Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 41 - 49 / 49

Aihe: Miettikää mitä suosittelette aloittelijoille!

  1. #41
    Näin kolmatta vuotta höyryävänä miellän itseni edelleen siihen aloittelija -kategoriaan. Laitteisto tosin on upgreidaantunu tässä matkan varrella eGoista nykyiseen Provariin ja litkut kauppojen valmistavarasta itse kokkailtaviin. Mutta nokalla keikkuu edelleen carto + tankki. Muutamalta suunnalta on saanut kuulla kommenttia miten nää DCT:t on 'niiiin last season' ja 'eihän niitä enää kukaan käytä'... Joo, tokihan niistä itse väännettävistä ja käännettävistä wick-mesh-coil-subohm -systeemeistä saa muhkeammat ja näyttävämmät höyryt, mutta minä kuulun siihen kansanosaan, jota yksinkertaisesti ei vaan pätkääkään kiinnosta moinen räpeltäminen. Tämä systeemi on toimivaksi todettu, on helppo, suht vaivaton ja ennenkaikkea täyttää tehtävänsä pitääkseen minut analogisesta erossa. Ja siksi pystynkin erittäin hyvin yhä edelleen samaistumaan kaikkiin heihin aloittelijoihin, joille niitä tee-se-itse -värkkejä ollaan väen vängällä tuputtamassa. Joten erittäin hyvä muistutus kaikille teille "pro-höyrypäille".

    Erästä herra P. Busardoa tähän loppuun vapaasti lainatakseni: 'Ei ole väliä millä höyrytät ja miten höyrytät, kunhan se vaan pitää sinut erossa tupakasta.' Allekirjoitan kyseisen lausahduksen hyvin vahvasti.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö.
    -Markus Kajo-

     
     
  2. #42
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Hyvä etten ole vaimoni kanssa ainoat viimeiset mohikaanit jotka DCT-tankkeja käyttää päivittäin. Ne vaan toimii kuin se kuuluisa sinisten junavaunujen vessa.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  3. #43
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Toimivat joo, mutta käyttökuluja kannattaa aina vähän vertailla esimerkiksi klearoihin.
    Se, että klearoista ei muka saa kuin hirmuhöyryjä kielii kyllä vähäsen väitteen esittäjästäkin.
    Tuo helppous taasen...Nopeammin ja helpommin klearotankin täyttää ja atopäät vaihtaa.
    Mieltymyskysymyksiä toki osin, mutta kyllä näissä on tiettyjä "totuuksiakin" rakenteen tai fysiikan muodossa ja yksi sellainen on, että atopään vaihtaa nopeammin, kuin karton.
    KGO & Twist

     
     
  4. #44
    Mulla kaveri siirtyi höyrystimiin samoihin aikoihin mun kanssa, kolmisen vuotta sitten. Aloituslaitteena oli ego ja bogen karto + tankki. Sittemmin vaihtoi mun suosituksesta boget evodiin, ja sillä tiellä hän on edelleen onnellinen. Nestekin on hänellä pysynyt samana, liquan cigar höystettynä vaniljalla. Hänellä oli kriteereinä helppokäyttöisyys ja näppärä koko, ja edullisuus.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  5. #45
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Manse
    Viestit
    274
    Kyllä sanoisin että nykyclearot on senverta hyviä että " hifistitkin" käyttää niitä. Nimenomaan helppokäyttöisyyden takia, höyrynautinnon siitä kärsimättä. Itse ainakin pidän Aspirestani kovin ja käytän sitä jos kyllästyn pumpulien kanssa vekslaamiseen/ei huvita kääntää setuppia.

     
     
  6. #46
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    11
    Paljon hyvää asiaa, koskien meitä aloittelevia höyrystelijöitä. Itsekin tässä vasta alku taipaleella ja muutamaa vermettä kokeilleena niin tarjontaa on todellakin paljon. Ja kysyttävää tietty olisi, jos tohtisi kaikki tuoda julki.

    Itse törmäsin yhteen laitteeseen jota suositeltiin meille aloittelijoille. Vaan itse kypsyin heti aluksi siihen, että alkoi tuntumaan siltä, että ato jos toinekin poksahteli turhan usein; Kesti vain päivän.

    No,,,,, palautin kauppiaalle tämän hankintani ja aloin (tietysti) miettimään uuden ja hieman hintavamman höyrystimen ostoa. Ja löysin. En sitten tiedä tämänkään laitteistoni tulevaisuudesta -vaikkapa nyt näiden atojen kohdalla- mutta toivossa on hyvä elää, sano lapamato

    Rakentelukin kiinnostaisi, mutta oikeiden viestiketjujen etsiminen on ainakin minulle aikas vaikea reviiri, johtuen kielestä, jota en vielä tarpeeksi hyvin tunne.

    Tsemppiä kaikille!

     
     
  7. #47
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Toimivat joo, mutta käyttökuluja kannattaa aina vähän vertailla esimerkiksi klearoihin.
    Se, että klearoista ei muka saa kuin hirmuhöyryjä kielii kyllä vähäsen väitteen esittäjästäkin.
    Tuo helppous taasen...Nopeammin ja helpommin klearotankin täyttää ja atopäät vaihtaa.
    Mieltymyskysymyksiä toki osin, mutta kyllä näissä on tiettyjä "totuuksiakin" rakenteen tai fysiikan muodossa ja yksi sellainen on, että atopään vaihtaa nopeammin, kuin karton.
    Mikäli kommentillasi viittaat minun kirjoitukseeni, niin näyttäisitkö ystävällisesti missä kohtaa tekstissäni olen puhunut clearoista? Ja kyllä, olen muutamaa mallia niitäkin kokeillut, vain huomatakseni, että vähemmän nämä cartot ovat minun kohdallani saaneet aikaan vitutusta ja hammasten kiristelyä. Siinä olet aivan oikeassa, että atopään vaihtaa todellakin nopeammin kuin carton, mutta siitä kummat tulee edullisemmaksi, en suosittelisi laittamaan päätä pantiksi. Omassa käytössäni yksi karto kestää noin 1-2 viikkoa, ja siinä ajassa sen läpi on imetty noin 42-84ml makeahkoja nesteitä...

    Mutta edelleen, jokaisella meistä on ne omat mieltymyksemme ja myös tarpeemme ovat erilaiset käytettävän laitteiston suhteen, joten yritetään olla edes täällä foorumilla sen verran aikuisia, ettei aleta dissaamaan tai naureskelemaan toisten "epäkelvoille"/vanhanaikaisille/what-so-ever -laitteille, eihän?
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö.
    -Markus Kajo-

     
     
  8. #48
    Ei kukaan kartotankin käyttäjiä dissaa. Käyttäähän täällä jotkut gennyjäkin vielä :-p

    Clearot on vaan vuodessa tehneet aika harppauksen eteenpäin ja kehitysvauhti ei tunnu laantuvan.

     
     
  9. #49
    No jos ne clearot kerran vuodessa ovat kehittyneet huimasti, eikä niitä laantumisen merkkejä näy, niin josko sitä sitten vuoden päästä voisi olla hyvä hetki kokeilla onko niistä cartojen korvaajaksi... Tällä menollahan ne kohta varmaan täyttävät veroilmoituksenkin puolestani ja niihin on yhdistetty älypuhelin (tai vice versa... ) ja aktiivisuusranneke ja navigaattori sekä pilkekone. Okei, no nyt lähti mopo taas vähän rukkasesta näiden visioiden kanssa... I'll get me coat...
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö.
    -Markus Kajo-

     
     
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •