hahmoja tai muitakaan visuaalisia harhoja, joten niistä ei ole niin paljoa kokemuksia. Ehkä jonkun viisi kertaa on ollut tällainen hahmokokemus, mikä on aika vähän suhteessa kaikkiin unihalvauksiin. Sellaisen muistan kanssa joskus lukeneeni, että mitä enemmän näiden hahmojen tuloa pelkää nukkumaan mennessä, sitä herkemmin niitä ilmestyy jos tulee unihalvaus.

    Onneksi itselläni ei liity tällaiset painajaiskokemukset unihalvauksiin. Varmaan ikävimmän kuuloinen juttu, mitä olen kuullut liittyvän unihalvaukseen, oli henkilöllä joka näki/koki olevansa usein hämähäkkien peittämänä unihalvauksien aikana :-\

     
     
  2. #22
    Höyrypää Embalmer's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    597

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Olipas mielenkiintoinen lanka En ole itsekään juurikaan muistanut koko asiaa, mutta lapsena luultavammin koin unihalvauksia. Kipeänä ollessa, varsinkin kuumeessa oikeastaan joka kerta. Juuri tuo tunne että tiesi olevansa hereillä mutta mitään ei pystynyt tekemään. Muistan myös jonkin hahmon, pienenä pidin sitä noitana(?) ja valtavan ahdistuksen. Tuntui kuin tuo olisi kestänyt tosi kauan joka kerta mutta oikeasti varmaan muutaman minuutin. Muistan että ainakin joskus tuon sattuessa kuulin koiran haukkua, mikä varmaan oli ihan totta, meillä oli useampiakin koiria ollessani lapsi.

    En ole muistanut koko asiaa oikeastaan yhtään, mutta muutama viikko takaperin koin vastaavan ilmiön kun nukahdin päivällä sohvalle. Olin ihan varma että olen hereillä ja että huoneessa on joku/jokin. En pystynyt tekemään mitään ja vasta puhelimen soidessa säpsähdin "hereille" Tämä sai muistelemaan lapsuuden kokemuksia ja vaikka vanhemmat tuolloin kertoivat sen olevan vain painajaista, olen nyt ihan varma ettei näin ollut.

     
     
  3. #23

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Näettekö unia tupakan polttamisesta?
    Ei oo tehnyt heikkoakaan olla ilman analogista sen jälkeen kun sain vehkeet, mutta kumma juttu kun se tulee aina vaan unissa esiin. Ehkä se on enemmän pelkoa, että alkaa taas polttamaan, kuin oikeaa halua polttaa. Ainakin unessa on aina kauhea morkkis kun hyvä putki meni pilalle

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    170

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Itekkin tulee aika usein unissaan poltettua.

     
     
  5. #25
    Höyrykone nallekarhu's Avatar

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    1,194

    Vs: Nukkuminen & Unet

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

    "Arviolta puolet terveistä ihmisistä kokee unihalvauksen jossain vaiheessa elämäänsä, yleensä nuoruusiässä."

     
     
  6. #26
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Näettekö unia tupakan polttamisesta?
    Ei oo tehnyt heikkoakaan olla ilman analogista sen jälkeen kun sain vehkeet, mutta kumma juttu kun se tulee aina vaan unissa esiin. Ehkä se on enemmän pelkoa, että alkaa taas polttamaan, kuin oikeaa halua polttaa. Ainakin unessa on aina kauhea morkkis kun hyvä putki meni pilalle
    On ollut pari kertaa juuri tuollainen uni, sitä viiksetyksen määrää kun vahingossa polttaa akustisen!

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    IchWillähde, Nastola
    Viestit
    214

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Viimeaikoina olen nukkunut noin 3-4 tuntia öisin, yleensä menen maaten vasta aamuyöstä kolmen tai neljän aikaan.
    Herätys sitten kasilta tai seiskalta. Viikonloppuisin sitten nukun sen 12h x 2.

    Unet liittyvät enemmän vai vähemmän MineCraftiin tai tisseihin, joskus molempiin. Samasta syystä tulee valvottua, siis MineCraftin takia, damn you Notch!

     
     
  8. #28

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Täälläkin yksi unihäiriöinen...

    Pari kuukautta meni että kattelin kelloo vielä 2:00 jälkeen ja aamuherätys on 5:00, viimestään 6:00 joten aika piippuun alko mennä. Kaikenmaailman unipillerit tullu vedettyy ja mikään ei tuntunu auttavan, vain semmoset mitkä koukuttaa. Lekuri kielsi niiden ahmimisen, ettei tuu lisäongelmia niistä ja kokeiltiin monta vaihtoehtosta ei koukuttavaa pikkupikkupilleriä joista lopulta yksi vihdoinkin taitaa sopia. Nyt menee tupla-annoksella jotain samputin kalliita (Kela ei korvaa, eipä tietenkään) pillereitä ja reilun viikon saanu aikalailla hyvin unen päästä kiinni niillä

     
     
  9. #29
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    25

    Vs: Nukkuminen & Unet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Näettekö unia tupakan polttamisesta?
    Ei oo tehnyt heikkoakaan olla ilman analogista sen jälkeen kun sain vehkeet, mutta kumma juttu kun se tulee aina vaan unissa esiin. Ehkä se on enemmän pelkoa, että alkaa taas polttamaan, kuin oikeaa halua polttaa. Ainakin unessa on aina kauhea morkkis kun hyvä putki meni pilalle
    Mielenkiintoinen muistikuva viimeöisestä unesta, seikkailin isäni kanssa omituisissa maisemissa. Isäni tarjosi sitten jossain vaiheessa omasta askistaan tupakkia mulle. Omituisen tästä tekee myös se, että isäni ei ole elämässään yhtään tupakkia polttanut...

    Itse olen nyt höyrytellyt jotakuinkin pari kuukautta.

     
     
  10. #30
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Nukkuminen & Unet

    tästä tupakointi unista on kokemusta parin vuoden takaa. olin ollut n.3 kk polttamatta joka oli ennätys enne höyryämistä. niin aloin näkenään todella toden tuntusia unia röökin poltosta. jonkun aikaa kun olin sitten nähnyt rööki unia, niin sorruin taas röökiin ja en onnistunut lakoissa enään. uskon että se oli ainakin omalla kohdalla vieroitusoire

     
     
  11. #31
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188

    Uni lanka.

    Näin unen jossa naapurin äijä pyynnöstäni teloitti minut.
    Menin polvilleni ja "heppu" ampui kolme kertaa päähän.
    Vajosin tiedottomuuteen. Heräsin
    Too big to fail

     
     
  12. #32
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Äläs nyt.

     
     
  13. #33
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Äläs nyt.
    Ei vaan se oli se uni.
    Siinä oli kaikki mun rakkaat ihmiset ja oli ilmeisesti kyseessä joukko itsari.
    I felt the shots
    Too big to fail

     
     
  14. #34
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Ja sitten tuli "no1currrrr"?


     
     
  15. #35
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    Mitä se tarkoittaa?
    Too big to fail

     
     
  16. #36
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Jääköön se mysteeriksi.

     
     
  17. #37
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raaka-Eki Näytä viesti
    Ei vaan se oli se uni.
    Siinä oli kaikki mun rakkaat ihmiset ja oli ilmeisesti kyseessä joukko itsari.
    I felt the shots
    Huolestuttavaa... Kannattaiskohan mennä jutteleen jonkun kanssa?

     
     
  18. #38
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Mutta kannattiko käyttää rahaa 3 luotiin kun saman tuloksen saisi 1/3 hinnalla. Kai ne paikut oli kiinasta eikä tuosta parin kilsan päästä meikäläistä, samaa kamaa eri hintaan.
    (En viittaa laisinkaan mihinkään ekin aikaisempii trolleihin )

     
     
  19. #39
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Huolestuttavaa... Kannattaiskohan mennä jutteleen jonkun kanssa?
    Internetin mukaan se kertoo henkisestä kasvusta.
    Too big to fail

     
     
  20. #40
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    Olen kuullu, että unet jossa joudut päähän ammutuksi tarkoittavat, että olet karistamassa riippuvuuksiasi
    Too big to fail

     
     
Sivu 2 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •