Näytä äänestyksen tulokset: Oletko huolestunut joidenkin nesteiden sisältämästä diasetyylistä/asetoiinista jne?

Äänestäneet
121. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Kyllä, haluaisin haitalliset aineet pois vaikka maku kärsisi

    53 43.80%
  • Kyllä, mutta haluan säilyttää maun

    33 27.27%
  • En

    35 28.93%
Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 180

Aihe: Suominesteiden tutkimukset

  1. #41
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Acetoin on suomeksi asetoiini - ihan eri asia kuin asetoni Acetoin on ns. voin maku.

     
     
  2. #42
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Köpi Näytä viesti
    Siis asetonia? Vai onko acetoini joku oma mömmö? Toi asetoni ei ainakaan itestä enää kuulosta kovin terveeltä nesteessä vedellä kitusiinsa, sen tarkemmin asiaa tutkimatta.
    Määräthän on äärimmäisen pieniä ja noita kaikkia on enemmän tupakassa kuin nesteeseen on ikinä mahdollista saada. Mutta tietty parempi kuin ei olisi.

     
     
  3. #43
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2014
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    216
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti

    Olen kuitenkin sitä mieltä, että ennemmin tai myöhemmin nesteitä ei voi laittaa edes myyntiin ilman noita testejä. On aivan selvää, että tuohon tullaan vielä puuttumaan. Fiksu on se valmistaja, joka näissä kulkee eturintamassa.
    Libertyllähän on oma kemisti tekemässä tutkimuksia ja siellähän on tarkoitus siirtyä myymään vain testattuja nesteitä. Eli tuota kohti ollaan jo menossa.



     
     
  4. #44
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Sama homma on eCigWizardilla sekä kaikilla muilla ECITA:n jäsenillä oma tai ostettu palvelu muualta, sillä ECITA on asettanut ihan nollatoleranssin nimenomaan tuon acetoinin ja diacetylin osalta, paska lentää propelliin jos niitä ECITA:n pistokokeissa löytyy.

     
     
  5. #45
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Määräthän on äärimmäisen pieniä ja noita kaikkia on enemmän tupakassa kuin nesteeseen on ikinä mahdollista saada. Mutta tietty parempi kuin ei olisi.
    Juuri tuon takia mua ei hirveästi henkilökohtaisella tasolla nappaa onko näissä nesteissä diacetyliä tms vaiko ei. Ei tässä täysterveellisyyteen pyritäkään vaan siihen, että terveellisempää tämä on kuin tupakka.

    MULLE maku on pääasia.

     
     
  6. #46
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Juuri tuon takia mua ei hirveästi henkilökohtaisella tasolla nappaa onko näissä nesteissä diacetyliä tms vaiko ei. Ei tässä täysterveellisyyteen pyritäkään vaan siihen, että terveellisempää tämä on kuin tupakka.

    MULLE maku on pääasia.
    Samaa mieltä. Hyvä vois olla että tutkittais ja laitettaisiin tieto asiakkaiden näkyville. Porukka saa sitten päättää itse käyttääkö kyseisiä yhdisteitä sisältäviä nesteitä vai ei, ei noihin mitään nollatoleransseja tarvita.

     
     
  7. #47
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Miten olisi jos yhdistys keräisi rahaston, josta voidaan sitten avustaa nestekokkaajia testaamaan nesteensä (ei koko summaa, mutta osan)? Samaa rahastoa voisi käyttää myös muuhunkin sen kaltaiseen (esim. modien sertifikointiin, akkujen testaamiseen ja mitä nyt tulevaisuudessa saatetaankaan tarvita). Tosin rahastossa tietty semmoinen sikasäkissä, että tutkimuksen tulisi olla yleishyödyllinen ja tulos tulisi ainakin tulla yhdistyksen tietoon, josta sitten jos joku muu olisi esim. täysin samoja akkuja alkamassa myymään tai modiinsa laittamaan, niin yhdistys voisi sitten antaa hänelle tutkimustuloksen. Nesteiden kohdalal taas yhdistys keräisi jonkun tietokannan "hyväksytyistä" tiivareista/nesteistä (tietenkin sellaisessa muodossa, että sisältö on selvä, mutta reseptiä siitä ei saa selville).

     
     
  8. #48
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Juuri tuon takia mua ei hirveästi henkilökohtaisella tasolla nappaa onko näissä nesteissä diacetyliä tms vaiko ei. Ei tässä täysterveellisyyteen pyritäkään vaan siihen, että terveellisempää tämä on kuin tupakka.

    MULLE maku on pääasia.
    Olet pitkälti ihan oikeassa, se ei silti tarkoita, etteikö pitäisi olla joka ainoa data liemestä purkin kyljestä luettavissa...

     
     
  9. #49
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Ainut mikä itseä tuossa tiivareiden testaamisessa mietityttää, on se, että tällä hetkellä tiivareita on jo tuhansia, valmiit suominesteet on melkeen laskettavissa sormilla ja varpailla. Eli kustannuskysymys

    Ehdottomasti olen sitä mieltä et yhdistyksen pitäis tää organisoida ja varmistaa.

     
     
  10. #50
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    Olet pitkälti ihan oikeassa, se ei silti tarkoita, etteikö pitäisi olla joka ainoa data liemestä purkin kyljestä luettavissa...
    Oliko sulla tupakka-askissa/kessutopan kyljessä lista mitä se sisältää? Ja jos olis ollut, niin olisitko vertaillut eri merkkejä keskenään mitä polttelet?

    Hyvähän nuo tiedot olisi jostain löytyä, mutta ei kai niitä nyt sentään tarvii joka tuotteeseen alkaa painamaan.

     
     
  11. #51
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jokainen suominesteen valmistaja voi itse selvittää tiivareiden valmistajalta onko niissä haitallisia aineita.

    TPA kertoo kaikki kätevästi: Perfumer's Apprentice

    Flavor West samoin: https://www.dropbox.com/sh/6pon5hhbk4aasnu/_jAiqer4H2

    Kuten myös Capella: http://capellaflavordrops.com/docs/C..._MSDS_Docs.zip

     
     
  12. #52
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    , valmiit suominesteet on melkeen laskettavissa sormilla ja varpailla.
    .
    Juuri tämän takia tämä pahanlaisesti särähtiki silmään lukiessa, siis tämä avaus...

     
     
  13. #53
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Jokainen suominesteen valmistaja voi itse selvittää tiivareiden valmistajalta onko niissä haitallisia aineita.

    TPA kertoo kaikki kätevästi: Perfumer's Apprentice

    Flavor West samoin: https://www.dropbox.com/sh/6pon5hhbk4aasnu/_jAiqer4H2

    Kuten myös Capella: http://capellaflavordrops.com/docs/C..._MSDS_Docs.zip
    Noista ei oikeen oo apua... jokainen sanoo että "May be harmful if inhaled", eikä kerro sisältävistä kemikaaleista mitään No PA:lla on myös muut tiedot nähtävillä.

     
     
  14. #54
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Pakko ihmetellä että miten jopa kymmeniä vuosia keuhkojaan savustaneet ja tervanneet muuttuvat yhtäkkiä varsinaisiksi terveysintoilijoiksi, ja useimmiten vain tämän yhden asian suhteen. Tupakasta ei pysty ainesosaluetteloa kirjoittamaan edes tupakkatehtaat kun se vaihtelee jokaisessa erässä, niissä on ihan mitä sattuu. Se mikä on varmaa että niitä myrkkyjä on se reilu 5000.

    Mitä itse olen asioihin perehtynyt, olisin paljon enemmän huolissani (enkä edes ole mikään foliohattu) vaikka siitä miten nämä kaikki lukemattomat muoviyhdisteet joita me nykyään itseemme vaivihkaa kerrytetään reagoi yksinään tai keskenään vuosien saatossa, sitä saattaa saada syövän paskalla säkällä syömällä vaikkapa valmisaterioita kun Atrian ja Saarioisen pakkausten muovit reagoi keskenään, eihän lääkäritkään tätä kiellä. Tai kun ostaa vaikka joogamaton, niin se on ollut alunperin kova muovilevy joka on pehmennetty nykyiseen rullalle käärittävään muotoonsa aika hiton kovilla myrkyillä ja siitä se kemikaalinen haju muovituotteissa tuleekin. Ja ne on iholla kun sillä matolla makailee ja jumppailee. Tai vaatteet, ne kyllästetään sellaisilla myrkyillä että ne eivät homehdu ja rotat pysyy niistä kaukana 3 viikon laivamatkalla kontissa. Ja ne ei lähde kokonaan vielä muutamassa pesussakaan. Olihan juuri Kauppalehdessä juttu siitäkin että juomatölkeissä käytetään nykyään sisäpuolella pinnoitetta joka estää elintarvikkeita reagoimasta alumiinin kanssa. Se pinnoite vaan valitettavasti saattaa aiheuttaa syöpää. En epäile yhtään etteikö parin kolmenkymmenen vuoden kuluessa ihmiset ala olla aika syöpäpesäkkeitä, mutta en lähtisi ensimmäisenä pelkäämään e-nesteitä. Näistä ei vaan kauheasti puhuta ja kohkata, koska valitettavasti asioille ei oikein enää mahda mitään.

    Ps. Kaurapuurossa on nikkeliä!

     
     
  15. #55
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Juuri tuosta syystä tuittu ainakin itse olen kiinnostunut vähentämään haittoja niin paljon kuin mahdollista, myös näistä nesteistä, koska se on suhteellisen yksinkertaisesti tehtävissä, jos niin halutaan tehdä.

    Itsekin vedä suhteellisen aktiivisesti diacetyliä sisältäviä nesteitä, mutta niissä valmistaja on ilmoittanut, että saattaa sitä pitää sisällään, joten se ei ole minun ongelma, vaan minun päätös vedänkö niitä vai ei.

     
     
  16. #56
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Oliko sulla tupakka-askissa/kessutopan kyljessä lista mitä se sisältää? Ja jos olis ollut, niin olisitko vertaillut eri merkkejä keskenään mitä polttelet?

    Hyvähän nuo tiedot olisi jostain löytyä, mutta ei kai niitä nyt sentään tarvii joka tuotteeseen alkaa painamaan.
    Ei tietenkään ollut, mutta nythän meillä ei lue kuin se nikotiini...
    Meistä ketään tuskin kiinnosti paskaakaan. Jokaista vain vitutti, että tuli sitä paskaa vedettyä. Luulen kuitenkin, että tämän touhun myötä tietoisuus ja kiinnostus tekemiseen on monilla ihan eri tasolla. Niin taikka näin, kannattaa kuitenkin miettiä hommaa myös siltä kannalta, että höyryporukka voisi jossain asioissa kulkea "valvovaaelintä" edellä ja toimia sen mukaan, mikä tulee olemaan tulevaisuutta. Näin villinä tämä homma ei pitkään pysy.

     
     
  17. #57
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    Ei tietenkään ollut, mutta nythän meillä ei lue kuin se nikotiini...
    Meistä ketään tuskin kiinnosti paskaakaan. Jokaista vain vitutti, että tuli sitä paskaa vedettyä. Luulen kuitenkin, että tämän touhun myötä tietoisuus ja kiinnostus tekemiseen on monilla ihan eri tasolla. Niin taikka näin, kannattaa kuitenkin miettiä hommaa myös siltä kannalta, että höyryporukka voisi jossain asioissa kulkea "valvovaaelintä" edellä ja toimia sen mukaan, mikä tulee olemaan tulevaisuutta. Näin villinä tämä homma ei pitkään pysy.
    Oishan se aika hienoa, jos pystyttäis sanomaan, että "meidän nesteistä jo tutkitaan tämä tärkeimmät elementit, voisikos tämän säätää pakolliseksi?"

     
     
  18. #58
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Eikun joo, Flavor West ilmoittaa aina tuotteen sivulla että "Independently laboratory tested Diacetyl free."

    Ja tämmönen löyty kans missä ilmoitetaan jos nesteissä on acetoinia:

    https://www.dropbox.com/sh/dgcbcda45...0List.pdf?dl=0

     
     
  19. #59
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Pakko ihmetellä että miten jopa kymmeniä vuosia keuhkojaan savustaneet ja tervanneet muuttuvat yhtäkkiä varsinaisiksi terveysintoilijoiksi, ja useimmiten vain tämän yhden asian suhteen. Tupakasta ei pysty ainesosaluetteloa kirjoittamaan edes tupakkatehtaat kun se vaihtelee jokaisessa erässä, niissä on ihan mitä sattuu. Se mikä on varmaa että niitä myrkkyjä on se reilu 5000.

    Mitä itse olen asioihin perehtynyt, olisin paljon enemmän huolissani (enkä edes ole mikään foliohattu) vaikka siitä miten nämä kaikki lukemattomat muoviyhdisteet joita me nykyään itseemme vaivihkaa kerrytetään reagoi yksinään tai keskenään vuosien saatossa, sitä saattaa saada syövän paskalla säkällä syömällä vaikkapa valmisaterioita kun Atrian ja Saarioisen pakkausten muovit reagoi keskenään, eihän lääkäritkään tätä kiellä. Tai kun ostaa vaikka joogamaton, niin se on ollut alunperin kova muovilevy joka on pehmennetty nykyiseen rullalle käärittävään muotoonsa aika hiton kovilla myrkyillä ja siitä se kemikaalinen haju muovituotteissa tuleekin. Ja ne on iholla kun sillä matolla makailee ja jumppailee. Tai vaatteet, ne kyllästetään sellaisilla myrkyillä että ne eivät homehdu ja rotat pysyy niistä kaukana 3 viikon laivamatkalla kontissa. Ja ne ei lähde kokonaan vielä muutamassa pesussakaan. Olihan juuri Kauppalehdessä juttu siitäkin että juomatölkeissä käytetään nykyään sisäpuolella pinnoitetta joka estää elintarvikkeita reagoimasta alumiinin kanssa. Se pinnoite vaan valitettavasti saattaa aiheuttaa syöpää. En epäile yhtään etteikö parin kolmenkymmenen vuoden kuluessa ihmiset ala olla aika syöpäpesäkkeitä, mutta en lähtisi ensimmäisenä pelkäämään e-nesteitä. Näistä ei vaan kauheasti puhuta ja kohkata, koska valitettavasti asioille ei oikein enää mahda mitään.

    Ps. Kaurapuurossa on nikkeliä!
    Saman suuntaisia ajatuksia olen ajatellut. Ensimmäisenä tuli mieleen pakokaasut. Jokainen meistä noitakin päivittäin imailee itseensä, suuremmin murehtimatta.
    Ja veikkailenpa että noppeemmin niistä taudin saa kuin vapottimesta.. Tiä sitten.
    Toki toivon, että nesteissäni ei suuremmin myrkkyjä olisi, niitä kun on jo riittävästi kroppaan kerättynä. Vaan enpä suuremmin asiaa jaksa murehtia yhtenäkään päivänä kun tupakkaa en polta.

     
     
  20. #60
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Tämän ketjun aloitukseen sen verran, että minulle on aivan sama kuka ne nesteet testaa tai kuka sen rahoittaa, mutta ei tää homma voi näinkään jatkua, että sä voit pistää myyntiin ihan mitä tahansa toisten keuhkoihin vedettäväksi?

    Toistaiseksi uskon, että jokanen keittelijä on sen verran vastuuntuntoinen, että huolehtii hygieniasta jne, mutta entäs sitten kun markkinat laajenee ja yrittelijöitä tulee enemmän?

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •