Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 60

Aihe: Makuaisti reistailee

  1. #21
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Makuaisti reistailee

    Kai sä peset/liottelet niitä atoja?
    Mulla kahvi paloi kans tiukkaan kiinnin 306 atoon, mut häipy reilun yön yli lillutuaan vodkassa

     
     
  2. #22

    Vs: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    Kai sä peset/liottelet niitä atoja?
    Mulla kahvi paloi kans tiukkaan kiinnin 306 atoon, mut häipy reilun yön yli lillutuaan vodkassa
    Noi tuntuvat olevan aikalailla menetettyjä tapauksia. Keittelin muutaman tunnin, liotin etikassa, soodassa ja sitruunamehussa erikseen jokusen päivän. Sitten lopulta avasin noi eGo-T:n atot kun ei palaneen maku lähtenyt millään, hehkulangan ympärille palanut mustaa karstaa. Koitin hammastikulla raapia, sain yhdestä vastuksen poikki ja toisesta sain osan palaneesta raaputeltua pois mutta vielä maistuu palaneelle. Yksi olisi vielä jäljellä. Onko hyvää kikkaa tuon palaneen paskan irroittamiseen hehkulangasta, jolla hehkulanka pysyy vielä ehjänä?
    Yhdestä kartosta onnistuin sen tekemään, mutta dualcoil carton vastukset tuntuivat jämerämmältä tekeleeltä ja helpommin puhdistettavilta. Ei taida tuota aton sisäosaa saada putkesta pois ilman väkivaltaa, siis niin että se tulee vielä ehjänä sieltä?

     
     
  3. #23
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569

    Re: Makuaisti reistailee

    ^Kokeile kuivapolttoa.
    Vuoronperään dryburn ja pesu/liotus. Pari kertaa noin, ni ei ainakaan vastuksesta se maku tule!

    Edit. Tarkoitin siis atoja...

     
     
  4. #24

    Vs: Re: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja E-Ferret Näytä viesti
    ^Kokeile kuivapolttoa.
    Vuoronperään dryburn ja pesu/liotus. Pari kertaa noin, ni ei ainakaan vastuksesta se maku tule!

    Edit. Tarkoitin siis atoja...
    Sitäkin kokeiltu jokusen kerran. Eli hehkutin atoa monta kertaa lanka punaisena jotta karsta palaisi, ja taas liuotukseen.. Yhden karton vastukset sain noin puhtaaksi kun otin ensin vanun pois, mutta noissa atoissa ei oo vielä ainakaan auttanut.. Liekkö vaatii vaan lisää hehkutusta.
    Onko kukaan saanut tuota eGo-T atoa purettua niin että sen saa vielä ehjänä kasaankin? Olisi nuo langan välit helpompi puhdistaa. Tuntuu aika jämäkästi kiinni olevan se pesä missä on vastus ja itse kierreliitin.

    Mikä muuten lie kartoissa, kun sen jälkeen kun olen ne pessyt ja huuhdellut, niin höyryn määrä on aivan olematon? Olen kuivannut lämpimällä ilmalla tuota kartoa, seisottanut jokusen päivän ja silti sieltä tulee vaan kosteaa kuumaa ilmaa läpi ilman mainittavaa höyryntuottoa. Tuo kyseinen ilma ottaa kyllä keuhkoihin niin kuin hyvin nikotiinipitoisen nesteen pitäisi ottaakkin, mutta maku ja höyryntuotto on minimissä.
    Ruokasooda+etikka keittelyllä käsitelty ja vedellä huuhdeltu puhaltamalla vesi karton vanupäästä akkupään läpi useita kertoja..

     
     
  5. #25
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569

    Re: Makuaisti reistailee

    ^Karto ei oo vaan kuivanu tarpeeks.
    On kuitenki otettava huomioon, että sen fyllin tehtävä on sitoa itseensä nestettä, eli ei kuiva niin helpolla ku esim kangas.
    Mäkin keittämisen jälkeen kuivatin pari päivää, sit omatekoisella lingolla linkosin ne, niin pari karton kortsullista tuli vielä vettä...

     
     
  6. #26
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Helsinki, ajoittain Tampere
    Viestit
    53

    Vs: Makuaisti reistailee

    Itselläni on samoja oireita; Välillä sama liemi maistuu mainiolle ja välillä akkuhapolle. Yksi selitys on sama, kun viinintuntijat ovat tiennet jo hyvin kauan. Kyse on siitä, mitä olet syönyt tai juonut ennen vapottelua. Hyvänkin viinin saa todellakin maistumaan aivan kuralta.

    Ihmiskokeet asiasta ovat vielä kesken...

     
     
  7. #27

    Vs: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja OnkkelOnka Näytä viesti
    Itselläni on samoja oireita; Välillä sama liemi maistuu mainiolle ja välillä akkuhapolle. Yksi selitys on sama, kun viinintuntijat ovat tiennet jo hyvin kauan. Kyse on siitä, mitä olet syönyt tai juonut ennen vapottelua. Hyvänkin viinin saa todellakin maistumaan aivan kuralta.

    Ihmiskokeet asiasta ovat vielä kesken...
    Tämä kyllä pitää paikkansa. Ruokahöyrynä ei käy mikä tahansa litku, maku voi heittää yllättävän paljon. Ainakin Halon nesteissä oon huomannut tämän.

     
     
  8. #28
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Makuaisti reistailee

    Minun suussani oluen kanssa nautittu höyry on aina aivan helvetin pahaa. Siis niinku sekuntien sisällä, kun oluen maku on vielä tuoreena suussa.
    Se kai on vaan yksi ominaisuus...

     
     
  9. #29

    Vs: Makuaisti reistailee

    Jotkut nesteet yksinkertaisesti sotkee makuaistin aika kunnolla, näin huomasin eilen. Tein sitruunan- ja salmiakinmakuisesta nesteestä pienen sekoituksen, ja oli muuten hyvää. MUTTA...sen kun vapotin aamupäivän, niin iltapäivällä Cigarillos naturales ja RY4 maistui aivan palanneelle. Vaihdoin patruunoita ja höyrystimiä, mutta ei, se palanneen käry oli tallessa vaikka mitä tein. Nakkasin säiliöitä roskiin, atoja lens sinne tänne.

    Sitten aamulla kun maistoin CN uudestaan, niin maku oli taas loistava. Eli mun sitruunasalmiakki-sekoitus jää iltavapotteluun. Hyvää on, mutta tekee ilmeisesti MELKOISIA temppuja makuaistille. Molemmat on aika happamia aineita, joten siinä varmaan syy.

     
     
  10. #30

    Vs: Makuaisti reistailee

    Itsellä hävisi toffeen maku E-nesteestä kun tarpeeksi paljon toffeeta höyryttelin, ja muutkin nesteet alkoivat maistua miedosti toffeelta.

    Tässä viestiketjussa jollekkin ilmeisesti käynyt samoin eli nallekarkki mausta hävinnyt maku: http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=2993.0

     
     
  11. #31
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    29

    Vs: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonikki Näytä viesti
    Itsellä hävisi toffeen maku E-nesteestä kun tarpeeksi paljon toffeeta höyryttelin, ja muutkin nesteet alkoivat maistua miedosti toffeelta.

    Tässä viestiketjussa jollekkin ilmeisesti käynyt samoin eli nallekarkki mausta hävinnyt maku: http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=2993.0
    Itseltä hävisi maku jägerbombista viikon jälkeen.

     
     
  12. #32
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Makuaisti reistailee

    outoo... eilen alko jagerbomb maistuu oudolle... semmoselle kitkerälle :'( sama juttu fuzzy navelissa? mutta kun vaihoin dv absintin. se maistuu ihan hyvältä? mitäs vittua?

     
     
  13. #33

    Vs: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SmokeReaper Näytä viesti
    outoo... eilen alko jagerbomb maistuu oudolle... semmoselle kitkerälle :'( sama juttu fuzzy navelissa? mutta kun vaihoin dv absintin. se maistuu ihan hyvältä? mitäs vittua?
    Oon pistänyt merkille että höyryn makuun vaikuttaa se mitä olet syönyt/juonut aikaisemmin ja myös se mitä olet höyrytellyt aikaisemmin samana päivänä. Vaikutusmekanismia en tiedä, liekkö tekemistä happamuuden tms. kanssa?
    Aamulla tuntuu höyrynystyrät olevan parhaassa terässään, ensimmäiset höyryt on parhaan makusia. Niinhän se tosin oli tupakankin kanssa.

    Itse tilailin tuossa ison satsin mentholia sitä varten, että testaan höyrytellä makeiden makujen välillä mentholia jos sillä saisi "resetoitua" hiukan tuota makuaistimuksien turtumista.
    Onko kukaan muuten saanut mentholin makua höyrystettyä niin kauan että maku häipyy?

     
     
  14. #34

    Vs: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonikki Näytä viesti
    Onko kukaan muuten saanut mentholin makua höyrystettyä niin kauan että maku häipyy?
    En nykyään juuri muuta höyryttele kuin eukalyptys-minttua ja se alkaa maistua laimeammalta jo parissa päivässä ja sitten pitää lisätä makuainetta jne.
    Jos päivän höyryttelee jotain muuta niin ei edes pysty näitä mun vahvoja eukalyptys-minttu settejä höyryttelemään kun tuntuu siltä että suussa olisi n.18 paketillista Mynthoneja

     
     
  15. #35
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    227

    Vs: Makuaisti reistailee

    Jep. Täällä kans makuaisti turtunut. Ihan luulen kyllä että HS Delight (eikö se ollu se sikarin makuinen) joka ennen maistu taivaalliselta ei maistu miltään, olisi väljähtänyt. Hampaiston haju kyllä valitettavasti haistuu ja maistuukin. Tänään vähän maistu jotukut menthoolit; sen takia kai röökeissäkin siirryin niihin "loppuaikoina". No, täytyy vaan taas testailla ja maistella sillä mielellä.

    Edit: HS Delight antaa taas makua... uudella cartolla. Eli voisihan noita vaihdella joskus, pestä tuskin jaksaa.

     
     
  16. #36
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Makuaisti reistailee

    en tiiä, mut kaikki maistuu ihan paskalle. jopa vr premium blend.
    tää kaikki alkoi viime viikolla kun otin testiin noita halon aineita (tribeca, bella, torgue56), jostain kumman syystä kaikki liemet maistuu noilta haloilta ja jopa analogiaikana mentholia karsastaneena joudun nyt todellakin ottamaan kovat keinot käyttöön ja vetelemään diy mentholia. tää sentää toimii, mikä yllättikin.

    testailin tossa yhtä diy suosikkiani kahvilientä ja sekin maistui, vaikka voimakas kahvi onkin, todella pahalta. kaapista löytyi vr coffee ja yllätyksekseni huomasin, että ne maistuu ihan täsmälleen samalta. Tuota en usko kuitenkaan vaan uskon, että nyt on makuaisti ihan sekaisin. perkele.

    höyrylopetteluaikeet nostavat päätään (joo analogisiin en koske enää koskaan). enkä ees haluis.

     
     
  17. #37
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    en tiiä, mut kaikki maistuu ihan paskalle. jopa vr premium blend.
    tää kaikki alkoi viime viikolla kun otin testiin noita halon aineita (tribeca, bella, torgue56), jostain kumman syystä kaikki liemet maistuu noilta haloilta ja jopa analogiaikana mentholia karsastaneena joudun nyt todellakin ottamaan kovat keinot käyttöön ja vetelemään diy mentholia. tää sentää toimii, mikä yllättikin.

    testailin tossa yhtä diy suosikkiani kahvilientä ja sekin maistui, vaikka voimakas kahvi onkin, todella pahalta. kaapista löytyi vr coffee ja yllätyksekseni huomasin, että ne maistuu ihan täsmälleen samalta. Tuota en usko kuitenkaan vaan uskon, että nyt on makuaisti ihan sekaisin. perkele.

    höyrylopetteluaikeet nostavat päätään (joo analogisiin en koske enää koskaan). enkä ees haluis.
    Mulla on vähän sama ongelma :'(

     
     
  18. #38
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: Makuaisti reistailee

    Tuossa auttaa kun vaihtaa pariksi päiväksi ihan johonkin tyystin erityyliseen nesteeseen, kuten tuossa tapauksessa raikkaaseen hedelmäjuissiin.

     
     
  19. #39

    Vs: Makuaisti reistailee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja iisi Näytä viesti
    en tiiä, mut kaikki maistuu ihan paskalle. jopa vr premium blend.
    tää kaikki alkoi viime viikolla kun otin testiin noita halon aineita (tribeca, bella, torgue56), jostain kumman syystä kaikki liemet maistuu noilta haloilta ja jopa analogiaikana mentholia karsastaneena joudun nyt todellakin ottamaan kovat keinot käyttöön ja vetelemään diy mentholia. tää sentää toimii, mikä yllättikin.

    testailin tossa yhtä diy suosikkiani kahvilientä ja sekin maistui, vaikka voimakas kahvi onkin, todella pahalta. kaapista löytyi vr coffee ja yllätyksekseni huomasin, että ne maistuu ihan täsmälleen samalta. Tuota en usko kuitenkaan vaan uskon, että nyt on makuaisti ihan sekaisin. perkele.

    höyrylopetteluaikeet nostavat päätään (joo analogisiin en koske enää koskaan). enkä ees haluis.

    Mulla maistu suus vielä illalla nuo, mitä sulta rattikses maistelin. varsinki toffee.

     
     
  20. #40
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112

    Vs: Makuaisti reistailee

    oonkahan mä ylimitoittanut toffeemieltymykseni??? sori vinokone (btw. mulla on just sun liemen makuista ainetta kaapissa. hdelmät ei niin toimi joten saat seuraavassa 'miitissä' ton)
    vähän niinku jokaiseen oon tuupannut toffeeta ja maple suryppia... joo luovuin jo niistä ja tein eilen mikä mentholit (mix menthol/appelsiini/virginia) (eka menthol jäi töihin). tuntuis tän päivän tota höyrytelleenä taas maistuvan maut.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •