Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 31 / 31

Aihe: Mekaaninen Boksi

  1. #21
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SmokeBandit Näytä viesti
    Eli mekaaninen jossa on rinnan akut(dimitri)niin on "turvallisempi"kuin sarjaan kytketyt akut(jos sellasia edes on)?Kai...
    Eikö räjähtäneet akut juuri ole olleet sarjaan kytketty?
    Rinnan kytketty on turvallisempi.
    Sarjaankytkennässä "ylempään" akkuun kytkentään sen toisen akun jännite. Ylemmän akun - päässä ja näin ollen koko akun rungossa on tuo jännite. Se tekee tuosta riskialttiimman oikosuluille, ja tietysti tuo tuplattu jännite on myös ärhäkämpi.

     
     
  2. #22
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Kauhajoki
    Viestit
    116
    Dovpo gx-200 vaikuttaa ainakin pätevältä vehkeeltä näin viikon testailun jälkeen 2 akkua rinnan kytkettynä +turva härpäkkeitä mm. 15sek cut off ja short circuit protection tulittaa 0.2ohm asti eli on kyllä enemmänki semi mekaaninen mutta hintakin ft:llä vain joku 23$

     
     
  3. #23
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    29
    Hei kaikki olen ostamassa RDA vehkeitä niin miten nuo ohmit ja voltit ja watit menevät olen aivan ymmälläni. voiko joku vähän valista minulle että pääsen alkuun
    , mitä minun tarvitsee tietää, mihin kiinittää huomiota, ja miten rakentaa turvallinen coili. kiitos jo etukäteen

     
     
  4. #24
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JS-Leino Näytä viesti
    Hei kaikki olen ostamassa RDA vehkeitä niin miten nuo ohmit ja voltit ja watit menevät olen aivan ymmälläni. voiko joku vähän valista minulle että pääsen alkuun
    , mitä minun tarvitsee tietää, mihin kiinittää huomiota, ja miten rakentaa turvallinen coili. kiitos jo etukäteen
    Mekaaninen boksin kanssa? Kannattaisiko ihan oikeasti jättää mekaaninen boksi rauhaan ja lähteä liikenteeseen voltti/watti säädettävällä liikenteeseen.

    Mutta lähde tuosta opiskelemaan:
    I = U / R
    P = U * I


    Edit: Vähän tylyn kuuloinen vastaus joten selvennetään vähän.

    Ensimmäinen kaava kertoo akulta revittävän amppeerimäärän. Ja on siis setupista riippuvainen. Käytettävä akku valitaan tuon lukeman mukaan, tai jos sopivaa akkua ei löydy niin runkataan uusi setuppi isommalla ohmimäärällä. Ja akun amppeerimäärä on siis se jatkuvan purun amppeerimäärä luotettavilta valmistajilta. Efestin ollessa kyseessä jaat ilmoitetun amppeerimäärän vähintään kahdella.

    Jälkimmäinen kaava sitten kertoo setupin tehon..

    Ja esimerkki aina helpottaa joten.

    0,5 ohmin setuppi RDA:ssa, akkuna Sony VTC5 jolle luvataan 30A jatkuvaa purkuvirtaa. Ja täyteen ladatun akun jännitehän on 4,2V

    I = U/R = 4,2V / 0,5ohm = 8,4A, selvästi alle rajan, jopa 20A Efestillä (20A/2=10A) saattaisi uskaltaa ajaa.
    P = U*I = 4,2V * 8,4A = 35,28W, eli maksimissaan RDA tuottaa höyryä 35Watin teholla

    Sonyn alin suositeltu purkujännite on 2,5Volttia joten:
    I = 2,5V/0,5ohm = 5A ja P = 2,5V*5A = 12,5W, höyryn tuotto tuossa vaiheessa jo aika olematonta. Akut siis laturiin kun höyryn tuotto vähenee rdikaalisti. Kokemus kertoo sitten paljonko akuilla voi ajella ennen latausta.


    Tarkkaan kun luet ja sisäistät nuo Ohmin ja Joulen lait, niin osaat varmasti rakentaa turvallisen coilin.
    Viimeksi muokannut Beenari; 30.07.15 kello 13:34.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  5. #25
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Tässä vielä laskuri jos ei jaksa noin paljoa miettiä , Watts/Volts/Amps/Ohms conversion calculator

     
     
  6. #26
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    29
    Siis joo miulla on nyt ollu jonkii aikaa watti/voltti säädettävä modi , innokinin coolfire 4 40w ja subtank nano tankilla juu kiitos avusta mutta vielä yksi kysymys:P
    Voiko drippareita käyttää täysin huoletta boksimodeissa kuten mikä minulla on jos vaa rakentaa oikea ohmisen coilin?

     
     
  7. #27
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    29
    Ja sitten vielä tuosta laskurista eli jos kirjoitan että voltteja 3,7v ja amppeereihin 20A , Se laski että tulee 74 wattia (eli maksimi teho mitä akku tuottaa täyteen ladattuna?) ja siten tärkein minkä haluan tietää , laskuri ilmoitti 0,185 Ohmia,JOTEN voinko käyttää minimissään 0,18 ohmista coilia? ?

     
     
  8. #28
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Täyteen ladattu akku on 4,2V eli 20A virralla 84W.

    Kannattaa jättää vähän pelivaraa, eli suosittelsin mekaaniselle minimissään 0,3ohmia. Alkaa akku lämpenemään aika äkäiseen hirveillä virroilla.

    CoolFire ei suostu tulittamaan jos laitteessa on liian pieni vastus. Eli kaikki mitä laite suostuu tulittamaan, niin anna mennä vaan.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  9. #29
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    29
    minkälaisella vastuslangalla kannattaa coili tehdä ja minkä mallinen , pystyykö coilin vastuksen suuruuden mittaamaan yleismittarilla jossa on erikseen ohmi asetus?
    mitä jos menee alle sen 0,3 reilusti mitä käy, tiedän vain sen että ei mitään hyvää...

     
     
  10. #30
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JS-Leino Näytä viesti
    tiedän vain sen että ei mitään hyvää...
    Sittenhän tiedät jo kaiken oleellisen ;-D

    tuota ketjua lueskelemalla löydät vastauksen loppuihin kysymyksiisi:
    http://www.e-savuke.com/vb/rebuildab...hakemisto.html
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  11. #31
    Höyrypää Pelipoika's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    479
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JS-Leino Näytä viesti
    minkälaisella vastuslangalla kannattaa coili tehdä ja minkä mallinen , pystyykö coilin vastuksen suuruuden mittaamaan yleismittarilla jossa on erikseen ohmi asetus?
    mitä jos menee alle sen 0,3 reilusti mitä käy, tiedän vain sen että ei mitään hyvää...
    Tai sitten mittaat tällaisella:
    SMOK Omnitester ohm-/vastus-/jännitemittari


    Laitteet ja nesteet vaihtuu koko ajan!

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •