Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 64

Aihe: Kilpirauhasen Toimintahäiriö.

  1. #21
    Lakritsijuuri ainakin nostaa verenpainetta. Valitettavasti. Kyse ei ole lakun ja salmiakin suolasta, vaan jostain aineesta, mitä noissa on. Empiirisesti todistettu omalla mittauksella Toki teessä ei ehkä ole sitä ainetta.

    Kun täytin pari vuotta sitten tasavuosia (27), alkoi ilmaantua kiusallisia asioita kuten verenpainetta ja harmaita hiuksia.

     
     
  2. #22
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Mun muisti on ihan kakkosesta.

    Sori kun muistin väärin.

    Tuossa linkki. http://www.magneettimedia.com/kaneli...renpainelaake/

     
     
  3. #23
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Ketjuun kuulumattomat viestit poistettu. Seuraavista vastaavista lähtee sekä zelro että Rokuli lomalle.

     
     
  4. #24
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Mun muisti on ihan kakkosesta.

    Sori kun muistin väärin.

    Tuossa linkki. Kaneli ja magnesium ovat yhdessä maailman tehokkain verenpainelääke | Magneettimedia
    Eikös se kaneli todettu joulun alla myrkylliseksi? Ja kaikki nämä vuodet on sitä puuron kanssa vedetty.

     
     
  5. #25
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mistäs mä oon jääny paitsi
    Taidan kyl arvata. Onnex roppa on kaikinpuolin kunnossa, ei tarvi pillereitä popsia ja leukaparta rupee seksikkäästi harmaantumaan. Onhan se aikakin, Sean Conneryn kans samaa ikäluokkaa
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  6. #26
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Mistäs mä oon jääny paitsi
    Taidan kyl arvata. Onnex roppa on kaikinpuolin kunnossa, ei tarvi pillereitä popsia ja leukaparta rupee seksikkäästi harmaantumaan. Onhan se aikakin, Sean Conneryn kans samaa ikäluokkaa
    Laser katseella varustettu Kolmekymppinen. Ja ilman Kilpparin ongelmia.Mä vasta 27. mut en pidä pahana, paria nappia päivässä. Verrattuna aiempaan taisi elinikä nousta huimasti.Toisen niistäkin lääkkeistä, voin jossain välissä jättää pois. Kohta alkaa muuten olemaan 27 vauhtia.

     
     
  7. #27
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Tuohan on selvä Stressin aiheuttama. Pitkään kun jatkuu, niin tuon tekee melkoisella varmuudella.
    Varmaan osa syy, mutta isoisällä oli myös, tosin sitä diagnosoitu kuin ihan loppuelämästä, mutta oli kuulemma oireista kärsinyt jo pitkään.

     
     
  8. #28
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Laser katseella varustettu Kolmekymppinen. Ja ilman Kilpparin ongelmia.Mä vasta 27. mut en pidä pahana, paria nappia päivässä. Verrattuna aiempaan taisi elinikä nousta huimasti.Toisen niistäkin lääkkeistä, voin jossain välissä jättää pois. Kohta alkaa muuten olemaan 27 vauhtia.
    Sut pitää pistää kohta liekaan
    Oot tainnu viedä multa jo spämmikuninkaan tillelin
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  9. #29
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Aiemminhan noita kumpaakaan, ei juurikaan saatu selville. Ikäviä asioita kun selviää liian myöhään. Nyt kun ruvennut miettimään enemmän tuota juttua. On jatkuvat Jännetupit ja Tennis/Golf kyynärpäät vaivanneet minua jo 80 luvun lopulla.+ noin 7 Vuotta elämän muistikuvista, kokonaan kadoksissa. Toivotaan et sekin muisti joskus palaa.

     
     
  10. #30
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Aiemminhan noita kumpaakaan, ei juurikaan saatu selville. Ikäviä asioita kun selviää liian myöhään. Nyt kun ruvennut miettimään enemmän tuota juttua. On jatkuvat Jännetupit ja Tennis/Golf kyynärpäät vaivanneet minua jo 80 luvun lopulla.+ noin 7 Vuotta elämän muistikuvista, kokonaan kadoksissa. Toivotaan et sekin muisti joskus palaa.
    Eihän se pitkäaikais muisti voi tuossa iässä viellä pelatakkaan! Se tulee vasta kun pääset Miehen ikään 55>

     
     
  11. #31
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Eikös se kaneli todettu joulun alla myrkylliseksi? Ja kaikki nämä vuodet on sitä puuron kanssa vedetty.
    Liika kumariini, jota on siis tässä meidän halvasssa kanelissa melko reilusti, ei tee höpöä maksalle. Ei kai sitä nyt ihan joka päivä kesät talvet ole lusikkatolkulla kiskottu, joten ei varsinaisesti ole ongelma koskaan ollut? Jos sillä nyt alkaa itseään lääkitsemään, lienee kuitenkin järkevämpää sijoittaa kalliimpaan Ceyloninkaneliin.

     
     
  12. #32
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Yllättävän moni pitkäaikainen sairaus, paljastuu lopulta Kilpparin ongelmaksi. Lisämunuainen on toinen vaihtoehto. Tokihan muitakin ilmenee ja yleensä löytyvät sattumalta, jonkun muun yhteydessä.

     
     
  13. #33
    Ite oon epäillyt et mulla saattais olla kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkärissäkin joskus kävin kun oireet olivat niin pahat, mutta lääkärin mukaan olen täysin terve, koska TSH-arvo oli 4,5 ja se on viiterajojen sisällä. Jotenkin hullua, puolikuolleena raahauduin sinne lääkäriin ja sitten sanotaan, että tässä paperissa lukee ettei ole mitään vikaa, mene kotiin. Että jos tämä näyttäisi 4,6 niin olisit sairas.

     
     
  14. #34
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    38
    Oliko kilpirauhasen vajaatoiminta periytyvää?
    Äitillä on se ja jos oli periytyvää niin pitäs varmaan jossain vaiheessa ruveta itteäkin tarkkailemaan. (Ehehe tosin parikymppisenä haluun uskoo, että oon elämäni kunnossa )

     
     
  15. #35
    Taitaa olla jossakin määrin periytyvää.

    Miehilläkin tuota on paljon, mutta naisilla vielä vähintään kaksinkertainen riski.

     
     
  16. #36
    Suosittelen lämpimästi ihan asiantuntijasivustoa: Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet ja toteaminen
    Kyseessä on autoimmuunisairaus, ja uskoisin että näyttöä perinnöllisyydestä on.

    Noissa viitearvoissa yleensä tilannetta seurataan vähän pitempään. Olisi tärkeää otattaa ne molemmat arvot kuin pelkkä TSH tai T4-V.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  17. #37
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    38
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Suosittelen lämpimästi ihan asiantuntijasivustoa: Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet ja toteaminen
    Kyseessä on autoimmuunisairaus, ja uskoisin että näyttöä perinnöllisyydestä on.

    Noissa viitearvoissa yleensä tilannetta seurataan vähän pitempään. Olisi tärkeää otattaa ne molemmat arvot kuin pelkkä TSH tai T4-V.
    Mitä pikaisesti tsekkasin, niin en ainakaan vielä oo huomannut noista oireista oikein mitään. Äidillä kyllä todettiin se vasta vanhemmalla iällä, tiedä sitten kuinka kauan todellisuudessa on ollut.

     
     
  18. #38
    Aivosumu ja aineenvaihdunnan hidastuminen ovat kyllä todella merkittäviä oireita. Kannattaa tietenkin ensin sulkea esim. stressi pois. Myös masennus ja vajaatoiminta kulkevat myös käsi kädessä. On hankala todeta missä toinen alkaa ja toinen loppuu.
    Esim. Seleeniä suositellaan kilpirauhasvaivoihin, se vahvistaa autoimmuniteettia. Lisätietoja hyvästä luontaistuotekaupasta.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  19. #39
    Hyvä linkki yllä.

    Osa noista ongelmista tulee vaan, mutta osalla on ulkoisia laukaisijoita.

    Näinä kaiken maailman muotisuolojen aikakaudella kannattaa katsoa että sitä jodia saa ruokavaliosta tarpeeksi. Varsinkin jos ei syö paljon mereneläviä, kovia juustoja ja kanamunia eikä tee ruokaa kotona itse maustaen. Käytännössä missään teollisessa elintarvikkeessa ei ole jodioitua se suola (vielä, suositukset on muuttumassa kun puutos on maanlaajuinen).

    Terveyssisaret kierteli jakamassa jodilisää meilläpäin, vaikka suola oli jo jodioitu 70-luvulla kun olin kakara. Oman lisärasituksen tarjosi sitten Neuvostoliitto v. 1986 radiojodin muodossa.

     
     
  20. #40
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Näinä kaiken maailman muotisuolojen aikakaudella kannattaa katsoa että sitä jodia saa ruokavaliosta tarpeeksi. Varsinkin jos ei syö paljon mereneläviä, kovia juustoja ja kanamunia eikä tee ruokaa kotona itse maustaen. Käytännössä missään teollisessa elintarvikkeessa ei ole jodioitua se suola (vielä, suositukset on muuttumassa kun puutos on maanlaajuinen).

    Terveyssisaret kierteli jakamassa jodilisää meilläpäin, vaikka suola oli jo jodioitu 70-luvulla kun olin kakara. Oman lisärasituksen tarjosi sitten Neuvostoliitto v. 1986 radiojodin muodossa.
    Tämä on kyllä merkillinen yksityiskohta, josta itsekin tulin tietoiseksi vasta taannoin. Muotisuolojen lisäksi puolta kansasta kehotetaan välttämään suolaa ylipäätään, koska se nostaa verenpainetta. Käytetään hyvin vähän pöytäsuolaa ja korvataan suola esim. mineraalisuolalla. Samalla jää nekin jodit saamatta. Käytännössä ainut järkevä vaihtoehto on siis yrittää saada sopiva määrä jodia muualta kuin suolasta.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •