Sivu 4 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567814 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 326

Aihe: dripping atomisaattori

  1. #61
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    14

    Vs: dripping atomisaattori

    Mitä mä teen väärin? Mulla on finnvapelta tilattu io6 (3 ohm?) ato ja siihen käypänen tippi ja libertylty tilattu olympian 306 lr ato. Molemmista tulee palaneen makua vaikka kuinka lotrais nesteen kanssa. Testattu lavalla, egon akuilla ja madvapesin modboxilla? Toi 306 ei antanut niin pahaa palaneen makua kun io6, mutta ei silti voi puhua samana päivänäkään esim. bogen kartojen kanssa.

     
     
  2. #62
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    dripping atomisaattori

    Helpottaisi huomattavasti neuvomista jos kertoisit seuraavat faktat:
    Millä volteilla ja mitä?
    Puhalsitko atot puhtaiksi varastonesteestä?
    Tuleeko höyryä?
    KGO & Twist

     
     
  3. #63
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: dripping atomisaattori

    sivistymätön veikkaukseni on, että atot ovat vaan huonoja. Itse meinasin menettää uskon drippaukseen aikoinaan kun kaikki atot oli niin perseestä revitty, mutta sitten HH357 näytti mitä drippaus on parhaimmillaan. Kyllä oma 306-atokin on toiminu... Kokeile puhdistaa ne atot?
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  4. #64
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    85

    Vs: dripping atomisaattori

    Debriggaus ja dewickkaus, jos palanutta makua ei saa pois. Ainut miinus tuossa että saattaa vuotaa herkemmin nesteet läpi.

    ..HH357 muuttaa drippauksen mukavaksi/helpoksi/vähemmän sotkuiseksi

     
     
  5. #65
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    14

    Vs: dripping atomisaattori

    Oon kokeillu io6:sta lavalla kaikilla voilteilla (3.0 -6.0 lavan mukaan), nesteinä ainakin jekkupommi, gummybears, g-spot, VR applewood. Höyryä tulee ihan ok, mutta maku ihan kauhee. Eilen tosiaan tuli 306 postilla ja innoissani testasin niin ihan sama juttu, tosin en antanut kun max 3.7 volttia kun on lr ato. Oon puhallellu mahdollisa primereitä pois ja tiputellu nestettä tipin läpi ja suoraan kiukaalle erinäisiä määriä, mutta ei mistään oo vielä ollu apua. Pitäiskö "pestä" samanlailla kun vaikka egon atot, muistelisin vaan että jostain oisin lukenu ettei noita sais pestä, vai muistanko väärin. Täytyy se 357:n vissiin jossain vaiheessa testata.

     
     
  6. #66
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: dripping atomisaattori

    En tiedä onko mulla käyny hyvä/huono tuuri, mutta mitään maatamullistavaa eroa en huomannut siirtyessäni 306:sta (josta silta ja wikki poistettu) HH .357:aan, kestävyys tosin on ainakin tähän mennessä vakuuttanut laitteen olevan hintansa väärti, mutta pelkällä maun ja höyryn määrällä ei tuota hintaeroa mielestäni voi perustella.

    Alkuun voisit tosiaan kokeilla atojen puhdistamista esim. vodkalla Hannahin ohjeiden mukaan ja katsoa auttaako se. Voi olla, että jos on päässyt nesteet kärähtämään vastukseen ei nesteen lisääminen auta, vaan palaneet litkut pitää ensin saada irroitettua.
    Itse sain 510-aton(myöskin silta ja wikki poistettu) toimimaan vodkakylvyllä ja varoivaisella kuivapoltolla (vuoron perään n.3 kertaa molempia) puhdistettua kaikesta palaneesta paskasta ja maku sekä höyryntuotto paranivat huomattavasti aiempaan.

    Tosiaan, jos ei pelkällä putsailulla lähde pelittämään, niin sitten kannattaa kokeilla sillan poistoa (debridging) ja wikin poistoa (dewicking). Kannattaa myös näiden jälkeen kylvettää ja kuivapolttaa atoa, jos ei lähde toimimaan.

     
     
  7. #67
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    14

    Vs: dripping atomisaattori

    Ok, täytyypäs kokeilla noita neuvoja. Niin ja kiitos TODELLA nopeista ja hyvistä vinkeistä. Tää foorumi on ollut kyllä ihan mahtava tietolähde.

     
     
  8. #68
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: dripping atomisaattori


    Jos joku, jollain on laajasti kokemusta drippaus atoista ja drippailusta, jaksais tehdä jonkinlaisen kootun tutoriaaliketjun drippauksen salattuun taitoon niin olis bueno.

     
     
  9. #69

    Vs: dripping atomisaattori

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Tosiaan, jos ei pelkällä putsailulla lähde pelittämään, niin sitten kannattaa kokeilla sillan poistoa (debridging) ja wikin poistoa (dewicking). Kannattaa myös näiden jälkeen kylvettää ja kuivapolttaa atoa, jos ei lähde toimimaan.
    Mitenkäs nämä tapahtuu? Ja mitä ne hyödyttää?

     
     
  10. #70
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: dripping atomisaattori

    Kappas.. Jäänyt jotenkin tuo kyssäri välistä. :-[

    Jos ameriikanmurre taittuu, youtubesta löytyy melko hyviä tutoriaalivideoita, mutta lyhykäisyydessään atomisaattorin sisältä poistetaan metalliverkko (mesh) toimenpide on nimeltään dewicking eli wickin poisto, debridging eli sillan poisto taas tarkoittaa tuon metalliverkon alla olevan metalliliuskan poistamista.

    Hyöty näistä toimenpiteistä on se, että jos palaneen maku johtuu verkkoon kärynneestä nesteestä (jota en ainakaan itse ole saanut pesemällä puhdistettua), verkon poiston jälkeen palanutta makua siitä ei enää yllättäen tule ja monet sanovat maun olevan puhtaampi, jos metalliverkkoa ei atossa ole (esim. HH .357 on alun alkaen ilman verkkoa). Myös paljastunut vastus mielestäni helpottaa drippailua ja vanhat maut lähtee helpommin atosta pois ilman verkkoa, jos esim. haluaa useampia nesteitä maistella.

    Nykyään nypin kaikista atoista sillan ja wickin pois ennen käyttöönottoa, mutta kaikille en sitä voi suositella. Jos olet tyytyväinen atomisaattorin toimintaa vakiona, sinulta ei löydy riittävästi käden taitoja, tai omistat vain yhden atomisaattorin, suosittelen ennemmin jättämään väliin, sillä tuossa on mahdollisuus, että atomisaattori sanoo sopimuksensa irti, jos työkalu hieman lipsahtaa väärään paikkaan.
    Itse olen nyt viisi atomisaattoria käsitellyt ja ainoastaan ensimmäinen hajosi toimenpiteen seurauksena.

    Katsoppa vaikka nämä pari videota ajatuksen kanssa läpi, niin saat melko hyvän käsityksen tuosta hommasta: 1 ja 2.

     
     
  11. #71
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: dripping atomisaattori

    Yleensä toi silta tosin tulee pois samalla, kun nyhdät sukan irti, ainaskin itsellä sekä Olympicin 306lla että Io6lla silta tuli kivasti sukan mukana pois.
    Oma näkemykseni tässä on, että ei ole oikeastaan ihmeempää eroa, höyryääkö modatulla 306lla, Io6lla vaiko peräti HH customilla, maku ei hirveästi eroa tai höyryn määrä muutu. Kuivahtaminen voi sitten olla eri asia, itse kun näitä ajelen DCAlla, niin se ylitäyttö ei ole ongelma.
    Näiden tuunausten myötä kartot tippuneet pois käyttövalikoimasta kokonaan ja Line on ainoa, jolla päästään samaan maun suhteen, höyryssä se ainaskin vielä, sisäänajon ollessa vaiheessa, jää tosin jälkeen.
    Eli ei kannata välttämättä haalia kourallista HH customeita vaan ennemin investoida DCAhan, nokkapihteihin ja kouralliseen laadukkaita atoja.
    KGO & Twist

     
     
  12. #72
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: dripping atomisaattori

    Hmm, mitenkäs tuon Dripshieldin http://arizona.mycashflow.fi/product/45/drip-shield toiminta, toimiiko tommonen sekä 306 ja io6 atoilla?

    Entäs sit käytännön käyttö: vaatiiko atoon sopivan "oman" driptipin vai meneekö siihen esimerkiksi joku 510 tippi?
    Jääkö se ylivalunut neste sinne lillumaan tiivisteitten varaan kunnes putsataan vai miten nuo on toteutettu?
    Sitten tietty suljettu jatkis, noita sentäs löytyykin valmiiks.

     
     
  13. #73

    dripping atomisaattori

    Kyllä(306 XL tippi), kyllä(jokaiseen atoon omanlaisensa tippi), kyllä

     
     
  14. #74
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: dripping atomisaattori

    Kiitos tästä, pitänee laittaa tilaten kun ei tuo kuitenkaan niin kamalan kallis ole testata.

     
     
  15. #75
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Kallio/Hki
    Viestit
    94

    Vs: dripping atomisaattori

    Nappasin testiin tällaisen Madvapesista, kokemuksia?

    http://www.madvapes.com/306-4-ohm-At...ip_p_3243.html

     
     
  16. #76
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: dripping atomisaattori

    oh.
    kannattaako muuten woolla drippailla. 3ohmiako ois hyvä siihen touhuun?

     
     
  17. #77
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: dripping atomisaattori

    3ohmia on passeli

     
     
  18. #78
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    dripping atomisaattori

    306lla? tykkään vaan noista...

     
     
  19. #79

    Vs: dripping atomisaattori

    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    306lla? tykkään vaan noista...
    306 atoja tulee ittekkin pelkästään käytettyä ja jos mulla olis kiintee 5 volttia laitteessa ni ostaisin varmaan 2,5 ohmin 306 atoja. Tolla 3 ohmisella ei tuu kun reilu 8 wattia tehoa, mikä ei ihan oo tarpeeks omasta mielestä. Kokeilemalla tosin selviää, et mikä sopii parhaiten ittelle

     
     
  20. #80
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    dripping atomisaattori

    Muuten totta, mutta etenkään 306 EI OLE karto, eli yli 5 voltin alkaa syljeskellä suht iloisesti. Itse käytin 3 ohmin LB HHta WOOlla menestyksellisesti ja silläkin alkoi tuota räkimistä ilmetä.
    KGO & Twist

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •