Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 38

Aihe: Kalastus ja sauhuttelu

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    22

    Kalastus ja sauhuttelu

    Onkos täällä porukka tehny pilkki käyttöön mitään virityksiä? Päivän kun on jäällä pakkasessa niin rupee laitteet reistaileen kuseen suuhun ja toimii muutenkin hitaalla. Oisko jotain lämpö eristettä tai yms. Itsellä Vamo johon ens talveksi tarvii joku suoja päälle ettei pääse kylmä puraiseen... Kuvia saa pistää vinkiksi jos joku on jotain kylmyyden esto suojia kehitelly.

     
     
  2. #2
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Povitasku tai joku kaulapussukka, lähellä kroppaa.

     
     
  3. #3
    Höyrypää Poppamies's Avatar

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Keski-Suomi
    Viestit
    733
    Eilen tuli oltua pilkillä semmonen 9 tuntia ja käytössä oli mekaaninen+dripperi. Eikä mitään ongelmaa.

    Rintataskussa tuli käytännössä kokoajan pidettyä.

     
     
  4. #4
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    22
    Tottakai minäkin sitä lämpimässä pidän taskussa. Hyvin munkin laitteet toimii tämmöisillä kevät säillä. Semmoinen -15 ja siitä alaspäin rupee tuottaan ongelmia. Ei sitä kerkiä aina taskuunkaan pistää takas kun täytyy kalaa nostaa ��

     
     
  5. #5
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Kesälläkin omat ongelmat... Joskus oli hellepäivänä dripperiä varten pikkubultsi Health Potionia mukana. Koko päivän tyynessä 28 asteen helteessä ja suorassa auringonpaisteessa. Lopputulos, illalla neste oli vetistä haalean väristä melko mautonta litkua.

    Syksyllä, kun kelit viilenivät, alkoivat rimpuilut gennyjen kanssa. Sekä täyttöpullo että modi on pakko pitää lämpimänä. Mikä taas kuullostaa simppeliltä, muttei välttämättä ole. Vaatekerrastoa on kolme tai enemmän ja jos esim pukeudut Ursuittiin, mikä on ainakin mun touhuissa välillä pakollista, on aika työlästä sulloa modia vesitiiviin puvun sisään. Sen lisäksi siellä sisällä pitää olla joku sopiva tasku. Mielellään sellainen kova suojakin, ettet touhutessa töni aton hattua niin, että liemet on taskussa ja coili paskana. Huippusiisti fiilis, kun kumartelet veneen reunan yli ja vapauttelet metristä haukea.. siinä sitten puristelet modia itsesi ja veneen reunan välissä....
    Tuunasin siis sellaisen foamihomman, jolla modi pysyy taatusti taskussa pystyssä ja aika hyvin suojassakin. Ehdottomasti fiksuin homma olisi joku Fulgoriksen tapainen setti.

     
     
  6. #6
    Saisikos jostain telttapatjan tms. askarreltua sellaisen sopivan kalossin? Tai sitten näistä pehmeistä kylmälaukuista?
    Samalla idealla miten insuliinit pakataan...

     
     
  7. #7
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MikkoY Näytä viesti
    Saisikos jostain telttapatjan tms. askarreltua sellaisen sopivan kalossin? Tai sitten näistä pehmeistä kylmälaukuista?
    Samalla idealla miten insuliinit pakataan...
    Hae Etrasta pala paksumpaa... Saat helpommin jämptin taskulle ja jämptin modille.

     
     
  8. #8
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Tai putkelle tarkoitettua eristettä Esim 22mm reikä 9mm seinämällä solukumisena. 2m pätkä n. 3€
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  9. #9
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Taskuun voi pistää myös kädenlämmitin pussin. Maksaa honkkarissa tai motonetissä, 1-2 ekua ja kestää 6-12 tuntia. Auringossa voi jäädytellä pienessä Termokipassa, missä 1 kylmäkalle.

     
     
  10. #10
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    11
    kesää odollessa.. Tietää taas hyttysten tulon kun vetelee sauhui veneessä

     
     
  11. #11
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    15
    Yksi 'huono' puoli sähkötupakassa et se ei hätistä hyttysiä niinku tupakansavu.

     
     
  12. #12
    Tässä täytyy olla ihan himpun verran eri mieltä.
    Toisaalta analoginen savu toimi loistavana karkoitteena, mutta olen myös todennut näin "alkukesästä", että tarpeeks isot höyryveturit kyllä antaa lähdöt itikoille.
    Vaikutus ei kuitenkaan ole yhtä pitkäkestoinen, kuin perinteinen savu.

     
     
  13. #13
    Offista tiiviste.

     
     
  14. #14
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    6
    Itse käyttänyt oheista reseptiä pilkillä: " pienikokoinen kylmäkalle" täyteen hanakuumaa vettä ja villasukan pohjalle, sinne nestepullo + laite perään ja setti povariin, toimii!

     
     
  15. #15
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    04/2016
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    15
    Itse lautailen talvella niin paljon kuin luonto kestää luotto koneina olluna pyhällä innokin coolfire 4 siinä nokalla smokin vct ja hyvin toimii 50pg/50vg ei oo viellä jäätyny itselläni pakkas rajana 25- eikä ole kyykänny.

     
     
  16. #16
    Kalastus on ollut mulla akilleen kantapää höyrytellessä. Modi vaikeassa paikassa, kylmä keli, kaveri vieressä sytyttää analogisen... Onneksi hairahtumisia ei ole useita, kauhialta se maistuu joka kerta.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari Kolarov's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    168
    Itse olen huomannut että valmis atotoille ei ole mikään ongelma talvella, kuhan ovat verticaliisia

     
     
  18. #18
    VapeTrix
    Vieras
    Pilkillä tulee käytyy mut dripperi vaan mukana ja joku suht pienimodi ja pakkaset ei haittaa. Toki nykyää pääsekkää pilkille kiitos sääolosuhteet.

    Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  19. #19
    Höyryttelijä Neuroosi's Avatar

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    89
    Itse tässä miettinyt kanssa että mitenkähän nuo vempeleet toimii talvella & pilkillä, täältähän saikin jo hyviä vinkkejä. Kohtahan noita pääsee testaan, mutta pakko hommata joku muu vekotin kuin Cuboid tuonne ulkohommiin, metallinen koppa ja koko ei oikein vaikuta hyvältä Sevettijärven jäällä.

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    346
    Höyryttely on yhtä tuskaa kalastuksen yhteydessä. Molemmat kädet käytössä vapakalastuksessa... Tottunut aina siihen että rööki kyti huulilla. Nyt pitää istua aloilleen ja kaivaa kone taskusta, varoa ettei se putoa veteen ym. Ehkä tähänkin voi joskus tottua.
    Vapakalastuksella tarkoitan perhokalastusta
    Viimeksi muokannut ROS; 16.11.16 kello 21:33. Syy: Tarkennus

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •