Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 49

Aihe: Miettikää mitä suosittelette aloittelijoille!

  1. #21
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    No tuohon auttaisi se eRoll.
    Väitän, että jos mielenkiintoa ja ennen kaikkea tahtoa riittää, niin sillä pääsee eroon tupakasta.
    Kyllä niillä 510;illakin moni konkari onnistui.
    KGO & Twist

     
     
  2. #22
    Sori myöhäsyntyisyyteni, mutta onpas hyvä esmoken kirjoitus ja hyviä kommentteja. Täällä nyt se surullisenkuuluisa aloittelija kommentoi.

    Missäs vaiheessa ei ole enää aloittelija? Kun hankkii sen ensimmäisen tee-se-itse-laitteen ?

    Kyllä piskuisen välillä paistaa kirjoituksista läpi se, että aina olisi parempaa tarjolla, jos itse tekisi. Minä olen ajatellut sen niinkin, että mitä ilmeisimmin vielä vähän aikaa sitten ei tosiaan ole ollut tarjolla niin valmista settiä kuin nyt on, ja konkarit ovat sen takia tottuneet värkkäämään itse. Mutta kyllä on tälle aloittelijalle ainakin perusedellytys, että putsaus, täyttö ja lataus riittävät. Ei kaikilla ole harrastepajaa, missä porailla reikiä, kolvata tai kokkailla omia sotkuja. Jos haluan väsätä jotain, tartun mieluummin virkkuukoukkuun.

    Mutta onhan aloittelijoitakin joka lähtöön. Siksipä kaikkein parasta onkin, että asiallisesti kysyvälle asiallisesti vastataan, ja sitähän tällä foorumilla jaksetaan aika hyvin tehdä. Toivon mukaan useimmilla ihmisillä on itsellään sen verran älyä päässä, että tietävät, mihin ryhtyvät. Joka tapauksessa ei ne neuvojat voi olla lopulta vastuussa jonkun toisen ihmisen tekemisistä.

     
     
  3. #23
    Höyrypää Köhötin's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    794
    Kyllä itse ainakin katson että olen kohtuu aloittelija, vaikka puolisen vuotta onkin takana höyryn maailmassa. Mitä tuohon itse tekemiseen tulee, niin kyllä huomasin eron tehdasatoihin kun ensimmäisen RTAn hankin. Oma vaivahan tuossa on, joka kerta kun wickit vaihtuu niin saa jännätä että onko nyt sopivasti, wickaako liikaa/liian vähän ym. mutta jotenkin ainakin itse olen suohtautunut tuohon lähinnä pienaskarteluna. Tee-se-itse litkuihin en vielä ole alkanut, lähinnä tilaongelmien vuoksi. Ei vain ole sopivaa soppea missä seäilyttäisi liemet ja sekoittelisi kokkailut.


    Smok Xpro M80 Plus, Wismec Releaux RX200, Helix, Russian91%, Arctic Tank, Bellus, Velocity, Serpent, Griffin 25mm, Supertank mini

     
     
  4. #24
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Kunnon modi, kunnon ato, kunnon rayonit, kunnon coili niin voi tulittaa 10-60W ja kaikki toimii. kompromissit on aina kompromisseja.

     
     
  5. #25
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Japau perkele. Pistä tolle öttiäiselle ansa. Toinen kerta jo ku koitin tappaa sitä näytölle.

     
     
  6. #26
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Japau perkele. Pistä tolle öttiäiselle ansa. Toinen kerta jo ku koitin tappaa sitä näytölle.
    Sama täällä


    Laitteena toimii Vamo v5 + Rocket v1.

     
     
  7. #27
    Ai mikä ötökkä? Onkohan nyt jollain liian tehokkaat rayonit? (Onkse sama kuin crayon?)

     
     
  8. #28
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Tapalla ei vissiin näy. Normi koneella kyl näkyy liiankin hyvin.

     
     
  9. #29
    Kyllä toi ötökkä pörrää tuossa myös tapalla.

     
     
  10. #30
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Verminator.jpgPitäiskö kutsuu paikalle Verminaattori
    Viimeksi muokannut rulez; 20.01.15 kello 21:17. Syy: kuva lisätty

     
     
  11. #31
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Esmoke puhui vähän, mutta asiaa sitten senkin edestä.

    Luojan kiitos kaikki ns. High-End vehkeet maksoi ihan maltaita, niin ei tullut vahingossa ostettua mitään RBA rakennussarjaa ekaksi laitteeksi....

    Provarin hinta tuntui ihan järjettömälle, samalla rahalla kun sai viisi kartonkia Camelia.

    Omat aloitteluaikani on vielä hyvin tuoreessa muistissa, ja ainoa mikä oikeastaan harmittaa ettei ollut ketään neuvomassa laitevalinnoissa ihan alussa. Automaattiakkuisella eSmookerilla sai ne ekat höyryt, mutta se akun ja "karton" kesto jäi vaivaamaan. Netistä löytyi höyrypään käsikirja ja sitäkautta tämä forkka. Niiden avulla sitten asioimaan Puffilassa ja Finnvapella, joista kotiutui eGo aloitussetti ja vähän niksanestettä. Näillä sitten mentiin monta kuukautta (samalla toki röökiäkin vielä vedellessä), samalla takaraivossa ajatus että tästä puuttuu jotakin olennaista.

    Tuo puuttuvan metsästys sai sitten kokeilemaan kaikenlaisia lieroja ja tuli tuo iTaste VV 3.0 hankittua. iTastesta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kysyttäessä suosittelen sitä varauksetta aloittelijalle ensivehkeeksi. Samaan kastiin menee mielestäni kaikki alle röökikartongin maksavat säädettävät eGo tikut. Lierot sitten oma asiansa....kolme hyvää lieroa sattunut kohdalle: aloituspaketin CE4, ViVi Nova mini ja iTaste16. Ja näillä kaikilla yhteinen ominaisuus (yläkiukaallisia) joka tekee niistä aloittelijalle sopivan: toiminta varmuus, ei kuse - ei kurlaa, nesteen loppuessa tankkaa uudelleen ja kun maku hiipuu vaihda atopää (ViVi/itaste) tai vaihda koko liero uuteen (CE4).

    No tänä päivänä olen ihan tyytyväinen kartotankin imeskelijä, enkä näe itselläni tarvetta muulle. Tankki akun nokkaan ja menoksi - huoletonta ja helppoa.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  12. #32
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Yläkiukaallisten ongelma on huono wikkaus, eli niitä ei suositella. Tuosta on jopa eilen julkaistua tutkimustulosta. Aloittelijalle ehdottomast bottom coil clearo, esimerkiksi evod, emow jne.

    :wq

     
     
  13. #33
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Missäs vaiheessa ei ole enää aloittelija? Kun hankkii sen ensimmäisen tee-se-itse-laitteen ?
    Pakkohan se kokeilla on tuo Tee-se-itse laitteet! Jos kiinostaa. Toisaalta helppo käyttöisimpiäkin on jo nykyisin saatavilla . T: vielläkin utelijas aloittelija

     
     
  14. #34
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Öööö. Mitäs mun kannattais ostaa Maalikuussa. Otetaan hyvä vinkki vastaan Ammattilaisilta.

     
     
  15. #35
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Öööö. Mitäs mun kannattais ostaa Maalikuussa. Otetaan hyvä vinkki vastaan Ammattilaisilta.
    Laita vaikka tulemaan Silverplay ja en ees tiiä kuin mones g-tube

     
     
  16. #36
    Reivi
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Öööö. Mitäs mun kannattais ostaa Maalikuussa. Otetaan hyvä vinkki vastaan Ammattilaisilta.
    Mulle voit ostaa pari nixnaxia? Ota samalla itelleski yks

     
     
  17. #37
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Reivi Näytä viesti
    Mulle voit ostaa pari nixnaxia? Ota samalla itelleski yks
    En osta ku olet ilkee ja näytät mulle keskaria.

     
     
  18. #38
    Reivi
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    En osta ku olet ilkee ja näytät mulle keskaria.





     
     
  19. #39
    Höyrypää bandit's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    428
    Kaveri kyseli toimivaa aloituspakettia, laitoin tämmöisen tilaukseen Aspire IStick Starter Kit

    Aikasemmin aloittelijoille tilannut yleensä evod setin tai jonkun perus modin esim.lavatube ja siihen kartot tai clearo.

    Aloittelijan toiveet olleet yleensä, helppo täyttää ja käyttää sekä pitää tulla yhtä komeet höyryt kun mun laitteista
    Modit:Nemesis Kalafan#727 /Nemesis mixed shined#6557/Swan 18490 messinki/Owl 18490ss CVII / VJ Ambassadeur 18490/ Diablo Reaver x 2 /G-tube rst 18490/18650#121 / IPV 2 box / Diablo Fulgoris/ Kanger-subox mini / Centurio
    -
    Hybridit: MISTer fullkit / Diablo Hybrid #666 / MISTer v.2 / Diablo One #0044
    -
    Atot: H-Atty x3 vakio,LD ja dc/Somnium Novum/EA Nebula#0071/Synthesis ms/Kayfun Lite+/Diablo Ro'kenhronteys fk/Veritas/RSST/Aspire Atlantis/DOME RBA by Atmomixani #0197 / Griffin 22

     
     
  20. #40
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    28
    Mä en olisi varmaan edes harkinnut röökistä höryttelyyn siirtymistä jos mulle olisi ekana tyrkätty käteen joku megatehollinen "pakko hengittää suoraan keuhkoon"-inhalaattori.
    Pari kertaa olen kokeillut jotakin Kangerin Subtankia. Tuntui että hampaista sulaa paikat sen höyryn kuumuuden kanssa. Ei ollut mun juttu...
    Röökinpolttajat on periaatteessa mouth-to-lung tyyppiseen sauhutteluun tottuneita, joten jospa neuvot laitevalinnan suhteen aloittelijoille menisi sillä perusteella... ?

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •