Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 42

Aihe: Kirjoittelu foorumilla

  1. #1
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    110

    Kirjoittelu foorumilla

    Ihan aluks kiitokset hienosta foorumista niin ylläpitäjille kun sisällöntuottajillekin, eli käyttäjille. Oon ite saanu täältä paljon tietoo mitä oon tarvinnu aloittelevana höyryttelijänä.
    Yksi asia kuitenkin alkuun hankaloitti tiedon saamista/ymmärtämistä ja se on se että usein käytetään todella paljon alan slangia, se on toki ihan asiaankuuluvaa mutta sitä ei pitäs käyttää turhaan ja kirjoittaessa kannattaa pitää mielessä että kaikki ei ole asioihin niin vihkiytyneitä kun itse olet. Ei ole mitään viisautta osata sanoa asia niin hienosti että puolet lukijoista ei ymmärrä mitä sanoit siks kun osasit käyttää niin hienoja alan sanoja. Ite pyrin vaivautumaan kirjottamaan hankkineeni vaikkapa jonkun clearon fasttechiltä sen sijaan et sanon hommanneeni jonkun lieron ft:ltä. Parempiakin esimerkkejä ois mut toi nyt tuli tähän hätään mieleen kuvaamaan ongelmaa.
    En haluu tällä kirjotuksella moittia ketään mutta halusin vaan sanoo et tää asia ois hyvä pitää mielessä..Peacee, lovee ja hyviä höyryjä kaikille

     
     
  2. #2
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mä oon koittanu tota kalastus threadiä lukea mut se slangi vasta ihmeellistä onkin! Ite kun en kalasta niin puolet on hepreaa mulle

     
     
  3. #3
    Larma heitti fronttitonnin tuplagräpillä bäksaidilla mellakkana. Ja hyvin ländäs.

     
     
  4. #4
    Höyrykone nallekarhu's Avatar

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    1,194
    Asialliseen aloitukseen idioottimaisia kommentteja

     
     
  5. #5
    Höyrypää Poppamies's Avatar

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Keski-Suomi
    Viestit
    733
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nallekarhu Näytä viesti
    Asialliseen aloitukseen idioottimaisia kommentteja
    Missä niitä idioottimaisia kommentteja on? Kyllähän se alkuun kaikissa uusissa asioissa tuntuu olevan hepreaa,oli se sitten auton tuunaaminen,rakentaminen,kalastus,sähköhommat ja muut.

    Hetken kun tutkii,niin alkaa asiat selviämään. Nykyään somen takia ihmiset on mukamas niin kiireellisiä,eikä aika riitä "itseopiskeluun"

     
     
  6. #6
    Älä nalle nyt hikoile. Ymmärrän kyllä itsekkin aloittajan tuskan mutta niinhän se on kaikessa harrastamisessa, että slangin oppiminen vie aikansa. Kuten aloittaja kirjotti: "Peacee, lovee ja hyviä höyryjä kaikille "

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    110
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pimpami Näytä viesti
    Älä nalle nyt hikoile. Ymmärrän kyllä itsekkin aloittajan tuskan mutta niinhän se on kaikessa harrastamisessa, että slangin oppiminen vie aikansa. Kuten aloittaja kirjotti: "Peacee, lovee ja hyviä höyryjä kaikille "
    Mut sen että alottelijalle homma on vaikeeta slangin takia ei tarvii olla mikään itseisarvo vaan jos halutaan niin voidaan kirjottaessa ajatella myös sitä et se ois myös alottelijalle avautuvaa tekstiä. Ei se keltään oo pois..

     
     
  8. #8
    Höyrypää Köhötin's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    794
    Olin itsekin aluksi aika ihmeissäni termistön vuoksi ja varsinkin lyhenteet tuottivat reilusti hankaluuksia. Loppujen lopuksi kysymällä selvisi osa ja loput tulivat lähes itsekseen kun vähän pähkäili.

    edit: siis lähinnä yleinen termistö on auennut, paljon on kuitenkin vielä opittavaa
    Viimeksi muokannut Köhötin; 15.02.15 kello 01:32.


    Smok Xpro M80 Plus, Wismec Releaux RX200, Helix, Russian91%, Arctic Tank, Bellus, Velocity, Serpent, Griffin 25mm, Supertank mini

     
     
  9. #9
    Itselläkin meni hyvä tovi sisäistää alan termistö,mutta kun se vaan niin menee. Selkokielinen kirjoittelu kuulostaa 30 luvun teennäiseltä elokuva replikoinnilta jossa nenä äänellä taivastellaan maisterin kömmähdystä.

    Nykyään kun kaikki osaavat vähintään englannin alkeet,niin usein aukeaa jo pelkästään sillä. No. Esim. " Workin 160m fonella cq:lla pari UAta ja 40 pileupissa A7:n. splittas 5 uppia. Kymmpi megalla jammeri joten sieltä ei mitään ja elbugi alko vittuilee joten ei paljoo tullu cw:llä tullu oltuu. Muutoinkin qrm vaivasi ja qsot ei kulkennu. psk:ta en kokeillu,mut rytyllä pari. päivällä vähä es:ää ja randomina 4m fm:llä pari G:tä" Tuo lainausmerkkien välissä oleva teksti on ihan normi juttelua harrastajapiireissä. Höyrykkeissä sama homma. Kestää aikansa saada termistö haltuun.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  10. #10
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Kyllä se strupöi siitä vääntyy Vaikka U-coiliin.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  11. #11
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Aikoinaan kun netti (internet) alkoi valloittaa maailmaa, sanottiin että on niin hienoa, kun on helppo löytää tietoa. Paskanmarjat, nykyään se tarkoittaa vain, että on helppo kysyä. Kaikki pitää saada heti ja ymmärtää heti. Se että itse joutuisi näkemään vaivaa ja pääsemään sisään asiaan, on kertakaikkiaan pyllystä (takapuoli, peppu, ahteri).
    Muistan hyvin, kun aikoinaan kirjauduin tänne ja katselin tuota termi- ja lyhennesoppaa.. Rda, Rba, ato, dekki, cäppi, tube, boxi, dna, tippi. Puristin Vamoa ja olin niin pihalla, että nauroin. Samalla kummiskin tiesin, että muutaman kuukauden päästä olen kräkännyt (ymmärtää, ratkaista) suurimman osan näiden jannujen koodeista. Noh, meni siinä hiukan pidempään, enkä vieläkään ymmärrä kaikkea, mutta mukana rimpuillaan silti.

    Juttu nyt vaan on niin, että harrastajat puhuvat toisilleen kieltä, jonka ovat itse luoneet. Ulkopuolisen on opeteltava kieli päästäkseen sisään... ota taikka jätä. Opetusmateriaali on sitten toki erikseen.... Täällä kummiskin voi melko huoletta kysyä hölmöjäkin.

     
     
  12. #12
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Ja mä olen ainakin oppinut miten paska oon vääntään strupöitä edelleen, vaikka termit osaankin.

    E: pitikin vittu koittaa homokivaan ohjeen mukaista setuppia... Vitun marjat.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  13. #13
    Oivallinen kirjoitus aloittajalta. Itse pyrin siihen etenkin nubuille laatimissani teksteissä, että sen ymmärtää vaikka voissa paistaisi! Homma pidetään simppelinä, mutta samalla selitetään miksi näin on. En tiedä miten putkeen moinen sitten loppupeleissä menee.
    Viimeksi muokannut Naamapeikko; 15.02.15 kello 15:03.

     
     
  14. #14
    Höyrykone humppis's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,216
    Minkä takia alan foorumilla harrastajien pitäisi vaihtaa kirjoitustyyliä jos joku aloittelija ei sitä ymmärrä? Jos asia sua häiritsee niin tee ketju mihin keräät kaikki "slangi"sanat.

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Kyllä se strupöi siitä vääntyy Vaikka U-coiliin.
    Kirjoitetaan srtupöi


    Sana löytyy myös höyryttelysanastosta tuossa tunnetussa muodossaan johon käyttäjä "Vapottaja" sen laati.
    Viimeksi muokannut rulez; 15.02.15 kello 00:12. Syy: täsmennys

     
     
  16. #16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja humppis Näytä viesti
    Minkä takia alan foorumilla harrastajien pitäisi vaihtaa kirjoitustyyliä jos joku aloittelija ei sitä ymmärrä? Jos asia sua häiritsee niin tee ketju mihin keräät kaikki "slangi"sanat.
    Hep! Kirjoitustyyliä ei todellakaan tule vaihtaa, mutta pidetään mielessä aloittelija-osioon kirjoitellessa, että saattaa olla aikamoista hepreaa. Eikös se ollut tämän ketjun pointti.

     
     
  17. #17
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rulez Näytä viesti
    Kirjoitetaan srtupöi
    Strupöia
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  18. #18
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja humppis Näytä viesti
    Minkä takia alan foorumilla harrastajien pitäisi vaihtaa kirjoitustyyliä jos joku aloittelija ei sitä ymmärrä? Jos asia sua häiritsee niin tee ketju mihin keräät kaikki "slangi"sanat.
    Tuohan on loistava idea, jo pelkästään siksi, että olisi hauska. Voisi tehdä myös kuvaketjun, jossa sama sisältö kuin alkuperäisessä, mutta joka kuvan sisältö olisi asianmukaisesti lueteltu..... ja tietysti ostolinkit viereen...

     
     
  19. #19
    Muistanko väärin,mutta eikö jossain ole olemassa foorumin sanasto? Ellei ole,niin kiiruusti pitäisi jonkun se tekemän. Arska?
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #20
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rulez Näytä viesti
    Kirjoitetaan srtupöi
    Perkele, sori. Alkaa sanasto unohtua ku ei pitkään aikaan oo spämmännyt
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •