Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 25

Aihe: Miten pärjään

  1. #1

    Miten pärjään

    Moikka. Päätin perustaa oman blogin tänne. Olen 23-vuotias nuorimies ja analoginen tupakka on pahasta minulle. Vuonna 2013 oli ekat höyrykokeilut ja viime vuonna 2014 päätin siirtyä kokonaan sähkötupakkaan. Tupakan lopettaminen ei kuitenkaan onnistunut ja viimeisen kerran poltin eilen. Ajattelin siksi siirtyä takaisin höyryttelyyn, koska oikea tupakka aiheuttaa minulle ihan järkyttävän tupakka-yskän. Siksi analoginen tupakka on alkanut tökkimään. Minulla on nyt EVOD-sähkötupakka tällä kertaa ja vuonna 2013 kokeilin eGolla silloin tällöin. Tänään tilasin uuden klearomisaattorin EVODiin ja reilusti nikotiininesteitä. Jossain kohtaa pitää varmaan joku modi hommata seuraavaksi.

    Aion kirjoitella tänne jatkossakin.
    Viimeksi muokannut Vetysyanidi; 03.01.15 kello 15:16.

     
     
  2. #2
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Ei ole tarkoitus lannistaa, mutta uskoisin, että tuo perinteinen eGo ja EVOD on vain turhan heppoinen sinulle. Höyryttelyn nykyinen päätavoite on tarjota tyydyttävämpi elämys nikotiinin nauttimiselle, ja jos olet kerta toisensa jälkeen palannut takaisin tupakkaan, kertoo se, että saat siitä jotakin enemmän kuin höyryistäsi.

    Höyrystimet ovat kehittyneet valtavasti viimeisen vuoden aikana ja vaikka EVOD on kaikessa yksinkertaisuudessaan edelleen vallan toimiva vekotin, on sitä parempia höyrystymiä markkinoilla ja pilvin pimein.

    Kuitenkin ennen höyrystimen valintaa kuitenkin paneutuisin siihen, mikä olisi järkevä steppi eteenpäin. Onko se vain pieni parannus tehoon ja akkukestoon, jolloin Kanger EMOW voisi olla paikallaan. Vai kutittelisiko takaraivossa kokeilla enemmänkin eri laitteita kun pääsisi vain alkuun. Tällöin suosittelisin iStickkiä, joka toimii virran antajana sitten jo erinomaisesti monille tankeille.

    Jos kaipaat pientä ja mahdollisimman yksinkertaista laitetta, jonka kanssa ei tarvitse kiertää, ruuvata, miettiä mikä tankki nyt olisi siihen sitten taas hyvä, valitsisin Joyetech eGripin. Se on kenties helppokäyttöisin laite tällä hetkellä markkinoilla, mutta myös tehokkaampi ja paremmat höyryt luova kuin nykyinen EVODisi. Lisäksi siihen löytyy jo kaikenlaisia extraosia, joilla voi samalla laitteella siirtyä korjattavien atojen piiriin tai vaikka drippailuun.

    Tässä muutamia laitekomboja, joita suosittelen siis katsomaan
    Kanger EMOW: Kanger EMOW 1300mAh STEEL vv-mod-aloituspaketti säädettävä 3,7/4,2/4,8V
    Joyetech eGrip: Joyetech eGrip uutuus
    iStick + Nautilus mini: ELeaf iStick 510 VW- boxmod säädettävä 20W musta/hopea/sininen/punainen Aspire Nautilus MINI BVC bottom vertical coil AFC clearomisattori 1,8ohm lasiputkella

    Sekä EMOWiin, että iStickkiin käyvät myös entiset EVOD -tankkisi.

     
     
  3. #3
    Kiitos todella asiallisesta vastauksesta ja vinkeistä. Olen noita modeja kyllä katsellut, koska pelkkä perus EVOD ei riitä tyydyttämään nikotiininälkää kunnolla. EMOWin olen aiemmin aikonut tilata, mutta kerkesin retkahtaa siihen analogiseen malliin. Joyetech eGrip näyttää kyllä aika näppärältä. Kätevän näköistä, kun siinä näyttää olevan oma luukku nikotiininesteelle.

     
     
  4. #4
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Itse ostin muutamalle tutulle joululahjaksi tuollaisen eGripin, ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Siinä jää monia pieniä asioita pois, jotka toisinaan ketutttaa, kuten se kohtuuton vääntö aina kun tankkaat esim. sen EVODin, että saat sen kierteiltä juuri oikeasta kohdasta ja välillä se on sitten jumahtanut ja tarviit apukeinoja avaamiseen. Lisäksi USB-lataus on yksi iso plussa, kun laite on helppo ladata missä vain. Lähes mistä tahansa talosta tai työpaikalta löytyy microusb-piuha, jolla saat laitteen lataukseen ja jos on tapana höyrytä sisällä, voit ladata ja höyrytellä samaan aikaan

    Yksi iso juttu on myös imuvastuksen säätö. Se ei kuulosta isolta asialta, mutta sillä saat säädettyä höyryn sellaiseksi kuin haluat. Avoimena höyry on runsaampaa ja kun kääntää imuvastusta suuremmaksi, höyry muuttuu intensiivisemmäksi ja voimakkaammaksi.

     
     
  5. #5
    Juu kyllä se ikuinen EVODin ruuvailu alkaa tympimään. eGrip voisi tosiaan olla hyvä vaihtoehto sen helppokäyttöisyyden vuoksi. Niinhän moni sanoo, että "osta parempi laitteisto". Alan kyllä ymmärtää heitä ja sinuakin esmoke.

     
     
  6. #6
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Välillä kyllä menee ihan kohtuuttomiin se "Osta parempi laitteisto" -huutelukin. Joskus aloittelijalle saattaa tulla helposti olo, että homma ei toimi jos ei ole 150 euron laitteet käytössä ja se on ihan täyttä paskaa On vaan tärkeää muistaa, että meillä jokaisella oli erilaiset tupakointitottumukset ja tavat. Tämä aiheuttaa sen, ettei jokin toiselle toimiva laite ole toiselle lainkaan toimiva ja voi joutua pari hutia vetämään, ennen kuin se oma juttu löytyy.

     
     
  7. #7
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Välillä kyllä menee ihan kohtuuttomiin se "Osta parempi laitteisto" -huutelukin. Joskus aloittelijalle saattaa tulla helposti olo, että homma ei toimi jos ei ole 150 euron laitteet käytössä ja se on ihan täyttä paskaa On vaan tärkeää muistaa, että meillä jokaisella oli erilaiset tupakointitottumukset ja tavat. Tämä aiheuttaa sen, ettei jokin toiselle toimiva laite ole toiselle lainkaan toimiva ja voi joutua pari hutia vetämään, ennen kuin se oma juttu löytyy.
    Itse pärjäsin reilun puoli vuotta pelkällä ego-tikulla ka protank II:lla. Sitten alkoi akusta ja tankista aika jättämään, nii piti uusia laitteistoa. Nytkin löytyy "vaan" eGrip ja delta19+iStick kombo, eikä mitään intoa päivitellä tehokkaampiin tai drippereihin yms.

    Kyn muistaa, että tarkoitus on pysyä erossa tupakasta, niin ei noita laitteita tarvitse liikaa päivitellä, kunham riittävät itselle tuohon tarkoitukseen.
    Taskussa Joyetech eTrip ja iStick + Delta19 -kombo

     
     
  8. #8
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Jep, niin kauan kun on omasta mielestä mahdollisuus tipahtaa takaisin tupakkaan, niin pysyy niissä mitkä tuntunut hyvältä. Tupakasta vieroittuminen ja aktiivinen höyryttely on kuitenkin hieman eri asioita. Täällä kuitenkin on kuitenkin myös suuri joukko ihmisiä, joille höyryttely on enää ainut nikotiinin nauttimiskeino mielessä, toisin sanoen jos lopettaa höyryttelyn, lopettaisi koko nikotiinin nauttimisen. Minä itse olen tälläinen ja silloin kun se on vain yksi osa jokapäiväistä elämää, ruvetaan hifistelemään ja etsimään sitä itselle kaikista parasta mahdollista, joka istuu omaan käteen täydellisesti ja antaa juuri sellaiset höyryt kuin itse haluan.

     
     
  9. #9
    Harmittava takaisku, kun mun EVOD ja nesteet on kotona 7 kilometrin päässä. Jos tänään tekee analogista mieli, niin en aio polttaa. Tupakka-yskä ei ole mitenkään kivaa, kun on muutenkin vähän astmaa taustalla.

     
     
  10. #10
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Kyllähän tollasen 7km myrkysäässä nyt helposti tallustaa nikotiinipäissään

     
     
  11. #11
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Kyllähän tollasen 7km myrkysäässä nyt helposti tallustaa nikotiinipäissään
    Hehee, niinpä! Tai olutpäissään.

     
     
  12. #12
    Tänään olen palaamassa kotiin, niin pääsen höyryttelyn makuun. Eilen illalla meni yksi analoginen tupakka. Tai oikeastaan vaan puolikas, kun rupesi yskittämään taas rajusti. Analogista röökiä ei tee edes mieli enää, kun ajattelen mitä se tekee minulle. Höyryjä taas tekee mieli.

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    89
    Voin myös suositella eGripiä. Vaihdoin analogiset viime kuun puolivälissä Kanger Emow Megalla höyryttelyyn, mutta tarvitsin stealth laitteen kodin ulkopuolelle. Tilasin eGripin ja yllätyin todella, kun siitä saa paremmat höyryt kuin Emowista. On periaatteessa edelleen ykköslaite, kun vasta opettelen RBA juttuja iStickillä ja Lemo Dropilla. Tsemppiä tupakasta vieroittumiseen!


     
     
  14. #14
    Mulla ainakin peruslaitteet (ego-akku + Aspire ET-S ja Kanger Evod) ovat olleet ihan riittäviä.
    Tarkoitus on kuitenkin ollut vain päästä tupakasta eroon, eikä alkaa harrastamaan mitään kumpupilviä.

     
     
  15. #15
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Ei tarvitse edes lähteä harrastamaan, mutta meitä on moneen junaan. Toisilla tupakista eroon pääseminen vaatii reilusti paremman käyttökokemuksen kuin tupakilla, jolloin ihan "peruslaitteet" ei välttämättä riitä. Toisilla taas sinnikkyyttä ja ennen kaikkea tahtoa tupakanpolton lopettamiseen löytyy enemmän, jolloin pärjää hyvinkin yksinkertaisella laitteella, jolla käyttökokemus ei välttämättä pääse edes tupakoinnin tasolle. Toisilla on päämääränä päästä kokonaan nikotiinista eroon, toisilla on kyseessä vain tupakan vaihtaminen höyryttelyyn.

    Itselle usein särähtää korvaan nämä "kyllä mä pärjäsin ihan hyvin tolla halvemmallakin" tai "miksi maksaa satasta ku kympillä pääsee". Nämä kuulostaa joillekin, ainakin minulle, samalta kuin silloin tupakoidessa joku tuli sanomaan, että ei se tupakanpolton lopettaminen vaikeeta ole, senkus lopetat.

    Paras laite on se, jolla sä pääset tupakasta eroon ja pysyt jatkossakin siitä erossa. Se, minkälainen se laite on, kuinka kauan sitä käytät tai kuinka paljon rahaa siihen olet laittanut, ei ole mitään merkitystä.

    Kansainvälisen höyryttelykyselyn mukaan yli 90% höyryttelijöistä on yrittänyt tupakasta eroon jo aiemmin muilla metodeilla (nikotiinipurkat, laastarit, pastillit, hypnoosit, lääkekuurit), mutta ei ole onnistunut nujertamaan tupakointia. Se on siis meissä huomattavasti tiukemmassa kuin valtaväestöllä. Silti höyryttelijöistä hieman tutkimuksesta riippuen n. 20% onnistuu karistamaan syöpäkääryleet taakseen ja jatkamaan elämäänsä terveellisemmin.

     
     
  16. #16
    Minun käytössä EVOD on ihan ok, mutta pelkästään sen avulla en ole täysin päässyt tupakasta eroon. Mutta EVODin ansiota minun tupakanpoltto on jäänyt yhteen tai kahteen päivässä ja lopulta olisi tarkoitus lopettaa kokonaan ja pärjäillään sitten ilman tupakkaa höyryn avulla. No, kun saan ne hyvänmakuiset hedelmä- ja menthol nesteet jossain kohtaa postissa niin kaippa sitten hyvin pärjään niillä. Vielä joudun pärjäilemään noilla tupakan makuisilla nikotiininesteillä. Niitä on aivan liikaa mielestäni.

    Noista nikotiinipurkista ja muista hömpötyksistä sen verran, että nikotiinipurkkaa kun olen joskus syönyt, niin alkaa tekemään tupakkaa enemmän mieli. Hehee. Sähkötupakka on minun mielestäni paras keksintö tupakan polton lopettamiseen, tai ainakin vähentämiseen.

     
     
  17. #17
    Tärkeintä tässä kai taitaakin olla sitkeys ja sinnikkyys. Eli että on valmis satsaamaan siihen, että hakee ne itselleen sopivat laitteet ja nesteet, jotta onnistuisi. Melkoista hakemista alkuun oli minullakin ja tuntui ettei tästä mitään tule. Onneksi en antanut periksi.
    Harmitaa että nää pari mun työkaveria antoivat periksi niin helposti.

     
     
  18. #18
    Terve taas. 3.1.2015 tilasin nikotiininesteitä ja yhden klearomisaattorin. Toimitusaika luvattiin 4 arkipäivää, mutta vieläkään ei ole näkynyt. Toivon, että huomenna postiluukkuun kolahtaa iloinen yllätys. Totta kai nämä menneet pyhäpäivät on vaikuttanut, ja en tiedä sitten miten Puolan postissa on pitänyt kiirettä. Saatika sitten Suomen postissa. Alkaa kyllästyttämään tämä tupakan makuinen nikotiinineste. Sitä on nimittäin aivan liikaa ja muuta ei ole.

     
     
  19. #19
    No niin, tänään saapui postissa nuo tarvitsemani nesteet. Vasemmalla Flavourtec Menthol 18 mg/ml, keskellä Flavourtecin valmistama American Stars Blue Magic 18 mg/ml ja oikealla Flavourtec Banana 18 mg/ml. Tiedän, että on huono kuvanlaatu, mutta kyllä tuosta pitäisi jotenkin selvää saada.

    Kuva0063.jpg

     
     
  20. #20
    No niin, nyt on American Stars Blue Magic ja Flavourtec Banana testattu. Molemmat 10 ml pullot on höyrytelty EVODilla ja taidan vähän kertoa mielipiteitä niistä nesteistä.

    American Stars Blue Magic 18 mg/ml

    - Makea neste, joka maistuu mustikan ja mansikan yhdistelmältä. 10 ml pullolla oli hintaa se 6,40 €. Aika paksun tuntuista nestettä. Blue Magic -nimi on todella myyvä nimi, joka vaikutti minun ostopäätökseen ja päätin sitten ostaa. Ei liian makea ja helppo höyrytellä. Pullo kesti noin neljä päivää. 3/5

    Flavourtec Banana 18 mg/ml

    - Kuten nimikin kertoo, kyseessä on banaanineste ja tämä todellakin maistuu banaanilta. Kirpeämpi maku kuin oikeassa banaanissa ja paljon makeampi. En kyllästynyt ja oli hintansa väärti. Kuin jonkinlainen kirpeähkö banaanikarkki. Välillä tämä alkoi maistumaan hieman vedeltä, mutta se ei haitannut höyryttelyä. 5/5

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •