Tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Lämmönsäätö Vapor Flask 2.1 boksissa?

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    12

    Lämmönsäätö Vapor Flask 2.1 boksissa?

    Sain vihdoin nikkelilankaa , useita eri kokoja jopa. niin dna40 piirin sisältävä boksini ei suostu tulittamaan kyseisellä langalla ollenkaan vaan urputtaa että lämpötila liian korkea yms. Kuinka kyseistä boksia saa säädettyä siten että lämpötilarajaa voi nostaa? Ohjeet luettu, niissä ei mitään mainita, eikä myöskään itse dna40 piirin revikoissakaan ole ollut mitään mikä olisi minua auttanut.

    Joten jos osaat auttaa minua tässä ongelmassa, niin olen hyvin kiitollinen =)
    Rele bokseja, putkia, rta -atoja ja bf -drippereitä -Seppäsen tipeillä.

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari JesseBob's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    152
    Kun teet sen setupin ni200-langalla ja aloitat aluksi vaikka microcoilien sijaan spaced coileilla, eli jätät coilissa langat toisistaan irti niin DNA40 pitäisi tunnistaa setuppisi ja heittää lämpötilan tunnistus päälle. Setupin vastus asettunee 0.10 - 0.30 ohmin välille ja ohmien alapuolelle tulee ulospuskettavien volttien sijaan lämpötilaraja ja tulittaessa coilin lämpötila.

    Laita modi näppäinlukkoon (5x tulitusnappia painamalla) niin että ruudussa lukee locked, ja paina + ja - säätönappeja yhtä aikaa pohjaan sekunnin kaksi jolloin ruudussa näkyy ensin "hold to change temp" ja sitten voit säätää maksimilämpötilaa. Jos ajelet jotain perus pumpulisetuppia, niin laita säätö aluksi vaikka 200C tai 400F tms ja katso miten höyryntuotto ja maku vastaavat odotuksia. Wattisäädöllä sitten säädät koko touhua järkeviin rajoihin eli jos ajat 30 watilla singlecoil pumpulia ja raja on 200C niin aivan varmasti puskee hyvin nopeasti lämpötilaraja vastaan ja laite hiljentää tahtia ja lopuksi ilmoittaa "temperature protected".

    Itse olen jotain singlecoil pumpuleita pukannut 15-20W tehoilla 200C rajaan ja dualcoileja 20-25W samaan. Toki riippuu atosta ja setupista jne, ja kokeilemalla löytyy omaan makuun sopivat rajat.

    DNA40 haistelee coilin lämpötilaa koko ajan ja huomaat sen esim. siitä että setupin vastus (ohmit) saattaa nousta kuumana. Joskus on hyvä antaa modin haistella setuppia kylmänä ja päättää itse miten edetään. Unelmatilanteessa piiri haistaa atojen vaihtamisenkin ja tunnistaa kyllä nikkelit ja kanthalit. Joskus se kyselee sitä "new coil up, same down", jolloin voit vahvistaa säätönapeilla vaihdoitko atoa, vai muuttuiko vaan sen lämpötila ja sitä kautta vastus ja piirin tulisi pitää entiset laskelmat voimassa.

    Tässä oli varmaan paljon mutua ja hataria johtopäätöksiä, mutta pääset alkuun.

     
     
  3. #3
    Höyrypää Vonikka's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Kindom of Keminmaa
    Viestit
    672
    Ensin paina tulituksen näppäinlukko päälle (5x) jonka jälkeen pidä - ja + nappeja pohjassa +2sek

    edit: hidas

     
     
  4. #4
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    12
    Kiitoksia kovasti selkeistä ja tarkoista neuvoista! Rupean uudella innolla tekemään setuppeja nyt! Kiitoksia erittäin paljon! Kyselen lisää jos ei onnistu, mutta noilla neuvoilla varmasti pärjään =)
    Rele bokseja, putkia, rta -atoja ja bf -drippereitä -Seppäsen tipeillä.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    virrat
    Viestit
    210
    Kato vaikka höpöttäjä rip sedän video tubesta olikohan hana40

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •