Näytä äänestyksen tulokset: Oletko huolestunut joidenkin nesteiden sisältämästä diasetyylistä/asetoiinista jne?

Äänestäneet
121. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Kyllä, haluaisin haitalliset aineet pois vaikka maku kärsisi

    53 43.80%
  • Kyllä, mutta haluan säilyttää maun

    33 27.27%
  • En

    35 28.93%
Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 180

Aihe: Suominesteiden tutkimukset

  1. #1
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Suominesteiden tutkimukset

    Aloitetaas tälläinen ketju tiedustelemalla onko ihmisillä edes mielenkiintoa tälläiseen.

    Olen ollut tohtori Konstantinos Farsalinoksen kanssa jonkin verran tekemisissä ja hänen näkemyksensä mukaan tärkeintä nesteistä olisi tutkia niiden asetaldehydin, diasetyylin ja asetyyli propionyylin (2,3-pentadioni) määrä, koska niitä on löydetty ja ne ovat niitä ihmiskeholle haitallisimpia aineita.

    Farsalinoksen suhteiden kautta yhden nesteen testaaminen noiden osalta Euroopassa maksaa noin 200 euroa ja Suomessa saatujen tarjouksien mukaan noin 200-300 euroa riippuen samplemääristä, joita kerralla testataan, sillä laitteiston joudutaan aina valmistelemaan testiä varten ja mitä useamman nesteen samalla testaa, sitä halvemmaksi se tulee.

    Suominesteiden valmistajat ovat pieniä yksityishenkilöitä, joten yhteen nestelinjaan jo 1000 euroa on aika helvetisti.

    Mitä te ihmiset olisitte mieltä, olisitteko valmiita laittamaan jonkun roposen sen eteen, että suomalaiset valmisnesteet olisi testattu ja niistä tämä data olisi olemassa? Voisitteko nähdä mahdolliseksi, että esimerkiksi joukkorahoituksella saataisiin kasaan 1500-3000 euroa siihen, suosituimmat suominesteet voitaisin todeta näiden osalta turvalliseksi? Ja minkälaisia summia olisit itse valmis laittamaan?

    Suomessa joukkorahoituksen ongelmana on se, että siihen vaaditaan jotain vastinetta annetulle rahalle, mutta tässä voisi mielestäni soveltaa vaikka pienemmästä summasta raporttiyhteenveto ja suuremmasta summasta yksityiskohtaset raportit?

    Itse rahoituskierroksen ja testauksen organisoinnin voisi varmaan Vapers Finland ry hoitaa?

     
     
  2. #2
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    13
    Kyllähän tämmöseen parikymppiä sijoittaa helposti, ihan vaan mielenkiinnosta

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2014
    Sijainti
    K:ala
    Viestit
    208
    Ajatus hyvä + sille.

    Kuinka paljon sitten suominesteiden valmistajat käyttävät muualla kuin suomessa valmistettuja saaka-aineita?
    Eli onko syytä testata raaka-aineet erikseen joista nesteet valmistetaan, jolloin voistaisiin olla "varmoja" siitä, että noista raaka-aineista valmistettu neste ei sisällä haitallisia aineita.
    Voisin kuvitella, että kobinaatioita olisi enemmän kuin pelkkiä raaka-aineita.
    Raaka-aine suhteilla voisi sitten "pelata" eri makuja.

     
     
  4. #4
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja suorama Näytä viesti
    Ajatus hyvä + sille.

    Kuinka paljon sitten suominesteiden valmistajat käyttävät muualla kuin suomessa valmistettuja saaka-aineita?
    Eli onko syytä testata raaka-aineet erikseen joista nesteet valmistetaan, jolloin voistaisiin olla "varmoja" siitä, että noista raaka-aineista valmistettu neste ei sisällä haitallisia aineita.
    Voisin kuvitella, että kobinaatioita olisi enemmän kuin pelkkiä raaka-aineita.
    Ajatuksena mulla oli, että suomalaiset valmisnestee testattaisiin, ei kiinnitettäisi huomiota mihinkään tiivareihin, sillä silloin muuttujia jo lisättävän pohjan suhteen on niin paljon, että homma karkaa käsistä.

    Eihän yksikään suomineste ole raaka-aineiltaan valmistettu suomessa, mutta tärkeämpänä näkisin, että se lopputuote on turvallinen, ilman että mennään liian pieniin osiin.

     
     
  5. #5
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Ettei olis nyt vähän oma lehmä ojassa?

     
     
  6. #6
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Ööö miksi?

    Nesteet: CumVapes:Mom's sweet boobs
    CumVapes: Stroker´s delight
    CumVapes:Cameltoe
    CumVapes: Creme Brulee

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2014
    Sijainti
    K:ala
    Viestit
    208
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Ajatuksena mulla oli, että suomalaiset valmisnestee testattaisiin, ei kiinnitettäisi huomiota mihinkään tiivareihin, sillä silloin muuttujia jo lisättävän pohjan suhteen on niin paljon, että homma karkaa käsistä.

    Eihän yksikään suomineste ole raaka-aineiltaan valmistettu suomessa, mutta tärkeämpänä näkisin, että se lopputuote on turvallinen, ilman että mennään liian pieniin osiin.
    Minä taas ajattelin asian niin, että turvallisiksi todettuja raaka-aineita voisi turvallisesti käyttää.
    Eli valmistaja voisi valita raaka-aineensa turvallisista.
    Väittäisin, että jos nyt tekee nesteensä joistain raaka-aineista, niitä ei vuodenpäästä ole saatavilla, ainakaan kaikkia.
    Joten joka ikinen satsi pitäisi testata erikseen. Ainakin jos yksikään raaka-aine on vaihtunut tai muuttunut.

    Varsinkin jos tiivareihin ei kiinnitetä huomiota, pitää valmistajan aina käytää samaa tiivaria ja mielellään samaa satsia.

    edit:
    Ajatellaan vaikka asiaa niin, että sekoittaja käyttää tiivarina alunperin TPA:n tavaraa.
    Näistä sitten vaikka kymmentä erilaista.
    Hän tutkituttaa tiivarinsa ja pohjansa. Tämä maksaa sitten vaikka 3600€
    Nyt hän voi tehdä 10^10 eri variaatiota tai enemmänkin suhteita muuttelemalla.
    Jos jostain syystä yksi näistä tiivareista lakkaa olemasta, hänen ei tarvitse kuin teettää tutkimus yhden tiiivarin osalta ja taas voidaan toimia samalla potentiaalilla.

    Jos tämä tehtäisiin esittämälläsi tavalla, saisi kaikki suomen sekoittajat tai ainakin ne jotka rahaa systeemiin laittaisi, tietokannan testatuista nesteistä.
    Silloin tämä hyödyttäisi monia eikä vain sitä joka tuntee reseptin.
    Ilmeisesti tätä ei kuitenkaan haettu?

    edit2:
    Oikeastaan pitäisi valmistajia (tiivareiden ja pohjien) velvoittaa tutkituttamaan nesteensä, jotta sekoittajat voisivat turvallisin mielin lutrata haluamiaan seoksia.
    Silloin ei olisi mitään ongelmaa tuon asian suhteen.

    Tämä kaikki "kumpuaa" saippuan valmistuksen koukeroista.
    Saippua kun on kosmetiikka tuote suomessa, pitää kaikkien ainesoisien olla ilmoitettuna.
    Mutta kun esim. hajuste valmistajat ovat jo tutkituttaneet tuotteensa mm. allergeenien osalta, kannattaa vain perussaippua tutkituttaa laboratoriolla.
    Sillä muut aineet on jo tutkittu ja niitä voi lisätä saippuaan kunhan tuoteselostuksessa ilmoitetaan, että sitä siellä on.
    Viimeksi muokannut suorama; 27.02.15 kello 20:21.

     
     
  8. #8
    Höyrykone humppis's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,216
    Teemu lopettaisit jo, vitut sä edes oot ollu keneenkään yhteydessä. Paljon laitat tosta summasta omaan taskuun 70%? Puolet nesteistä hukkuu varmaan siskon veljen koiran käsilaukkuun matkalla testattavaksi. Vai ajattelitko rahoittaa omien nesteiden testaamisen muiden rahoilla?

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari Nyrkki's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Vimpeli
    Viestit
    134
    Mitä helvettiä?
    Konstatinoksen kanssa rahat liiviin..

     
     
  10. #10
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja humppis Näytä viesti
    Vai ajattelitko rahoittaa omien nesteiden testaamisen muiden rahoilla?
    Tämä kävi kieltämättä itselläkin mielessä.

     
     
  11. #11
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ettei olis nyt vähän oma lehmä ojassa?
    Mä lähetin jo omista nesteistä 2 tuonne suomeen labraan, että nään millaista raporttia sieltä saa ulos. Minun nesteitä ei siis tarvitse testata.

    Humppiksen kommentit nyt voi jättää omaan arvoonsa, sillä hänen elämällään ei tunnu olevan enää mitään muuta sisältöä kuin minun dissaaminen.

    Minun ei tarvitse niitä rahoja nähdä, ihan yhteistä etua tässä ajattelen.

     
     
  12. #12
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Sanoisin, että kiinnostavampaa on, että mitä sitten vaikka oma lehmä ojassa olisikin? Hyvin mielenkiintoinen homma, vaikken valmisnesteitä edes käytä...
    Ilman muuta sijoittaisin silti kympin taikka pari.

    Joskus johonkin jo kirjoitin, että vielä koittaa aika jollain joka purkin kyljessä tulee lukemaan erittäin tarkkaan sisältö. Niin sen myös kuuluuu olla. Me vedetään hei keuhkoon noita liemiä....

     
     
  13. #13
    Höyrykone humppis's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,216
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Mä lähetin jo omista nesteistä 2 tuonne suomeen labraan, että nään millaista raporttia sieltä saa ulos. Minun nesteitä ei siis tarvitse testata.

    Humppiksen kommentit nyt voi jättää omaan arvoonsa, sillä hänen elämällään ei tunnu olevan enää mitään muuta sisältöä kuin minun dissaaminen.
    Älä nyt isomies suutu, itsehän olet itsesi tuohon tilanteeseen ajanut.

     
     
  14. #14
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Laita teemu yksityiskohtaiset tiedot niin olen itse yhteydessä omista mehuista sinne labraan

    Nesteet: CumVapes:Mom's sweet boobs
    CumVapes: Stroker´s delight
    CumVapes:Cameltoe
    CumVapes: Creme Brulee

     
     
  15. #15
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja humppis Näytä viesti
    Älä nyt isomies suutu, itsehän olet itsesi tuohon tilanteeseen ajanut.
    Lähinnä itkettää mihin tilanteeseen olet itsesi ajanut.

     
     
  16. #16
    Höyrykone humppis's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,216
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Lähinnä itkettää mihin tilanteeseen olet itsesi ajanut.
    Onko mulla kaatunut kaksi firmaa ja jäänyt niistä velkoja muille? Ei ole.

     
     
  17. #17
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Lähinnä itkettää mihin tilanteeseen olet itsesi ajanut.
    Mikäs siinä jos on varaa kerran sanoa

     
     
  18. #18
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Minä nyt en ihan käsitä miksi yhteisön pitäisi maksaa valmistajille testaus. Käyttäjä maksaa lopputuotteesta, ja lähtökohtaisesti pitäisi pystyä olettamaan että valmistaja on testannut jo.
    Maksaako esmoke autovalmistajille kolaritesteistä?
    Maksatko ruokasi tuottajalle testeistä?
    Totta kai maksat joo, koska nussimiseksihan tämä varmaan menee. Mutta maksat vasta lopputuotteen hinnassa.

     
     
  19. #19
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jamo81 Näytä viesti
    Minä nyt en ihan käsitä miksi yhteisön pitäisi maksaa valmistajille testaus. Käyttäjä maksaa lopputuotteesta, ja lähtökohtaisesti pitäisi pystyä olettamaan että valmistaja on testannut jo.
    Maksaako esmoke autovalmistajille kolaritesteistä?
    Maksatko ruokasi tuottajalle testeistä?
    Totta kai maksat joo, koska nussimiseksihan tämä varmaan menee. Mutta maksat vasta lopputuotteen hinnassa.
    Jamo, noinhan sen pitäisi olla, mutta toistaiseksi ei ole

     
     
  20. #20
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Jamo, noinhan sen pitäisi olla, mutta toistaiseksi ei ole
    No siinä on valmistajilla petrattavaa, ei käyttäjällä.

     
     
Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •