Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 64

Aihe: Kilpirauhasen Toimintahäiriö.

  1. #41
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Jodiliuos ei ole kallista. Itse otan joka aamu. Muuten jää Lääkkeet imeytymättä. Kalium, Seleeni, Jodi ja moni vitamiini ehdottomia. Tuo "viitearvoissa" oleminen. Mullakin viitearvojen sisällä, ollut koko ajan. Siinä on syy miksi ei Suomessa tahdo saada hoitoa.

     
     
  2. #42
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Hyvin tuntuu Liothyronin toimivan. Ei ongelmia aloituksen jälkeen. Parina ekana Päivänä meni pikkuisen Liikataoiminnan puolelle, mutta sen jälkeen tasainen lisäys tuottanut hyvää tulosta. Hikoilee kun tarvetta, Yöunet parantuneet ja vointi paranee koko ajan. Ei voi olla kuin tyytyväinen saamaansa lääkitykseen.

     
     
  3. #43
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Verikokeissa kävin Tiistaina. Tämähän menee sarjaan mielenkiintoiset kommentit. Nyt kun kaikki toimii kunnolla ja Erikoislääkärien mielestä TSH arvo saisi mennä 0,2..Viitearvon ollessa 0,4 ylöspäin. Nyt mulla oli 0,38 kun tuloksia soittelin. niin huomauttivat, että mulla ehkä vikaa jossain. Arvauskeskus toimii saatanallisen hyvin.

     
     
  4. #44
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    156
    Maanantaina kävin otattamassa verikokeen amerikkaan.
    Putket: Swan 18350 & 18650, Diablo Reaver, Da ironzmodz Copper

    Boxit: Dual 18650 Larma dna30, 5600mah lipo sx350 60w diy

    Atot: H-Atty, Kayfun v4, Kayfun 3.1ES, Zenith v2, In'Ax Mk2R,
    Copper Quasar

     
     
  5. #45
    Höyrypää conii's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    524
    Itse kävin tossa aikaisemmin viikolla otattamassa sekä kilppari arvot että kasan muite sisäelimiä tutkivia näytteitä. luin uudelleen tän ketjun (luin jo aikasemmin osan) ja oireet alkaa viittaamaan aika vahvasti joko kilppariin tai tonne lisämunuaisiin. katotaan maanantaina mitä lekuri sanoo ja mitä tutkitaan seuraavaksi. Lekuri otti esim kilppari tutkimukset tosissaan kun niistä mainitsin kun se uniapneakin tossa taustalla häiritsee.

    Tää lekuri jolla nyt olen käynyt näyttää ottavan tosissaan mitä sille sanoo. ja sanoikin mulle että hyvin analyyttisesti tutkin omaa kehoa ja siinä olevia oireita joka helpottaa myös hänen työtään hieman. Tosiaan loppu kaneetti viime käynnillä oli että pahan pistin pöytään mutta kyllä mies kuntoon saadaan.

    Maanantaita odotellessa <3

     
     
  6. #46
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    156
    Tänään tuli takasin laput.

    Mitä näin kotilääkärinä nyt jotain ymmärsin, niin sen vapaan t3 ja sitte sen toisen suhteen arvo alle 20.

    Eli siis rt3 ja t3 se suhde laskettuna tais olla 11.58, sen pitäs olla yli 20.

    Noh nyt pyydetään lähialueen tietävin lääkäri konsultoimaan omaa lääkäriä kun oli luvannut

    Toiveet alkaa olemaan aika korkealla, jos saisi loppumaan tämän ainaisen väsymyksen
    Putket: Swan 18350 & 18650, Diablo Reaver, Da ironzmodz Copper

    Boxit: Dual 18650 Larma dna30, 5600mah lipo sx350 60w diy

    Atot: H-Atty, Kayfun v4, Kayfun 3.1ES, Zenith v2, In'Ax Mk2R,
    Copper Quasar

     
     
  7. #47
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Saat sen sinne 18-20 niin loppuu kummasti väsymys. Mulla oli syksyllä se sama arvo hiukan reilu 6. Oli pikkuisen huono olokin jo välillä. Taas on virtaa kuin pienessä kylässä. Kortisooniakin olen jo vähentänyt puoleen Maaliskuun lopusta.

     
     
  8. #48
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    156
    Itellä lähti nyt aluksi d ja c vitamiini, rautakuuri, kalanmaksaöljy tablettia ja monivitamiini ja gluteeniton ruokavalio. Näillä kokeillaan pari kk aluksi. Nyt parin viikon jälkeen ei olo ole muuttunut juuri mihinkään, ehkä vähän enemmän energiaa mitä ennen, mutta veikkaan että johtuu tästä valoisuudesta
    Putket: Swan 18350 & 18650, Diablo Reaver, Da ironzmodz Copper

    Boxit: Dual 18650 Larma dna30, 5600mah lipo sx350 60w diy

    Atot: H-Atty, Kayfun v4, Kayfun 3.1ES, Zenith v2, In'Ax Mk2R,
    Copper Quasar

     
     
  9. #49
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Kilppari toimii nykyään melkoisen hyvin. Lisämunuaisen kohdilla oli pieni Kortisoonin nosto. Keho toimii tällä hetkellä hyvin ja ottaa ravinnon vastaan, mitä sille annetaan. Termostaattikin toimii hyvin ja lämpö ei enää juurikaan haittaa. Ei silti tarkoita, että olisin ruvennut Auringossa makoilemaan.Kroppa myös kulutta sille annetun ravinnon hyvin ja elopaino pudonnut 104...91. Saa siis nykyisin käydä neuvolassa punnituksessa.

     
     
  10. #50
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    156
    Itellä vielä katsotaan miten vitamiinit yms auttaa ja gluteeniton ruokavalio. Eipä ole mitään vaikutusta pirteyteen. Viime yönä nukuin 11h ku oli vapaata ja tänään illalla 11 aikaa olin jo lopen väsynyt.

    Tää kuumuus on tukalaa, töissä vielä pahempi, onneksi on sentään yötyötä ni on viileämpää ja pimeämpää.

    Kohta pitäisi kyllä saada jo tyroksiini testiin, täytyy varmaan jättää soittopyyntö karilaiselle ensi viikolla.
    Putket: Swan 18350 & 18650, Diablo Reaver, Da ironzmodz Copper

    Boxit: Dual 18650 Larma dna30, 5600mah lipo sx350 60w diy

    Atot: H-Atty, Kayfun v4, Kayfun 3.1ES, Zenith v2, In'Ax Mk2R,
    Copper Quasar

     
     
  11. #51
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Jokos olet päässyt Tohtorilla käymään..Vai onokos muuten löytynyt vaivaan ratkaisuja

     
     
  12. #52
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    156
    Itseasiassa torstaina olin käymässä lääkärillä ja määrättiin liothyron, nyt nostellaan annosta ylöspäin josko rupeis auttamaan
    Putket: Swan 18350 & 18650, Diablo Reaver, Da ironzmodz Copper

    Boxit: Dual 18650 Larma dna30, 5600mah lipo sx350 60w diy

    Atot: H-Atty, Kayfun v4, Kayfun 3.1ES, Zenith v2, In'Ax Mk2R,
    Copper Quasar

     
     
  13. #53
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Sama lääke kuin minulla. Älä ota paniikkeja jos alkuun tulee tykytyksiä. Menevät ohi, kun keho alkaa tottumaan

     
     
  14. #54
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    156
    Kui nopeesti alko vaikuttamaan? Itellä menee vasta 1/4 tablettia aamulla, vielä ei oikeestaan mitään huomaa, odotan jo sitä että lääkitys tulee suunniteltuun
    Putket: Swan 18350 & 18650, Diablo Reaver, Da ironzmodz Copper

    Boxit: Dual 18650 Larma dna30, 5600mah lipo sx350 60w diy

    Atot: H-Atty, Kayfun v4, Kayfun 3.1ES, Zenith v2, In'Ax Mk2R,
    Copper Quasar

     
     
  15. #55
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    mulla auttoi heti seuraavana päivänä. Mut määrä oli silloin 3 puolikasta. nyt on 5 kpl puolikkaita päivässä ja se tuntuu hyvältä annokselta.

     
     
  16. #56
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    156
    Pitäis itellä olla kuuden viikon jälkeen 3x 1/2 tablettia ja sitte verikokeet ja lääkärikäynti nii näkee miten vaikuttanu
    Putket: Swan 18350 & 18650, Diablo Reaver, Da ironzmodz Copper

    Boxit: Dual 18650 Larma dna30, 5600mah lipo sx350 60w diy

    Atot: H-Atty, Kayfun v4, Kayfun 3.1ES, Zenith v2, In'Ax Mk2R,
    Copper Quasar

     
     
  17. #57
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Ensimmäisten nostojen yhteydessä olo oli pikkuisen, kuin lentoon lähdössä. Tasaantuu kyllä aika äkkiä. Liothyron ja alkoholi yhdessä voi aiheuttaa pikkuisen ylimääräistä tykytystä. Kohtuudella voi toki ottaa, mut etanakänniä ei suositella.
    Mincartil hitoksen hyvä vitamiini kilpparipotilaille. Sisältää lähes kaikki tarvittavat B vitamiinit ja paljon muuta. Tablettina mukavampi kuin jauheena.

     
     
  18. #58
    Hei onko vinkkejä kun ei ole koko kilpirauhasia? leikatiin kun molemissa lohkoissa syöpä lääkityksenä 25mg thyroxin otan 2 kpl tabelttia joka aamu sunnuntaina 3 kpl. Kädet rupee joskus tärisemään ei meinaa rahat pysyä käsissä jos ostaa jotain pientä kantiinista/kioskilta kolikoilla ja joskus ruokailessa. Mitähän kannataisi seuraavan kerran kysyä kun menen lääkäriin? Tosin tämä lääkäri on sama joka on seurannut minua 3v jos kysyn mikä käsiäni vaivaa niin aina sama vastaus ei tarvise muuttaa lääkitystä se johtuu vain thyrosiinista? Onko kilpirauhas potilaille omaa lääkäriä? voisin kysyä vaikka yksityispuolelta lääkäriä jos on sellainen lääkäri.

     
     
  19. #59
    Höyrykonkari Astronautti's Avatar

    Liittynyt
    12/2015
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    168
    Lainaus Alkuperäinen postaaja apache52 Näytä viesti
    Hei onko vinkkejä kun ei ole koko kilpirauhasia? leikatiin kun molemissa lohkoissa syöpä lääkityksenä 25mg thyroxin otan 2 kpl tabelttia joka aamu sunnuntaina 3 kpl. Kädet rupee joskus tärisemään ei meinaa rahat pysyä käsissä jos ostaa jotain pientä kantiinista/kioskilta kolikoilla ja joskus ruokailessa. Mitähän kannataisi seuraavan kerran kysyä kun menen lääkäriin? Tosin tämä lääkäri on sama joka on seurannut minua 3v jos kysyn mikä käsiäni vaivaa niin aina sama vastaus ei tarvise muuttaa lääkitystä se johtuu vain thyrosiinista? Onko kilpirauhas potilaille omaa lääkäriä? voisin kysyä vaikka yksityispuolelta lääkäriä jos on sellainen lääkäri.
    Tarkoitat varmaan 25 mikrogrammaisia tabletteja milligrammojen sijaan? Jos näin on, niin kovin pieneltä kuulostaa toi sun annostus. Itsellä ihan "perus"-vajaatoimintaa ja päivässä menee 100 mikrogrammaa thyroxinia. Käsien tärinään en osaa mitään sanoa, onko mitään muita oireita selvästi ton käsien tärinän lisäksi? Suosittelen kyllä käymään myös jonkun toisen lääkärin luona, saa vähän erilaista näkökulmaa myös asiaan.

     
     
  20. #60
    Hei korjaan minulla meneekin noita 100 mg 2 ja sunnuntaina 3kpl ja nyt lääkärissä käynnin jälkeen vähennetiin sunnuntai 2,5 tablettiin. Koitin ottaa kuvan epikriisistä mutta tämä herjaa kuva on liian iso 2.8mb? Lääkäri ei edellekkään osannut sanoa mitään kun kysyin käsieni vapinoista liittyykö se thyroxsiiniin ennen syöpää ei ollut sitä vapinaa käsissä. Kun syöpä sitten todettiin 2012 molemmissa lohkoissa olin käynyt työpaikka lääkärillä aika monta kertaa koska väsymykseni ei ollut normaalia hänen mielestä ei liittynyt kilpirauhaseen ja sen toimintaan. Tilasin yksityiseltä ajan määräsi verikokeisiin ja sitten kaulan ultraääni ja koepalat se olikin syöpää molemissa lohkoissa ja se leikatiin heti 2012.Kävin radiojodi hoidossa leikkauksen jälkeen ja sitten tuli lääkäriltä uusi löydös se oli levinnyt kaulan imusolmukkesiin ne leikattiin kyssissä.

    No oletko asronautti sitä mieltä että yksityinen lääkäri olisi parempi arvioimaan lääkitystä?

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •