Tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Höyryttely ja pähkinäallergia

  1. #1
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Höyryttely ja pähkinäallergia

    Tulipa tässä kaverini kanssa keskustellessa huomattua, että melko monessa nestepurkissa lukee "May contain nuts". Ko. kaveria kiinnostaisi aloittaa höyryttely, mutta tuo teksti huolestuttaa pähkinäallergian takia; eli onko täällä foorumilla pähkinäallergikkoja, joilla on kokemusta nesteistä joista tuo varoitus löytyy? Voiko höyrytellä huoletta, eli onko tuo vain oikeustoimipelkoisten Jenkkien tapa välttyä korvauksilta, vai aiheuttaako oikeasti oireita?

     
     
  2. #2

    Vs: Höyryttely ja pähkinäallergia

    Mä olen lievästi allerginen pähkinöille. Eli aika paljon saa syödä niitä ennen kun alkaa mitään oireita tulemaan, mut en oo missään nesteissä huomannu, et olis samoja oireita tullu. Toi varotustekstihän löytyy nykyään melkeen kaikista tuotteista, mitä myydään Just varmaan sen takia, ettei idiootit jenkit voi haastaa oikeuteen. Aika paljon jäis elintarvikkeita noudattamatta, jos ton ottais tosissaan

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Höyryttely ja pähkinäallergia

    Itsekään kovana pahkinäallergikkona en ole mitään oireita saanut ja joitain mahdollisia pähkinäjäämänesteita olen maistellut. Tai lähinnä höyrytellyt.

    Liberty Flights-ketjussa s. 9 on tuosta jotain juttua.
    http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=381.200

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  4. #4

    Vs: Höyryttely ja pähkinäallergia

    Sen verran vakava yleisesti ottaen nuo pähkinäallergian oireet että kannattaa kyllä kysyä myyjältä että onko tuotteeseen käytetty pähkinäesansseja tms. niin ei pääse vahinkoja sattumaan.
    Mutta nuo etiketit tuntuu järjestään tuon "may contain nuts" ilmoituksen sisältävän usealla firmalla, niin kuin myös elintarviketeollisuudessa. Tuo "leima" tulee pakkaukseen vissiin jo siitä jos samoissa tiloissa käsitellään pähkinöiden ainesosia sisältäviä valmisteita. Ja juurikin oikeustoimien välttämiseksi ja varotoimeksi, jos sattuu että johonkin tuotantokoneeseen on jäänyt jäämiä tai itse tuotantoaineeseen päässyt sekoittumaan noita jäämiä.
    Useat tupakkimaut tuntuvat olevan aika pähkinäisiä, näitä en lähtisi testauttamaan pähkinäallergikolla.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    202

    Vs: Höyryttely ja pähkinäallergia

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pol Näytä viesti
    Itsekään kovana pahkinäallergikkona en ole mitään oireita saanut ja joitain mahdollisia pähkinäjäämänesteita olen maistellut. Tai lähinnä höyrytellyt.
    Ei myöskään mitään itelle ole tullut vaikka aika paha allergia onkin tuosta(kin). Oli jopa peanut butter mitä maistelin pariin kertaan ennen kuin laitin kiertoon - ettei olis just ollut tonikille jos on sama nikki kun toisellakin voorumilla... Kumma kun tollaistakin piti testata vaikkei pähkinän maku edes miellytä. Ehkä se oli se butter nimessä...

    OT: Jotkin makuaineet voi tosin aiheuttaa allergia-oireita. Omena tuntuu pieniä oireita tuovan, mut yhtä lailla tuo voi myöskin mennä liiallisen höyryttelyn takia pg-allergiankin piikkiin.

     
     
  6. #6

    Allergia oireita höyryttelyssä.

    Sanasen kun jostain täältä foorumilta luin, mutta hukkui jo... Niin itselläni on mm. pähkinä-allergia. Kurkkua rupeaa kutiamaan kun syön mm. hassel tai suolaamattomia maapähkinöitä. Päärynäkin tekee saman. Maistoin hasselpähkinä nestettä joka oli oikein hyvänmakuinen neste. Jonkun tunnin kuluttua alkoi kehoa kutisemaan ja levisi lähes koko kehoon, nukkumisesta ei meinannut tulla mitään, mutta lopulta nukahdin. Aamulla alkoi höyryttely, ja siitä parin tunnin kuluttua kutina taas. Siihen loppui pähkinänesteen höyryttely. Varauksella kokeilin päärynää, ei mitään oireita.

    Loppupäätelmä: Allergiset reaktiot voivat myös tulla e-nesteestä.

     
     
  7. #7
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620
    Käyttäkää hakua. Pähkinöistä on hyvä jatkaa esim. tässä.
    Myös oireita höyryttelyyn siirtymisessä -ketju löytyy.



    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •