Sivu 2 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #21
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Re: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Kausi taas menos... Karhunpyynnissä klo 04:00 alkaen ja lupa loppui 7 jälkeen, karhu nurin. Ei meidän porukka kylläkään, lupa oli yhdelle ja seuroja monta...
    Tulin mökille takas, aseenvaihto ja kuramulleja pyytämään
    Ei muuta ku kuumia piippuja metsästeleville höyryttelyveljille ja sisarille
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  2. #22
    Höyrypää Embalmer's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    597

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Perhanan työt haittaa harrastuksia! Eipä pääse sorsastuksen aloitukseen kun on iltavuoroon mentävä :/ Normisti aloituspäivä ollut vapaa, mutta olin liian myöhään liikenteessä tänävuonna, vapaita ei enää myönnetty :/

     
     
  3. #23
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Re: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Alotuspäivät pitää laittaa ylös jo työsopimukseen:-)
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #24
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Metsäkanalinnut on mun juttu, yks hirviporukka käy tuossa mun mailla kans. Sorsastus tuppaa olemaan aloituspäivinä liian räiskintää omaan makuun. Ja jos joku kaipailee kunnon vehjestä, niin ois drillinki kaupan. On noita tussareita jo liikaa, tuollakin ammuttu monta vuotta sitten viimeksi.

     
     
  5. #25
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Ainiin. Metsästystutkinto piti suorittaa heti ku lukea ja kirjottaa osasin. Paitsi hlötunnus oli kokeessa päin honkia, joku sieltä sit soitti isävainaalle että mites tuo henkilötunnus oikein onkaan Ase alkoi olla mukana n. 6 vuotiaana.

     
     
  6. #26
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Gihttel
    Viestit
    870

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Joop, mettäkanat on minun juttu kans, ei vaan turhan pitkä ole taas tuo pyyntiaika prkl.
    Isän kans tuli mettällä käytyä jo ennenko osasin kunnolla puhua. Isä on sittemmin siirtyny
    paremmille mettästysmaille, mie kuljen vielä samoissa kairoissa.

     
     
  7. #27
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Se on ihan mahtava fiiwis kulkea korvessa, huomata että teeriparvi lähti tuosta ja tuonne ne meni. Vielä kun on tuommoinen pohjanpystykorva, niin avot. Pitänee kohta lähteä harjottelemaan kiekkoja, prrrkl. Ja jos joku kiinnostuu tuosta drillinkistä; 12x86 x2 ja .222 kiikarit. Tosin ei taida tää olla oikea foorumi moiseen kaupitteluun, niin pitänee laittaa muuallekin.

     
     
  8. #28
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Yksi metsästäjä / eräilijä / kalastelija ilmoittautuu.

    Eilen oli hieno päivä, kun sain saaliiksi 4 Heinuria, 1 haapanan ja pari tavia sekä yks kyyhky siinä päivä- ja iltalennon välissä. Koko porukalla tais kokonaissaalis olla lähemmäs 27.

    Tosin parasta on juurikin pakkasaamut, pieni kuura, pieni münsterinseisoja kaverina. Siinä sitä tuntee elävänsä ja nauttii joka solullaan vaan siitä hetkestä.

    Pyyn pillittäminen on kanssa se mihin viimmevuonna innostuin.
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
  9. #29
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Gihttel
    Viestit
    870

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Miten on maalintuja näkyny/roikkumassa? Täälä oli viime ja toissa kesänä aivan mahoton myyriä/hiiriä, ja niin oli lintujaki vähä enempi. Vaan tänä kesänä ei ole myyriä näkyny, mikä on kyllä helvetin hyvä
    sinänsä, oli niitä joka paikka täynä viime kesänä. Mutta helevetin isoja kettuja juoksee, non tieten saanu pari kessää syyä myyriä vattat täythen ja lisääntynhet rauhassa. Muttako loppu myyrät,
    niin siinon melkosen monta ottajaa yhelle linnulle tänä kesänä.

     
     
  10. #30
    Höyrykonkari Henkonen's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    213

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Vielä yksi metsästäjä ilmoittautuu, metsäkanalinnut ja jänisjahdissa tulee appiukon ja isäukon kanssa
    I see my vision burn, I feel my memories fade with time
    But I'm too young to worry

    These streets we travel on will undergo our same lost past

     
     
  11. #31
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Ennen muinoin "metsästin" naisia, lähinnä viikonloppuisin ja useimmiten baareista... parhaalla reissulla tuli 8 kaatoa viikossa, eikä ollut edes mitään maksettuja, tai salakaatoja.

    Nyttemmin pysytellyt tiiviisti yhdessä viimeisen saaliin kanssa.

    Sori OT, olen kateellinen kun mulla ei ole asetta, tai metsästyskorttia. Voin kuvitella että mieli lepää noilla kanalintureissuilla.

     
     
  12. #32

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Ennen muinoin "metsästin" naisia, lähinnä viikonloppuisin ja useimmiten baareista... parhaalla reissulla tuli 8 kaatoa viikossa, eikä ollut edes mitään maksettuja, tai salakaatoja.

    Nyttemmin pysytellyt tiiviisti yhdessä viimeisen saaliin kanssa.

    Sori OT, olen kateellinen kun mulla ei ole asetta, tai metsästyskorttia. Voin kuvitella että mieli lepää noilla kanalintureissuilla.
    Mä tuota samaa metsästystä olen harrastanut! Oikeastaan nytkin harrastan, mutta en enää baareissa Eläimiä en tykkää ite tappaa, metsästystä vastaan ei mulla mitään kyllä ole. Pikkupoikana ammuin vahingossa sisiliskon ilmakolla, kun piti pelästyttää se pudottaan häntänsä. Se harmitti.

    Hirvet sais mun puolesta metsästää sukupuuttoon, ne on ihan turhia otuksia.

     
     
  13. #33
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Gihttel
    Viestit
    870

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ray krebbs Näytä viesti

    Hirvet sais mun puolesta metsästää sukupuuttoon, ne on ihan turhia otuksia.
    Mutta hyvänmakusia.

     
     
  14. #34
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja PalleX2 Näytä viesti
    Mutta hyvänmakusia.
    Joutuu syömään koko talven ku muuta ei oo
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  15. #35

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja PalleX2 Näytä viesti
    Mutta hyvänmakusia.
    Niitä voitais viljellä karsinoissa, niin ei tartteis sukupuuttoon saattaa ja silti voitais nauttia hyvästä lihasta.

     
     
  16. #36
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Gihttel
    Viestit
    870

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    No just tuon takia mulla etoo syödä kanaa ja oikeastaan sikaaki. Ihminen on ne saattanu tähän muotoon mitä ne nyt on. Ja sama lehmällä, ne on alunperin juossu vapaana melko lujastikki, nyt ne on
    ihmisen "jalostamia". Jalostus sanana antaa mulle mielleyhtymän "parantamisesta". Kanat ei osaa enää lentää, eikä suurimmaksi osaksi pysty edes kävelemään enää, jalat ei kanna kun pumpataan täyteen kaikkea paskaa että lihantuotanto saadaan maksimiksi. Siinä on luonnnollisuus aika vitun kaukana.

     
     
  17. #37

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja PalleX2 Näytä viesti
    No just tuon takia mulla etoo syödä kanaa ja oikeastaan sikaaki. Ihminen on ne saattanu tähän muotoon mitä ne nyt on. Ja sama lehmällä, ne on alunperin juossu vapaana melko lujastikki, nyt ne on
    ihmisen "jalostamia". Jalostus sanana antaa mulle mielleyhtymän "parantamisesta". Kanat ei osaa enää lentää, eikä suurimmaksi osaksi pysty edes kävelemään enää, jalat ei kanna kun pumpataan täyteen kaikkea paskaa että lihantuotanto saadaan maksimiksi. Siinä on luonnnollisuus aika vitun kaukana.
    Oot kyllä oikeessa, en nyt ihan tosissani ehdottanut hirvien viljelyä kuitenkaan. Mutta kaataa niitä mun mielestä voisi vieläkin enempi syksyisin. En nyt muista määriä ulkoa, mutta hirviä on vallan pirusti. Ja ne sikiää sellaista vauhtia, että seurvaana syksynä niitä on taas yhtä paljon.

     
     
  18. #38
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Tässä sitä kantaa ite 20 vuotta harventaneena voin todeta et paikoitellen todella vähissä :P Susia, karhuja ja ilveksiä piisais kyllä!
    Ja nyt puhutaan pohjanmaasta
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #39

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Tässä sitä kantaa ite 20 vuotta harventaneena voin todeta et paikoitellen todella vähissä :P Susia, karhuja ja ilveksiä piisais kyllä!
    Ja nyt puhutaan pohjanmaasta
    Juu, enhän minä näistä mitään tiedä. Olen vain tilastoja katsellut. Ehkäpä tosiaan paikalliset erot ovat suuriakin. Suomen hirvikanta oli 2011 n.85 000 yksilöä, kaatolupia tänä vuonna myönnetty 36 800. Kuitenkin niitä on taas ensi vuonna yhtä paljon. Sikiämään ovat kovia, siinä saatan olla oikeassa. Pahoittelen ketjun terrorisoinnista, metsästyksen harrastaja kun en ole.

     
     
  20. #40
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: metsästäviä höyryttelijöitä?

    Hyvä että tulee vähän muitakin ajatuksia Noi polvituelta viikonloppuna ampumiset voi heittää sit jonnekkin muualla :P
    Tuonne meikäläisen käyttämälle aluelle tuli 2 ilveksen kaatolupaa ja tulipahan oltua karhunpyynnissäkin tänä syksynä kun saatiin ensimmäinen kaatolupa. Se kyl käytettiin naapurikunnassa eka 2 tunnin aikana :P Kertoo kannastakin jonkin verran :P
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •