Sivu 1 / 35 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 694

Aihe: Parranajo vanhanliiton vehkeillä.

  1. #1

    Parranajo vanhanliiton vehkeillä.

    Tervehdys kaikki vapottelevat karvaturvat, oletko kyllästynyt tukkeutuneeseen markettihöylään, tässä ratkaisu:

    images.jpg

    Joulupukki toi ensimmäisen ns. vanhanliiton parranajo höylän ja tarvii sanoa että olen kerralla myyty mies. Nyt saa heittää kaikki gillettet + muut markettihöylät ja sähkösuristimet huitsin vit....uun . Ei enään tukkeutunutta terää ei raapimista eikä mitään muutakaan vain sileä naama (tai no niin sileä kun tästä naamarista saa ) .

    Hieman ehkä aikaavievää puuhaa vs normihöyläämiseen mutta on jälkikikin sitten jotan aivan muuta. Aluksi hieman arvelutti toi että onko naama täynnä reikiä ajon jälkeen mutta pienellä treenillä saa jo hyvää jälkeä aikaiseksi ja kun vertaa terien hintoja näihin normi kahden terän partateriin niin tuleehan tämä halvemmaksikin (ehkä, niinkuin sama juttu tässä vapottelussakin että juu tulee halvemmmaksi kuin normirööki , tai sitten ei )

    Tässäkin hommassa niinkuin monessa muussakin että kunnon laitteistolla pääsee hyvin alkuun eikä tarvitse heti olla ostelemassa uutta rikkoutuneiden tilalle, eli noin 60-100€ aloitus paketilla pääsee jo hyvin alkuun.

    Kaikenkaikkiaan hyvine esivalmisteluineen ja märkäajoineen erittäin palkitsevaa ja mukavaa omaa aikaa.

    Omaa laitteistoa ja tarviketta tällä hetkellä: Muhle R41 Grande, Muhle R89, Fatip ajopää
    iKon TUCK AWAY varrella, Merkur 39 C Slant, Merkur 11 C ,
    Proraso saippuat/haavavoiteet/pre-shave, Omega/Kent suti, Feather, Muhle Rasulkultur, Personna terät, lisää on tulossa ja paljon.

    Jos kiinnostusta niin tuolta kannattaa käydä nykäsemässä joku aloituspaketti millä pääsee mukavasti alkuun.

    http://www.razormaster.com/ Alennuskoodi: pohjola (-10%) (voimassa toistaiseksi)

    http://herrainpukimo.fi/ Huom: ei postikuluja.

    Vapaaherra

    Muita kauppoja maailmalla:

    http://www.shaving.ie/

    http://www.italianbarber.com/


    Linkkejä ja hyödyllistä tietoa:

    http://badgerandblade.com/vb/forum.php

    http://shavingpex.vuodatus.net/

    http://aamuajo.vuodatus.net/

    http://partaukko.blogspot.fi/


    Tollanen sadan terän setti tulossa maailmalta, maksoi posteineen n 16€ ja tolla ajelee varmaan pari vuotta, eli hankintojen jälkeen on halvempaa kuin kertakäyttö moniterät.
    Screenshot_2terät.jpg

    Ei ole vapemailia vaan karvanpoisto mailia

    1978897_925442514132512_7912977499688859371_n suti.jpg

    Ei muuta kuin hyviä ajoja kaikille!!














    Viimeksi muokannut Mosse70; 05.09.15 kello 05:12.
    <---- Jaa että säästetty noin paljon euroja ja paskanmarjat !!
    eGO-CE4

     
     
  2. #2

     
     
  3. #3
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Noissa terissä on sitten ihan helvetisti eroja. Featherit on itellä sellasia, että ne ei anna yhtään kulmavirhettä anteeksi vaan jos vähänkin lipee niin sattuu niin saatanasti. Oikeassa kulmassa niiden jälki onkin sitten parasta. Personna platinum oli kaikkein anteeksiantavin ja jälki silti hyvää. Tilasin sadan paketin niitä ja nää on kyllä jotain feikkejä. Kyllähän näilläkin höylää, mutta jatkossa en kyllä tartu siihen halvimpaan tarjoukseen.
    Niin ja Merkur 38C mulla on ollut jo vuosia + siihen suti ja saippua.

    Edit. Niin ja noi teräthän on vähän laite, käyttäjä ja naamakohtaisia. Jos mulle toimii joku, se ei välttämättä toimi sulle.
    Viimeksi muokannut WonderC; 15.02.15 kello 13:39.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  4. #4
    Tuollainen olisi varsin ajankohtasesti hankintalistalla, olen myös kyllästynyt sähkökäyttöisillä peleillä veivailuun. - Mutta miten on, millaista jälkeä tekee jos ajaa hiukset so sängen? Jääkö päälaki töyteen haavoja?

     
     
  5. #5
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    79
    Täällä kans Merkur 38C + kasa teriä, pari sutia yms. Kyllä noi päihittää normihöylät ja parranajokoneet helposti. Välillä tulee silti turvauduttua markettilaatuun niiden nopeuden ja helppouden takia

     
     
  6. #6
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Mulla se ongelma, että olen aika laiska ajamaan partaa ja yleensä ensimmäisen vedon jälkeen höylä on tukossa. Kertakäyttöhöylän kanssa saa tällöin tehdä ihan pirusti töitä, kun taas Merkurissa riittää kun vähän löysää teriä niin karvat poistuu helposti.
    Toki kun harvakseen ajaa, niin myös iho ärtyy helpommin. Monilla tosin on ongelmia ihon ärtymisen kanssa vaikka kuinia usein ajelisi, jolloin vähimmällä äsytyksellä pääsee nimenomaan veitsellä tai kunnon safety razorilla.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  7. #7
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Oon miettiny veitsen hommaamista, mutta en vain ole saanut aikaiseksi. Veistä juuri tuan ihoärsytyksen vuoksi. Piti saada veljestä viimeks syntyttärilahjaks, jospa ensi kesänä

     
     
  8. #8
    Silloin kun vielä jouduin duunin puolesta ajamaan parran joka toinen päivä niin Mercurilla, Personnan terillä ja Myhlen tyrni-ajovoiteella mentiin. Aivan eri tulosta kuin markettiterillä. Lisäksi itse suorituskin oli mukavampaa, vähän kuin harrastus eikä pakollista nyhväämistä.

     
     
  9. #9
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Ostin sellasen, mihin saa tollasen terän vaihdettua. Ajattelin että tulee halvemmaksi kokeilla sillä, kin noi veitset ei ihan ilmasia ole. Hyvä että kokeilin näin. Ei tullu veitsellä ajamisesta mitään. Säästy aika pitkä penni.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  10. #10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Lilari Näytä viesti
    Tuollainen olisi varsin ajankohtasesti hankintalistalla, olen myös kyllästynyt sähkökäyttöisillä peleillä veivailuun. - Mutta miten on, millaista jälkeä tekee jos ajaa hiukset so sängen? Jääkö päälaki töyteen haavoja?
    Eikös pään ajeluun ole oma laitteensa muistaakseni.
    <---- Jaa että säästetty noin paljon euroja ja paskanmarjat !!
    eGO-CE4

     
     
  11. #11
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Tää on ollu itelläkin ikuisuusprojekti. Oon laiska ajamaan (about 5 päivän välein), joten kone on ihan poissuljettu. Ja tuo tukkeutumisongelmahan tulee giletteillä kun parta pääsee jo sen verran pitkäksi kasvamaan, joten kunnon vanhat terät voisi olla se mun juttu. Yleensä yritän ajottaa parranajot saunan yhteyteen jos vain mahdollista, että edes hieman pehmiäisi, joten se että siihen ajamiseen menee enemmän aikaa ei ole mikään ongelma.

    Kuinka pitkäikäisiä nuo terät on? Ajaako kerran vai viis per puoli?

     
     
  12. #12
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    No oikeastaan sillä kestolla ei ole suurta merkitystä, kun ne on niin pirun halpoja. Mutta kyllä mä useamman kerran samalla terällä vedän, mutta ei kyllä kirpase missään vaikka vaihtais joka kerta uuden. Heti kun vaan siltä tuntuu, niin vaihdan uuden. Viisi kertaa voi olla ihan realistinenkin
    Tähänkin vaikuttaa taas useampi tekijä. Jotkut terät tylsyy nopeammin, johtuu materiaalista ja terän profiilista. Sitten on vielä parran laatu, se voi olla untuvakarvaa, piikkilankaa ja kaikkea siltä väliltä. Varmaan aika selvää, että untuvia ajellessa teränvaihtoväli lähenee ääretöntä ja piikkilangalla voi joutua vaihtaa jo ajon välissä.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  13. #13
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    No oikeastaan sillä kestolla ei ole suurta merkitystä, kun ne on niin pirun halpoja. Mutta kyllä mä useamman kerran samalla terällä vedän, mutta ei kyllä kirpase missään vaikka vaihtais joka kerta uuden. Heti kun vaan siltä tuntuu, niin vaihdan uuden. Viisi kertaa voi olla ihan realistinenkin
    Tähänkin vaikuttaa taas useampi tekijä. Jotkut terät tylsyy nopeammin, johtuu materiaalista ja terän profiilista. Sitten on vielä parran laatu, se voi olla untuvakarvaa, piikkilankaa ja kaikkea siltä väliltä. Varmaan aika selvää, että untuvia ajellessa teränvaihtoväli lähenee ääretöntä ja piikkilangalla voi joutua vaihtaa jo ajon välissä.
    Totta, sitä vaan on giletteillä tottunut siihen, että kun terät on lopussa niin kaupassakäynnin hinta on tuplat Eipä nuo pelkät terät näköjään maksa mitään.

     
     
  14. #14
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Tää on ollu itelläkin ikuisuusprojekti. Oon laiska ajamaan (about 5 päivän välein), joten kone on ihan poissuljettu. Ja tuo tukkeutumisongelmahan tulee giletteillä kun parta pääsee jo sen verran pitkäksi kasvamaan, joten kunnon vanhat terät voisi olla se mun juttu. Yleensä yritän ajottaa parranajot saunan yhteyteen jos vain mahdollista, että edes hieman pehmiäisi, joten se että siihen ajamiseen menee enemmän aikaa ei ole mikään ongelma.

    Kuinka pitkäikäisiä nuo terät on? Ajaako kerran vai viis per puoli?
    Viisaammat väittää että 5-7 ajokertaa kestää yksi terä, mutta itse vaihtelen parin kerran jälkeen kun ne ei oikeesti maksa juur mitään.
    <---- Jaa että säästetty noin paljon euroja ja paskanmarjat !!
    eGO-CE4

     
     
  15. #15
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Tuosta terästä on ollut puhetta jossain "naistenfoorumeillakin". Epäilyttää kun siinä on yksi terä vaan, onko kokemusta että tekeekö yhtä hyvää jälkeä kuin vaikka Gilleten 5-teräiset höylät, miesten ja naisten versiot on varmaan ihan samoja eri värisinä vain. Naisten höylät vaan hinnoiteltu kait kovemmin söpön värin takia.

     
     
  16. #16
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Kasvaako Tuitullakin Parta. Pettymysten päivä.



    Itte en ajele Höylällä ollenkaan. Vetelen koneella 0,5 mm ja samalla koneella Pään yli 1-3 mm.

     
     
  17. #17
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Grrrr! Ei, vaan mua ketuttaa että kolme irtoterää maksaa melkein 20e, toi ihmeveitsi vois olla kova sana.

     
     
  18. #18
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Gilletten teriäki pystyy terottamaan ja se oikeesti toimii

     
     
  19. #19
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Gilletten teriäki pystyy terottamaan ja se oikeesti toimii
    Täh, onks niille joku terotuslaite?

     
     
  20. #20
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Täh, onks niille joku terotuslaite?
    On, sun oma käsivarsi. Guuglaappa gilleten teroitus.
    Ite tulee käytettyä yhtä terää kuukausia.

     
     
Sivu 1 / 35 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •